handdator

Visa fullständig version : sandaler/skor


swordjjang
2007-06-07, 22:27
nu är det varmt, vad tycker ni är bäst, sandaler/skor? för/nackdelar ?

jag tycker sandaler nu men jag vill gärna höra vad ni tycker

Cilia
2007-06-07, 22:28
nästan aldrig att killar passar i sandaler.
det ska vara extremt stilsäkert och speciellt för att det ska gå hem.

Greg
2007-06-07, 22:30
Fördelar skor:
Tåliga och bra att ha.

Nackdelar skor:
Kan bli väldigt varmt

Fördelar sandaler:
Fläcktigt och skönt.

Nackdelar sandaler:
Inte så bra att ha om du bråkar med någon och måste springa därifrån. Då borde du isåfall välja skor.

Dav0d
2007-06-07, 22:31
Någon som köpt ett par snygga sandaler för killar som de gärna visar upp? Vill gärna få lite indirekta tips innan jag köper mina. Lite BDIS - bakom data informations samlande - är aldrig fel innan man beger sig ut till affärena :P

Löjtnant Blank
2007-06-07, 23:09
Fördelar: Romarna hade sandaler förr i tiden.

Nackdelar: Det är svårt att spela fotboll i sandaler.

Liten Men Fet
2007-06-07, 23:29
Men klart grabbar ska kunna ha sandeler, tjejer får ju uppenbarligen ha va fan som helst på fötterna. Ska grabbar bara få ha sneakers? Konstigt att det luktar tåbira då.

Arf Pingvin
2007-06-07, 23:56
nästan aldrig att killar passar i sandaler.
det ska vara extremt stilsäkert och speciellt för att det ska gå hem.

haha wtf? sandaler har man för att slippa instängda fötter ja? typ på kontoret eller på stranden. extremt stilsäker aber lol

Noodles
2007-06-08, 06:52
Sandaler är praktiskt och om sommaren är riktigt varm är det inte kul att gå runt i ett par instängda skor. Speciellt inte om man ska till stranden. Att även den sömnigaste stilpolis reagerar är en annan sak. Sandaler är precis som shorts ett plagg där eventuella stilmissar får tryckas undan pga de praktiska fördelarna.

champion
2007-06-08, 08:21
Sandaler bra att lufta fötterna efter en kall vinter

Köpa luftiga skor så slipper man sandaler

Officer
2007-06-08, 08:51
nästan aldrig att killar passar i sandaler.
det ska vara extremt stilsäkert och speciellt för att det ska gå hem.

lägg ner



+1 på NOodles

Liten Men Fet
2007-06-08, 10:27
Sandaler bra att lufta fötterna efter en kall vinter

Köpa luftiga skor så slipper man sandaler

Jag har aldrig hittat vanliga skor som är så luftiga som sandaler/flippflopps. Du får gärna tipsa..

Snafu
2007-06-08, 11:32
Om man har på sig sockar i sandaler anses man vara tysk här i England. Det verkar ligga på samma nivå som att ha vita tubsockar typ, eller jeans som sitter för högt i midjan - dvs riktigt fel.

Personligen förstår jag inte what the fakking issue is med vita tubsockar eller sockar i sandaler (nog för att jag förstår att det inte är high fashion).

Så, åker ni till England bör ni inte ha sockar i sandalerna om ni inte vill bli kallad tyskar.

Kurash
2007-06-08, 11:48
Du blir nog kallad Tysk vart i världen du än kommer om du har vita tubsockar i sandalerna. Har du svarta strumpor kan du komma undan med Österrikare.

machine gun
2007-06-08, 12:14
Har man strumpor i sandaler går väl ändå hela poängen med sandaler förlorad? Dessutom är det fult som stryk.

Klart grabbarna ska få ha sandaler på sommaren. Tjejer får ju lufta fötterna.

Frida.B
2007-06-08, 12:18
Kan inte killarna ha flipflop eller någon annan form av luftig sko? (Sandlare är ju så fult... )

Kurash
2007-06-08, 12:20
Flipflops kvalificerar sig väl som sandaler?

KlopFer
2007-06-08, 12:58
Flipflop är skönt ibland, men oftast får man ont mellan tårna:Virro

Frantic
2007-06-08, 13:12
Kan inte killarna ha flipflop eller någon annan form av luftig sko? (Sandlare är ju så fult... )

Åh jag älskar flipflops. Så sjukt skönt att ha på sig

Frida.B
2007-06-08, 13:17
Flipflops kvalificerar sig väl som sandaler?

För mig är sandaler sådana där skor som har kardborrebandspännen och är väldigt fula

sehnpaa
2007-06-08, 13:32
Sockar och sandaler är vackert eftersom det är praktiskt. Jag går runt så nästan halva året. :)

z_bumbi
2007-06-08, 13:34
Jag letade efter några riktiga gubbsandaler i läder idag men kom hem tomhänt. Självklart har man bomullsstrumpor i sandalerna för annars så blir fötterna brända, de blir varmare än utan strumpor samt så får man skavsår om man ska gå en bit.

Flipflops kvalificerar sig väl som sandaler?

Extremt opraktiska och fula sådana t o m utom annan funktion än att skydda från fotsvamp i offentliga duschrum.

coxie
2007-06-08, 15:05
Jag personligen skulle aldrig kunna med att bära det, seglarskor, tunna sneakers eller vanliga skinnskor är svalt nog för mina fossingar.

mela
2007-06-08, 15:09
Flipflop är skönt ibland, men oftast får man ont mellan tårna:Virro

Du vänjer dig :D

Flipflops + surfarshorts på killar är bra nice.
Det är lite geekvarning på andra sandaler :em:

Dual Action
2007-06-08, 16:01
Trodde aldrig det var så jävla farligt att ha sandaler på sig. Jag får väl sluta med det så jag kan pleasa alla hoes and bitches *rolleyes*

kelk
2007-06-08, 16:52
Bara fördelar med http://designfreak.blogg.se/images/flipflop2_1163514675.jpg

Cilia
2007-06-08, 20:32
lägg ner

+1 på NOodles
vaddå? att jag anser sandaler vara fula?
jag har rätt till min egen åsikt.

Lägg ner!


Kan inte killarna ha flipflop eller någon annan form av luftig sko? (Sandlare är ju så fult... )
precis, äntligen en som fattar

skaparn
2007-06-08, 20:45
Köp Crocs (aka foppatofflor) så smälter ni in utmärkt i vilken mindre håla på landsorten som helst. Bra kammo.

mela
2007-06-08, 20:58
Köp Crocs (aka foppatofflor) så smälter ni in utmärkt i vilken mindre håla på landsorten som helst. Bra kammo.

Va det inte en studie om att de var skadliga som satan för miljön eller något? :confused:

Cilia
2007-06-08, 21:28
Va det inte en studie om att de var skadliga som satan för miljön eller något? :confused:
nej, dom kunde tydligen skapa problem på sjukhus genom att "skicka" signaler till maskinerna så dom inte fungerade.

men ute i urskogen borde inte det vara ngt problem

mela
2007-06-08, 21:33
nej, dom kunde tydligen skapa problem på sjukhus genom att "skicka" signaler till maskinerna så dom inte fungerade.

men ute i urskogen borde inte det vara ngt problem

Ah det var så det var. Mamma mumlade något typ "crocs"..."sjukhus"..."farligt"...

Löjtnant Blank
2007-06-08, 21:37
Köp Crocs (aka foppatofflor) så smälter ni in utmärkt i vilken mindre håla på landsorten som helst. Bra kammo.
SKAPAREN, du som är konnässör, vilken färg rekommenderar du? Fungerar de halsflussgröna ihop med avklippta jeansshorts?

Rahf
2007-06-08, 21:39
Bär man crocs förtjänar man något grymt öde som innebär att alla skodon brinner upp.. Det finns inget värre än att se folk gå omkring i dem till vardags.

Thongs är helt klart bästa doningen för fötterna.

skaparn
2007-06-08, 21:51
nej, dom kunde tydligen skapa problem på sjukhus genom att "skicka" signaler till maskinerna så dom inte fungerade.

men ute i urskogen borde inte det vara ngt problem

Snarare så att de isolerar för bra mot marken så att statisk elektricitet byggs upp på sjukhuspersonalen som sedan urladdas vid kontakt med jord. Ifall där detta är en maskin med fin elektronik kan den dö ESD-döden.

Av samma anledning går fler maskiner sönder på sjukhus under vinterhalvåret då uppvärmd torr luft minskar de kontinuerliga urladdningarna.

Så fick jag briljera med något jag lärt mig i lumpen.

Cilia
2007-06-08, 21:52
Snarare så att de isolerar för bra mot marken så att statisk elektricitet byggs upp på sjukhuspersonalen som sedan urladdas vid kontakt med jord. Ifall där detta är en maskin med fin elektronik kan den dö ESD-döden.

Av samma anledning går fler maskiner sönder på sjukhus under vinterhalvåret då uppvärmd torr luft minskar de kontinuerliga urladdningarna.

Så fick jag briljera med något jag lärt mig i lumpen.

same same but different.
orka...........

skaparn
2007-06-08, 21:53
SKAPAREN, du som är konnässör, vilken färg rekommenderar du? Fungerar de halsflussgröna ihop med avklippta jeansshorts?

Så länge den är bjärt är det ok. Jeansshorts är ett bra tillbehör, men även adidasträningsbyxor funkar, lite beroende på väderlek och humör kanske. Damerna kan ha brunbrända ben medan det är blekfethet påbjudet för herren.

skaparn
2007-06-08, 21:54
same same but different.
orka...........

Tsss, same vars då? "Skicka signaler"... vårda språket.

Cilia
2007-06-08, 21:56
Tsss, same vars då? "Skicka signaler"... vårda språket.
idén var den samma
det fanns en anledning till att jag skrev skicka inom ""-tecken.
så försök inte med mig inte

skaparn
2007-06-08, 22:13
idén var den samma
det fanns en anledning till att jag skrev skicka inom ""-tecken.
så försök inte med mig inte

Jag försöker inte.

wintersnowdrift
2007-06-09, 00:00
Jag älskar alla sandaler *cupid* . Även de fula förtjänar kärlek.

Just befinner jag mig i stor tacksamhetsskuld till dessa (http://i3.photobucket.com/albums/y82/wintersnowdrift/Sandaler2.jpg), som räddar mina fötter från överhettning på jobbet. Jag kommer aldrig så länge jag lever kunna åtgälda vad de gör för mig i detta nu. Beakta också att sandaler är änglarnas fotbeklädnad - jag tvivlar på att man i helvetet får vandra runt i Guds gåva till varma sommarfötter.

//Kristin

loztdignity
2007-06-09, 00:59
Fördelar: Romarna hade sandaler förr i tiden.

Nackdelar: Det är svårt att spela fotboll i sandaler.

Refererar du till 300 nu och försöker vara ball gör du det förgäves. Det är en högst medioker film min käre vän.

z_bumbi
2007-06-09, 09:24
Va det inte en studie om att de var skadliga som satan för miljön eller något? :confused:

De innehöll tydligen en mjukgörare som var mindre bra för miljön.

mela
2007-06-09, 09:40
De innehöll tydligen en mjukgörare som var mindre bra för miljön.

Ah. Då kan jag bojkotta dem ännu mer :D

z_bumbi
2007-06-09, 09:50
Ah. Då kan jag bojkotta dem ännu mer :D

Jag vet inte hur seriöst det var då jag bara sett det som rubrik på kvällstidningars löpsedlar och ev sanningshalt i det hela innebär att jag måste google i x antal minuter så det hoppar jag över.

Att de inte är ESD-skyddade och ska förbjudas på sjukhus är ju inget konstigt utan det konstiga i den frågan är hur sjutton de någonsin tilläts på vissa avdelningar.

jakke
2007-06-09, 10:21
Jag vet inte hur seriöst det var då jag bara sett det som rubrik på kvällstidningars löpsedlar och ev sanningshalt i det hela innebär att jag måste google i x antal minuter så det hoppar jag över.

Att de inte är ESD-skyddade och ska förbjudas på sjukhus är ju inget konstigt utan det konstiga i den frågan är hur sjutton de någonsin tilläts på vissa avdelningar.

jag har aldrig hört talas om att man måste ha esd skyddade skor på någon avdelning på sjukhuset. Det är nog mest en slump att det inte har hänt tidigare(vilket det förmodligen har gjort).

Löjtnant Blank
2007-06-09, 10:28
Refererar du till 300 nu och försöker vara ball gör du det förgäves. Det är en högst medioker film min käre vän.

Du är inte min vän. Jag har inte en aning om vem du är. 300 handlade om spartaner, inte romare.

Sandals (soleae, sandalia) with open toes were the proper footwear for wearing indoors.

http://www.vroma.org/~bmcmanus/clothing.html


http://www.vroma.org/images/mcmanus_images/sandal.jpg

skaparn
2007-06-09, 12:25
Du är inte min vän. Jag har inte en aning om vem du är. 300 handlade om spartaner, inte romare.



http://www.vroma.org/images/mcmanus_images/sandal.jpg

Rom?

http://img518.imageshack.us/img518/7072/546iy7.jpg (http://imageshack.us)

hultman
2007-06-09, 17:39
nu är det varmt, vad tycker ni är bäst, sandaler/skor? för/nackdelar ?

jag tycker sandaler nu men jag vill gärna höra vad ni tycker

Men skärp dig, swordiskopia. Du är inte rolig, och hälsa DomarN och dina töntiga gelikar på fragbite att ni lika gärna kan lägga ned era irriterande försök till att vara roliga, för alla vet att ni inte är allvarliga. Swordis riktiga identitet är känd sedan länge för övrigt.