handdator

Visa fullständig version : Ska till Kiev, Ukraina.


dynamo
2007-06-13, 12:48
Jag reser ensammen till Kiev på lördag och stannar där till torsdag eftermiddag. Någon som vart där och har några erfarenheter att dela med sig av?

Jag kommer vara på kurs måndag till onsdag dagtid, men övrig tid är fri. Som det ser ut nu kommer jag nog mest promenera runt eller slöa i solen i nån park om det är väder. Nån som har nån ide om bättre saker att dona med?

Det blir min första resa till ett riktigt "utland"! Har bara besökt Finland och Danmark tidigare.

Angel
2007-06-13, 15:42
Synd du inte hade mera tid då hade du kunnat besöka zmedvjeka.

min mamma är ukrainafrälst (jobbar innom sida)

dynamo
2007-06-13, 16:30
Synd du inte hade mera tid då hade du kunnat besöka zmedvjeka.

min mamma är ukrainafrälst (jobbar innom sida)

Enda träffen när jag googlar på zmedvjeka är din andra post här på kollo där du nämner det. Så de pratar svenska i byn i alla fall.

Övervägde att stanna över midsommar och ta mig ner till Krim men uteslöt det pga att det skulle bli lång resa med bussar eller tåg.

Angel
2007-06-13, 16:50
Enda träffen när jag googlar på zmedvjeka är din andra post här på kollo där du nämner det. Så de pratar svenska i byn i alla fall.

Övervägde att stanna över midsommar och ta mig ner till Krim men uteslöt det pga att det skulle bli lång resa med bussar eller tåg.

Det är nog jag som inte kan stava till det bara.

http://www.svenskbyborna.com/

Du kan googla på "gammelsvenskbyn" med.

Min mamma har jobbat där med att lära dom platta organisationer och pedagogik. Även dratt hit en 15 ukrainier.

Ja såg en film därifrån, lite coolt med en hel by som pratar svenska så. Dom satt och sjöng Corneliuslåtar...

Cilia
2007-06-13, 21:45
Övervägde att stanna över midsommar och ta mig ner till Krim men uteslöt det pga att det skulle bli lång resa med bussar eller tåg.
Det skulle du ha gjort tycker jag.
Du ska inte vara så bekväm av dig.
En upplevelse.

Trance
2007-06-13, 21:49
Det skulle du ha gjort tycker jag.
Du ska inte vara så bekväm av dig.
En upplevelse.

Antingen skriver du dikter eller så har du gått på lådvinet ikväll.

Raggis
2007-06-13, 21:50
Antingen skriver du dikter eller så har du gått på lådvinet ikväll.

Haha. Håller fullständigt med :D Cilias inlägg ikväll har varit weiiiiiiiiiiiird.

Cilia
2007-06-13, 21:54
Antingen skriver du dikter eller så har du gått på lådvinet ikväll.
både och inkl att jag är trött och borde ligga och sova
orkar inte skriva mer än vad jag tycker är nödvändigt