handdator

Visa fullständig version : Lite undringar om Esapro


fwickbom
2007-06-08, 14:20
Vad jag har fattat av de trådar jag småläst igenom så finnsdet inte mkt proteintillskott som ska kunna mäta sig med esa pro?

Funderar på att gå över till Esapro under och efter träningen för att få lite mer muskeltillväxt. Det jag undrar över är följande

- Kan någon ge mig en innehållsdeklaration över esa pro. (kcal,protein,kolhydrater, fett.. ni vet det vanliga)

- Smakar det verkligen så jävla apa som folk beskriver och isåfall varför gör det de?

- finns det nåt sätt att få den god?

- Om jag förstått det rätt ska den drickas under och efter träning?

Hur bra resultat har ni som kör på esa pro fått?

tack för mig.

Eddie Vedder
2007-06-08, 14:38
- Kan någon ge mig en innehållsdeklaration över esa pro. (kcal,protein,kolhydrater, fett.. ni vet det vanliga)

Esapro är enbart EAA, alltså essentiella aminosyror. Med andra ord är det inget annat än protein. Eftersom det dessutom är alla essentilla aminosyror koncenterade i tillräcklig mängd krävs betydligt mindre mängd för att ge lika mycket EAA som ett komplett protein.

King Grub
2007-06-08, 14:40
- Om jag förstått det rätt ska den drickas under och efter träning?

Före för störst effekt.

Fultjack
2007-06-08, 14:44
- Smakar det verkligen så jävla apa som folk beskriver och isåfall varför gör det de?
.

nej det smakar inte så jävla apa som folk beskriver, tycker smaken är helt ok faktiskt

krilleh
2007-06-08, 15:04
Du verkar inte veta vad det riktigt är. Sök på easpro så kommer du finna det du söker

EiseltUK
2007-06-08, 15:28
Vad jag har fattat av de trådar jag småläst igenom så finnsdet inte mkt proteintillskott som ska kunna mäta sig med esa pro?

Funderar på att gå över till Esapro under och efter träningen för att få lite mer muskeltillväxt. Det jag undrar över är följande

- Kan någon ge mig en innehållsdeklaration över esa pro. (kcal,protein,kolhydrater, fett.. ni vet det vanliga)

- Smakar det verkligen så jävla apa som folk beskriver och isåfall varför gör det de?

- finns det nåt sätt att få den god?

- Om jag förstått det rätt ska den drickas under och efter träning?

Hur bra resultat har ni som kör på esa pro fått?

tack för mig.


Näringsvärde per 100 gram (per 100 %)
Protein 95 %
varav EAA 100 %
Kolhydrater 0 %
Fett 0 %
Laktos 0 %
Socker 0 %
Gluten 0 %
Sötningsmedel 0 %
Mjölkprotein 0 %
Animaliska ämen 0 %


INGREDIENSER:
L-leucin [USP27], L-lysin [USP24], L-fenylalanin [FCC4], L-treonin [USP27], L-valin [USP24], L-histidin[AJI92], L-isoleucin [USP24], DL-metionin [USP24], Aromämnen (naturliga).



Även om EsaPro i teorin/studier är överlägset annat protein före träningen så ska du inte förvänta dig några mirakelresultat. EsaPro handlar om att vara optimal på ett prisvärt sätt. Protein är protein och ungefär som att du inte märker speciellt stor skillnad mellan "superduperprotein-MFX 2.1" och vanligt billigt vassle så märker du inte någon större skillnad mellan anligt protein och EsaPro. I det långa loppet kan dock de små detaljerna utgöra en skillnad.

Den nya citrussmaken som vi kommer med om några veckor tror jag att de flesta kommer tycka är ok utan att blanda i en massa annat. Personligen dricker jag Grape Tonic som den är i vatten.... inte gott men går ned. Jag sväljer allt i en klunk.

Rahf
2007-06-08, 15:37
Och eftersom maxdosen ligger runt 10 gram så snackar vi ungefär 40kcal vilket inte är så mycket att oroa sig för.