handdator

Visa fullständig version : Min träning, behöver tips m.m!


aedeL
2007-06-12, 19:01
Hej, har tränat i ca. 2 månader snart. Är 175cm lång och väger ca. 64-68kg. Tränar enligt max-ot metoden, 4-6 reps för att bygga så stora muskler som möjligt.
Jag tar whey 80 Tillskott 2ggr om dagen då jag styrke tränar och 1gång om dagen då jag springer.
Behöver tips om min träning/tillskott. elller ser det bra ut?

Här komemr mitt träningschema:


Om ni tycker mitt benpass ser konstigt ut är det bara för och få lätt träning på ben, vill helst inte bli övertränad i benen så jag kör lungt där.
KOM OCKSÅ IHÅG att jag har ingen chans att lägga om träningsschemats dagar.

Måndag: Bröst, Triceps, Mage
¯¯¯¯¯¯
Bröst:
¯¯¯¯¯¯ Set* Rep*
Rak Bänkpress 3 4-6
Sned bänkpress 3 4-6
Raka hantelpress 2 4-6
Hantel Fly's 1 4-6

Triceps:
¯¯¯¯¯¯¯
Liggande tricepspress 3 4-6
Pushdowns 3 4-6
En arms hantelpress 3 4-6

Mage:
¯¯¯¯
Mage i maskin 2 Maxxa
Crunches med vikt 3 Maxxa
Benlyft med vikt 3 Maxxa

Tisdag: Springning 0,5km.

Onsdag: Biceps, Axlar
¯¯¯¯¯¯
Axlar:
¯¯¯¯¯
Set* Rep*
Militärpress (skivstång) 3 4-6
militärpress (hantlar) 2 4-6
Stående framåtböjda hantellyft 2 4-6
Stående lyft framifrån med skivstång 2 4-6


Biceps:
¯¯¯¯¯¯
Curlstång 3 4-6
hantelcurl 3 4-6
KOncentrerad Skivstångscurl 3 4-6


Torsdag: Springning

Fredag: Rygg, ben, vader, Mage
¯¯¯¯¯¯¯
Ben:
¯¯¯
Set* Rep*
Benpress 2 4-6
Benmaskin 2 4-6

Vader:
¯¯¯¯¯
Vadpress i maskin 2 6-8
Stående vadpress i smithmaskin 2 6-8


Rygg:
¯¯¯¯
Latsdrag med "V"-handtag 3 4-6
Chins 2 4-6
Rodd i maskin 1 4-6
Hypersträck (korsrygg) 3 4-6


Lätt Bröst-träning:
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
Rak Bänkpress 3 4-6
Sned bänkpress 3 4-6

Söndagar händer även jag springer som tis och tors :)

Så tipsa mig om allt nu. Ska jag byta ut whey 80 mot gainer pro? elr liknande saker. Vill hälst inte ha 2 olika kosttillskott. tack :)

zeusden1
2007-06-12, 19:18
Hej, har tränat i ca. 2 månader snart. Är 175cm lång och väger ca. 64-68kg. Tränar enligt max-ot metoden, 4-6 reps för att bygga så stora muskler som möjligt.
Jag tar whey 80 Tillskott 2ggr om dagen då jag styrke tränar och 1gång om dagen då jag springer.
Behöver tips om min träning/tillskott. elller ser det bra ut?

Här komemr mitt träningschema:


Om ni tycker mitt benpass ser konstigt ut är det bara för och få lätt träning på ben, vill helst inte bli övertränad i benen så jag kör lungt där.
KOM OCKSÅ IHÅG att jag har ingen chans att lägga om träningsschemats dagar.

Måndag: Bröst, Triceps, Mage
¯¯¯¯¯¯
Bröst:
¯¯¯¯¯¯ Set* Rep*
Rak Bänkpress 3 4-6
Sned bänkpress 3 4-6
Raka hantelpress 2 4-6
Hantel Fly's 1 4-6

Triceps:
¯¯¯¯¯¯¯
Liggande tricepspress 3 4-6
Pushdowns 3 4-6
En arms hantelpress 3 4-6

Mage:
¯¯¯¯
Mage i maskin 2 Maxxa
Crunches med vikt 3 Maxxa
Benlyft med vikt 3 Maxxa

Tisdag: Springning 0,5km.

Onsdag: Biceps, Axlar
¯¯¯¯¯¯
Axlar:
¯¯¯¯¯
Set* Rep*
Militärpress (skivstång) 3 4-6
militärpress (hantlar) 2 4-6
Stående framåtböjda hantellyft 2 4-6
Stående lyft framifrån med skivstång 2 4-6


Biceps:
¯¯¯¯¯¯
Curlstång 3 4-6
hantelcurl 3 4-6
KOncentrerad Skivstångscurl 3 4-6


Torsdag: Springning

Fredag: Rygg, ben, vader, Mage
¯¯¯¯¯¯¯
Ben:
¯¯¯
Set* Rep*
Benpress 2 4-6
Benmaskin 2 4-6

Vader:
¯¯¯¯¯
Vadpress i maskin 2 6-8
Stående vadpress i smithmaskin 2 6-8


Rygg:
¯¯¯¯
Latsdrag med "V"-handtag 3 4-6
Chins 2 4-6
Rodd i maskin 1 4-6
Hypersträck (korsrygg) 3 4-6


Lätt Bröst-träning:
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
Rak Bänkpress 3 4-6
Sned bänkpress 3 4-6

Söndagar händer även jag springer som tis och tors :)

Så tipsa mig om allt nu. Ska jag byta ut whey 80 mot gainer pro? elr liknande saker. Vill hälst inte ha 2 olika kosttillskott. tack :)


Du frågar vad du ska ta Vassle protein eller Kolhydrater+protein. Det beror ju helt på din övriga kost, har du för lite protein i din kost så tar du vasslen. Är du lat och inte orkar blanda din egen gainer tar du gainer pro. Som sagt, kosttillskott är inte mirakelmedel, de är bara tillskott för att säkerställa dina dagliga behov.

Max-OT är inte heller ett mirakel koncept, men om det är det första schemat du provar så är det klart att det funkar utmärkt.


Du och jag är väldigt lika.
Jag väger 68 på morgonen tömd.

Dina stats?

aedeL
2007-06-12, 19:28
*uppdate* Glömde säga jag äter nyttigt under mån, tis, ons, tors. Så har jag även en dag jag är onyttig då jag äter godis och så. och det är antingen fre elr lördag. resten av dagarna är jag nyttig.

Tänkte även om jag jag fortsätter med whey 80, elr går upp till whey 100 då det är ett renare vassle, men jag tar och tar en banan elr liknande till efter träningen? elr finns det nått man kan ta som tilltugg som en banan elr så för och få i sig som en liknande gainer?

Lexidos
2007-06-12, 19:42
*uppdate* Glömde säga jag äter nyttigt under mån, tis, ons, tors. Så har jag även en dag jag är onyttig då jag äter godis och så. och det är antingen fre elr lördag. resten av dagarna är jag nyttig.

Tänkte även om jag jag fortsätter med whey 80, elr går upp till whey 100 då det är ett renare vassle, men jag tar och tar en banan elr liknande till efter träningen? elr finns det nått man kan ta som tilltugg som en banan elr så för och få i sig som en liknande gainer?

Du kan blanda din egen gainer om du skaffar tex Carbo Flex.

aedeL
2007-06-12, 19:59
men jag tänkte mer på om jag slapp köpa nått mer, typ som banan elr liknandenått vanligt sådär. än och behöva köpa mer tillskotts saker. :)


GLÖM INTE HELLER OCH TIPSA OM MER TILL TRÄNINGEN!

Rahf
2007-06-12, 20:34
men jag tänkte mer på om jag slapp köpa nått mer, typ som banan elr liknandenått vanligt sådär. än och behöva köpa mer tillskotts saker. :)


GLÖM INTE HELLER OCH TIPSA OM MER TILL TRÄNINGEN!

Att köpa till kolhydrater eller helt enkelt bara byta proteinet mot gainer när ditt nuvarande är slut kan knappast klassas som mödosamt. Jag kan förstå om du vill hålla tillskotten på ett minimum och då kan du i princip äta vad som helst efter träning, huvudsaken det innehåller mycket kolhydrater.

Men som sagt, byter du ut proteinet mot gainer eller lägger till kolhydrater så får du "det bästa av två världar" i din drink.

Kolhydraterna behövs för återhämtningen

aedeL
2007-06-12, 22:08
okej thx, men jag tänkte ifall det inte finns nått vanligt man kan ta som en banan elr liknande ? det funkar inte lika bra va?

så saken är att jag ska byta upp mig till gainer när detta är slut? LÄgger jag inte på mig underhuds fett då? vill hälst ha stora synliga muskler.

Rahf
2007-06-12, 22:29
okej thx, men jag tänkte ifall det inte finns nått vanligt man kan ta som en banan elr liknande ? det funkar inte lika bra va?

så saken är att jag ska byta upp mig till gainer när detta är slut? LÄgger jag inte på mig underhuds fett då? vill hälst ha stora synliga muskler.

Fett kommer från energiöverskott och det spelar ingen roll om det kommer från "Hyperultraproteinboostertestosteronesupershreddedm uscle" eller vanlig mat, din kropp kommer att lägga på sig en viss andel fett. Inget tillskott kommer ge någon väsentlig skillnad, de är i grunden byggda på samma sak, oavsett pris.

Gainer är, enkelt uttryckt, potatispulver och vassleprotein. Dra dina egna slutsatser om det.

Vill du vara verkligen "analoptimal" så är gainer ett bättre alternativ än banan. En ensam banan räcker inte till för att ge kroppen energi för återhämtningen.

aedeL
2007-06-12, 22:50
okej okej. Men har en fråga här. Det är väl i själva värket proteinet som hjälper till med muskeluppbyggningen ?
Om jag köper whey 100 som är ett helt 100% rent protein, och skippar köpa snabba kolhydrater. vad hade blivit så stor skillnad ?

Handcuff
2007-06-12, 23:52
okej okej. Men har en fråga här. Det är väl i själva värket proteinet som hjälper till med muskeluppbyggningen ?
Om jag köper whey 100 som är ett helt 100% rent protein, och skippar köpa snabba kolhydrater. vad hade blivit så stor skillnad ?

Ägna ett par timmar (dagar) på att läsa på dig om grundläggande näringslära mm. Rota igenom alla trådar du bara orkar här på kolozzeum så kommer det nog klarna för dig:thumbup:

Vilmac
2007-06-13, 03:45
En halvliter mjölk + 4msk oboj = bra och billig återställare efter träning, ca 20g protein och 40g kolhydrater. Ät mat inom en timme!

Rahf
2007-06-13, 11:31
okej okej. Men har en fråga här. Det är väl i själva värket proteinet som hjälper till med muskeluppbyggningen ?
Om jag köper whey 100 som är ett helt 100% rent protein, och skippar köpa snabba kolhydrater. vad hade blivit så stor skillnad ?

Kolhydrater behövs för återhämtningen. Alltså den process som ser till att du är lika "fit for fight" dagen efter passet. Proteinerna är till för uppbyggnaden alltså att se till dina muskler så att de hänger med och utvecklas.

Det finns helt enkelt ingen större fördel med att köpa Whey-100 eller dylikt jämfört med gainer eller egna kolhydrater. Din kropp behöver hellre kolhydrater än protein efter passet. Förutsättningen är då att ditt proteinintag är ok, alltså en balanserad kost i övrigt.