handdator

Visa fullständig version : Mera träning när man blir äldre?


Slartibartfast
2007-06-08, 09:33
Måste man öka träningsvolymen/intensiteten allt eftersom man blir äldre/går framåt för att öka/behålla muskler?

Den träningsvolym som jag byggt upp mig på tycks inte vara tillräckligt för att behålla den massan som den byggt upp. Låter lite paradoxalt, men så verkar det vara. Måste man hela tiden öka träningsmängden?

Ryska_raketen
2007-06-08, 09:34
Nej, men däremot är det svårt att öka i vikt och styrka när man äter som en 13årig datakille.

Torsk_ole
2007-06-08, 09:36
Jag är nybörjare, men det är väl klart att det blir svårare att bygga med tiden. Du är väl inte så gammal, men har väl ändå tränat ett tag. Annars håller jag med RR, ät mer och öka mer.

Slartibartfast
2007-06-08, 09:37
Nej, men däremot är det svårt att öka i vikt och styrka när man äter som en 13årig datakille.

Jag ligger inte på underskott mer än ett par månader i året.

Slartibartfast
2007-06-08, 09:38
Nu handlar det inte så mycket om att öka utan mera om att behålla.

Officer
2007-06-08, 09:38
Nej, men däremot är det svårt att öka i vikt och styrka när man äter som en 13årig datakille.

+1

Detta gäller dig Slarti !

Slartibartfast
2007-06-08, 09:40
+1

Detta gäller dig Slarti !

Ni verkar hänga upp er på dethär.

Ligger man på energibalans borde man rimligtvis äta tillräckligt för att behålla muskelmassa.

Hur vet ni vad och hur mycket jag äter förresten?

Ryska_raketen
2007-06-08, 09:41
Kan det vara för att vi någongång lyckats läsa en av dina 248 trådar om kost och dess like ? Du vet själv med dig att du äter för dåligt, så säkerligen vet du undermedvetet om varför du inte ökar/behåller det som sig bör. Sen kanske du ska börja träna lite hårdare med?

King Grub
2007-06-08, 09:42
Måste man öka träningsvolymen/intensiteten allt eftersom man blir äldre/går framåt för att öka/behålla muskler?