handdator

Visa fullständig version : Villken Nile City-karaktär är din favorit?


wintersnowdrift
2007-06-13, 22:36
Har i kväll roat mig (nu snackar vi den bokstavliga varianten och inte tidsfördrivsuttrycket) med att kolla in gamla klipp från Nile City. Det mesta står sig fortfarande, tolv år senare. Klassisk humor liksom klassisk skönhet är tidlösa företeelser.

Den här tråden tillägnar jag Nile City. Vilken är er favoritsketch? Musikvideo? Oneliner? Avsnitt? Brandman? Osv osv, det finns många russin att plocka ur denna 6x30 minuters-kaka.

Polls är ju skojigt så jag slänger ihop en sådan - vilken karaktär har flest fans på Kolo?

//Kristin

Arf Pingvin
2007-06-13, 22:41
Vad är oddsen för det här, jag satt och kollade på nile cityklipp på youtube i morse.
HoRRjbXRXlc

Raggis
2007-06-13, 22:44
Percy Nilegård.

Japanska adoptivpäron är en grym scen :D

Krampus
2007-06-13, 22:47
Har i kväll roat mig (nu snackar vi den bokstavliga varianten och inte tidsfördrivsuttrycket) med att kolla in gamla klipp från Nile City. Det mesta står sig fortfarande, tolv år senare. Klassisk humor liksom klassisk skönhet är tidlösa företeelser.

Den här tråden tillägnar jag Nile City. Vilken är er favoritsketch? Musikvideo? Oneliner? Avsnitt? Brandman? Osv osv, det finns många russin att plocka ur denna 6x30 minuters-kaka.

Polls är ju skojigt så jag slänger ihop en sådan - vilken karaktär har flest fans på Kolo?

//Kristin

Greger var standard att imitera på jobbet i flera år. "Då gör det oooont serru´".
Robert Gustafsson tant som röstar på "Naaazesterna" är fin, men mest gillar jag Vieron i ottan. Jag älskar karismatiska arbetarklass, inbreed, ettansnusande Gaisare (Som Ryska_Raketen), liksom. Ommansäger.

Greg
2007-06-13, 22:48
Sudden, Percy eller Greger.

Riktigt svårt.

daja
2007-06-13, 22:49
Greger är ju helt klart den skönaste karaktären, Veiron klart den tråkigaste även om det är fel att kalla nån av dem tråkig då NileCity var oerhört bra.

Rahf
2007-06-13, 22:52
Sudden i alla lägen.

Arf Pingvin
2007-06-13, 23:00
Greger i pollen.

I-E9nrBBKls

wintersnowdrift
2007-06-13, 23:00
Jag kan egentligen inte välja, men Sudden ligger mig varmt om hjärtat. Det är bara så klockrent.

Enduro racing med Kiwi 60's.
hDsYIeeyK0k

"Naej, det är november helt enkelt."

"De har en helt anna kultuuuur där va."
"I Korea?"
"Naej, i Värmland..."

//Kristin

daja
2007-06-13, 23:03
Eller Jean-Pierre Skogsbär mot Steve Naturell!

wintersnowdrift
2007-06-13, 23:08
Japanska adoptivpäron är en grym scen :D

Yep, musikvideorna är grymma hela bunten egentligen.

Jag älskar när Gangsta-Stina drar näsan mot gallernätet.

//Kristin

Krampus
2007-06-13, 23:14
Greger i pollen.


"Elefantbajs 2000. Jag måste ha något med romantik också.." :laugh:

wintersnowdrift
2007-06-13, 23:15
Sen måste jag ge Percy och avsnittet som utspelas på B&W i Arninge lite uppmärksamhet innan jag kryper ner i sängen.

FQp9J3TpcnU

"Gå och spola öronen med revaxör så du hör vad man säger, gammeltacka."

"Reflektion kolon [:] vilken underbart sofistikerad charkdisk du har!"

//Kristin

coxie
2007-06-13, 23:17
Jävligt tight mellan sudden och greger. Röstar Greger för att sudden saknas.

Rahf
2007-06-13, 23:33
"Jaå ramlar han aaav så sitter han ju inte på cykeln va!"

regus
2007-06-13, 23:54
Rude boy stig och bad boy Rune!

Rabbadabb

N0oJmNGDadU
Riiiispek!:laugh:

kelk
2007-06-14, 00:06
mastodontfilmsmats utan tvekan!

Frida.B
2007-06-14, 00:20
Hahah fan ja blir lycklig bara jag tänker på Nile City :D

Frida.B
2007-06-14, 00:22
"Gå och spola öronen med revaxör så du hör vad man säger, gammeltacka."

"Reflektion kolon [:] vilken underbart sofistikerad charkdisk du har!"

//Kristin

hahah garvar varje gång ja ser det :D

Yes
2007-06-14, 00:34
Vad är oddsen för det här, jag satt och kollade på nile cityklipp på youtube i morse.
[yt]kåtast i kungsängen[./yt]
Den måste vara baserad på mig...

Papi
2007-06-14, 08:22
Avsnittet på B&W är ju bara bäst!
"Och här sitter ju Sudden i en kyldisk!" :laugh:
Scenen med fjortisen som yrar om Peter Jöback är ju skitbra också.
Bästa scenen med Weiron är ju när han pladdrar på om Carl Bildt med sin oxblodspiska.

Juliette
2007-06-14, 08:45
Jag gillar bäst de karaktärer som Johan Rheborg spelar, han är bara såååå rolig!
Står mellan Percy och Farbror Barbro.

:laugh:

Piranha
2007-06-14, 11:11
Jag gillar bäst de karaktärer som Johan Rheborg spelar, han är bara såååå rolig!
Står mellan Percy och Farbror Barbro.

:laugh:

Jag har svårt för Rehnborg, emellanåt kan han glänsa till, men Robert Gustavsson däremot har gjort många klockrena, och nästan de bästa helt utanför Nile.

Kolla den här ifrån parlamentet, den är ju galet bra.

Från vaggan till graven.

CIVa5-7PBQs

mela
2007-06-14, 11:23
Shit, svår fråga.
Veiron är ju "gbgare" och ligger en varmt om hjärtat, trots att han är sosse ;) "Det blåååååååååvita sort-i-ment-et!!"

Sudden ser exakt ut som en på mitt sommarställe, som därför kallas Sudden. Men han är inte så rolig egentligen.

Men Pelle är fan bäst!! :laugh: Kanske jag tycker eftersom jag är smått sadistisk?

dfl0C7K_uFk

Frida.B
2007-06-14, 11:49
Hahahaha jaa Pelle slår allt!

ramagoen
2007-06-14, 11:51
Jag kan egentligen inte välja, men Sudden ligger mig varmt om hjärtat. Det är bara så klockrent.

Enduro racing med Kiwi 60's.
hDsYIeeyK0k

"Naej, det är november helt enkelt."

"De har en helt anna kultuuuur där va."
"I Korea?"
"Naej, i Värmland..."

//Kristin

Det som är bäst ! :laugh: :D

skaparn
2007-06-14, 12:45
Jag är humorbefriad

Percy skulle det vara om jag tvangs välja, men Bomhus amatörteaterförening skulle nog kunna snickra ihop en mer träffsäker karikatyr på en fikarast.

Jag uppskattade förvisso de video-parodier som gjordes på bland annat U2, R.E.M. och det där svenska bandet popbandet med stora ögon.

Arf Pingvin
2007-06-14, 12:54
skaparn: bättre än valfri robert gustavsson? Jag tror du är ganska ensam i sverige med den uppfattningen.

Snafu
2007-06-14, 12:56
Fan jag börjat nästan gråta när jag såg Pelle och marsvinet. Jag börjar bli alldeles för sentimental.

mela
2007-06-14, 12:57
Fan jag börjat nästan gråta när jag såg Pelle och marsvinet. Jag börjar bli alldeles för sentimental.

Han är ju dösöt *cupid*

wintersnowdrift
2007-06-14, 12:57
Avsnittet på B&W är ju bara bäst!
"Och här sitter ju Sudden i en kyldisk!"
Scenen med fjortisen som yrar om Peter Jöback är ju skitbra också.


Håller med, som avsnitt betraktat är det nog nummer ett. Scenerna på parkeringen är så sjuka - Thorsten Flinck i en tunna med hårbalsam dalmasen som lyssnar på Sator ("fäll ner pungen å landa!").


Men Pelle är fan bäst!! :laugh: Kanske jag tycker eftersom jag är smått sadistisk?

När jag var yngre hatade jag Pelle. Jag ville verkligen skjuta honom för att han plågade djuren, haha (det bor kanske en sadist i mig också trots allt?).

//Kristin

Drfg
2007-06-14, 12:59
Jag uppskattade förvisso de video-parodier som gjordes på bland annat U2, R.E.M. och det där svenska bandet popbandet med stora ögon.

Den är underbar :laugh:

mela
2007-06-14, 13:02
När jag var yngre hatade jag Pelle. Jag ville verkligen skjuta honom för att han plågade djuren, haha (det bor kanske en sadist i mig också trots allt?).

//Kristin

Han plågar inte djuren, han leker lite bara :Virro

Snafu
2007-06-14, 13:02
Jag tänker för övrigt på Nina Lätt när jag ser den där reggae-grejjen. Vafan är det med skåningar och reggae?

Krampus
2007-06-14, 13:09
Jag uppskattade förvisso de video-parodier som gjordes på bland annat U2, R.E.M. och det där svenska bandet popbandet med stora ögon.

Popsicle. :D

http://sydsvenskan.se/multimedia/archive/00028/popsicle_195_28766a.jpg

http://www.aftonbladet.se/noje/0504/05/NOJE-05s00-popsicle-137_368.jpg

Jag tänker för övrigt på Nina Lätt när jag ser den där reggae-grejjen. Vafan är det med skåningar och reggae?

You are now qualified for the top 10 most ignorant ever-list. *slap*

wintersnowdrift
2007-06-14, 13:13
Jag är humorbefriad

Percy skulle det vara om jag tvangs välja, men Bomhus amatörteaterförening skulle nog kunna snickra ihop en mer träffsäker karikatyr på en fikarast.

Jag uppskattade förvisso de video-parodier som gjordes på bland annat U2, R.E.M. och det där svenska bandet popbandet med stora ögon.

Jag kan känna så med en hel del annat som Killinggänget producerat - det blir tillslut trippelironiskt och tillkrystat istället för enkelt och kul. I Nile City tycker jag dock att de har lyckats hålla sig på en "lagom" nivå, och jag upptäcker ständigt nya detaljer som kanske gick en förbi vid första tittningen men som förstärker helhetsintrycket av en otroligt välgjord produktion.

Sämst gillar jag nog Weiron och hans cementblandare (ogoa göteborgare är också jobbiga?).

//Kristin

Noodles
2007-06-14, 13:38
Prodigy feat. Jalle Lorentzon från Wilmer X

Rataxes
2007-06-14, 13:45
Percy, hans insamlingskampanjer är legendariska.

http://personal.inet.fi/private/tomas.karlsson/Percy2.GIF
"Goddag, det var från NileCitys radiopejlingsenhet. Mmmm, just det, ni har inte betalt radiolicensen, ja. Det blir bra det, ja. 500 kronor nu på stubben, tack."

"och detta är Percy Nilegård speaking. Dear listeners. Idag drar NileCitys stora samvetsprojekt: "Operation Rädda Rinkeby- barnen", igång. En insamling till förmån för barnen i Rinkeby i regi av samvetsprofilen, Percy Nilegård och Kerstin Dellert. Medverka till en bättre värld. Det är dags att säga ifrån nu. Barnen måste få det bättre. Stöd invandrarbarnen. Endast ditt eget samvete sätter gränser. Ring in ditt bidrag på telefonnummer 071-6646464"

Aah... Jag måste fan köpa DVD'n, det är skamligt skralt med NileCity-klipp på nätet.

Lexidos
2007-06-14, 14:03
Greger är ju oslagbar..

"Har du fått in något nytt i denna kärlekensboning?"

Grabbarna som kör rabadab är ju sköna oxå :D

skaparn
2007-06-14, 14:09
skaparn: bättre än valfri robert gustavsson? Jag tror du är ganska ensam i sverige med den uppfattningen.

Oh noes, jag överdrev. Dessutom fäster jag liten vikt vid resten av Sseriges uppfattning. Trist är trist, oavsett vad två samtliga högstadieelever tycker.

Snafu
2007-06-14, 14:24
Krampus: http://www.skanereggaefestival.se/

Nuff said

Krampus
2007-06-14, 14:27
Krampus: http://www.skanereggaefestival.se/

Nuff said

Länka funka intää.
Berätta mer om reagge-skåningarna i Nilecity.. ;)

Börje H
2007-06-14, 14:29
Jag kan känna så med en hel del annat som Killinggänget producerat - det blir tillslut trippelironiskt och tillkrystat istället för enkelt och kul.

Delar denna uppfattning. Gänget har en del grejer som helt enkelt är rejält dåliga. Under Nile City presterar de dock på topp hela tiden! Guldkornen är så många att man inte fattar hur i hela friden de kom på allt under så begränsad period. Hur faan kan man komma på att Flinck skall ligga i en tunna hårbalsam?? Inte konstigt för konstighetens skull som mycket av dagens P3-humor, utan bara genialiskt udda och suveränt kul :hbang:

För övrigt: "Torsk på Tallin" bör ju även det vara en av svensk tv´s bästa produktioner.

Snafu
2007-06-14, 14:45
Länka funka intää.
Berätta mer om reagge-skåningarna i Nilecity.. ;)

Vänta nu, har jag fått allt om bakfoten? Du reagerar på det faktum att det inte är reggae-skåningar i Nilecity? Är det någon annan musikstil? :|

Sen märkte jag att länken inte fungerade två sekunder efter jag postade men jag är man nog att inte edita.

Krampus
2007-06-14, 14:57
Vänta nu, har jag fått allt om bakfoten? Du reagerar på det faktum att det inte är reggae-skåningar i Nilecity? Är det någon annan musikstil? :|

Sen märkte jag att länken inte fungerade två sekunder efter jag postade men jag är man nog att inte edita.

Det är för fan for fuck sake helvete från Öland mannen!!! :D
Hela sketchen går fffs halvt ut på att de är från Öland! :smash: :)

Snafu
2007-06-14, 15:06
Det är för fan for fuck sake helvete från Öland mannen!!! :D
Hela sketchen går fffs halvt ut på att de är från Öland! :smash: :)

haha wtf dom pratar ju skånska. *screwy*

Snafu
2007-06-14, 15:08
Ser iofs att det står Öland på en tavla bakom dom. Dom har samma dampiga R som skåningar iofs.

wintersnowdrift
2007-06-14, 15:10
haha wtf dom pratar ju skånska.

Ser iofs att det står Öland på en tavla bakom dom. Dom har samma dampiga R som skåningar iofs.

:D

"Fråga: Frågan lyder. Hur många bultar finns det i Ölandsbron?"

//Kristin

Snafu
2007-06-14, 15:13
:D

"Fråga: Frågan lyder. Hur många bultar finns det i Ölandsbron?"

//Kristin

Jag tolkade det som ett bra sätt att sätta dit skåningar med en supersvår fråga.

Krampus
2007-06-14, 15:15
haha wtf dom pratar ju skånska. *screwy*

Nej!*cry*
"On-a tha island - in-a tha sun"?
"Hur många bultar finns det i Ölandsbron"? osv...

Snafu
2007-06-14, 15:16
Nej!*cry*
"On-a tha island - in-a tha sun"?
"Hur många bultar finns det i Ölandsbron"? osv...

Jag känner mig också frustrerad haha. Det kanske är skånska flyktingar? :D

Krampus
2007-06-14, 15:26
Jag känner mig också frustrerad haha. Det kanske är skånska flyktingar? :D

Så måste det vara. punkt.

Papi
2007-06-14, 15:34
Själv tycker jag faktiskt att Percy Tårar är deras bästa serie. Kul att de drev med Christer Fuglesang redan då, och att han inte fick åka upp i rymden förräns nu.
Scenen där Johan Rheborg härmar Plus-killen är favoriten!
"Det tycker du är bra? E're så! E're så? Ska det va på det viset?"

Fyra nyanser av brunt är visserligen rätt bra på sina ställen men Ångest så det skriker om det.

Torsk på Tallinn är väl bland det bästa som gjorts på svensk TV.

Lexidos
2007-06-14, 15:37
Så måste det vara. punkt.

Ja inte tusan känner jag nån som pratar på det viset. Men det är roligt :)

Torsk på Talinn är nog det bästa de har gjort.
Gillar verkligen inte fyra nyanser, mest bara väldigt tråkigt.

Jacksatan
2007-06-14, 16:08
Får nog säga gamle Percy ändå. Narcissistiska personer är alltid komiska på ett eller annat sätt.

Bullen!
2007-06-14, 18:49
det är värsta småland, öland dialekten på rud boy stig från glömminge och bad boy rune från byxelkrok. SOM LIGGER PÅ ÖLAND!

inte ens nästan skånska.

Nitrometan
2007-06-14, 18:55
Ser iofs att det står Öland på en tavla bakom dom. Dom har samma dampiga R som skåningar iofs.
Grabben som ringer in till tävlingen ringer ju från Öland också.



Och Jordgubbsprovningen! "Boom-shackalack! Grabba, ni ha gjott ett hästjåbb!"

NisseEriksson
2007-06-14, 19:10
Greger i pollen.

I-E9nrBBKls

Tråd låst

Självklart röstade jag på Greger

Ganymedes
2007-06-14, 19:30
Jämt mellan Percy och Farbror Barbro. :)

daja
2007-06-15, 09:00
Oh noes, jag överdrev. Dessutom fäster jag liten vikt vid resten av Sseriges uppfattning. Trist är trist, oavsett vad två samtliga högstadieelever tycker.

Du fann inte "Torsk på Tallin" underhållande?

Fredriiik
2007-06-15, 09:51
Greger föll rösten på!
men sudden e ju allt för god han med:D


kanadagäss, de e inga renliga djur!

å sudden:
jaa de blir ju iisigt såhär på en halvmeters höjd ;D


nile city äger, de går alltid att skratta till :)

Wennerberg
2007-06-15, 09:54
Oh noes, jag överdrev. Dessutom fäster jag liten vikt vid resten av Sseriges uppfattning. Trist är trist, oavsett vad två samtliga högstadieelever tycker.

Du kan inte må bra. Nämn en rolig serie då, eller annat program. Pantertanter?

skaparn
2007-06-15, 10:00
Du kan inte må bra. Nämn en rolig serie då, eller annat program. Pantertanter?

Jag tycker inte som du. Vad konstigt, jag måste gilla Pantertanter.

skaparn
2007-06-15, 10:02
Du fann inte "Torsk på Tallin" underhållande?

Torsk på Tallin är roligare än NC, och filmen "En liten film om ondska" är faktiskt riktigt bra. Det medger jag, men Nile City gillar jag inte, och ej heller liveshowen av Manegen.

JJ
2007-06-15, 10:04
Torsk på Tallin är roligare än NC, och filmen "En liten film om ondska" är faktiskt riktigt bra. Det medger jag, men Nile City gillar jag inte, och ej heller liveshowen av Manegen.

Akta dig så att du inte blir deporterad av Receiver85 som kulturförrädare.

Wennerberg
2007-06-15, 10:05
Jag tycker inte som du. Vad konstigt, jag måste gilla Pantertanter.

Ja, vi samtliga högstadieelever är allt bra konstiga, inte sant?

Larsson
2007-06-15, 10:06
Roligaste karkaktären är mannen som har sveriges sämsta simultankapicitet. När han ska vända sig om och slår sönder sin kaffekanna. Eller när han ska svara ja på en fråga och först säger ja för att sedan nicka på huvudet.

daja
2007-06-15, 10:09
Torsk på Tallin är roligare än NC, och filmen "En liten film om ondska" är faktiskt riktigt bra. Det medger jag, men Nile City gillar jag inte, och ej heller liveshowen av Manegen.

Är det en av "Fyra nyanser av brunt?"

Jag kan tycka att de gjort en del skitbra saker, som tex I manegen på Berns, Nile City och Torsk på Tallin men sen har de gjort en del mindre lyckade saker med. Gränsen mellan succé och fiasko är om möjligt ännu mindre i deras genre, och med Henrik Schyffert i spetsen blir det lite väl mycket inoni ibland. Självironi är bra, men när ironin går runt 3-4 varv blir det lite för mycket.