handdator

Visa fullständig version : Silverfiskar!!!


Carolinew
2007-06-06, 22:52
Hur fan blir man av med silverfiskar i badrummet egentligen??! Nu såg jag 4 st samtidigt på mitt golv och de är fan äckliga *gah!*

Raggis
2007-06-06, 22:53
Lite extra protein :)

Deceiver85
2007-06-06, 23:27
Varför bli av med dem? De äter hudavlagringar och annat skräp. Men om du absolut vill bli av med dem så kan du försöka att städa

Musselbank
2007-06-06, 23:35
Silverfiskar är rätt sköna lirare ändå... och mycket mer lättskötta än guldfiskar. Låtsas att ditt badrum är en vetenskaplig institution för bevarandet av denna uråldriga livsform.

Vet inte hur man blir av med dem. Uthållig hyperstädning antagligen.

Klisterfälla kanske funkar: http://www.rusta.se/product.asp?produkt=KLISTERF%C4LLA+F%D6R+SILVERFIS K&kategori=Fr%F6er+%26+Blomtillbeh%F6r+Tr%E4dg%E5rd&p=62501428

Deceiver85
2007-06-06, 23:41
Elakt att fånga stackarna...

Baan
2007-06-06, 23:52
Finns en del små tips om man googlar på silverfisk men i princip är det ju bara se till att dom inte kan leva där längre, att det blir för torrt och jävligt för dom. Kanske lättare sagt än gjort i badrummet iofs.

Tror inte dom är farliga förutom ev psykiska problem om dom börjar gå på dig ;) Nej, men det är väl skygga djur.

Deceiver85
2007-06-07, 00:10
De är ljusskygga, se till att alltid ha på ljuset på toaletten :D

Helt ärligt, jag har försökt få bort mina silverfiskar från badrummet och skafferiet länge nu, och jag har gett upp kampen. Jag har förseglat alla mina förpackningar istället och matar dem med gainer...ska odla fram en stor ras som jag kan ha som husdjur.

Nalfaren
2007-06-07, 00:42
haha, vet inte ens vad silverfiskar är för något.. dags att googla.

Nalfaren
2007-06-07, 00:44
uwwww, you dirty girl. *spy*

j_p
2007-06-07, 08:00
Ring Anticimex, de har små dosor med gift som silverfiskarna tycker är gottgott. Fungerade hyfsat när jag hade silverfiskar i min första lägenhet.

Langster
2007-06-07, 09:46
Beroende på hur huset man bor i ser ut i övrigt kan det tydligen vara helt omöjligt att bli av med silverfiskar för alltid.

JJ
2007-06-07, 09:59
Tacka vet jag guldfiskar, de jävlarna räcker det med att skänka till grannungarna.

machine gun
2007-06-07, 10:53
Hellre silverfiskar är pälsängrar iaf. Det är fanimej det äckligaste som finns och helt jävla omöjliga att bli av med dessutom! *spy*

eleni
2007-06-07, 11:08
Silverfiskar e inte kul, hade det i lägenheten i Malmö.

Fast jag tycker nog att mjölbaggar är ännu äckligare *spy*

NiXPhoenix
2007-06-07, 11:10
Hellre silverfiskar är pälsängrar iaf. Det är fanimej det äckligaste som finns och helt jävla omöjliga att bli av med dessutom! *spy*


Jag har lite av varje här hemma, inte i någon större utsträckning men tror vi hittar nån pälsänger då och då tyvärr. Morsan brukar säga åt mig att dammsuga ordentligt, ibland gör jag det, men oftast inte. Det går väldigt långa perioder mellan städningen då mitt rum är fullproppat med skit (saker som jag vill spara alltså), pallar inte att flytta runt allt, dammsuga, och sen flytta tillbaka.
Så går det när man bor trångt. Kombinerat med lathet.

PowPow
2007-06-07, 11:11
Silverfiskar är ju trevliga! Don't be haters ffs.

Diggler
2007-06-07, 11:19
Vitlöksklyftor i hörnen

champion
2007-06-07, 11:34
Silverfiskar ska du hälla kokande vatten i avloppen.

Lånar tråden lite.
Hur bekämpar man pälsänger??

Palm
2007-06-07, 11:36
Fick mjölbaggar i skafferiet när jag bodde i korridor och hade delat kök. Hade sett fram emot att laga pannkakor efter skolan och när jag öppnar mjölpåsen är det en hel koloni med små svarta skalbaggar som kryper omkring där inne. Såg ut som om de grävt tunnlar och allt. *spy* Bara att kasta halva matförrådet och göra rent.

(Fast sen kom de tillbaka i lite mindre skala, särskilt på knäckebröden i botten av paketet. Då ville jag inte kasta mer mat. Började skaka av knäckebröden istället innan jag åt.)

champion
2007-06-07, 11:43
Fick mjölbaggar i skafferiet när jag bodde i korridor och hade delat kök. Hade sett fram emot att laga pannkakor efter skolan och när jag öppnar mjölpåsen är det en hel koloni med små svarta skalbaggar som kryper omkring där inne. Såg ut som om de grävt tunnlar och allt. *spy* Bara att kasta halva matförrådet och göra rent.

(Fast sen kom de tillbaka i lite mindre skala, särskilt på knäckebröden i botten av paketet. Då ville jag inte kasta mer mat. Började skaka av knäckebröden istället innan jag åt.)

åååååh, fy sjutton *spy*

Zakath
2007-06-07, 11:46
(Fast sen kom de tillbaka i lite mindre skala, särskilt på knäckebröden i botten av paketet. Då ville jag inte kasta mer mat. Började skaka av knäckebröden istället innan jag åt.)

*spy* *spy* *spy*

Palm
2007-06-07, 11:51
Jag hade nyss gjort lumpen och fått lära mig att det rensar magen att äta smådjur :em:
Edit: Iofs åt jag dom ju inte, men det är samma inställning =)

machine gun
2007-06-07, 12:57
Hur bekämpar man pälsänger??

städa städa städa städa städa städa städa städa städa städa städa städa städa städaStäda städa städa städa städa städa städaStäda städa städa städa städa städa städa städa städa städa städa städa städa städa städa städa städa städa städa städa städa städa städa städa städa städa städa städa städa städa städa städa städa städa städa städa städa städa städa städa städa städa städa städa städa städa städa städa städa städa städa städa städa städa städa städa städa städa städa städa städa städa städa städa städa städa städa städa städa städa

Typ...

Jag började skura alla golv och lister med såpa och då höll de sig borta ett tag. Men det verkar svårt att få bukt med om man väl fått en koloni av dem. Har flyttat från den lägenheten som tur är...

rememberence
2007-06-07, 13:50
(Fast sen kom de tillbaka i lite mindre skala, särskilt på knäckebröden i botten av paketet. Då ville jag inte kasta mer mat. Började skaka av knäckebröden istället innan jag åt.)

That's the spirit! :hbang:

champion
2007-06-07, 13:55
städa städa städa städa städa städa städa städa städa städa städa städa städa städaStäda städa städa städa städa städa städaStäda städa städa städa städa städa städa städa städa städa städa städa städa städa städa städa städa städa städa städa städa städa städa städa städa städa städa städa städa städa städa städa städa städa städa städa städa städa städa städa städa städa städa städa städa städa städa städa städa städa städa städa städa städa städa städa städa städa städa städa städa städa städa städa städa städa städa städa städa städa

Typ...

Jag började skura alla golv och lister med såpa och då höll de sig borta ett tag. Men det verkar svårt att få bukt med om man väl fått en koloni av dem. Har flyttat från den lägenheten som tur är...


Skit också, hatar att städa :(
Brukar städa när jag fyller år och till jul kanske är för lite *rolleyes*
Kanske är bättre att flytta så kanske man slipper städa i andra lägenheten *rolleyes*

cheesian
2007-06-07, 16:11
Spraya Mr Muscle på dom.. dom döden dör. Men återuppstår :D