handdator

Visa fullständig version : Efter man varit hos Naprapat....


Cerwinbob
2007-06-13, 16:22
När jag har varit hos naprapaten har han alltid sagt att man ska låta bli träning den dagen och inte anstränga sig, dock röra sig mycket. Detta kan låta som en konstig fråga men varför gör han det och vad händer ifall man ändå råkar anstänga sig? Blir ryggen helt cp då eller minskar bara behanlingens effekt?;)

Rahf
2007-06-13, 17:38
Jag vet inte med dig men när jag varit hos naprapat så är jag riktigt jäkla mör i hela kroppen. Går inte att få ut mycket styrka ur mig då kan jag lova. Plus att musklerna har fått sig en rejäl omgång med knådning samt att kotor, leder och dylikt kan ha manipulerats.

Guddi
2007-06-13, 21:46
Det beror garanterat på vilken behandling du har fått. Har du skadat fötterna finns det ingen orsak till att du inte skulle kunna träna överkroppen samma dag tex.

Cerwinbob
2007-06-13, 23:03
Jag har haft lite återkommande ryggproblem sedan en liten mycket onödig olycka hände.... Så han har fått lirka lite med ryggen. Anledningen till att jag frågar är att jag känner mig frisk och stark när jag går därifrån men ändå ska jag inte belasta ryggen, har för mig att det är nåt med att koterna ska "lägga" sig till rätta och sedan stanna i den positionen.

Sen upptäckte jag efter att ha varit hos naprapaten att jag ej har lika lätt att svanka som innan. Har problem med att nedre delen av korsryggen är helt rakt och inte vill följa med i tex marklyft utan i nedersta läget så "sticker den lite ut" medans resten av ryggen är rak. Vad kan man göra åt detta?

Rahf
2007-06-13, 23:36
Jag har haft lite återkommande ryggproblem sedan en liten mycket onödig olycka hände.... Så han har fått lirka lite med ryggen. Anledningen till att jag frågar är att jag känner mig frisk och stark när jag går därifrån men ändå ska jag inte belasta ryggen, har för mig att det är nåt med att koterna ska "lägga" sig till rätta och sedan stanna i den positionen.

Sen upptäckte jag efter att ha varit hos naprapaten att jag ej har lika lätt att svanka som innan. Har problem med att nedre delen av korsryggen är helt rakt och inte vill följa med i tex marklyft utan i nedersta läget så "sticker den lite ut" medans resten av ryggen är rak. Vad kan man göra åt detta?

Du ska inte svanka i marklyft om det är så du tänker. Ryggen ska vara rak.

Cerwinbob
2007-06-14, 07:41
Nej det vet jag, men när jag är i bottenläget känns det som om ryggen "kröks" precis mellan korsryggen och övre ryggen. Har visserligen försökt undersöka ifall jag gör rätt och enligt de flesta videor jag har sett ser det likadant ut.

//Otto

Guddi
2007-06-14, 08:34
Man brukar inte kunna flektera lumbalen längre än tills den blir just rak. Varför frågar du inte naprapaten om detta? Känns som att han vet mycket mer om dig än vad vi gör och han kan antagligen ge dig ett bättre svar.

Cerwinbob
2007-06-15, 10:31
Dewt har du rätt i Guddi, det är bara det att han är lite speciell och jag vill inte göra mig oense med han. Det du sa om lumbalen visste inte jag och det är precis den beskrivningen som passar in på mig.

Tack för all hjälp