handdator

Visa fullständig version : ICE - In Case of Emergency


shut teh face
2007-06-08, 16:38
Senaste detta var uppe har man kanske köpt ny mobil, bytt simkort eller liknande.

In Case of Emergency

Lägg in telefonnumret till dina närmaste anhöriga i telefonboken i mobiltelefon under namnet ICE plus personens namn. Du kan råka ut för en olycka eller en sjukdomsattack. Då behöver räddnings- och sjukvårdspersonal få tag i dina anhöriga. Snabbt kan de då leta upp nummer som börjar med ICE i din mobiltelefon. Den enkla men genialiska idén kommer från Storbritannien och sprids nu snabbt över världen.

Gör så här:
Skriv i telefonboken i din mobil in ICE Förnamn Efternamn eller mamma, bror etc. under rubriken namn. Under telefonumret skriver du numret till den som ska kontaktas med plustecken och Sveriges utlandsprefix 46. Då fungerar numret med en knapptryckning oberoende av i vilket land du befinner dig. Slopa första nollan i riktnumret. För mobiltelefon med riktnummer 070 ser det ut så här: +4670xxxxxxxx.

ICE-nummer i mobiltelefonens fönsterMan kan även lägga in fler kontaktpersoner under ICE1, ICE2 och så vidare.

Och kom ihåg att informera den person vars telefonnummer du anger som ICE-nummer.

Ett smart och enkelt sätt att vara förberedd.

"Vi ringer när du inte kan" är den brittiska ICE-rörelsens slogan.

Nitrometan
2007-06-08, 16:40
Jag gjorde det. Men jag blev så nojjig när föräldrarna ringde och det stod ICE2 i mobilens fönster... *cry*

Nitrometan
2007-06-08, 16:41
Jag gjorde det. Men jag blev så nojjig när föräldrarna ringde och det stod ICE2 i mobilens fönster... *cry*
Så jag fick ta bort det igen.

Absinteh
2007-06-08, 19:47
De kommer endå inte kunna ringa, alltid slut på pengar...

Osten80
2007-06-08, 19:47
De kommer endå inte kunna ringa, alltid slut på pengar...

Bra där.

Absinteh
2007-06-08, 19:49
Bra där.

;)

Nilsjohan
2007-06-08, 19:54
Jag gjorde det. Men jag blev så nojjig när föräldrarna ringde och det stod ICE2 i mobilens fönster... *cry*
Jag ändrade också min ICE tillbaka till Mor & Far. Är jag medvetslös och polisen/sjukvården behöver kontakta mina anhöriga så fattar de nog. ICE är bra och uppkom i början när det var svårt att navigera i folks adressböcker som innehöll flera hundra olika nummer.

dice
2007-06-08, 21:45
Jag har ICE sister och ICE mother då jag reser en del.

shut teh face
2007-06-08, 21:46
Man kan även ha is i frysen