handdator

Visa fullständig version : Kommentera min lyft!


Skablistor
2007-06-09, 15:54
Kommentera min lyft, tack! Förbered er på att bilden inte är rättvänd.

Pistolböj
HobXTDPin3c

Raka Marklyft
L-gARi1IzuI

Enbensvadlyft
x245NbiOCGI

Magrullningar
dIk8uIXfHIU

Sniggel
2007-06-09, 21:56
Fan va shysst o träna ute i trädgården!
Benen är hyfsat böjda i dina raka mark, men det är du nog medveten om?
Stramar det för mycket i hamstrings om du har dom raka? Du kanske isåfall behöver stretcha eller helt enkelt försöka börja ha rakare ben när du tränar och testa lägre vikter så du inte skadar dig under tiden du tränar upp rörligheten.

theolito
2007-06-10, 01:57
Marklyft i trädgårn ftw

Baha
2007-06-10, 08:22
optimalt gym och optimala övningar!

Rahf
2007-06-10, 12:22
Du behöver inte satsa att nå golvet/marken på dina raka mark. Gå ner tills benen säger stopp och vänd rörelsen där, raka mark är en kontinuerlig rörelse så börja inte om varje rep som i marklyft utan kör hela tiden. Flexibiliteten kommer så småningom.

Skablistor
2007-06-10, 17:00
Sniggel Ja, härligt är det verkligen!

Jag är väl medveten att jag böjer på benen. Det gör jag för att jag inte vill skada mig. Varför? Om jag har raka ben under hela lyftet får jag enorm kontakt med hamstrings. Enorm kontakt är i detta fall i positivt, då det känns som att jag ska slita av hamstrings i den positiva fasen. Det gör inte ont, men jag är ändå lite orolig. Dessutom har timmi sagt någon gång att man inte ska ha helt raka ben. Är jag ute och cyklar?

Baha Jag gillar faktiskt dessa övningar väldigt mycket och trädgården gjorde det hela inte sämre. ;)

theolito Det härligaste med att träna på just det stället är att jag inte behövde redigera filmen och lägga in en skugga för ansiktet. Trädet som jag stod vid skötte det utmärkt *whistle*.

Rahf Jag ska tänka på det. Mina underarmar orkar inte lika mycket som mina hamstrings, vilket gör att jag måste släppa stången med jämna mellanrum.

Till Alla! Tack! Jag uppskattar verkligen att ni tog er tid att kommentera mina lyft.

Rahf
2007-06-10, 17:09
Om det känns obehagligt med marklyftet så ska du sänka vikten, det ska kännas men det ska inte kännas så pass att du tror att något kommer gå sönder. Använd mixat grepp eller remmar för att hålla fast stången under hela settet.

Skablistor
2007-06-10, 21:15
Här kommer mer!

Marklyft - 3x110kg
g-qsoAnBceE

Marklyft - 1x130kg
mHnAnjiL5cc

Stångrodd
465x8VhwS5Q

Sned Hantelpress
ZSNpEabAWEk

Lastdrag
d6V1-piylZA

Skablistor
2007-06-12, 18:58
Någon moderator kan låsa den här tråden.

mini me
2007-06-17, 07:33
angående rakmarken så skulle jag rekommendera att du stannar innan du slår i marken för att hela tiden ha en så hög belastning som möjligt på hamstring! Glöm ej att den excentriska fasen bygger lika mycket muskler om inte mer som den koncentriska fasen!