handdator

Visa fullständig version : Kryddor


STarfish
2003-03-28, 11:22
Hello! tänkte hör hur det är med kryddor?

Finns där kryddor man inte bör äta när man deffar och finns där kryddor man kan äta... ? :P

Ursäkta mig men jag har faktiskt ingen aning om det hehe..

MVH: Fredde :smash:

Jarod
2003-03-28, 11:54
Klart du kan käka kryddor...det är ju tomma kalorier du ska hålla dig ifrån..;)
Tex. starka kryddor är ju tom. bra att käka under deff då dom ökar termogenesen (kroppstempen). Andra kryddor som tex. kanel kan ju oxå va bra eftersom det "torkar ut" kroppen... Tror FiddeBeast kan fylla i mer ang. det...:thumbup:

Mvh

Edit: Kom på att salt kanske inte är så bra att överdosera under diet eftersom det binder vatten i kroppen. :smokin:

King Grub
2003-03-28, 11:58
Kanel! Min favoritkrydda! Havregrynsgröt, rivet äpple, mjölk och kaneeeeeeeeeeel! :eating:

STarfish
2003-03-28, 12:07
Men då är det inga problem, tack för det svaret eftersom jag har gått runt och funderat på det länge hehe då kan jag kasta på kryddor på mina nudlar och kyckling osv =)

Asså det är tur att Koozzeum finns alltså... tack vare all hjälp jag har fått här och information och läsa så har jag faktiskt lyckats kasta av mig 8,5 kg och har inte långt kvar tills jag är nöjd, måste köpa en helt ny garderob snart jue haha...

MVH: Fredde :bow:

Jarod
2003-03-28, 12:17
Det är ju strålande att dieten går bra!! :thumbup: Och jag håller med dig - att bygga eller dieta är en dyyr hobby klädmässigt...:D

Mvh