handdator

Visa fullständig version : Messi gör en Maradona!


nr16
2007-06-09, 21:07
Någon som såg det, fan vad torrt det var asså. Det kommer ha en stor inverkan på lutspurten i La Liga.


Diskutera om målet här!

Pepparkakssmurfen
2007-06-09, 21:14
Jag tror att den domaren måste gå till arbetsförmedlingen på måndag och söka nytt jobb...

Löjtnant Blank
2007-06-10, 01:08
Jag kunde bara se R.M.-Zaragoza hemma, men det var en fin match. Det var en mycket spännande omgång idag!

Math
2007-06-10, 02:15
mållet va fan gryyymt såg det på förfesten. Nu kommer alla komentatorer jäömförar han med maradona.. haha

balder
2007-06-10, 10:26
Riktigt fult mål av Messi. Men jag hoppas och tror att Real Madrid tar och vinner ligan i alla fall, så det kanske inte kommer få så stor betydelse...

Exhale_
2007-06-10, 22:12
Messi är kung och ett sketet mål kommer inte förändra det faktumet!

egge
2007-06-11, 14:46
Messi är kung och ett sketet mål kommer inte förändra det faktumet!

Fast lite trist att han fuskade.

Daniiiel
2007-06-11, 15:09
Fast lite trist att han fuskade.

Hur menar du med att han fuskade?

egge
2007-06-11, 15:11
Slå in bollen med handen = fusk.

Daniiiel
2007-06-11, 15:13
Slå in bollen med handen = fusk.

Slår in med handen? Menar du i mål? Tycker inte han verkar ta med handen.

Einar
2007-06-11, 16:15
Det är väl ganska mycket skicklighet med att slå in den med handen utan att det syns mot domaren. Messi är kung på flera plan, så även filmning tydligen :)

Frantic
2007-06-11, 16:19
Slår in med handen? Menar du i mål? Tycker inte han verkar ta med handen.

Antingen så skämtar du eller så har du inte sett målet.

kb7Jpp5b3Kw

egge
2007-06-11, 16:20
Slår in med handen? Menar du i mål? Tycker inte han verkar ta med handen.

Han kopierar ju Maradonas "Guds Hand" från vm -86(de var rätt va?). Därav "Messi gör en Maradona!".

Edit: Visst fan är det skickligt.....men det är inte rätt!!!!;)

Daniiiel
2007-06-11, 17:06
Antingen så skämtar du eller så har du inte sett målet.

kb7Jpp5b3Kw

Jasså nej det målet såg jag faktiskt inte, jag såga denna tråden så jag gick in och sökte på messi,maradona på youtube och så kom det upp när han bribbla av halva försvaret och gjorde mål. Började undra vafan den där handen alla snacka om var för nått:D

Spiffy
2007-06-11, 18:41
Hur många filmningar som lett till straffspark har det inte varit? Tycker inte detta är ett dugg värre. Båda är lika ruttet och borde bestraffas i efterhand.
Dommaren kollar igenom matchen efter på tv och med reprisernar. Solklar filmning eller något som detta = gult kort.

e150d
2007-06-11, 19:34
Förstår inte hur man kan göra sådär utan att skämmas ögonen ur sig efteråt.
Bara för att domaren missade det gör det inte rätt. Skulle vara så skönt att se Messi säga till domaren att det var hands och inte mål.

Som tex Mats Wilander i semifinalen i franska öppna 82, som sa åt domaren att motstådarens boll som han dömt ut var inne, och detta i ett viktigt läge i matchen.

Visst var det jättedumt av Wilander om man bara ser till att vinna eller förlora matchen.

Men hur kul känns det att vinna på fusk ?

Exhale_
2007-06-12, 09:38
Förstår inte hur man kan göra sådär utan att skämmas ögonen ur sig efteråt.
Bara för att domaren missade det gör det inte rätt. Skulle vara så skönt att se Messi säga till domaren att det var hands och inte mål.

Som tex Mats Wilander i semifinalen i franska öppna 82, som sa åt domaren att motstådarens boll som han dömt ut var inne, och detta i ett viktigt läge i matchen.

Visst var det jättedumt av Wilander om man bara ser till att vinna eller förlora matchen.

Men hur kul känns det att vinna på fusk ?


Fusk förekommer ju hela tiden på en fotbollsplan.

Hur många spelare är det inte som lägger sig vid minsta kontakt i straffområdet? Hur många lag är det inte som maskar och medvetet tar längre tid på sig än man behöver?

Visst, att slå in bollen med handen är ju att fuska, men klarar man av att göra det utan att domaren ser det kan jag inte se det som något grövre än att filma till sig en straff eller frispark. Det har ju nog varenda fotbollsspelare gjort nån gång i karriären!

Messi 4 el president! Milan, det är dags att öppna plånboken*kissass*