handdator

Visa fullständig version : Luftkonditionering (hemma)


Officer
2007-06-08, 12:36
Jag står inte ut längre! Arslet klibbar sig fast på datorstolen när det är så här varmt ute.

Har ni några tips på bra AC'n för hemmet? En sån portabel liten, som man bara sticker ut slangen på utanför fönstret.
Pris och länk tack, samt vad ni tycker (om ni nu har en).

King Grub
2007-06-08, 13:31
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=92917&highlight=luftkonditionering

Empe
2007-06-08, 14:47
Jag älskar att bo i källaren när det är sommar. 22 grader blir det som mest här nere :)

Löjtnant Blank
2007-06-08, 21:41
Jag älskar att bo i källaren när det är sommar. 22 grader blir det som mest här nere :)
Trevligt, men vad säger mamma och pappa när du drar hem lösaktiga kvinnor från krogen?

Purren
2007-06-08, 21:43
Tänkte just starta en precis likadan tråd. Var hittar man bra priser på AC?

Löjtnant Blank
2007-06-08, 21:49
Jag sökte också efter luftkonditionerare för ett tag sedan, men utbudet är minst sagt skralt i Sverige.

Den här verkar vettig, om än högljudd (det verkar inte finnas tysta portabla luftkonditionerare på marknaden). Finns för sju papp på NetOnNet.

Bosch PAM0330 (http://www.google.se/search?q=Bosch+luftkonditionering+PAM0330&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:sv-SE:official&client=firefox-a)

shut teh face
2007-06-08, 21:52
Om du köper en Mobil "låda" måste du kanske tömma kondensvatten flera ggr per dag. Jag hörde att det finns ett företag i tyskland som säljer riktiga AC för billiga priser. Där du har en inom- och utomhusdel.

Men då kanske man måste ha hus ..

Purren
2007-06-08, 22:02
Jag sökte också efter luftkonditionerare för ett tag sedan, men utbudet är minst sagt skralt i Sverige.

Den här verkar vettig, om än högljudd (det verkar inte finnas tysta portabla luftkonditionerare på marknaden). Finns för sju papp på NetOnNet.

Bosch PAM0330 (http://www.google.se/search?q=Bosch+luftkonditionering+PAM0330&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:sv-SE:official&client=firefox-a)

Sju papp är definitivt för dyrt. Jag tänkte på kanske tre.

Löjtnant Blank
2007-06-08, 22:51
Jag håller med, det är för dyrt. Säg till om ni hittar något billigt men vettigt, jag håller ett öga på tråden.

Zedo
2007-06-09, 14:35
Lånar tråden lite om det är ok AP? *whistle*
Nån som kan ge ett utlåtande om takfläkt? Bra eller anus? Förutom att det är åttiotal... *rolleyes*

shut teh face
2007-06-09, 15:01
Lånar tråden lite om det är ok AP? *whistle*
Nån som kan ge ett utlåtande om takfläkt? Bra eller anus? Förutom att det är åttiotal... *rolleyes*
Det är riktigt snyggt och det ökar flöder i rummet, helt klart. Men nedkyld blir du inte särskilt mycket.

Zedo
2007-06-09, 17:35
Nej, kylan får man ju inte, men för tillfället har jag en sketen bordsfläkt som står en bit bort och bara den cirkulationen ger ju illusionen av att det är svalare. Så en fläkt i taket borde ge en bättre illusion om inte annat :thumbup:
Då blir det fram med stora borrmaskinen imorgon då och montera upp åbäket!

Empe
2007-06-09, 18:01
Trevligt, men vad säger mamma och pappa när du drar hem lösaktiga kvinnor från krogen?

Så länge jag städar själv är det inga problem ;)