handdator

Visa fullständig version : Meningslös träning?


jaaaaag
2007-06-12, 22:23
Jag hade tänkt börja äta mer och träna mer nu till sommaren.. men nu när jag börjat jobba som badvakt så har jag ingen tid att äta mycket och ingen lust heller, blir sällan jättehungrig när det är varmt, varmt, varmt ute. Men jag vill ändå till gymmet och träna och vem jag än frågar så får jag svaret att NEJ man kan inte bygga muskler utan att ligga på + kalorier. MEN är träningen bortkastad då? För man kan väl öka i styrka utan att äta som en häst? och det är också ett av mina mål, att bli starkare.

Så, har styrketräningen andra positiva effekter på min kropp även om jag inte kan forma om den utan överskott?

Animalistic
2007-06-12, 22:24
Ingen träning är bortkastad ^^ och du blir ju fastare osv när du styrketränar :thumbup:
sen tror jag nog att du kan bli starkare också, även om de inte går lika fort

Handcuff
2007-06-12, 22:27
FInns inga ursäkter...tid att äta finns alltid:thumbup:

emmak
2007-06-12, 22:29
Jag hade tänkt börja äta mer och träna mer nu till sommaren.. men nu när jag börjat jobba som badvakt så har jag ingen tid att äta mycket och ingen lust heller, blir sällan jättehungrig när det är varmt, varmt, varmt ute. Men jag vill ändå till gymmet och träna och vem jag än frågar så får jag svaret att NEJ man kan inte bygga muskler utan att ligga på + kalorier. MEN är träningen bortkastad då? För man kan väl öka i styrka utan att äta som en häst? och det är också ett av mina mål, att bli starkare.

Så, har styrketräningen andra positiva effekter på min kropp även om jag inte kan forma om den utan överskott?

Drick i dig kalorierna!
Gör iskalla milkshakes typ med mosad banan, mjölk och kakao!
Drick iskall juice
Drick iskalla proteindrinkar!

Det är ju grymt gott att dricka mycket och KALLT när det är så varmt,varmt,varmt som du säger :)

joriice
2007-06-12, 22:37
Hur många har inte känt att deras träning känts meningslös? De flesta tror jag.
Det är till att ligga på kcal-överskott, plus att proteinbehovet är stimulerat.
Sedan har jag förstått hur bra det är att deffa på sommaren, just det att du nämner hur svårt det känns att äta ibland, och att man förbänner mera.
Nästa år skall jag tänka på detta ^^

Fed up
2007-06-12, 22:41
Så länge du inte ligger på sjukt kaloriunderskott så är det inte meningslöst enligt min erfarenhet. Ligger du på sjukt underskott kan det tära och slita på kroppen, men det tror jag inte du gör.

Inte sjutton säger nån att det är meningslöst att träna när man deffar heller och då ligger man ändå på underskott, du ligger ju troligen bara runt +-0 liksom. Jag ökar i styrka även under deff, men det går lite trögare med orken och så. Jag tycker jag fått muskelutveckling även synligt alltså ven när jag legat på mycket, mycket litet överskott/+-0 nåt sånt, men det går ju inte lika fort.

ps. vilken strand jobbar du på?

L-Sami
2007-06-12, 22:59
Det är inte meningslöst, man kan bara träna för att det är kul och så att man mår bra av det. Jag kommer själv ta en månad i juli då jag varken tänker på deff eller bulk, bara tränar för att bibehålla muskelmassan och må bra, om det är bortkastat? Det tycker jag inte.

anders90
2007-06-13, 08:29
Drick i dig kalorierna!
Gör iskalla milkshakes typ med mosad banan, mjölk och kakao!
Drick iskall juice
Drick iskalla proteindrinkar!

Det är ju grymt gott att dricka mycket och KALLT när det är så varmt,varmt,varmt som du säger :)

Lånar tråden lite ;)

Har du några fler goda tips? :D Jag har redan nersatt hunger och har börjat tappa vikt - trots att jag tränar på som vanligt. Jag vet att många tycker nötter är ett bra alternativ, men jag har förätit mig på nötter.

Mvh Anders

GymTT
2007-06-13, 08:33
Lånar tråden lite ;)

Har du några fler goda tips? :D Jag har redan nersatt hunger och har börjat tappa vikt - trots att jag tränar på som vanligt. Jag vet att många tycker nötter är ett bra alternativ, men jag har förätit mig på nötter.

Mvh Anders

Finns massor, kolla i mattråden så hittar du massvis.

anders90
2007-06-13, 08:34
Finns massor, kolla i mattråden så hittar du massvis.

Mattråd? :D

GymTT
2007-06-13, 08:35
Den ligger i Matlagning/Recept :)

lite får du leta!

Rahf
2007-06-13, 11:33
Lånar tråden lite ;)

Har du några fler goda tips? :D Jag har redan nersatt hunger och har börjat tappa vikt - trots att jag tränar på som vanligt. Jag vet att många tycker nötter är ett bra alternativ, men jag har förätit mig på nötter.

Mvh Anders

Ät sallad med någon oljeblandning (olivolja blandat med balsamvinäger är gött).
Skippa alla light-produkter.
Ät mat som är gott och ät mycket, godare mat orkar man alltid mer av.
Använd ovanstående tips, det måste till vilja och disciplin om det ska gå också.

jaaaaag
2007-06-13, 15:58
Ok, tack för svar!
Jag tkr det är kul att gymma så jag kommer fortsätta oberoende av hur jag äter. Ja, att få i sig tillräckligt med kalorier är väl egentligen inte så svårt, en dag kan jag svulla som fan men sen räcker det liksom och jag orkar inte äta mycket på dagar. Det där me att bulka tkr jag är jobbigt och jag funderar på om jag ska ta det efter sommaren eftersom jag alltid har mer mat - lust när det är kallt och man inte har så mycket att göra.

Jag jobbar som badvakt på Rosengårdsbadet Fed up.. det är fullt upp på riktigt där! Så det är ingen strand, 3 pooler.

maRRtin
2007-06-13, 19:16
Att bli starkare går, att bli större kanske är svårare.

nutz
2007-06-14, 13:02
Mitt bästa bulktips är nog en riktigt stor och fet frukost, det lägger en bra grund för resten av dagen och är iallafall för mig ett angenämnt sätt att börja dagen på.. mat är gott. :)

Omelett på tre-fyra ägg, nån liter mjölk och ett gäng rostade brödskivor med räksallad/skagenröra eller salami och ost.

Toel
2007-06-14, 15:29
Mitt bästa bulktips är nog en riktigt stor och fet frukost, det lägger en bra grund för resten av dagen och är iallafall för mig ett angenämnt sätt att börja dagen på.. mat är gott. :)

Omelett på tre-fyra ägg, nån liter mjölk och ett gäng rostade brödskivor med räksallad/skagenröra eller salami och ost.

Precis.

Tre gånger om dagen kan du väl ändå förmå dig att äta? Räkna ut ditt energibehov splitta upp det på tre tillfällen (1) frukost, (2) lunch på jobbet, (3) innan sängdags. Svårare än så behöver du inte göra det :)

jojjep91
2007-06-14, 17:57
Det är inte meningslöst, man kan bara träna för att det är kul och så att man mår bra av det. Jag kommer själv ta en månad i juli då jag varken tänker på deff eller bulk, bara tränar för att bibehålla muskelmassan och må bra, om det är bortkastat? Det tycker jag inte.

exakt, nu innan jag ska börja köra allvar, så har jag mest lekt med vikterna :) tycker det är skitskojj o bara köra lite hur som helst, o maxa lite hit i o dit. :D

jojjep91
2007-06-14, 17:57
Lånar tråden lite ;)

Har du några fler goda tips? :D Jag har redan nersatt hunger och har börjat tappa vikt - trots att jag tränar på som vanligt. Jag vet att många tycker nötter är ett bra alternativ, men jag har förätit mig på nötter.

Mvh Anders

Jordnöttsmör :D "också nötter men ändå :D