handdator

Visa fullständig version : Adressändring.


babbett
2007-06-12, 18:17
Vi ska flytta och jag har försökt anmäla adressändring i flera dagar nu via adressandring.se utan att lyckas. Jag får ett meddelande om att något är fel och att jag ska kolla uppgifterna igen. Det har jag gjort...igjen och igjen och igjen *mini*

Jag fastnar redan i steg 1 ffs!! Någon som kan testa och se om det funkar?

Nitrometan
2007-06-12, 18:24
Vi ska flytta och jag har försökt anmäla adressändring i flera dagar nu via adressandring.se utan att lyckas. Jag får ett meddelande om att något är fel och att jag ska kolla uppgifterna igen. Det har jag gjort...igjen och igjen och igjen *mini*

Jag fastnar redan i steg 1 ffs!! Någon som kan testa och se om det funkar?
Det funkade när jag flyttade.

Men om det strular kan du gå till ditt närmaste skattekontor och fixa det.

Eller närmaste postterminal.

babbett
2007-06-12, 18:27
Det funkade när jag flyttade.

Men om det strular kan du gå till ditt närmaste skattekontor och fixa det.

Eller närmaste postterminal.

När flyttade du? Jag har ju flyttat några ggr. själv för inte sååå länge sedan och minns inte att jag haft problem tidigare.

Men tack för tipset, det lutar åt det....börjar ju bli lite brådis!

Nitrometan
2007-06-12, 18:38
I april.

Inte så länge sen.

Osten80
2007-06-12, 18:44
Ring kundtjänst.

babbett
2007-06-12, 19:22
Ring kundtjänst.

Very clever :thumbup:

jakke
2007-06-12, 19:24
Haft samma strul. Mitt fel var att min gammla adress inte var skriven på rätt sätt. dvs jag bodde på kallegatan 54:332 men det fungerade när jag ändrade till kallegatan 54

Piranha
2007-06-12, 19:33
Gjorde min via skatteverket och bank-id.

Klart på 5 minuter inga papper för påskrift etc, väldigt bekvämt.

mela
2007-06-12, 19:34
Är du skriven på adressen du flyttar ifrån? Annars går det skit,märkte jag. *gah!*

babbett
2007-06-12, 19:49
Yes, jag står på lägenheten...

mela
2007-06-12, 19:49
Yes, jag står på lägenheten...

OKay. Ring och döda dem. De har supit bort min post i snart två månader. *grr27*

babbett
2007-06-12, 19:51
OKay. Ring och döda dem. De har supit bort min post i snart två månader. *grr27*

Gör det imorgon, kuntjänst stängde 19.00.

hum
2007-06-12, 20:09
Funkade fint för mig förra veckan.

Srednq
2007-06-13, 17:10
fixar du på skatteverkets hemsida med e-leg så behöver du inte betala för det. dom på adressändring kan inte hur det fungerar i verkligheten. jag ringde dom å frågade om jag kunde bara ändra adressen och inte beställa eftersänding och han försökte lura i mig att jag inte får all post då, vilket jag får idag på två olika adresser.

andvänd skatteverket

Yankeee
2007-06-13, 17:43
fixar du på skatteverkets hemsida med e-leg så behöver du inte betala för det. dom på adressändring kan inte hur det fungerar i verkligheten. jag ringde dom å frågade om jag kunde bara ändra adressen och inte beställa eftersänding och han försökte lura i mig att jag inte får all post då, vilket jag får idag på två olika adresser.

andvänd skatteverket

Grejen är ju att du inte får någon eftersändning av post om inte använder adressändring. Mao kommer all post som skickas till din gamla adress att skickas tillbaka till avsändare om inte någon familjemedlem bor kvar.

Har svårt att se poängen med att inte beställa eftersändning.

Osten80
2007-06-13, 17:46
Har svårt att se poängen med att inte beställa eftersändning.

Meh!!!!!!!!
MaN LurAR jU Systemet oCh TjäNAr pengar.
FuCK BortKOmmen POSt!!!!!!!!!:hbang: :hbang: :hbang:

babbett
2007-06-13, 17:57
Jag fixade det via deras kundtjänst idag och beställde eftersänding i ett år :hbang:

Osten80
2007-06-13, 17:58
Jag fixade det via deras kundtjänst idag och beställde eftersänding i ett år :hbang:

Bra där.

Yankeee
2007-06-13, 17:58
Grattis!

Srednq
2007-06-13, 18:31
Har svårt att se poängen med att inte beställa eftersändning.

lite principsak att jag tänker inte betala till ett företag för att flytta, + att om jag har eftersändning så vet jag inte var jag måste ändra adresserna. banken tex köper adresser men vilka andra företag man får post från gör det?

eftersom jag flyttat hemifrån så funkar det att göra så. men flyttar man från en bostad där det flyttar in nån ny så funkar det inte

Osten80
2007-06-13, 18:34
+ att om jag har eftersändning så vet jag inte var jag måste ändra adresserna. banken tex köper adresser men vilka andra företag man får post från gör det?


Det är ju det som är hela grejen med eftersändning. Du behöver inte ändra någonting.

Yankeee
2007-06-13, 18:42
lite principsak att jag tänker inte betala till ett företag för att flytta, + att om jag har eftersändning så vet jag inte var jag måste ändra adresserna. banken tex köper adresser men vilka andra företag man får post från gör det?


Du betalar inte för att flytta, du betalar för att få din post eftersänd. Dessutom är det som så att när posten eftersänds så meddelas även avsändaren din nya adress vilket gör att de som skickar post till dig får reda på din nya adress via eftersändningen. Banker "köper" inga adresser utan skickar till den adress om de har och bankerna har ofta väldigt dåliga adressregister.

babbett
2007-06-13, 19:42
Hur ändrar man förresten adress på kolo?
Gick in på User CP och sedan på Edit Profile....eller vad det nu står.
Fast hittade inte :MrT:

Fast det finns säkert där, bara jag som är så jävla blind för tillfället. Ser bara flyttkartonger über alles *gah!*

Radera skiten dåå, jag hittade ju nu när jag flyttat på några flyttlådor!!

Cilia
2007-06-13, 21:38
va faaan har du flyttat till upplands-bro?
det är ju världens ände!

babbett
2007-06-14, 10:52
va faaan har du flyttat till upplands-bro?
det är ju världens ände!

Ja, jag gillar ändar! :hbang:

Fast flytten går imorgon, hörde att du skulle vara med!!

Piranha
2007-06-14, 11:01
va faaan har du flyttat till upplands-bro?
det är ju världens ände!

Det är ju nära till Bålsta iaf, och ett suveränt gym.

babbett
2007-06-14, 17:50
Det är ju nära till Bålsta iaf, och ett suveränt gym.


Jag fortsätter nog på Fairing...nära jobbet :hbang:

Srednq
2007-06-14, 19:45
Du betalar inte för att flytta, du betalar för att få din post eftersänd. Dessutom är det som så att när posten eftersänds så meddelas även avsändaren din nya adress vilket gör att de som skickar post till dig får reda på din nya adress via eftersändningen. Banker "köper" inga adresser utan skickar till den adress om de har och bankerna har ofta väldigt dåliga adressregister.

då lärde man sig något nytt idag med. kanske skulle skicka din text till adressändring så dom vet hur det fungerar när man ringer å frågar dom

chidde
2007-06-14, 23:54
Jag fixade det via deras kundtjänst idag och beställde eftersänding i ett år :hbang:

vad kostade kalaset?

jag flyttar också snart nämligen, kan vara bra att ordna det
fast å andra sidan bor mina föräldrar kvar på samma adress, så posten lär ju komma fram vilket fall som helst

Yankeee
2007-06-15, 05:31
vad kostade kalaset?

jag flyttar också snart nämligen, kan vara bra att ordna det
fast å andra sidan bor mina föräldrar kvar på samma adress, så posten lär ju komma fram vilket fall som helst

http://www.adressandring.se/?page=77