handdator

Visa fullständig version : Kris Dim drabbas av hjärtattack


mystic[-_-]
2007-06-12, 10:37
Saxat från MM skrivet av hans träningspartner

"I am kris's partner at his personal training studio and unfortunately the rumor is true...Kris went down yesterday at the studio and had emergency heart surgery to repair a split in his aortic valve...they thought that he was gonna be paralyzed because he did have a pretty significant stroke but i just visited kris and he is moving all limbs and he is speaking and coherent. They gave him a 10% chance of surviving the surgery but the big guy pulled through and it truly is a miracle. If there are any questions post them on here and i will do my best to answer them as the information comes my way; thank you and God bless."

jwzrd
2007-06-12, 10:39
Har han haft en stroke, hjärtinfarkt eller en trasig klaff? Tre olika saker.

Greg
2007-06-12, 10:47
Har han haft en stroke, hjärtinfarkt eller en trasig klaff? Tre olika saker.

Stroke som jag har förstått det. Fast vi kommer inte veta någonting förrän Kris Dim offentligör någonting.

jwzrd
2007-06-12, 10:50
Stroke som jag har förstått det. Fast vi kommer inte veta någonting förrän Kris Dim offentligör någonting.

Undrar vad aorta-klaffen har för samband med stroken. Hände båda samtidigt?

Greg
2007-06-12, 10:55
Undrar vad aorta-klaffen har för samband med stroken. Hände båda samtidigt?

Kan ha varit en aorta-klaff som ledde till en stroke.

Men det finns 5 olika händelser på nätet. Han har haft en hjärtattack, han har legat i koma, han har haft det och det.

jwzrd
2007-06-12, 10:55
Kan ha varit en aorta-klaff som ledde till en stroke.

Men det finns 5 olika händelser på nätet. Han har haft en hjärtattack, han har legat i koma, han har haft det och det.

Som vanligt då :)

Greg
2007-06-12, 11:00
Som vanligt då :)

Precis.

Men han mår tydligen mycket bättre nu (detta hände ju för över en vecka sedan)

Just came back from the Hospital. He looked great, we were talking for a little but he's still having trouble with his lungs. Didn't want to talk to him too long so I mostly talked to Silvia and Julie. She said that he's doing much better and wants to get out now and get back to work. I asked him if he they were feeding him ok, he said that he has all the jello he can eat.

Everyone is amazed that for a guy that had his heart collapse, go through open heart surgery, experienced multiple strokes on the operating table, that a guy like that is awake and responsive. He's now just getting the use of his legs but he's still a little groggy but the most important thing is that he's alive.

I told him that many people on the boards are praying for him and we're keeping him in our thoughts and prayers. He can still use your prayers so let's keep praying for our fellow iron brother.

We are setting up a Donation Fund to help Kris pay for his medical bills. I'll give that info out shortly.


He had an aortic dissection. It’s genetic and if you are ignorant on the condition, Google it. He had a stroke before surgery, not during or after and has no side effects from it so far. Kris is doing better than anyone could have expected and he is the most amazing person I know. This guy will NOTquit. Bodybuilding is only the tip of the iceberg as for what he will accomplish in life. I pray for him and his family also and I hope he can deal with his demons and take on the world!

Lövbiffen
2007-06-12, 15:00
Kan ha varit en aorta-klaff som ledde till en stroke.

Men det finns 5 olika händelser på nätet. Han har haft en hjärtattack, han har legat i koma, han har haft det och det.

En ninja i hjärtklaffen kanske?

Greg
2007-06-12, 15:40
En ninja i hjärtklaffen kanske?

Det är inte Flex Wheeler som har fått problem med hjärtat.

jwzrd
2007-06-12, 15:52
Det är inte Flex Wheeler som har fått problem med hjärtat.

Gagaga :)

Nitrometan
2007-06-12, 17:04
Det är inte Flex Wheeler som har fått problem med hjärtat.
Det kanske var Flex Wheeler som kädde ut sig till ninja och skrämde honom så svårt att han både fick en stroke och spräckte en hjärtklaff?









Roligt förresten att alla hälsoproblem alltid är ärftliga.

Fatalist
2007-06-12, 17:31
Det kanske var Flex Wheeler som kädde ut sig till ninja och skrämde honom så svårt att han både fick en stroke och spräckte en hjärtklaff?


Roligt förresten att alla hälsoproblem alltid är ärftliga.

Och att det är alltid är ett mirakel utfört av gud som räddat personen i fråga. :thumbup:

Lasse Kongo
2007-06-12, 18:33
Hjärtfel på byggare är alltid ärftliga.

Arne Persson
2007-06-12, 21:41
Hjärtfel på byggare är alltid ärftliga.

Inte Arnold hjärtfel inte!:) Där snackar ju alla om att det var DOPING det handlade om. Detta hjärtfel hade ju även hans mor. När jag träffade henne så såg hon i alla fall INTE dopad ut.... :D

mr ruhl
2007-06-14, 11:17
Inte Arnold hjärtfel inte!:) Där snackar ju alla om att det var DOPING det handlade om. Detta hjärtfel hade ju även hans mor. När jag träffade henne så såg hon i alla fall INTE dopad ut.... :D

finns många som dopar sig fast det inte syns, kanske hon var en sån? :D

Lasse Kongo
2007-06-14, 14:46
Inte Arnold hjärtfel inte!:) Där snackar ju alla om att det var DOPING det handlade om. Detta hjärtfel hade ju även hans mor. När jag träffade henne så såg hon i alla fall INTE dopad ut.... :D

Mistha Arne, är lite osäker men jag hoppas du förstod ironin bakom mitt inlägg ;)