handdator

Visa fullständig version : subway baguette tråden


piraten99
2007-06-10, 09:47
jag undrar om dessa baguetter från subway är nåt bra att äta efter träningen?
äter nämligen jämt en stor baguettte med mörk bröd och kyckling (dubbelt kyckling pålägg) och southwest eller sweet onion dressing.

det enda onyttiga jag ser i en sån är dressingen southwest.

NisseEriksson
2007-06-10, 09:52
Inget fel i att äta en sådan efter träningen, äter du 6inch eller footlong?
Priset är dock inte så överkomligt om du tänker göra det till en vana
Här finns näringsinnehållet på smörgåsarna http://www.subway.com/subwayroot/MenuNutrition/Nutrition/pdf/CanNutritionValues.pdf

piraten99
2007-06-10, 09:52
...och självklart mkt sallad. chicken teryaki heter den.
kan ibland också köpa subway club då är det skinka, kalkon, rostbiff.

båda är 6 gram mindre fett.

piraten99
2007-06-10, 09:54
äter den längsta.

jepp, just nu är det en vana. köper den 4-5 gånger i veckan och kommer nog fortsätta en tid till. men ska försöka sluta nu till sommarlovet och göra kyckling pasta och sallad man kan ta med och äta istället.

King Grub
2007-06-10, 09:55
bra att äta efter träningen?

Bra vilket mål som helst.

NisseEriksson
2007-06-10, 09:57
äter den längsta.

jepp, just nu är det en vana. köper den 4-5 gånger i veckan och kommer nog fortsätta en tid till. men ska försöka sluta nu till sommarlovet och göra kyckling pasta och sallad man kan ta med och äta istället.

Jag såg det men då var edittiden slut :)
Om inte jag missminner kostar en footlong över 50 kr, 2 för 99 specialrabatt.
Betydligt dyrare än ex. en gainer men om du har råd finns det ingen nackdel med det.

Angel
2007-06-10, 10:22
En footlong med tonfisk och extra ost och vitlöksmajonäs...mm, Anytime!

piraten99
2007-06-10, 11:33
jag tar en gainer 15 min efter avslutat pass och en 45 minuter senare så äter jag en footlong. 64 kr i västerås.

Slartibartfast
2007-06-10, 11:52
Bra vilket mål som helst.

Är Subway bättre än McDonalds ur närings/hälsosynpunkt?

King Grub
2007-06-10, 12:02
Det är väl bara att titta på innehållet. :confused:

NisseEriksson
2007-06-10, 12:04
Är Subway bättre än McDonalds ur närings/hälsosynpunkt?

Ja, fast det beror på vilka mål man jämför med och hur du definierar "nyttigt"
Om man tar Subway´s "värsta" smörgås kontra McDonald´s nyckelhålsmärkta sallader så vinner ju självklart Mcdonald´s ur kcal-synpunkt.
Men overall anser jag Subway vara nyttigare

Rahf
2007-06-10, 12:12
Subway har (rätta mig om jag har fel) ingen friterad mat såvitt jag vet. Smörgåsarna är goda och man kan få en massa schyssta pålägg som man väljer själv, hur kan det vara dåligt?

McDonalds sallad vs Subway-smörgås så är väl ändå större delen av kalorierna i salladen från fett no? Smörgåsen har bättre balans om det nu är något man oroar sig för.

piraten99
2007-06-10, 15:56
Är Subway bättre än McDonalds ur närings/hälsosynpunkt?

ja,, det borde vara MKT bättre. om man tar en 6 gram mindre fett.

vad får du i en big mac= frites, en hamburgare med ljust bröd och inte så nyttigt kött och dressing och en cola. lägg därtill att du inte blir mätt på det.

vad får du på subway: färsk mörkt bröd. mkt sallad. kvalitets kött skulle jag vilja påstå. sen får man den onyttiga osten, men den kan man välja bort om man vill, vilket jag inte vill :p. lägg därtill att man blir mätt.

förstår inte hur man kan jämföra det med mcdonalds?
känns ju som man kan jämföra med en pasta tallrik istället.
såklart pasta tallriken är mkt bättre att äta (pågrund av pastan). men känns mer rättvist att jämföra med den eller?

Musselbank
2007-06-10, 16:29
Om man skiter i stripsen tror jag inte McDonalds är så illa krona för krona...

Rahf
2007-06-10, 16:47
ja,, det borde vara MKT bättre. om man tar en 6 gram mindre fett.

vad får du i en big mac= frites, en hamburgare med ljust bröd och inte så nyttigt kött och dressing och en cola. lägg därtill att du inte blir mätt på det.

vad får du på subway: färsk mörkt bröd. mkt sallad. kvalitets kött skulle jag vilja påstå. sen får man den onyttiga osten, men den kan man välja bort om man vill, vilket jag inte vill :p. lägg därtill att man blir mätt.

förstår inte hur man kan jämföra det med mcdonalds?
känns ju som man kan jämföra med en pasta tallrik istället.
såklart pasta tallriken är mkt bättre att äta (pågrund av pastan). men känns mer rättvist att jämföra med den eller?

Om jag fick välja mellan en tallrik pasta och McDonalds så skulle jag välja McDonalds, bättre balans i makronutrienterna och bra mycket godare. Fett är inte farligt, såvida man inte har ett högt fettintag i överlag så behöver man inte begränsa sig till "6g-fettmackor".

NisseEriksson
2007-06-10, 21:11
ja,, det borde vara MKT bättre. om man tar en 6 gram mindre fett.

vad får du i en big mac= frites, en hamburgare med ljust bröd och inte så nyttigt kött och dressing och en cola. lägg därtill att du inte blir mätt på det.

vad får du på subway: färsk mörkt bröd. mkt sallad. kvalitets kött skulle jag vilja påstå. sen får man den onyttiga osten, men den kan man välja bort om man vill, vilket jag inte vill :p. lägg därtill att man blir mätt.

förstår inte hur man kan jämföra det med mcdonalds?
känns ju som man kan jämföra med en pasta tallrik istället.
såklart pasta tallriken är mkt bättre att äta (pågrund av pastan). men känns mer rättvist att jämföra med den eller?

Vad är felet på McDonald´s kött?

piraten99
2007-06-10, 21:43
jag vet inte? att det är för gott för att vara sant :)

piraten99
2007-06-10, 21:50
Om jag fick välja mellan en tallrik pasta och McDonalds så skulle jag välja McDonalds, bättre balans i makronutrienterna och bra mycket godare. Fett är inte farligt, såvida man inte har ett högt fettintag i överlag så behöver man inte begränsa sig till "6g-fettmackor".

vanlig donkan tillhör kategorin skräpmat. det gör inte pasta med kyckling och grönsaker.
och så vitt jag vet så är det nog MKT MKT bättre att äta det jag har skrivit än mcdonalds big mac. jag hade tänkt bulka men det betyder inte att jag vill äta på donkan fem ggr i veckan och tvingas banta bort 30 kilo sen bara för att nån här påstår att "sammansättningen i en bigmac slår en tallrik pasta med kyckling.

nej, fett är inte farligt men kan lätt bli om man inte tror det nå problem alls . fett i en lagom mängd är väl det ultimata?

ja, jag hade tänkt äta nyttigt men då och då ta en riktig stor fett hamburgar meny med cheddar cheese och bling bling på maxan.
sen börja dricka röd mjölk, smör på mackan, jordnötssmör och såna grejer.

MEDiAHORAN
2007-06-11, 09:12
vanlig donkan tillhör kategorin skräpmat. det gör inte pasta med kyckling och grönsaker.
och så vitt jag vet så är det nog MKT MKT bättre att äta det jag har skrivit än mcdonalds big mac. jag hade tänkt bulka men det betyder inte att jag vill äta på donkan fem ggr i veckan och tvingas banta bort 30 kilo sen bara för att nån här påstår att "sammansättningen i en bigmac slår en tallrik pasta med kyckling.

nej, fett är inte farligt men kan lätt bli om man inte tror det nå problem alls . fett i en lagom mängd är väl det ultimata?

ja, jag hade tänkt äta nyttigt men då och då ta en riktig stor fett hamburgar meny med cheddar cheese och bling bling på maxan.
sen börja dricka röd mjölk, smör på mackan, jordnötssmör och såna grejer.Men du skrev väl bara pasta i inlägget han citerade? Därav hans svar antar jag... Dessa baguetter finns icke i Borås så vitt jag vet :(

Rahf
2007-06-11, 11:01
vanlig donkan tillhör kategorin skräpmat. det gör inte pasta med kyckling och grönsaker.
och så vitt jag vet så är det nog MKT MKT bättre att äta det jag har skrivit än mcdonalds big mac. jag hade tänkt bulka men det betyder inte att jag vill äta på donkan fem ggr i veckan och tvingas banta bort 30 kilo sen bara för att nån här påstår att "sammansättningen i en bigmac slår en tallrik pasta med kyckling.

nej, fett är inte farligt men kan lätt bli om man inte tror det nå problem alls . fett i en lagom mängd är väl det ultimata?

ja, jag hade tänkt äta nyttigt men då och då ta en riktig stor fett hamburgar meny med cheddar cheese och bling bling på maxan.
sen börja dricka röd mjölk, smör på mackan, jordnötssmör och såna grejer.

Du skrev inte pasta med kyckling och grönsaker, du skrev en skål med pasta.

Det finns ingen anledning att äta skräpmat 5 dagar i veckan för att bulka, jag skulle vilja säga att då har man dålig fantasi och lite taskig självdisciplin om man inte orkar fixa sin egen mat. Det finns ju lunchrestauranger också, jag äter mycket hellre där och betalar en tia extra, då får jag ju backning också.

Ja om du mår bra av att köra på det som du listar så är det upp till dig. Huvudsaken man har roligt och att det går som man planerat.

Men du skrev väl bara pasta i inlägget han citerade? Därav hans svar antar jag... Dessa baguetter finns icke i Borås så vitt jag vet :(

Exakt.

Fru_Flisa
2009-10-03, 14:16
Vilka tycker ni är godast och med vilket bröd till?

Trance
2009-10-03, 14:21
grilled chicken + vitlöksmajonäs på honey oat-bröd. Alla tillbehör på.

jwzrd
2009-10-03, 14:45
Subway club + chipottle southwest + tomat n gurka n jalapenos n svarta oliver. Kittlar dödsskönt osv.

Nitrometan
2009-10-03, 15:59
Subway club + chipottle southwest + tomat n gurka n jalapenos n svarta oliver. Kittlar dödsskönt osv.

Ja, jävlar. Du träffade helt rätt.

De gånger jag har varit på Subway är det den jag har börjat dregla över och köpt. *drool*

isterbuk
2009-10-03, 18:01
Har bara testat Kyckling bröst och Chicken Teriyaki med Southwest dressingen det är riktigt jäkla gott, men det kändes som att det inte mättade så länge.

ManuelIT
2009-10-03, 23:35
Shit, själv är man stammis på subway. Gått igenom olika perioder, sist så var jag inne i en köttbulleperiod, deras köttbullar är underskattade, trust me! Tröttnat på den nu och vart inne i en steak&cheese-period, sjukt gott.

Dressingen står alltid mellan vitlöksmajonäs och barbeque.

Eliass
2009-10-04, 00:14
Italian bmt, parmesan-oreganobröd, extra kött, varm, sallad gurka tomat och oliver, sweet onion och lite southwest dressing, salt och peppar = GÖTT!:D

timson
2009-10-04, 07:55
Men du skrev väl bara pasta i inlägget han citerade? Därav hans svar antar jag... Dessa baguetter finns icke i Borås så vitt jag vet :(

Sist jag var i Borås hamnade vi på Subway, har för mig att det ligger bredvid Bishops Arms.

944RS
2009-10-04, 09:17
Sist jag var i Borås hamnade vi på Subway, har för mig att det ligger bredvid Bishops Arms.

Mycket som kan hända på 2 år.

timson
2009-10-04, 09:46
Mycket som kan hända på 2 år.

Ja, såg tyvärr inte att det var en gammal tråd som blivit uppdragen.

Rååbin
2009-10-04, 11:30
Tänker med glädje tillbaka på sommaren då min tjej jobbade på subway :D Fixade alltid med sig hem en eller flera subs och alltid med 2-3ggr den normala köttmängden*drool* :thumbup: Rekommenderar också er att testa kakorna de har, förjävligt goda*flex*

skaparn
2009-10-04, 11:45
Det viktigaste tycker jag är att man ber dem grilla brödet lite, annars kan subben bli lite trist. Osten får smälta och ger ifrån sig mer smak. Värt.

isterbuk
2009-10-04, 15:16
Det blev en 15cm Kyckling bröst sub med Sweet Onion dressing och en 15cm Chicken Teriyaki Sub med Honey Mustard dressing idag, man får passa på när man fått hem ett gäng kuponger där man får en 15cm gratis när man handlar

1684_
2009-10-04, 18:20
Blir nog sub i veckan me fullkorns bröd å kalkonbröst file.

Alfred Nobel
2009-10-04, 19:13
Blir nog sub i veckan me fullkorns bröd å kalkonbröst file.

Usch vad tråkig och torr kalkonbröst är. Testa Chicken Teriyaki eller steak & cheese med parmesanbröd, dom är magiska *drool*

Fru_Flisa
2009-10-04, 21:30
Det blev en 15cm Kyckling bröst sub med Sweet Onion dressing och en 15cm Chicken Teriyaki Sub med Honey Mustard dressing idag, man får passa på när man fått hem ett gäng kuponger där man får en 15cm gratis när man handlar

Har också fått det, bara ätit 2 mackor i mitt liv därifrån och sist över ett år sen...ingen koll på vad som är godast så de e fint med lite inspiration innan sub-raiden börjar :)