handdator

Visa fullständig version : EsaPro i pillerform?


Racso
2007-06-08, 09:49
Eftersom smaken på EsaPro gör att jag inte kan få ner det utan väldigt mycket funlight, undrar jag om någon vet om Eiselt planerar att släppa EsaPro i piller form?

Piller har ju även fler fördelar än bara att man slipper den goda smaken, tex så är det ju smidigare att kasta i sig några lite då och då, tex mellan målen.

paddanboy
2007-06-08, 10:15
Det har diskuteras. Fabrikören har dock invändningar om konsumenterna verkligen är beredda att betala priset det kostar att kapsla in stora mängder EAA.

Handcuff
2007-06-08, 10:17
Köp tomma kapslar och fyll själv om du ska hålla på och vara kräsmagad :D

EiseltUK
2007-06-08, 12:13
Eftersom smaken på EsaPro gör att jag inte kan få ner det utan väldigt mycket funlight, undrar jag om någon vet om Eiselt planerar att släppa EsaPro i piller form?

Piller har ju även fler fördelar än bara att man slipper den goda smaken, tex så är det ju smidigare att kasta i sig några lite då och då, tex mellan målen.


Det kanske kommer tabletter/kapslar men först ska vi lansera EsaPro Citrus Breeze som smakar ganska mycket bättre än Grape Tonic.

setto
2007-06-08, 12:52
Det kanske kommer tabletter/kapslar men först ska vi lansera EsaPro Citrus Breeze som smakar ganska mycket bättre än Grape Tonic.



när kommer den?

Slartibartfast
2007-06-08, 12:56
Varför inte bara hålla för näsan och svepa??

elsputnico
2007-06-08, 13:07
Har iofs aldrig smakat Esa Pro men vad jag förstått så verkar den inte vara någon smaksensation direkt men lite funlight eller juice till samt ev. hålla för näsan borde väl funka.Vill man vara fin får man lida pin som det så vackert heter. Stallones proteindrinkar med den "underbara äggblandningen" var nog inte den så himla gourmetaktig heller.Fast visst borde väl Eiselt kunna åtgärda detta innan man tvingas ta till så här drastiska metoder. Ska köpa den nya modellen när den kommer för det verkar vara en bra produkt vad jag förstått.

EiseltUK
2007-06-08, 13:14
när kommer den?

Inom några veckor.

Racso
2007-06-08, 16:49
Det kanske kommer tabletter/kapslar men först ska vi lansera EsaPro Citrus Breeze som smakar ganska mycket bättre än Grape Tonic.

Låter mycket bra! Är Citrus-varianten även den aspartamfri?

Hur mycket mer, ungefär, skulle kaplsar kosta? Är det dubbla priset vi pratar om?

Racso
2007-06-08, 16:50
Varför inte bara hålla för näsan och svepa??

Prövat hålla för näsan, sugrör... kräkreflexen uteblir inte.

Racso
2007-06-08, 16:52
Förresten så verkar EsaPro vara nästintill hydrofobt, måste i praktiken skaka pulvret i en shaker om det ska lösa sig. Blanda med sked i ett glas, gör bara att det lägger sig som ett lager på vattenytan.

Förslag?

EiseltUK
2007-06-08, 18:12
Förresten så verkar EsaPro vara nästintill hydrofobt, måste i praktiken skaka pulvret i en shaker om det ska lösa sig. Blanda med sked i ett glas, gör bara att det lägger sig som ett lager på vattenytan.

Förslag?

Den fina partikelstorleken vill inte lösa sig så lätt. Jag brukar svepa med "skummet" på ytan men annars brukar det lösa sig om man väntar en stund.

EiseltUK
2007-06-08, 18:57
Låter mycket bra! Är Citrus-varianten även den aspartamfri?

Hur mycket mer, ungefär, skulle kaplsar kosta? Är det dubbla priset vi pratar om?

Det är sukralos i.

Kan nog tänkas att kapslar med totalt 750 gram skulle kosta det dubbla.

Racso
2007-06-08, 20:53
Det är sukralos i.

Kan nog tänkas att kapslar med totalt 750 gram skulle kosta det dubbla.

Kommer defenetivt pröva citrus-smaken.

Ja det är en rätt stor skillnad, förstår att det kan vara svårt att motivera en produkt som kostar ca 1000kr/kg.

Handcuff
2007-06-08, 23:09
Kommer defenetivt pröva citrus-smaken.

Ja det är en rätt stor skillnad, förstår att det kan vara svårt att motivera en produkt som kostar ca 1000kr/kg.

fortfarande finns tomma kapslar att köpa *whistle*

Racso
2007-06-09, 16:04
fortfarande finns tomma kapslar att köpa *whistle*

Visst, men problmet är ju att få in pulvret i kapslarna...

Oktay
2007-06-09, 19:09
Visst, men problmet är ju att få in pulvret i kapslarna...
och det finns också ju

BigForre
2007-06-09, 22:31
Tycker folk i almännhet verkar gråta väldigt mycket när det kommer till smak. Förstår inte riktigt...det är inget som gör ont eller vad man ska säga...det är som lukt, ja visst äckligt, men vad fan. Esa Pro kanske inte är gott, men så illa är det inte, fast å andra sidan kanske jag inte vet något som jag äter som är äckligare, men det stör inte för det.

För er som intager er esa med malto (varför man nu skulle inta esa utan kolhydrater???) kan jag tippsa om att ersätta det med en andel dextropur, vilket ger en lite sötare och enklare smak.

Handcuff
2007-06-09, 23:23
Visst, men problmet är ju att få in pulvret i kapslarna...

Esa pro är på intet sätt nödvändigt. Skit i det då det bara verkar ställa till problem för dig...

Xealswe
2007-06-10, 22:24
Det finns EAA i kapselform hos många andra tillverkare, men eftersom det är rätt motigt att svälja 6 kapslar stora som stolpiller före varje träning anser jag att den dåliga smaken på pulvret nog är mer fördelaktig

He-man
2007-06-12, 15:41
För några dagar sedan köpte jag min första burk esapro. Jag tycker det går bra om man tar ganska lite vatten och bara klunkar i sig allt i ett svep.

tidelipop
2007-06-13, 08:18
Det är sukralos i.

Jag försöker välja protein som inte innehåller några sötningsmedel alls och jag har beställt en EsaPro med grape smak. Är det sukralos i den också eller gäller det bara citrus varianten?

BigForre
2007-06-13, 08:53
Jag försöker välja protein som inte innehåller några sötningsmedel alls och jag har beställt en EsaPro med grape smak. Är det sukralos i den också eller gäller det bara citrus varianten?

Gäller bara citrus