handdator

Visa fullständig version : ingen mat efter kl...


tomasa
2007-06-10, 22:38
nu har ja läst en massa skit där det står att man inte ska äta kolhydrater typ efter kl 21.00 när man tränar (på andra ställen stod det andra tidpunkter) vafan då för? är det dåligt för muskeluppbyggnaden eller skriver dom det bara för att man inte ska bli pigg och inte kunna nana efteråt?
om det är för att det sabbar muskeltillverkningen; gäller samma sak för protein och fett? jag gillar att äta mkt innan jag går å lägger mig, vore det väl synd om det sabbar för mig.

Three pigs
2007-06-10, 22:40
Det är skitsnack, ät innan du lägger dig.

Grubben svarar nog snart.

Handcuff
2007-06-10, 22:41
nu har ja läst en massa skit där det står att man inte ska äta kolhydrater typ efter kl 21.00 när man tränar (på andra ställen stod det andra tidpunkter) vafan då för? är det dåligt för muskeluppbyggnaden eller skriver dom det bara för att man inte ska bli pigg och inte kunna nana efteråt?
om det är för att det sabbar muskeltillverkningen; gäller samma sak för protein och fett? jag gillar att äta mkt innan jag går å lägger mig, vore det väl synd om det sabbar för mig.

Ät du innan du kommer i säng :thumbup: Inte dåligt på något vis...möjligtvis om du får svårt att sova eller så. Men det verkar du ju inte ha.

Wayfaerer
2007-06-10, 22:44
Gäller väl mest vid deff att du inte bör trycka i dig en massa kolhydrater innan sängen, du behöver inte så mycket energi när du sover helt enkelt. Protein och fett är bra ur muskelbevarande synpunkt eftersom du trots allt inte äter på flera timmar när du sover.

WHITEFOLKS
2007-06-11, 00:44
Gäller väl mest vid deff att du inte bör trycka i dig en massa kolhydrater innan sängen, du behöver inte så mycket energi när du sover helt enkelt. Protein och fett är bra ur muskelbevarande synpunkt eftersom du trots allt inte äter på flera timmar när du sover.

Även om du inte använder de direkt så blir det ju bara lagrade till senare, det är energibalansen som är det viktiga. Inte tidpunkten. Om man t.ex. tränar direkt på morgonen så kan det ju vara trevligt att vara påfylld tills dess :)

King Grub
2007-06-11, 04:20
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=93465&highlight=b%E4gare