handdator

Visa fullständig version : Hjälp mig!


Milia
2007-06-12, 07:41
Jag håller på att skriva en tenta och den är uppbyggd så att det är ett Word-formulär som jag laddat hem och ska fylla i frågor som är inskrivna i det formuläret som någon slags mall. Jag har hunnit skriva nästan klart och det är mååånga sidor.
Nu uppstod ett problem när jag skulle kopiera en del av dokumentet och flytta det till en annan del och sedan spara och nu hänger sig datorn varje gång jag öppnar dokumentet.
Jag vill verkligen inte behöva skriva om allt igen, är det någon duktig person som kan hjälpa mig?? Kan det bero på att det är för mycket text? *gah!* *gah!* *gah!* *gah!*

Diamond Dog
2007-06-12, 07:51
Mac eller PC?

Milia
2007-06-12, 07:55
Pc

champion
2007-06-12, 08:00
Starta datorn i felsäkterläge det borde lösa problemet.
Kanske finns smartare sätt men kommer inte på nått bättre.

Milia
2007-06-12, 08:07
Hur gör man det (jag kan inte mkt om datorer, sry)

Fettecke
2007-06-12, 08:11
Hur gör man det (jag kan inte mkt om datorer, sry)

lägg till mig på MSN så kan kanske jag öppna och kopiera över texten?

Milia
2007-06-12, 08:12
Tack för erbjudandet, men texten är i högsta grad väldigt personlig om mig (nästan lite dagboksform) så det är ingen text jag vill ge till någon annan än de jag absolut behöver...

champion
2007-06-12, 08:17
För att komma in i felsäkertläge så måste du starta om datorn och när datorn börjar komma igång igen så trycker du på F8.

Fettecke
2007-06-12, 08:18
ok, anta att det är ditt Word som fuckat ur, så kan du prova att öppna med alternativa program...

http://support.microsoft.com/kb/891090/sv

funkar det felfritt i övrigt, men förutom din gamla fil?

gör någon kopia på den där filen ifall det skulle hända nått mer med den

Milia
2007-06-12, 08:19
Okej tack, jag får testa det när jag kommer hem från jobbet idag....

Vad innebär det egentligen att starta den i felsäkert läge, jag menar vad är skillnaden motför "vanligt" läge?

Milia
2007-06-12, 08:19
Datorn funkar som vanligt i övrigt, det är bara när jag öppnar dokumentet som hela skiten hänger sig.

Yes
2007-06-12, 08:27
Vad innebär det egentligen att starta den i felsäkert läge, jag menar vad är skillnaden motför "vanligt" läge?
I felsäkert läge laddas inga extra drivrutiner m.m. utan bara det som behövs för att starta Windows och fixa problem man lyckats ställa till.

Tror inte det kommer hjälpa dig, men du kan ju alltid testa.

Officer
2007-06-12, 08:29
Använd BESKRIVANDE rubriker!

hio
2007-06-12, 11:14
Vad har du för version av Word/Office?

Gör en kopia av ditt dokument.

Klicka Start -> Kör -> Skirv "winword /safe".
Prova öppna din fil.

Milia
2007-06-12, 11:25
Använd BESKRIVANDE rubriker!

Men är det mycket svårt att hålla muspekaren över rubriken, så kommer det ju upp en liten ruta som visar de första raderna i inlägget? Jag behöver hjälp, alltså skrev jag hjälp mig.;)

Milia
2007-06-12, 11:28
Vad har du för version av Word/Office?

Gör en kopia av ditt dokument.

Klicka Start -> Kör -> Skirv "winword /safe".
Prova öppna din fil.

2006 års tror jag...? Jag är inte hemma nu så jag tyvärr inte kolla nu.. Eller finns det någon version som heter Word XP?

Om jag gör som du skriver vad är det som händer då?

Trance
2007-06-12, 11:32
2006 års tror jag...? Jag är inte hemma nu så jag tyvärr inte kolla nu.. Eller finns det någon version som heter Word XP?

Om jag gör som du skriver vad är det som händer då?

Det öppnar word i "safe mode", det är bra att testa.

Yes
2007-06-12, 11:33
Du skulle kunna testa ett annat program också, t.ex. abiword:
http://www.abisource.com/download/

Diamond Dog
2007-06-12, 16:06
Du skulle kunna testa ett annat program också, t.ex. abiword:
http://www.abisource.com/download/


japp, eller prova att öppna dokumentet i Anteckningar eller Wordpad (finns under "Tillbehör" i programmenyn.

Viel glück,

edvin
2007-06-12, 16:30
Jag tror på att försöka öppna dokumentet på en annan dator. Har du ingen möjlighet att maila eller kanske lägga det på ett usb-minne för att sedan kunna öppna det på t.ex en dator på jobbet. Jag har varit med liknande grejor med word, men jag kan inte exakt minnas hur det löste sig. Word kan vara lite konstigt då och då.

Kolla även om du öppnar endast word om du inte har möjligheten att återskapa dokument. Det bukar finns sådan alternativ när det har hänt något knas.

Milia
2007-06-12, 19:35
Jag uppskattar verkligen allas försök till att hjälpa mig!
Jag har försökt öppna det i safemode, men det gick inte. Jag kan öppna andra dokument i Word, det är bara när jag öppnar detta specifika dokument som datorn hänger sig.

När jag öppnar Word så är det en kolumn till vänster där det står återskapade dokument. om jag håller muspekaren över dokumentet står det "Detta är originaldokumentet", om jag sedan klickar på det så hänger sig datorn.

jag börjar tappa tron på att detta ska gå att fixa, så jag har börjat skriva på ett nytt, vilket är en pärs :(

Milia
2007-06-12, 19:36
Jag har också provat öppna det med Works, som också finns på min dator, men det hängde sig då också.
Nu vet jag i alla fall att den version jag har är Word Office XP, om det säger någon någonting?

jakke
2007-06-12, 19:43
Ladda ner word viewer och testa om du inte kan kopiera texten därifrån.

Länk: http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyId=95E24C87-8732-48D5-8689-AB826E7B8FDF&displaylang=en