handdator

Visa fullständig version : Har GASP kläderna blivit förmycket?


Yip_man
2007-06-11, 14:02
Nå tycker du det, i vårt samhälle går fan alla i Gasp. Från vältränade, till tjocka socialfall. Ser ut som "förr" när alla gick i Adiddas brallor.

Kabuto
2007-06-11, 14:12
Hur ser GASP kläder ut?

L-Sami
2007-06-11, 14:13
Byggare måste också ha kläder på sig.

Corpobal
2007-06-11, 14:15
GASP-kläder är gårdagen, nu är det XXXL i XS som gäller!

Brooklyn
2007-06-11, 14:15
tycker att det kan se lite larvigt ut när småpojkarna springer okring i gasp-jackor etc.

Brooklyn
2007-06-11, 14:16
GASP-kläder är gårdagen, nu är det XXXL i XS som gäller!

qué ?
xs är det något nytt klädmärke?
eller vad menar du *screwy*

AFanatic
2007-06-11, 14:23
GASP har en del schyssta streetkläder för större killar, vilket kanske kan vara svårt att hitta? Så jag tycker det funkar....på rätt kille och på rätt sätt.

Däremot JL och Peak Performance m.fl. är ytterst jobbiga/irriterande, och nej jag tänker inte utveckla.

Rahf
2007-06-11, 14:26
qué ?
xs är det något nytt klädmärke?
eller vad menar du *screwy*

Han menar stor kille i trånga kläder.

super_sorken
2007-06-11, 14:34
han menade nog att han måste ha XS för att fylla ut de stora kläderna?;)

Corpobal
2007-06-11, 14:45
Sorken wins teh prize!

bubbe
2007-06-11, 15:05
Sorken wins teh prize!

Att det skulle vara så svårt att förstå. Tyckte det var ett roligt skämt (eller var det på allvar?)

He-man
2007-06-11, 15:07
Jag vet bara att jag stör mig lite på när "vanligt" folk (framförallt spinkiga tonnåringar) har på sig gasp, det känns som de skryter om något de inte har. Av den anledningen är jag själv rädd för att använda gasp (har dock ett linne med gasp som sammlar damm), för då kommer de som är större än mig att tänka samma sak, därför känns det lite mer lagom i Better Bodies eller något om man inte är en riktigt stor byggare.

Men hey, det är ju bara som jag känner, vill man använda gasp så ska man använda gasp! :thumbup:

hultman
2007-06-11, 15:20
GASP gör snygga kläder. Kan inte påstå att jag bryr mig särskilt mycket om snorisar som springer runt i det.

hahavaffan
2007-06-11, 15:51
Han menar stor kille i trånga kläder.Nä, han menar märket XXXL

Ganymedes
2007-06-11, 16:11
Snygga och/eller bekväma kläder = köpa och använda
Fula och/eller obekväma kläder = avstå

Ganska enkelt.

krilleh
2007-06-11, 16:15
Lägg upp lite bilder på gasp please

Sheogorath
2007-06-11, 16:42
"Dom har aldrig varit häftiga"

Bronkitkorv
2007-06-11, 17:24
Vafan är gasp för i helvete ?

RassK
2007-06-11, 17:25
jag kräker på noob-byggare som köper hela GASP-sortimentet innan de lyft en vikt ens..

Timme
2007-06-11, 17:56
Vafan är gasp för i helvete ?

ghahaha :D Asså dina inlägg är helt underbart roliga och klockrena!

Jorgen
2007-06-11, 18:11
Hur ser GASP kläder ut?

Lägg upp lite bilder på gasp please

Vafan är gasp för i helvete ?

Google it. Det funkar. Jag lovar.

bubbe
2007-06-11, 18:14
Jag köpte ett par gasp brallor idag :em:







har jag skämt ut mig igen?

Rahf
2007-06-11, 18:14
Var är valet "Albatross"? ;)

kimonque
2007-06-11, 18:16
nej, spelar ingen roll. Har bara sett några enstaka med det märket ändå. Något som däremot verkar vara jobbigt är att bli stött av någon annans val av kläder

mela
2007-06-11, 18:18
Hade gärna själv haft ett gaspträningslinne.
Men GASP är för biffiga rippade killar, känns det som, det är bara dessa som inte ser helt malplacerade ut i gasplinnen.

Ser tjocka killar i gaspjeans jätteofta. *cry*

babbett
2007-06-11, 18:22
Jag provade några Gasp-byxor som reades ut, i liten storlek...dom satt skitkonstigt! Antingen är jag helt fel konstruerad...eller så ska man vara felkonstruerad för att kläderna ska sitta bra!

zeusden1
2007-06-11, 18:25
Snygga och/eller bekväma kläder = köpa och använda
Fula och/eller obekväma kläder = avstå

Ganska enkelt.

+1!

Überbiffen
2007-06-11, 18:28
Har GASP kläderna blivit förmycket?
Nej. Ser inte mycket av det.

mangemani
2007-06-11, 19:22
GASP vet jag inte,men märkes träningskläder i över huvud taget.
ha på sej sådana kläder bara för att man tränar,känns lite småfjantigt tycker jag.
typ som dom flesta hårdrockare,ska ha på sej tröjor med tryck på en massa band,svarta kläder osv,bara för att dom är hårdrockare.

dynamo
2007-06-11, 19:31
Jag köpte ett GASP-linne för några månader sen. När jag kom hem insåg jag hur tunn jag såg ut i det, så jag har inte använt det. Har minskat ca 5kg efter det också, så nu är det inte ens tänkbart. Enligt mina planer för kroppen kommer jag aldrig ens växa in i det. Kan ha det hemma om inte annat. Det har iofs lånats som slackingtröja en gång av en tjej som fyllde ut linnet bättre kring bröstet bättre än vad jag gör.

Inte ett av mina bättre köp, men om mina planerna ändras kanske jag växer i det efter 3 år eller så.

Men annars var det snyggt. :P

eandersson
2007-06-11, 19:42
GASP vet jag inte,men märkes träningskläder i över huvud taget.
ha på sej sådana kläder bara för att man tränar,känns lite småfjantigt tycker jag.
typ som dom flesta hårdrockare,ska ha på sej tröjor med tryck på en massa band,svarta kläder osv,bara för att dom är hårdrockare.

Jag har haft problem att hitta bra linnen, men GASP har fyllt mina beger bra! Tack GASP! (vilken otrolig smörig mening). Jag skulle kunna tänka mig att gilla linnet lika bra även om GASP-märket inte hade varit där, det är ett bra planerat linne helt enkelt.

Synd bara att jag endast fyller ut ett av deras linnen (hardcore rib tank). Jag var och provade lite andra som redan var stora i storleken, och valde L och XL. Hade urringning ner till magen och en kjol. Jag får helt enkelt ta rumpen och åka ner till göteborg och handla in ett bra basketlinne :)

Ryska_raketen
2007-06-11, 19:45
Man får enbart ha Gasp kläder om man har tryck. Annars är man en wannabe.

mangemani
2007-06-11, 19:46
Jag har haft problem att hitta bra linnen, men GASP har fyllt mina beger bra! Tack GASP! (vilken otrolig smörig mening). Jag skulle kunna tänka mig att gilla linnet lika bra även om GASP-märket inte hade varit där, det är ett bra planerat linne helt enkelt.

Synd bara att jag endast fyller ut ett av deras linnen (hardcore rib tank). Jag var och provade lite andra som redan var stora i storleken, och valde L och XL. Hade urringning ner till magen och en kjol. Jag får helt enkelt ta rumpen och åka ner till göteborg och handla in ett bra basketlinne :)

ok=/

bubbe
2007-06-11, 19:47
Man får enbart ha Gasp kläder om man har tryck. Annars är man en wannabe.

då är det sant, jag HAR skämt ut mig (eller räknas det som tryck när det efter böjen har blivit blåmärken runt ögonen?)

eandersson
2007-06-11, 19:48
då är det sant, jag HAR skämt ut mig (eller räknas det som tryck när det efter böjen har blivit blåmärken runt ögonen?)
Hahahaha.

Högtryck i de nedre regionerna då?

bubbe
2007-06-11, 19:50
Hahahaha.

Högtryck i de nedre regionerna då?

Varken kiss eller bajs, dvs inget tryck. Tröööck = brunt i brallan? :confused:

Ryska_raketen
2007-06-11, 19:50
då är det sant, jag HAR skämt ut mig (eller räknas det som tryck när det efter böjen har blivit blåmärken runt ögonen?)

Du har skämt ut dig, bra att du skrev det själv.

BeatNec
2007-06-11, 19:59
Gasp har alltid varit töntigt...

nordland
2007-06-11, 20:42
när Gasp var nya på marknaden var det bra. Stora storlekar utan att för den delen vara baggy och -90 tals inspirerade.. Det fanns gott om plats för grova ben, fet bringa mm..

nu verkar det som att swedish fitness systermärke (Better Bodies) tagit över totalt och Gasp är numera för undernärda Fitness fjollor.. Vet inte vad som tagit åt dem, men de har helt klart krympt storlekarna..

Ett ex. Har ett par gamla slitna Gasp byxor i storlek L som sitter kanonbra. Förra veckan köpte jag ett par likadana (dock annan färg) i storlek XL. Dessa satt som korvskinn (till och med över vaderna) och jag var tvungen att returnera dem till budo-fitness.

Samma sak är det med shortsen och 3/4-byxorna. Slimfit all the way.

Verkar bli mode med "stuprör" i gymmet också

Ryska_raketen
2007-06-11, 20:45
Gasp har alltid varit töntigt...

På vilket sätt är märket Gasp töntigt?

Nitrometan
2007-06-11, 21:34
Vafan är gasp för i helvete ?
Gasp är engelska och betyder flämta.

"Gasping for air." - Flämta efter luft.

lastbil
2007-06-11, 22:07
tycker att det kan se lite larvigt ut när småpojkarna springer okring i gasp-jackor etc.

Jag tycker det är löjligt när de knallröda rakade preppmonstrerna har gasp kläder utanför gymmet också.

Jag har själv ett plagg, å de e svarta cleana byxor från gasp, me ett diskret tryck nere vid vaden, de byxorna har ja som soft-byxor i lägenheten å självklart när ja tränar för comforten, köpte dom för länge sen å de fyller sin funktion. Skulle nog aldrig köpa nått mer plagg då ja tycker dom är lite överdrivna, men det är väl det som säljer antar jag, folk vill visa att de tränar även om de är uppenbart på vissa redan så vill de fortfarande ha ett stort "XXXL TRAINING WITH ATTITUDE, IM AWEOME SUPERHUGE"-Tryck på tröjan.
blabla orka debattera mode, smaken e som baken :)

internethjälten
2007-06-11, 23:08
dessa kläder är bara framtaget för de som vill synas
och spänna sig på stan och som missat poängen med
att gå på gym, dvs att träna.

Musselbank
2007-06-12, 01:56
Jag känner inte igen olika märken... om Gasp ser brattigt ut svarar jag ja. Folk får klä sig hur de vill, och jag får tycka vad jag vill om dem.

Men som jag tror nån var inne på, snäppet tröttare än att uttrycka sin personlighet via underkläder och bruksplagg är att bli provocerad av att det förekommer. :-/

z_bumbi
2007-06-12, 06:30
när Gasp var nya på marknaden var det bra. Stora storlekar utan att för den delen vara baggy och -90 tals inspirerade.. Det fanns gott om plats för grova ben, fet bringa mm

Jag köpte mina GASP på 90-talet och de är baggy :D men jag håller med om att storlekarna numera är väldigt skumma för gymtränande.

Brooklyn
2007-06-12, 08:44
Man får enbart ha Gasp kläder om man har tryck. Annars är man en wannabe.

:laugh:

mr ruhl
2007-06-12, 11:43
Byggare måste också ha kläder på sig.

ja såklart, men det är inte kul när såna som du och gamla människor över 55 går runt med samma.. :D

Lepras
2007-06-12, 11:48
ja såklart, men det är inte kul när såna som du och gamla människor över 55 går runt med samma.. :D

Apropå över 55... Såg en "gubbe" på runt 55-60,,1,90-1,95 lång och kan ha vägt runt 90 kg-alltså ganska normal kropp,,, som gick runt i hela "GASP kitet" Vindbyxor,Hood tröja,jackan, m.m haha,,såg inte klokt ut,,:D



Helt meningslöst inlägg....ja!

pe11e
2007-06-12, 11:48
Ja. Okej du behöver nya kläder och köper Gasp, spela roll. Men en helt vanlig t-shirt och gamla trasiga träningsbyxor funkar för mig. Ingen som bryr sig om hur jag ser ut när jag svettas i gymmet.

Timme
2007-06-12, 11:52
ja såklart, men det är inte kul när såna som du och gamla människor över 55 går runt med samma.. :D

Vadå, ni har väl inte ensamrätt på dem?

Timme
2007-06-12, 11:53
när Gasp var nya på marknaden var det bra. Stora storlekar utan att för den delen vara baggy och -90 tals inspirerade.. Det fanns gott om plats för grova ben, fet bringa mm..

nu verkar det som att swedish fitness systermärke (Better Bodies) tagit över totalt och Gasp är numera för undernärda Fitness fjollor.. Vet inte vad som tagit åt dem, men de har helt klart krympt storlekarna..

Ett ex. Har ett par gamla slitna Gasp byxor i storlek L som sitter kanonbra. Förra veckan köpte jag ett par likadana (dock annan färg) i storlek XL. Dessa satt som korvskinn (till och med över vaderna) och jag var tvungen att returnera dem till budo-fitness.

Samma sak är det med shortsen och 3/4-byxorna. Slimfit all the way.

Verkar bli mode med "stuprör" i gymmet också

Hur lång är du och hur mycket väger du?

Lepras
2007-06-12, 11:54
Hur lång är du och hur mycket väger du?

Han är 177,5 lång*whistle*

Timme
2007-06-12, 12:02
Han är 177,5 lång*whistle*

Men hur mycket väger klossen!? :D

BeatNec
2007-06-12, 12:22
På vilket sätt är märket Gasp töntigt?

på samma sätt som det är töntigt att ha "West Side" brallor bara för att man håller på med hiphop...

OBS detta gäller främst när folk har på sig gasp-kläder utanför gymmet.


Fast de e självklart bara min åsikt ;)

Greg
2007-06-12, 13:05
De har fina linnen.

Kommer nog köpa en del grejor när formen tillåter.

Så haha, in ya face bådibilders!

Devoid
2007-06-12, 19:25
Jag är tjock OCH använder GASP Mesh byxor utanför gymet :)
Köpte de för att jag inte hade något vettigt att ha när jag var ute och gick och det köpet ångrar jag inte en sekund.

Även väldigt sköna att ha när man slappar hemma men de har även fått följa med och handla osv.

nordland
2007-06-12, 19:37
Han är 177,5 lång*whistle*

Shhhhht..... *slap*

kloss och kloss, jag väger väl ca 110kg..

Mina gamla "Mesh pants" (strl L) som köptes för ca 4 år sedan, är större (rymligare) än de i strl XL som jag var tvungen att skicka tebax..
XL'en var längre, men fan så mycket tajtare.