handdator

Visa fullständig version : Star´r protein


bergan
2003-03-27, 08:57
Halloj.. Tänkte höra mig för om nån testat stars grymt billiga protein? whey80 eller whey100?
Jag har hört med många och antingen har dom tränat oseriöst eller också är det deras första protein så dom inte har nåt att jämnföra med...
Här på kolozzeum bör det väl dock vimla av er... Så jag tänkte höra om det är helt kass och om ni kan jämnföra proteinet med t.ex vp2? eller 100%whey(optimum) ??
Vad är det som säger att det inte skulle vara lika bra? Och varför köper egentligen alla dyrare protein när star säljer jävligt billigt?
Jag tänkte att det måste vara nåt lurt med märket,, eller??

Bergan

z_bumbi
2003-03-27, 09:07
bergan: Är inget fel på proteinet som sådant men just nu är excell (eller hur det nu stavas:) faktiskt mycket billigare per kg om man köper 10 kg, sjukt billigt t o m.

Grahn
2003-03-27, 09:46
Gillar både exell och stars..stars har en vattnigare konsistens dock och är mer lättdrucket samt att iaf jag inte tröttanr på smaken lika snabbt som jag gör på exell.

Men variation äger! :)

shirunai
2003-03-27, 11:42
Originally posted by z_bumbi
bergan: Är inget fel på proteinet som sådant men just nu är excell (eller hur det nu stavas:) faktiskt mycket billigare per kg om man köper 10 kg, sjukt billigt t o m.

inte om man har 15%rabatt och gör skattefusk med 25% moms avdrag :)

snart har jag dem hemma hihi :kinky:

Jarod
2003-03-27, 11:44
Momsen på kosttillskott är max 13%....så hur gör man avdrag på 25%???

Mvh

eiselt
2003-03-27, 16:51
12 % för att vara mer exakt. Det är svårt för en privatperson att "fiffla" bort momsen eftersom det är något som företaget ska lägga på. Ända sättet är väl att leverantörer säljer svart? :nono:

/ Henrik

ivandrago
2003-03-27, 17:50
Originally posted by eiselt
Det är svårt för en privatperson att "fiffla" bort momsen eftersom det är något som företaget ska lägga på. Ända sättet är väl att leverantörer säljer svart? :nono:

/ Henrik

tjaa, om man har f-skattesedel kan man ju alltid låtsas som att proteinet är något som ingår i verksamheten och dra av momsen. "effektivitetshöjande åtgärder" kan man väl beteckna kostnaderna som :)

muskelbyggarn
2003-03-27, 20:27
"effektivitetshöjande åtgärder"

Skulle vilja se vad skattemyndigheten har att säga om det. Kan lova att det är ett av de avdragen som INTE går igenom.

Vänl,,,
Tobbe

EiseltUK
2003-03-27, 23:01
Man kan kanske hävda att det är växtnäring till blommorna. :)

/ Henrik

Tompi
2003-03-28, 05:11
Här svänger det snabbt! Från en fråga om ett proteinpulver till en skattefråga på nolltid;)

Fairing
2003-03-28, 07:22
"Friskvårdsprodukter" så ligger ni på + hos era revisorer:D

shirunai
2003-03-28, 08:30
Originally posted by Jarod
Momsen på kosttillskott är max 13%....så hur gör man avdrag på 25%???

Mvh


Ok då kommer priset bli dyrare när jag har tänk (doh måste skaffa pengar), en jag känner sa att jag fick köpa 4kg med hans inköpar rabatt och utan moms jaja tack än en gång då Jarod :bow:

ps. wee pulvret kommer idag


EDIT eller går det inte och jag bara får inköparrabatten, måste ringa honom omedelbart......men för vi ska slippa fler flames så låssas vi att jag inte får nåt skatteavdrag :rolleyes:

muskelbyggarn
2003-03-28, 09:00
Detta med att "slippa momsen" som många tror man gör när man har eget företag eller känner någon som säger sig kunna "fixa momsen" är lite roligt.

För att få kvitta den ingående momsen och få någon fördel så måste det finnas en UTgående moms. Det är kvittningsregeln.

Så det är inte bara att "dra momsen" som många tycks tro, visst oärliga personer som har tur med deklarationen och kommer undan kanske lyckas med sitt skattefusk, men gud nåde den skattemyndigheten kommer på säger jag bara. Då var det nog inte värt att "dra momsen" för några hundra spänn inte...


ok, nu blev det skatteteknik inte pulver :D


>Fairing
Är det inte tårtor man brukar skicka till dem för att hålla dem lugna :D

Vänl,,,
Tobbe

Janna
2003-03-28, 13:01
Originally posted by muskelbyggarn



>Fairing
Är det inte tårtor man brukar skicka till dem för att hålla dem lugna :D

Vänl,,,
Tobbe

inte om de går på diet :D