handdator

Visa fullständig version : Öl, vin och sprit


regus
2007-06-07, 23:03
Tyckte denna tråd saknades. En tråda där man kan fråga och tipsa andra om olika drycker


Jag behöver en kvarting av någon god spritsort, dock måste den gå och drickas utan att vara allt för "väl kyld". Då jag kommer skrika mig hes på ett varmt lastbilsflak i någon timma.

Lite sugen på att testa Absolut Five.

Enligt systembolaget
Smak: Absolut Citron, Absolut Vanilia, Absolut Raspberri, Absolut Ruby Red och Absolut Pears.

Lite risk att det ska bli för sötsliskigt, någon som har testat/någon som har andra tips på dryck?

zeusden1
2007-06-07, 23:03
Du kommer bara att handla på internet!! :D

regus
2007-06-07, 23:04
Du kommer bara att handla på internet!! :D

:D

Jag ska ta studenten på lördag ffs. Just nu, systemet ftw.

Lelle Pelle
2007-06-07, 23:11
:D

Jag ska ta studenten på lördag ffs. Just nu, systemet ftw.
Lördag? Wft...

Det är imorgon det smäller!

Edit: Plunta med Jäger på flaket, "för att visa vem som äger"

aitamaa
2007-06-07, 23:14
En knärting whiskey som du sköljer ner med skumpa :hbang:

bluelight
2007-06-07, 23:14
Precis, jäger gäller. Annars är ju nya Absolut Pears god, iofs inte druckit den ren men lär vara god så också. Eller varför inte en flaska Renat? :hbang:

edit: dunk?

regus
2007-06-07, 23:17
edit: dunk?

Skattefritt och bra.

Jäger är ett rätt bra tips, gott.

Whiskey är jag inte man nog att hutta än.

Lelle Pelle
2007-06-07, 23:18
edit: dunk?

TqvA8WMqWOQ

Sundsarn
2007-06-07, 23:28
Blir en kvarting bacardi och 8 öl imorgon.. lite lagom sådär bara :)

Löjtnant Blank
2007-06-07, 23:49
Whisky och Cognac är väl de enda spritsorterna som smakar acceptabelt varma. Allt annat är vidrigt.

_Lina_
2007-06-08, 00:51
Minttu är ett hett tips annars...
Man slipper gammal spritdoft ur munnen dessutom och behöver inte ta med tuggummi för den sakens skull! :D

chidde
2007-06-08, 01:03
varför måste du ha varm dricka?

ta med några kalla öl, så har du det löst

men envisas du med starka grejer så kör med absinth :)

annars är ju jäger, gammeldansk, fernet ganska trevligt
(vid sidan om ölen)

Musselbank
2007-06-08, 01:05
Skandalöst nog tillverkas inte längre Gauffins Dubbelblandning, det var grejer det.

regus
2007-06-08, 09:57
varför måste du ha varm dricka?


Jag vill inte ha varm dricka, men plunta i en innerficka på kavajen mtt i sommaren. Drycken kommer nog bli ganska ljummen hur man än gör.

Yes
2007-06-08, 10:18
Jag vill inte ha varm dricka, men plunta i en innerficka på kavajen mtt i sommaren. Drycken kommer nog bli ganska ljummen hur man än gör.
Du bör ha Renat eller Koskenkorva.

Snafu
2007-06-08, 10:20
Skandalöst nog tillverkas inte längre Gauffins Dubbelblandning, det var grejer det.

Fy helvete jag blev bjuden på nån Gauffins för bra många år sen. Häxblandning, knappast menat att drickas egentligen.

mela
2007-06-08, 14:48
Orka supa sig stenfull på flaket. *gah!*
Man super innan, dricker skumpa på flaket och super efter. *slap*

Ska med en spann/tunna/påse med is och ha skumpa i.

Garnax
2007-06-08, 15:19
Ska du dricka sprit så är det ju Whiskey som gäller...

Vill du inte lägga för mycket pengar skulle jag rekomendera en Highland Park 18 years kostar typ 500kr för 70cl och det är en väldigt len och lättdrucken whiskey.

130kg finsk sisu
2007-06-08, 15:23
Dry vodka är en asbra spritsort!
White Russian är drinken för alla tränande! mmmmm PROTEIN!!!!

regus
2007-06-08, 15:43
Orka supa sig stenfull på flaket. *gah!*
Man super innan, dricker skumpa på flaket och super efter. *slap*

Ska med en spann/tunna/påse med is och ha skumpa i.

Stenfull? På en kvarting..
Det här kallas underhållsdricka

Jax
2007-06-08, 15:48
Ska du dricka sprit så är det ju Whiskey som gäller...

Vill du inte lägga för mycket pengar skulle jag rekomendera en Highland Park 18 years kostar typ 500kr för 70cl och det är en väldigt len och lättdrucken whiskey.
Du rekommenderar en flaska whisky (Highland Park är inte whiskey) för 500 spänn till en student som ska dricka sig full på ett lastbilsflak? Känns ju troligt. Inte ens jag som gillar Highland Park skulle få för mig att sänka en flaska bara för att bli full, särskilt inte om jag levde på studentpengar.

Garnax
2007-06-08, 16:13
Så en fin singelmalts whiskey som Highland Park är alltså inte Whiskey, skumt.
Jag brukar säga att blended inte är whiskey men det är det ju inte heller.

Min absoluta favvo är den 25:åriga modellen, finns nog inte något som smeker så halsen så fint fast den ligger på 50.7% och kostar 1500kr flaskan på bolaget

Men en 500:ing för en Highland är väl inget när man tar studenten och vill ha starkare varor.

Vill han flicka sig så köp någon vodka och en Passoa och grogga på det tillsammans med tropisk juice eller nått.

Jax
2007-06-08, 16:19
Så en fin singelmalts whiskey som Highland Park är alltså inte Whiskey, skumt.
Jag brukar säga att blended inte är whiskey men det är det ju inte heller.

Min absoluta favvo är den 25:åriga modellen, finns nog inte något som smeker så halsen så fint fast den ligger på 50.7% och kostar 1500kr flaskan på bolaget

Men en 500:ing för en Highland är väl inget när man tar studenten och vill ha starkare varor.

Vill han flicka sig så köp någon vodka och en Passoa och grogga på det tillsammans med tropisk juice eller nått.
Tänkte vara lite dryg eftersom jag tyckte att det var lite snobbigt att påstå att han skulle lägg 500 spänn för en flaska wirre om han ville komma billigt undan. Pojkvaskern skulle antagligen nöja sig med dunken och lite samarin. Annars tycker jag faktiskt att den 12-åriga Highland Park är fullt duglig också. Har dock inte koll på priset nu, men den torde vara lite billigare.

Skotsk whisky stavas utan e, därav piken.

Ganymedes
2007-06-08, 16:21
Som självutnämnd singel malt-expert, fasar jag för tanken att supa ner sig på dessa ädla droppar. De ska njutas under lång tid, i härlig miljö och i avslappnat tempo. En fin malt whisky kommer inte till sin rätt om den bara ska hävas ner för strupen. Då kan man köra med nån blended ellet nått.

Garnax
2007-06-08, 16:24
Tänkte vara lite dryg eftersom jag tyckte att det var lite snobbigt att påstå att han skulle lägg 500 spänn för en flaska wirre om han ville komma billigt undan. Pojkvaskern skulle antagligen nöja sig med dunken och lite samarin. Annars tycker jag faktiskt att den 12-åriga Highland Park är fullt duglig också. Har dock inte koll på priset nu, men den torde vara lite billigare.

Skotsk whisky stavas utan e, därav piken.

Studenten tar man 1 gång, kan man inte unna sig eller få hjälp av sina päron för att kunna dricka lite bättre dricka så när fan ska man då göra det?

Så som jag fattade det var det sprit han ville dricka och ren vodka är sådär att slänga ner för halsen, blended lika så. Så alltså får man inte så mycket kvar att välja på än singel malt och då ligger du runt 400kr/flaskan som minimum och då kan du kasta på en hundring extra och få nått bra

Jax
2007-06-08, 16:31
Förutsätter att hans unga strupe uppskattar dyra droppar. Hur som helst håller jag med Ganymedes även om jag verkligen inte är någon whisky-expert.

regus
2007-06-08, 16:32
Som sagt, whisky/whiskey är jag inte man nog för.
Det blir nog koskenkorva.

mela
2007-06-08, 16:35
Stenfull? På en kvarting..
Det här kallas underhållsdricka

Det kallas starktsprit i råvärme = fylla :D

regus
2007-06-08, 16:38
Det kallas starktsprit i råvärme = fylla :D

man behöver inte dricka snabbt och allt på en gång?