handdator

Visa fullständig version : biceps tillväxt


hejduck
2003-03-28, 08:48
tja.
jag har typ stora problem med tillväxten på mina biceps (massa).

kör biceps tisdagar med följande

skivstånstångscurl - brett grepp för yttre biceps 3 set*6
smal cablecurl - isolation 3*6/7
skiv/curlstång - axelbrett grepp 3*6/7
hammercurls 3*6/7

jag kör väldigt strikt och har kollat upp med mina vännar och b.la ******* att jag utför lvningarna korrekt, men min massa är för otillräcklig. jag har inte tränat biceps hårt/maximalt speciellt länge-kanske 4-6 månader. kan det påverka?

King Grub
2003-03-28, 09:00
Jag tycker du kör för många set för stackars lilla biceps, särskilt om du inte har tränat längre än så. Dra ner till en 6-7 tunga, strikta set totalt, med tonvikten på skivstångscurl och hammercurl är vad jag skulle göra.

Sedan måste du äta tillräckligt och vila ordentligt också förstås.

Lellan
2003-03-28, 09:17
En tanke kan ju också vara om du har svårt att koppla ur armarna när du kör annat (rygg tex) och oavsett så använder du ju armarna rätt mycket.. de kanske får för mycket stryk helt enkelt.

Som sagt, bara en idé.. :)

King Grub
2003-03-28, 09:24
Å andra sidan så lever ju Arne's "lilla" tricepsmuskulatur fortfarande, efter 30+ set. :)

Lellan
2003-03-28, 09:28
Originally posted by King Grub
Å andra sidan så lever ju Arne's "lilla" tricepsmuskulatur fortfarande, efter 30+ set. :)

Så sant, så sant.. då är vi tillbaks till de trevliga fraserna "det beror på" samt "try n error", bara att testa olika upplägg helt enkelt.. vi får diskutera hur mycket vi vill men det är bara i praktiken man kan bygga muskler.. :D :bpump:

shirunai
2003-03-28, 10:16
Testa en av mina älsklings pass på biceps.

2set bicepscurl-rakstång (TUNGA)
2set Hammercurl (TUNGA)
1set skivstångscurl(z-stångTUNGA)

mina biccar växer som ogräs med dessa

Niclaaas
2003-03-28, 10:37
tycker också du verkar träna för mycket, dra ner på seten ett tag o se om det hjälper

hejduck
2003-03-28, 17:29
asså. jag kör ju bara en gång i veckan så får dom inte tillräckligt med vila?
har många kompisar som kör ett väldigt liknande pass och får bättre tillväxt.

hejduck
2003-03-28, 17:30
Originally posted by shirunai
Testa en av mina älsklings pass på biceps.

2set bicepscurl-rakstång (TUNGA)
2set Hammercurl (TUNGA)
1set skivstångscurl(z-stångTUNGA)

mina biccar växer som ogräs med dessa

vad kör du för typ av grepp på dessa då? (främst 1:an och 3:an)

Chris
2003-03-28, 17:48
Kan det inte vara så att du ligger efter med någon annan muskel? När jag ökar på tex ryggen och bröst så brukar armarna hänga med rätt bra dom också...

Sen 4-5månaders träning ger ju ingen större massa heller för den delen

GrovJens
2003-03-28, 18:16
kör inte hammercurls, och ha axelbrett grepp i alla övningarna

Arne Persson
2003-03-28, 22:04
King Grub: Glöm inte att mina biccor har fått kraftigt ökad träningsdos också: 2 pass iveckan numera. måndag 24 set (Conc curl huvudövning 15 set. ) och torsdag 18 set (hammercurl huvudövning 15 set). Hur fan skall man annars får lite styrka och volym i armarna om man inte kurar?:confused: Min biceps är helt eftersatt jmf med triccan eftersom jag alltid kört den för lite. ;)

Pretender
2003-03-28, 22:37
shirunai: vad är det för skillnad på att köra skivcurl med rak stång resp. z-stång? Är det inte samma övning?

//Pretender

Snezz
2003-03-28, 22:49
Originally posted by Pretender
shirunai: vad är det för skillnad på att köra skivcurl med rak stång resp. z-stång? Är det inte samma övning?

//Pretender

Blir lite skillnad på dem men är väldigt lika...

hejduck
2003-03-29, 00:07
Originally posted by GrovJens
kör inte hammercurls, och ha axelbrett grepp i alla övningarna

varför inte hammers?
kan inte brett resp. smalt grep ge lite variation och träna både yttre och inre biceps?