handdator

Visa fullständig version : Sommargymning! tipsa mig om gym i sthlm


Njabbesh
2007-06-06, 21:10
Tjaba kompisar. Tänkte testa hur det är att gymma nu när det har blivit sommarlov. Den egentliga frågan är VART jag ska börja...

Lite info och krav:

17 år
Bor på värmdö, precis utanför sthlm, så all info ang sthlmsgym är välkommen
Eftersom jag kommer lägga fokus på benträning är en powerrack/squatrack i princip ett krav. Det är en bonus om det finns möjlighet att göra marklyft och olympiska lyft. Framförallt måste det finnas möjlighet att göra fria knäböj utan att frivända stången
Förhoppnings ska det inte kosta mer än runt 1000 kr för de närmaste tre sommarmånaderna.
Eftersom det är fria vikter som gäller för min del börjar jag mer än gärna på ett billigt källargym :D .


Jag har kollat lite i info-om-gym-tråden i allmänt, men den känns utdaterad, det är därför jag frågar såhär. De gym jag har läst/tittat på är gullmars gym, eriksdalsbadet och SATS (friskis också, men eftersom inget friskisgym ser ut att ha powerrack/squatrack är det uteslutet) All hjälp är mycket uppskattad.
Rekommendera på!

Hemi
2007-06-06, 21:32
Fryshusets gym då? De hade alla de där möjligheterna förut i alla fall. Rätt billigt också. Det var tidigare en tyngdlyftningslokal. Precis bredvid fryshuset, mot salladsbaren finns ett annat gym, som jag inte vet alls hur det ser ut. Men men, det var ett bra tag sedan jag var i krokarna.

Njabbesh
2007-06-06, 21:55
Glömde att nämna att jag kollat på fryshuset också. Det låter lovande, du har ingen aning om vad priserna ligger på?

Hemi
2007-06-07, 10:55
De har ett sommarerbjudande på 500 kr juni-augusti. Övirga priser och bilder kan nås här:
http://www.fryshuset.se/wlt/AADA89C1-B6C3-431C-8A06-CBE84D35B880.wlt

Men, jag vet att de har förändrat och förfinat gymmet en hel del och jag vet som sagt inte hur det ser ut nuförtiden. Det var ett bra 'basträningsgym' med fia vikter förut i alla fall. Slå dem en signal.

JJ
2007-06-07, 11:27
Nautilus i Hammarby sjöstad. Pris får du kolla själv. Sen har du ju mitt hemmagym, men jag är allergisk mot tonåringar;)

Nithian
2007-06-07, 13:15
Värmdö Tränings Center så kan du hälsa på mig och muddler! :D


JJ vilket gym tränar du på?

JJ
2007-06-07, 13:18
Värmdö Tränings Center så kan du hälsa på mig och muddler! :D


JJ vilket gym tränar du på?

I min egen källare samt på ett skitgym vid jobbet ibland.

Njabbesh
2007-06-07, 14:06
De har ett sommarerbjudande på 500 kr juni-augusti. Övirga priser och bilder kan nås här:
http://www.fryshuset.se/wlt/AADA89C1-B6C3-431C-8A06-CBE84D35B880.wlt

Men, jag vet att de har förändrat och förfinat gymmet en hel del och jag vet som sagt inte hur det ser ut nuförtiden. Det var ett bra 'basträningsgym' med fia vikter förut i alla fall. Slå dem en signal.

Det låter iofs riktigt nice. Kollat lite bilder och dom ser ut att ha powerrack också *drool*

Njabbesh
2007-06-07, 14:08
Värmdö Tränings Center så kan du hälsa på mig och muddler! :D


JJ vilket gym tränar du på?

Hähä, det är där uppe vid lugnet va? Hur ser priserna ut och finns en powerrack/squatrack?

L-Sami
2007-06-07, 15:36
Har bra erfarenheter av Fryshusets gym, det finns bra air-conditioning och där finns allt man behöver. Litet gym till en bra pris.

Njabbesh
2007-06-07, 21:34
Ahhh den ökände l-sami... du kör alltså på fryshuset? fryshusets stock ökar och ökar :D

Pez
2007-06-07, 22:53
Bor du på värmdö så försök hitta nåt gym där ute. Närhet/bra kommunikationer till gymmet är inte att underskatta.
Att sitta och tölta till fryshuset är i mina ögon bortslösad tid.
Vad kan det ta - 45 minuter enkel resa.. om inte mer? Förutsatt att du åker kommunalt.

L-Sami
2007-06-07, 22:56
Ahhh den ökände l-sami... du kör alltså på fryshuset? fryshusets stock ökar och ökar :D

I grew up in Fryshuset, my second home back in the days, but I left the building couple of years ago. Good memories from that place though ;)

(USA resan närmar sig, måste öva lite :D)

Cilia
2007-06-07, 22:58
Att sitta och tölta till fryshuset är i mina ögon bortslösad tid.
du umgås för mycket med hästfolk!

dynamo
2007-06-07, 22:58
Bor du på värmdö så försök hitta nåt gym där ute. Närhet/bra kommunikationer till gymmet är inte att underskatta.
Att sitta och tölta till fryshuset är i mina ögon bortslösad tid.
Vad kan det ta - 45 minuter enkel resa.. om inte mer? Förutsatt att du åker kommunalt.

+1

Sånt som man kan ge upp jävligt bra träningssällskap för att slippa.

Cilia
2007-06-07, 22:59
Sånt som man kan ge upp jävligt bra träningssällskap för att slippa.
äsch då, du är bara klen

rikke_B
2007-06-07, 23:02
De har ett sommarerbjudande på 500 kr juni-augusti. Övirga priser och bilder kan nås här:
http://www.fryshuset.se/wlt/AADA89C1-B6C3-431C-8A06-CBE84D35B880.wlt

Men, jag vet att de har förändrat och förfinat gymmet en hel del och jag vet som sagt inte hur det ser ut nuförtiden. Det var ett bra 'basträningsgym' med fia vikter förut i alla fall. Slå dem en signal.

Tränar alla fighters där månne?

Pez
2007-06-07, 23:02
du umgås för mycket med hästfolk!

Att åka buss från värmdö in till stan är fan att tölta. :D

dynamo
2007-06-07, 23:05
äsch då, du är bara klen

Inte enbart klen. Det ena utesluter inte det andra!

Just nu är jag till och med klenare än vanligt, var magsjuk med hög feber igår. Nu har jag hunnit samla på mig lite vätska och febern är borta. Hann med några timmar i solen och en cykeltur fram och tillbaka till Aspudden på kvällskvisten i alla fall.

L-Sami
2007-06-07, 23:09
Tränar alla fighters där månne?

När jag tränade där så var det en del fighters som också tränade där, där fanns då en brasiliansk jujutsu klubb.

Cilia
2007-06-07, 23:13
Inte enbart klen. Det ena utesluter inte det andra!

Just nu är jag till och med klenare än vanligt, var magsjuk med hög feber igår. Nu har jag hunnit samla på mig lite vätska och febern är borta. Hann med några timmar i solen och en cykeltur fram och tillbaka till Aspudden på kvällskvisten i alla fall.
oj, jobbigt
men det måste ha varit något väldigt intressant i Aspudden om du utsätter dig för det efter magsjuka *w*

dynamo
2007-06-07, 23:18
oj, jobbigt
men det måste ha varit något väldigt intressant i Aspudden om du utsätter dig för det efter magsjuka *w*

Ahh, nä inget sånt. En kompis som bor där. Ville ut och röra mig efter att ha sovit i 24h. Hade ont i ryggen av att ha legat så mycket! Legat still alltså.

rikke_B
2007-06-08, 00:11
När jag tränade där så var det en del fighters som också tränade där, där fanns då en brasiliansk jujutsu klubb.

Ja det är väll Hilti-killarna (och tjejerna också kanske) !?! :)

Njabbesh
2007-06-10, 10:38
Att åka buss från värmdö in till stan är fan att tölta. :D

Jag vet. Men jag tycker det är skönt att åka buss då man kan läsa böcker samtidigt. En annan grej som är nice om jag skaffar årskort där är att det ligger en station med tvärbanan ifrån värmdö gymnasium på gullmarsplan :D .

Tack som fan för alla svar. Jag tänker dra o kolla fryshuset och värmdö träningscenter imorgon, så vi får se vilket det blir