handdator

Visa fullständig version : Bort med midjefettet.. Funkar detta schema?


JockeH
2007-06-13, 08:13
Efter ett par år av sambovikt och skräpmat så ska det sista bort runt midjan nu.

Längd: 177cm
Morgonvikt: 82.5 kg

Motionsschema:
40 min morgonpromenad i snabb takt 5 dgr i veckan
30 min jogging på eftermiddag 3 dgr i veckan
30 min styrka på eftermiddag 3 dagar i veckan

Matschema:
Morgon
04:40
2 koppar kaffe innan promenaden

05:45
1 dl havregrynsgröt med havredryck 0.7%
1 knäckebröd med messsmör och 2 kalkonskivor
1 ägg utan gula

09:00
Whey-100
1 banan
1 äpple
1 kopp kaffe

12:00
1 dl pasta
1 burk tonfisk eller en halv kyckling
1 kopp kaffe

15:00
1 Äpple
1 Banan

Efter träning (~18:30)
Whey-100

19:00
Middag består av vanlig mat, husmanskost typ men i lagom mängd

Bilden stämmer ungefär, lägg till några centimeter till på sidorna *cry*
http://www.kolozzeum.com/forum/attachment.php?attachmentid=32517&stc=1&d=1156182104
Vad tror ni, allt fett sitter runt midjan. Har duktigt stora lövehandles och en del mage. Storlek 33-34 i midja på jeans. Hade 32 liten för 2 år sen.
Går detta bort innan vecka 29? *gah!* Bröllopsplaner då *whistle*

Exhale_
2007-06-13, 08:18
Allt beror i slutändan på hur stort energiunderskott du hamnar på. Energiunderskott och du går ner i vikt (fett och en del muskler), energiöverskott och du lägger på dig vikt (fett och en del muskler)!

regus
2007-06-13, 08:18
Deffguiden klicka här!!one! (http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881)

Läs denna så brukar bitarna falla på plats.


Det är väl ca en månad till den 29:onde, det är nog svårt/dumt att försöka bli helt ripped. Men självklart kan kärlekshandtagen bli mindre.

GymTT
2007-06-13, 08:28
Mycket liknande frågor nu.

Du måste åstadkomma ett underskott, dvs äta mindre än vad du gör av med.
Då kommer du troligen tappa fett. Vart fettet tappas först och sist är genetiskt och är inget du kan påverka.

JockeH
2007-06-13, 09:13
Mycket liknande frågor nu.

Du måste åstadkomma ett underskott, dvs äta mindre än vad du gör av med.
Då kommer du troligen tappa fett. Vart fettet tappas först och sist är genetiskt och är inget du kan påverka.

Sett mycket av dina inlägg som jag tagit åt mig. tummen upp

Vad ska jag ligga på för kalori intag för att hamna på ett underskott?
Har inget läshuvud så jag förstår mig inte på Deffguiden som länkas här uppe. :em:

Ja jag har ändrat lite intag nu av maten, t ex pastan åt jag 2 dl av innan, nu tog jag bort 1 dl så det är ju en halvering. Tonfisken är en burk i vatten.

Ja magen och midan är ett problem för många, men som jag kännt och även träningskompisar så är mitt fettlager på armar, rygg, ben nästintill minimalt.
3/4 av fettet sitter på magen ser det ut som nu. *grr27*

Invägning på lördag så det ska bli intressant vad dessa 2 veckor gjort med kroppen.

GymTT
2007-06-13, 09:38
Sett mycket av dina inlägg som jag tagit åt mig. tummen upp

Vad ska jag ligga på för kalori intag för att hamna på ett underskott?
Har inget läshuvud så jag förstår mig inte på Deffguiden som länkas här uppe. :em:

Ja jag har ändrat lite intag nu av maten, t ex pastan åt jag 2 dl av innan, nu tog jag bort 1 dl så det är ju en halvering. Tonfisken är en burk i vatten.

Ja magen och midan är ett problem för många, men som jag kännt och även träningskompisar så är mitt fettlager på armar, rygg, ben nästintill minimalt.
3/4 av fettet sitter på magen ser det ut som nu. *grr27*

Invägning på lördag så det ska bli intressant vad dessa 2 veckor gjort med kroppen.



Tack ska du ha! kul att veta att man kan lära andra, jag har själv lärt mig otroligt mycket här.


Jag tycker du äter lite redan som det är nu, och vad jag förstår så rör du på dig / tränar en hel del också. Tycker absolut du skall ha gått ned i vikt om du följt det där schemat!

Sök upp programmet där du kan använda "Harris/Benedict" metoden för att räkna ut vad du förbrukar i en dag i helviloläge (1.2 på skalan).

Kör hårt nu, uppdatera oss med bilder och detaljer! mvh.

JockeH
2007-06-13, 12:01
Tack ska du ha! kul att veta att man kan lära andra, jag har själv lärt mig otroligt mycket här.


Jag tycker du äter lite redan som det är nu, och vad jag förstår så rör du på dig / tränar en hel del också. Tycker absolut du skall ha gått ned i vikt om du följt det där schemat!

Sök upp programmet där du kan använda "Harris/Benedict" metoden för att räkna ut vad du förbrukar i en dag i helviloläge (1.2 på skalan).

Kör hårt nu, uppdatera oss med bilder och detaljer! mvh.

Ska söka upp det så fort som möjligt.

Tackar.. Bilder o detaljer kommer