handdator

Visa fullständig version : resaturang vid rålis


Henke
2007-06-13, 09:19
Är det ngn som vet om en bra restaurang med lite rejälare köttportioner i närheten av rålis?
Jäkla eldningförbud som ställer till det.

Mighty
2007-06-13, 14:16
Kungsholmen, Gerda, Grabbarnas för att ta några

elan
2007-06-13, 14:32
Om rålis är det ställe som jag tror att det är så var jag där häromveckan på Boule-baren (tror det hette så). De hade grillbuffé så det gick att äta hur mycket kött man ville. Dessutom fanns det fri tillgång till kladdkaka som efterrätt. *drool*

Pez
2007-06-13, 14:41
Annars har du Hoas "Linas Bar" uppe på Hanteverkargatan.
De har väl samma meny som gamla "Broncos"?

William
2007-06-13, 14:51
Annars har du Hoas "Linas Bar" uppe på Hanteverkargatan.
De har väl samma meny som gamla "Broncos"?

Nu har jag inte så bra koll på Sthlms geografi (Rålis?) men om du syftar på Linas Bar på Kungsholmen så rekommenderar iaf inte jag det stället. Var där med ett gäng vänner och det var uselt, fämst pga av kocken som vägrade tillaga en maträtt på ngt annat sätt en det stod på menyn. Det var helt omöjligt att få extra grönsaker till eller en sås utbytt vid sidan av. Dessutom var flera av ingredienserna på menyn slut och man hade bara ett fåtal alternativ att välja på.

Broncos meny är väldigt mkt bättre!

Pez
2007-06-13, 14:53
Nu har jag inte så bra koll på Sthlms geografi (Rålis?) men om du syftar på Linas Bar på Kungsholmen så rekommenderar iaf inte jag det stället. Var där med ett gäng vänner och det var uselt, fämst pga av kocken som vägrade tillaga en maträtt på ngt annat sätt en det stod på menyn. Det var helt omöjligt att få extra grönsaker till eller en sås utbytt vid sidan av. Dessutom var flera av ingredienserna på menyn slut och man hade bara ett fåtal alternativ att välja på.

Broncos meny är väldigt mkt bättre!

Ok. Var ett par år sen jag var på Linas, men Broncan är ju såld så det är inte Hoa som har stället längre. Kan ju diffa lite då.

Mighty
2007-06-13, 15:58
Orkar du knata upp till Hantverkargatan finns ju Hannas Krog där man får mkt mat

Cilia
2007-06-13, 21:22
Annars har du Hoas "Linas Bar" uppe på Hanteverkargatan.
Jag som trodde du skulle tipsa om Café Corniche.
En bra libanesisk restaurang på Norr Mälarstrand 76 *visslar*
mitt emot Rålis
Finns flera här som varit där

daja
2007-06-13, 21:28
Helens Krog på Hantverkargatan har väl ganska rejäla portioner och god mat för en ok summa. Ligger dock en liten bit ifrån Rålis.

Pez
2007-06-13, 21:42
Jag som trodde du skulle tipsa om Café Corniche.
En bra libanesisk restaurang på Norr Mälarstrand 76 *visslar*
mitt emot Rålis
Finns flera här som varit där
Mycket bra restaurang. :thumbup:
Men "lite rejälare köttportioner" och libanesiskt går liksom inte ihop. Eh? :D

Cilia
2007-06-13, 21:46
Mycket bra restaurang. :thumbup:
Men "lite rejälare köttportioner" och libanesiskt går liksom inte ihop. Eh? :D
jorå, dom har en annan "meny" där det är massa grillat med.
från en som alltid vill ha rätt