handdator

Visa fullständig version : Whey 80 och Malto dagligen


prime^
2007-06-06, 20:41
WHey-80 + Maltodextrin varje dag, även dagarna man inte tränar.. Hjälper det en att gå upp i vikt(jag ersätter inte något mat tillfälle med drinken utan tar den som en bonus)? Eller är det bortkastat att ta?

Vet att det bästa är att käka mer mat, men jag äter tills jag inte orkar och nästan spyr. Tänkte detta som en tillfällig lösning tills jag får i mig tillräcklig mat.

Eddie Vedder
2007-06-06, 20:43
Det innehåller energi, för att gå upp i vikt behövs mer energi än din kropp förbrukar. Om en kosthållning utan gainer innebär kaloribalans kommer samma kost plus gainer innebära ett överskott.

Slutsats: Viktuppgång.:thumbup:

Men som du själv säger är ju ett kaloriintag bestående av mat det önskvärda. Finns mycket tips hur man höjer sitt energiintag via mer energität mat. Tänk på att mat med mycket kcal per definition inte är "onyttigt" och vice versa.

Lightläsk är ju exempelvis inte nyttigare än olivolja även om det diffar nästan 900kcal mellan 100g av båda.;)

Whistler
2007-06-06, 20:45
Det innehåller kalorier, alltså kan det hjälpa dig att gå upp i vikt.

Bättre än att äta godis i vilket fall, men jag hade nog försökt dra i mig lite fetare mat eller något, så du samtidigt får i dig lite näringsämnen.

Rahf
2007-06-06, 20:45
Jag har svårt att sätta mig in i en sån situation att man har verkligen svårt att få i sig mat. Det är inte direkt så att man ska svulla sig stinn vid varje måltid. Bryt upp intaget på fler måltider och ät energitätare, skippa alla light-produkter.

Glenno
2007-06-10, 23:54
Att käka maltodextrin de dagar man inte tränar är ju inte så bra. Det bör bara tas i direkt samband med träning.

Det är ju riktigt högt GI på malto och det blir väldigt hög insulinfrisättning av det så det bör man inte äta utan träning.

Upp i vikt skulle man iofs göra, det är ju många kalorier i malto, men det är inte någon bra variant.

WHITEFOLKS
2007-06-11, 00:51
Om man kan få ner gainer så borde man kunna få ner mjölk eller liknande dryck. Satsa på det istället, spetsa med oboy eller chokladproteinpulver/annan smak om du vill ha lite smak på det :)