handdator

Visa fullständig version : Veckans sämsta TV program.


Piranha
2007-06-09, 18:12
Jag är då inte mycke för att glo på TV, men idag i denna hetta har jag håll mig inomhus.

Knäppte på TV'n nyss och blev bemött av nå "Förfest hos Gabriel".

Min kandidat till titeln "veckans sämsta"


Är det bara jag eller är tv på väg utför?

L-Sami
2007-06-09, 18:15
Jag kollar sällan på TV, ibland Jay Leno vid midnatt. That's it.

Math
2007-06-09, 18:43
Jag kollar sällan på TV, ibland Jay Leno vid midnatt. That's it.

Jay Jeno håller fan hög klass.

Våra bästa år är lätt det sämsta tv programet.

internethjälten
2007-06-09, 18:48
Är det bara jag eller är tv på väg utför?

Jag har skurit ner på mitt tv-tittnade markant de senaste
åren just pga att det nu mer är "kvantitet istället för kvalitet".

Überbiffen
2007-06-09, 19:33
Har inte kollat på TV sen en 7-8år tillbaka. Nyheter/film/serier finns på nätet. Lite mer på mina villkor. Ser vad som verkligen intresserar mig när jag vill hur jag vill och dessutom utan reklamavbrott. TV är sämst.

Exhale_
2007-06-09, 19:43
Jay Jeno håller fan hög klass.

Våra bästa år är lätt det sämsta tv programet.

Leno är sämst utav Late Night-programmen, Conan i topp och sen är det ju Dave Letterman.

Våra värsta år är däremot det bästa tv-programmet! :)

vattenbuffel
2007-06-09, 19:47
Världens sämsta tv program måste ju vara "Alla älskar raymond"

Zakath
2007-06-09, 19:50
Kollar aldrig på TV om det inte är en bra film.

Men ja, TV har gått utför, alldeles för mycket reklam för att det ska vara sevärt.

Krampus
2007-06-09, 19:51
House tycker jag är det enda program att spendera tid på när det åsyftas drama / underhållningsprogram.

nr16
2007-06-09, 20:32
Typ Star Gate Atlantics eller vad fan det nu heter måste va det sämsta.

Ne-Yo
2007-06-09, 20:32
Ellen helt klart lol

tjabon
2007-06-09, 20:40
något som får mej väldigt illa till mods är det amerikanska
programmet "Cops".
Att titta på hur 130kg feta amerikanska poliser ger sej på
spinkiga missbrukare, brottar ner dom, skriker, slår m.m.,
tycker jag är vidrigt.
Visserligen är amerikanerna paranoida, men det funkar faktiskt
att PRATA med människor också.

Pepparkakssmurfen
2007-06-09, 21:19
Haha,läste trådens namn och tänkte svara förfest hos Gabriel(eller vaddennuheter).
Såg nån repris under veckan och trodde det var något skämtprogram typ heybaberiba,men sketchen bara fortsatte och fortsatte tills jag fattade att
det är ett riktigt program.
Lol vad dåligt.

daja
2007-06-09, 23:51
Världens sämsta tv program måste ju vara "Alla älskar raymond"

men skojar du eller, det är ju fantastiskt bra!

Löjtnant Blank
2007-06-09, 23:53
Jag kollade på spansk fotboll istället, det var väldigt spännande ikväll.

Einar
2007-06-10, 00:03
Jag instämmer med trådskaparen, "Förfest hos Gabriel" är ett oerhört kasst program. Jag blev nästan arg när jag tittade på det.

Dissector
2007-06-10, 00:19
något som får mej väldigt illa till mods är det amerikanska
programmet "Cops".
Att titta på hur 130kg feta amerikanska poliser ger sej på
spinkiga missbrukare, brottar ner dom, skriker, slår m.m.,
tycker jag är vidrigt.
Visserligen är amerikanerna paranoida, men det funkar faktiskt
att PRATA med människor också.

Det är nog grov skillnad på förorterna i amerikanska storstäder och de här hemma i lilla Sverige. Jag tror att poliserna har en ORDENTLIGT mycket större anledning att ta det säkra före det osäkra i USA än t.e.x här i Sverige.


Själv tycker jag att ett av de sämsta programmen är Våra värsta år. Det är ungefär såhär:
"Good morning Al"
-HAAAHAHAHAHAHHA
*Al gör konstig min*
-HAAHAHAHHAHAHAHAHAHAHA
"Grabben kommer genom dörren med en tjej och ler överdrivet"
-OOOOOOOWOOOOOOOHOOO

Snälla nån. De lyckas med kanske en enda halvrolig grej i varje avsnitt, och de pålagda skratten utgör mer än halva programmet, det är bara irriterande löjligt. Äckligt överspelade roller också.

Tyra Banks show kvalar också in.

Mantus
2007-06-10, 00:32
något som får mej väldigt illa till mods är det amerikanska
programmet "Cops".
Att titta på hur 130kg feta amerikanska poliser ger sej på
spinkiga missbrukare, brottar ner dom, skriker, slår m.m.,
tycker jag är vidrigt.
Visserligen är amerikanerna paranoida, men det funkar faktiskt
att PRATA med människor också.

+1 Klarar inte av cops blir illa till mods av den extrema "vi och dem" menaliteten poliserna visar upp och sättet hallåan annonserar programet gör mig spyfärdig. "Och nu skall vi se de goda sätta de onda bakom lås och bom" eller vad hon nu säger. Har gått så långt att jag mår dåligt att höra vinjetten och stänger av tvn i panik om jag råkar slå på tv6 medan cops går.

Mantus
2007-06-10, 00:37
Det som verkligen gör mig förbannad är alla dessa förbannade program där man skall ringa in och gissa ett ord, totalt ointressant för alla oss som är smarta nog att inte ringa in och gissa på ordet. Fyran hade ett godtagbart program för ett par år sedan med människor som kom dit och svarade på relativt svåra (nåja) frågeproblem där man kunde klura ut orden, numera är det bara rena gissningslekar där slumpen korar vinnare i alla program. Problemet är att de körs i alla kanaler vid samma tid samtidigt som de andra kanalernagör reklam för tvshop så det finns verkligen inget att se på på tv.

Dissector
2007-06-10, 01:35
+1 Klarar inte av cops blir illa till mods av den extrema "vi och dem" menaliteten poliserna visar upp och sättet hallåan annonserar programet gör mig spyfärdig. "Och nu skall vi se de goda sätta de onda bakom lås och bom" eller vad hon nu säger. Har gått så långt att jag mår dåligt att höra vinjetten och stänger av tvn i panik om jag råkar slå på tv6 medan cops går.

Men det är väl inte konstigt att det är Vi-och-dem-mentalitet när det gäller utkanterna av amerikanska storstäder. Vad har vi att jämföra med? En svensk "storstad" på 50 000 invånare där ett personrån är förstasidestoff i lokaltidningen?
Jag anser mig inte heller veta exakt hur läget ser ut over there, men känner mig åtminstone övertygad om att poliserna i de amerikanska storstadsområdena iallafall gör det. Dessutom handlar det som sagt om knarkare jävligt ofta, eller alkoholpåverkade, vilka kan vara ganska oberäkneliga. Lever man och jobbar i såna områden (och dessutom får skit från folk för att man skriker eller håller i någon för hårt när man nästintill riskerar livet dagligen) är det inte speciellt märkligt att ha taggarna utåt. Jag tror att det är en försiktighetsåtgärd helt enkelt.

Corpobal
2007-06-10, 02:48
Det är nog grov skillnad på förorterna i amerikanska storstäder och de här hemma i lilla Sverige. Jag tror att poliserna har en ORDENTLIGT mycket större anledning att ta det säkra före det osäkra i USA än t.e.x här i Sverige.


Själv tycker jag att ett av de sämsta programmen är Våra värsta år. Det är ungefär såhär:
"Good morning Al"
-HAAAHAHAHAHAHHA
*Al gör konstig min*
-HAAHAHAHHAHAHAHAHAHAHA
"Grabben kommer genom dörren med en tjej och ler överdrivet"
-OOOOOOOWOOOOOOOHOOO

Snälla nån. De lyckas med kanske en enda halvrolig grej i varje avsnitt, och de pålagda skratten utgör mer än halva programmet, det är bara irriterande löjligt. Äckligt överspelade roller också.


Fantastisk serie, kult.

Math
2007-06-10, 02:59
Det som verkligen gör mig förbannad är alla dessa förbannade program där man skall ringa in och gissa ett ord, totalt ointressant för alla oss som är smarta nog att inte ringa in och gissa på ordet. Fyran hade ett godtagbart program för ett par år sedan med människor som kom dit och svarade på relativt svåra (nåja) frågeproblem där man kunde klura ut orden, numera är det bara rena gissningslekar där slumpen korar vinnare i alla program. Problemet är att de körs i alla kanaler vid samma tid samtidigt som de andra kanalernagör reklam för tvshop så det finns verkligen inget att se på på tv.

Mometo is teh shit. Brukar kolla på det eftersom jag diggar den manliga programledarn.

Danny Devito
2007-06-10, 06:27
TV suger fett. Tittar bara på fotboll, annars inget alls. Har vart så i ungefär 2 år

Yankeee
2007-06-10, 07:05
Men det är väl inte konstigt att det är Vi-och-dem-mentalitet när det gäller utkanterna av amerikanska storstäder. Vad har vi att jämföra med? En svensk "storstad" på 50 000 invånare där ett personrån är förstasidestoff i lokaltidningen?
Jag anser mig inte heller veta exakt hur läget ser ut over there, men känner mig åtminstone övertygad om att poliserna i de amerikanska storstadsområdena iallafall gör det. Dessutom handlar det som sagt om knarkare jävligt ofta, eller alkoholpåverkade, vilka kan vara ganska oberäkneliga. Lever man och jobbar i såna områden (och dessutom får skit från folk för att man skriker eller håller i någon för hårt när man nästintill riskerar livet dagligen) är det inte speciellt märkligt att ha taggarna utåt. Jag tror att det är en försiktighetsåtgärd helt enkelt.

Det är utan tvekan som du säger. Poliserna agerar som de gör av en anledning, men det verkar vara svårt för vissa att förstå.

Tom Warrior
2007-06-10, 08:42
Själv tycker jag att ett av de sämsta programmen är Våra värsta år. Det är ungefär såhär:
"Good morning Al"
-HAAAHAHAHAHAHHA
*Al gör konstig min*
-HAAHAHAHHAHAHAHAHAHAHA
"Grabben kommer genom dörren med en tjej och ler överdrivet"
-OOOOOOOWOOOOOOOHOOO

Snälla nån. De lyckas med kanske en enda halvrolig grej i varje avsnitt, och de pålagda skratten utgör mer än halva programmet, det är bara irriterande löjligt. Äckligt överspelade roller också.

"Våra värsta år" spelades in live med publik. Skratten är äkta.

f.ö. så har "Våra värsta år" en plats i TV-historien. Det var en mycket nyskapande serie när den började, som skulle komma att inspirera och agera urmoder till väldigt många serier.

Deceiver85
2007-06-10, 08:45
Världens sämsta tv program måste ju vara "Alla älskar raymond"

Ingen älskar Raymond, borde det döpas om till..

piraten99
2007-06-10, 09:34
Jag har skurit ner på mitt tv-tittnade markant de senaste
åren just pga att det nu mer är "kvantitet istället för kvalitet".

det får ju en ungdom att undra vad som var så bra förut på tv?

foxx
2007-06-10, 09:43
det får ju en ungdom att undra vad som var så bra förut på tv?

3 Kronor, Vita lögner och Redderiet, helt klart.

shut teh face
2007-06-10, 09:53
3 Kronor, Vita lögner och Redderiet, helt klart.
:hbang:



Jag kollar aldrig tv eftersom jag av princip hatar reklam. Därför sätter jag mig inte i någon sits där jag måste vänta på en reklam.

Löjtnant Blank
2007-06-10, 11:07
Ingen älskar Raymond, borde det döpas om till..

http://www.imdb.com/title/tt0460637/

Chris
2007-06-10, 11:21
http://www.imdb.com/title/tt0460637/

Oh noes! Teh internetz dont like me. :(

skaparn
2007-06-10, 11:33
Det är väldigt trångt i toppen på "sämsta TV-program"-listan. Sit-coms, kvällstidningsaktiga debattprogram (Ekdahl), reality-shower med vitsopor som inte kan dressera sin byracka eller avslöjande dokumentärer som tävlar om att ha den djupaste berättarrösten.

Granatgiraffen
2007-06-10, 12:19
Cops är grymt. Dom uppför sig riktigt bra mot folk som är artiga. Däremot om den misstänkta börjar krångla så agerar dom bra mycket hårdare än den svenska polisen. Det gillar jag.

daja
2007-06-10, 14:18
Cops är grymt. Dom uppför sig riktigt bra mot folk som är artiga. Däremot om den misstänkta börjar krångla så agerar dom bra mycket hårdare än den svenska polisen. Det gillar jag.

Det är ju kanske inte direkt representativt för den amerikanska poliskåren, kameramännen lär knappast få hänga med killarna i kåren som är kända för att vara de brutala, och inför kameran försöker de nog se till att få bort sitt skamfilade rykte genom att åka med de "bäst lämpade" poliserna.

Motorbreath
2007-06-10, 17:00
Cops. Med motiveringen att man inte får se dem som kommer undan.

Program ledda av Martin Timell eller Lennart Ekdahl. Less att se samma nunor år ut och år in i alla program.

Granatgiraffen
2007-06-10, 17:13
Det är ju kanske inte direkt representativt för den amerikanska poliskåren, kameramännen lär knappast få hänga med killarna i kåren som är kända för att vara de brutala, och inför kameran försöker de nog se till att få bort sitt skamfilade rykte genom att åka med de "bäst lämpade" poliserna.

Eh. Ja? Major in logic.

Alla poliser jag har stött på i USA har varit skittrevliga. Fast dom placerar ju såklart dom mest brutala och läskiga poliserna i områden där det bara finns svarta och mexikaner.

Fartman
2007-06-10, 17:55
Är det bara jag eller är tv på väg utför?

Nej det är inte bara du, tv (eller iaf svensk tv) är riktigt dålig just nu.. bara en jävla massa skit nästan. Sen så finns det ju massor av väldigt bra serier som man brukar ladda hem från nätet, men dessa visas ju knappt och när dom väl gör det så är det på nån härlig tid typ kl 23 en lördag då man ganska ofta gör något annat..
Jag börjar känna mig rätt gammal när jag slår på teven och tänker "YES!" när det är nyheterna för det är typ det bästa som erbjuds.

ETT undantag kom jag på nu, DISCOVERY CHANNEL! Väldigt mycket intressanta program oftast.

martin_vbg
2007-06-10, 18:09
Förutom 99% av alla program på discovery eftersom att man ser de 174,7ggr i snitt under en vecka...

heltzonicka
2007-06-10, 18:57
Bingo Royal (tror det var någonting sånt) var verkligen trist att kolla på, man såg någon minut sen zappade man kanal.