handdator

Visa fullständig version : Banala saker ni ogillar


Corpobal
2007-06-06, 01:52
Jag måste tala ut om det här, jag hatar bestick som inte är helt av metall. Ni vet såna där med plasthandtag och så är själva delen man stoppar i käften av metall, jag mår dåligt av att äta med sådana.

Om jag måste bre smör med en smörkniv av trä så blir jag ledsen, av någon anledning kan jag acceptera plastbestick av engångsmodellen, eftersom dom inte har pretentioner på att vara riktiga ätdon. Dom är helt på det klara med sin roll som sämre ersättare till riktiga bestick och kan därför användas utan eftertanke. En gång skulle jag äta glass på McDonalds och fick en träpinne att sleva i mig med, har dom inget samvete?

Vad vill du dela med dig av?

Corpobal
2007-06-06, 13:21
En till sak, att bli ignorad på forum. Jag kommer fortsätta skriva här oavsett ni bryr er eller inte, pwnd.

När det finns en gångbana och en cykelbana bredvid varandra och folk går på den klart markerade cykelbanan, varför? Vill ni bli påcyklade? Pluspoäng att gå tre i bredd eller att gå med ryggen mot färdriktningen i cykelbanan.

mela
2007-06-06, 13:24
Du är smått bitter va? :D

Greg
2007-06-06, 13:27
En till sak, att bli ignorad på forum. Jag kommer fortsätta skriva här oavsett ni bryr er eller inte, pwnd.

När det finns en gångbana och en cykelbana bredvid varandra och folk går på den klart markerade cykelbanan, varför? Vill ni bli påcyklade? Pluspoäng att gå tre i bredd eller att gå med ryggen mot färdriktningen i cykelbanan.

Om det händer mig när jag cyklar, så släpper jag styret drar en krabba och skriker "BODYBUILDING!!!".

Corpobal
2007-06-06, 13:29
Ja.

I alla filmer och serier så måste skaparna slänga in en kärlekshistoria som följer samma jävla mall som använts i femtio år, räcker inte det man vill berätta för att göra filmen bra så blir det inte bättre av att göra det mest populistiska draget i världshistorien.

Greg
2007-06-06, 13:32
Ja.

I alla filmer och serier så måste skaparna slänga in en kärlekshistoria som följer samma jävla mall som använts i femtio år, räcker inte det man vill berätta för att göra filmen bra så blir det inte bättre av att göra det mest populistiska draget i världshistorien.

Det är sånt man inte tänker på, men det är faktiskt sant som du säger.

En gång vill jag se killen få tjejen, lång tystnad när de tittar varandra djupt in i ögonen. Sen så går det över snabbt till en annan scen, får man se tjejen sitta och gråta, medan i nästa scen så får man se killen göra en riktig hardcore BJ på den andra killen i triangeldramat.

mela
2007-06-06, 13:37
Räknas följande, för det stör mig oerhört:

När man ska gå av bussen eller spårvagnen så liksom flockas folk kring dörren så att man får knö sig emellan.

Folk som inte förstår sig på skämt och ställer massa dumma frågor efteråt. "VAdåååå?!" typ. *gah!*

Snafu
2007-06-06, 13:39
När man ska gå av bussen eller spårvagnen så liksom flockas folk kring dörren så att man får knö sig emellan.

Det där stör jag mig något så förbannat på. Jag kommer nog åka i finkan nån dag då jag roidar loss i framtiden.

eleni
2007-06-06, 13:42
Räknas följande, för det stör mig oerhört:

När man ska gå av bussen eller spårvagnen så liksom flockas folk kring dörren så att man får knö sig emellan.

Folk som inte förstår sig på skämt och ställer massa dumma frågor efteråt. "VAdåååå?!" typ. *gah!*


Det där stör jag mig också på.
Sluta knö dig emellan. Jag har slutat med det iaf. Står någon i vägen så går jag på dom. De lär sig till nästa gång.

Yes
2007-06-06, 13:43
Köpte just en Daimstrut och när jag drog av papperet märkte jag att den hade gått av på mitten. Sådana saker gör mig sjukt förbannad. Fick inte byta den heller. Tjejen i kassan verkade helt oförstående.

mela
2007-06-06, 13:45
Det där stör jag mig också på.
Sluta knö dig emellan. Jag har slutat med det iaf. Står någon i vägen så går jag på dom. De lär sig till nästa gång.

Fast jag får ju tacklas rätt gött för att kunna knö mig emellan. De stor som packade sardiner. *gah!*

mela
2007-06-06, 13:46
Köpte just en Daimstrut och när jag drog av papperet märkte jag att den hade gått av på mitten. Sådana saker gör mig sjukt förbannad. Fick inte byta den heller. Tjejen i kassan verkade helt oförstående.

Du har väl lärt dig att man klämmer på alla strutar innan så att man slipper få ren avhuggen stackare?

Yes
2007-06-06, 13:49
Du har väl lärt dig att man klämmer på alla strutar innan så att man slipper få ren avhuggen stackare?
Jo jag vet, men den här defekten var väldigt välcamouflerad. *gah!*

mela
2007-06-06, 13:52
Jo jag vet, men den här defekten var väldigt välcamouflerad. *gah!*

Då roidar man! *grr27*

Löjtnant Blank
2007-06-06, 13:59
det mest populistiska draget i världshistorien.

Det där blev väl lite fel?

http://sv.wikipedia.org/wiki/Populism

kspr
2007-06-06, 14:01
Något jag stör mig på en hel del är när det står "får ej X" i bruksanvisningar, t.ex. när det står i en manual för motorsågar "får ej jongleras med". Man vill bara göra det ännu mer då, för att trotsa denna förtryckande text. Skriver kanske författaren på uppdrag av sveriges polisväsende? Finns det en motsvarande text i lagboken om jonglering med motorsågar?

Vad som bör stå är istället något i stil med: "Varning! Kan vara förenat med livsfara att jonglera med din nya heta Jonsered CS 2171 WH."

Corpobal
2007-06-06, 14:01
Det där blev väl lite fel?

http://sv.wikipedia.org/wiki/Populism

Nej det kan användas även utanför en politisk kontext.

Nina L
2007-06-06, 14:03
Ja.
1. Folk som svarar på någons inlägg utan att quota det. (Obs! Gäller inte om det är första inlägget i tråden.)

Corpobal
2007-06-06, 14:04
1. Folk som svarar på någons inlägg utan att quota det. (Obs! Gäller inte om det är första inlägget i tråden.)

Point taken, folk som svarar på inlägg och tar med bilder i sin quote.

Nina L
2007-06-06, 14:05
Köpte just en Daimstrut och när jag drog av papperet märkte jag att den hade gått av på mitten. Sådana saker gör mig sjukt förbannad. Fick inte byta den heller. Tjejen i kassan verkade helt oförstående.Jag hade fått byta den. Man får byta den. Du skulle ha stått på dig.

2. Opersonliga människor som vägrar dra på munnen när jag försöker vara charmig och trevlig.

Edit: Det tycker jag iofs inte är en banal sak.

Löjtnant Blank
2007-06-06, 14:13
Nej det kan användas även utanför en politisk kontext.
Visst, men i ditt fall blev det heltokigt.

Einar
2007-06-06, 14:16
Fast jag får ju tacklas rätt gött för att kunna knö mig emellan. De stor som packade sardiner. *gah!*

Du ska inte gå av där fram. ;)

Corpobal
2007-06-06, 14:16
Visst, men i ditt fall blev det heltokigt.

Det tycker jag inte, ett drag som syftar till att på ett enkelt sätt tilltala en stor mängd människor.

mela
2007-06-06, 14:17
Du ska inte gå av där fram. ;)

Du vet inte hur det fungerar med bussar och liknande där man kan gå på/av genom alla dörrar va? ;)

Einar
2007-06-06, 14:19
Du vet inte hur det fungerar med bussar och liknande där man kan gå på/av genom alla dörrar va? ;)

Jag var bara lite busig. Men sen vet jag inte hur pass packat det är på bussarna i götet heller. Här nere i skåne cyklar folk istället.

Helena B
2007-06-06, 14:26
Människor som använder talspråk i uppsatser :banned

Håller även med det där om att folk går på cykelbanor.

Emil_Larsson
2007-06-06, 14:36
När man betalar en middag på en restaurang för typ 80-100kr och vad får man? lite flugskit och ett salladsblad på tallriken..

USCH!

Yankeee
2007-06-06, 14:41
När man betalar en middag på en restaurang för typ 80-100kr och vad får man? lite flugskit och ett salladsblad på tallriken..

USCH!

HEY BIG SPENDER!

mela
2007-06-06, 14:43
När man betalar en middag på en restaurang för typ 80-100kr och vad får man? lite flugskit och ett salladsblad på tallriken..

USCH!

Vart äter du egentligen? :D

Emil_Larsson
2007-06-06, 14:44
HEY BIG SPENDER!

När man lägger ut såna summor på mat då tycker jag man har rätt att bli mätt :D

Fast det är klart, går man till en fin restaurang så handlar det inte om kvantiteten, utan om kvalitén och då får man räkna med små myrportioner för dekorationens skull *mini*

Emil_Larsson
2007-06-06, 14:45
Vart äter du egentligen? :D

Åt på en kinesrestaurang i Göteborg än gång, (kommer ej ihåg vilken)

Köpte friterade räkor, med ris och någon currysås.

Det var typ, tänk dig 3-4 friterade räkor, en matsked sås och några riskorn, 95kr :(

Denstillasittande
2007-06-06, 14:46
Jag stör mig på när folk klämmer på mitten av tandkrämstuben ! Ska de vara så svårt att klämma från toppen.

Emil_Larsson
2007-06-06, 14:48
Jag stör mig på när folk klämmer på mitten av tandkrämstuben ! Ska de vara så svårt att klämma från toppen.

Haha..

När jag kom och tänka på det(fråga mig inte hur men), så stör jag mig på folk som tar det sista ur en filmjölksförpackning och sen slänger dom den.

Jag menar, skär upp skiten med en såg/kniv/sax whatever, och kika i den, det finns förfasiken ett helt glas med fil längst ner i botten som vägrade komma ut via den vanliga öppningen.

Corpobal
2007-06-06, 14:53
Haha..

När jag kom och tänka på det(fråga mig inte hur men), så stör jag mig på folk som tar det sista ur en filmjölksförpackning och sen slänger dom den.

Jag menar, skär upp skiten med en såg/kniv/sax whatever, och kika i den, det finns förfasiken ett helt glas med fil längst ner i botten som vägrade komma ut via den vanliga öppningen.

Är du smålänning Emil? :)
Du måste bli lite mer dekadent för att passa in i vår tid, inte sådana här Kamprad-fasoner.

Denstillasittande
2007-06-06, 14:56
Haha..

När jag kom och tänka på det(fråga mig inte hur men), så stör jag mig på folk som tar det sista ur en filmjölksförpackning och sen slänger dom den.

Jag menar, skär upp skiten med en såg/kniv/sax whatever, och kika i den, det finns förfasiken ett helt glas med fil längst ner i botten som vägrade komma ut via den vanliga öppningen.

Vadå haha? JAg är helt seriös med detta irriterande faktum.

Gilla inte heller folk som sitter in mjölkpaket som har i princip ingenting i dem.

Emil_Larsson
2007-06-06, 14:56
Är du smålänning Emil? :)
Du måste bli lite mer dekadent för att passa in i vår tid, inte sådana här Kamprad-fasoner.

Nej jag är Bohusläning :D får ursäkta mina tråkiga åsikter, ärvt dom från farsan :D haha.

Emil_Larsson
2007-06-06, 14:58
Vadå haha? JAg är helt seriös med detta irriterande faktum.

Gilla inte heller folk som sitter in mjölkpaket som har i princip ingenting i dem.

...................

Haha :D

mela
2007-06-06, 15:06
Åt på en kinesrestaurang i Göteborg än gång, (kommer ej ihåg vilken)

Köpte friterade räkor, med ris och någon currysås.

Det var typ, tänk dig 3-4 friterade räkor, en matsked sås och några riskorn, 95kr :(

Ofan. Kineser brukar inte vara kända för att snåla med maten. :confused:

kelk
2007-06-06, 15:31
Småbarnsmammor som går brevid varandra med barnvagnar...

Muskelbyggaren
2007-06-06, 15:50
Människor som stör sig på småsaker.

Greg
2007-06-06, 16:01
Människor som stör sig på människor som stör sig på småsaker.

regus
2007-06-06, 16:03
Människor som stör sig på människor som stör sig på människor som stör sig på småsaker.

mela
2007-06-06, 16:05
Människor som stör sig på människor som stör sig på människor som stör sig på småsaker.

Är det nu jag ska skriva "regus" ? :Virro

eleni
2007-06-06, 16:10
Människor som står framför en i kön i mataffären som inte sätter ut den där pinnen "Nästa kund" när de lastat upp sina varor på bandet.

eller

Okända människor som inte fattat det här med personlig sfär och avstånd när man t ex står i köer. Avskyr när någon okänd står för nära bakom en.

regus
2007-06-06, 16:38
Är det nu jag ska skriva "regus" ? :Virro

Nej

Whistler
2007-06-06, 16:39
När folk inte viker toalettpappret hotell-style hemma hos mig samt när folk inte sätter tillbaka korken på diverse behållare (främst diskmedel och annat som står framme hos många), kan jag roida rejält. GAAAAH!

mela
2007-06-06, 16:48
Folk som vägrar ta tag i sina alkoholproblem när de vet att de har ett.

Trance
2007-06-06, 16:51
Oh, jag ogillar mycket och retar upp mig på det också. Jag kommer nog dö ung.

mela
2007-06-06, 16:51
Oh, jag ogillar mycket och retar upp mig på det också. Jag kommer nog dö ung.

Blir inte det lite svårt nu? ;)

Fd_Megatuttarna
2007-06-06, 16:56
Jag hatar när folk uttalar aktie "aktschhie". Vadfan är aktschhie?

Lexidos
2007-06-06, 17:01
Människor som ska betala saker i affärer med småmynt.

Folk som kör tex 70 km/h på en 90 väg.

Turister som stannar mitt i en kurva för att gå ut o plockar blommor (jag kan döda för mindre)

Turister som frågar saker som: vart bor ni på vinter alt vad gör man på vintern?

Svenskar som inte vet om att ölandsbron existerar

Hermit
2007-06-06, 17:07
Människor - Så groteskt vidriga när håller på och nyser eller kanske springer runt utan tröjja och flashar sin vidrigt äckliga fettokropp som täcks av en päls. Sen är dom dumma i huvudet också.

edit: Dom här ***** snorungarna som skriker ute på gatan, ge mig lugn och ro. Avlid.

Yankeee
2007-06-06, 17:07
Va? Finns det en bro till öland?

Trance
2007-06-06, 17:13
Blir inte det lite svårt nu? ;)

ghey


Du ser hur ung och hip jag är.

Guybrush
2007-06-06, 17:26
Lillgamla barn!!! (http://www.youtube.com/watch?v=vtXSqAPb7AE) Gött att hon inte vann :devil:

mela
2007-06-06, 17:28
ghey


Du ser hur ung och hip jag är.

Ja. Oj! *popcorn*

Lexidos
2007-06-06, 17:30
Va? Finns det en bro till öland?

hehe :D

Yankeee
2007-06-06, 17:30
hehe :D

:confused:

Trance
2007-06-06, 17:31
Spela roll om man inte visste att det fanns en bro till Öland, finns ju enbart Visby där ändå och den staden suger.

Lexidos
2007-06-06, 17:32
:confused:

Om du inte var ironisk där så blir jag mörkrädd... men seriöst så har jag träffat folk som frågat typ saker som:" Jaha åker ni färja över då eller?"

Lexidos
2007-06-06, 17:32
Spela roll om man inte visste att det fanns en bro till Öland, finns ju enbart Visby där ändå och den staden suger.

haha den var den bästa hittills :thumbup:

Yankeee
2007-06-06, 17:35
Om du inte var ironisk där så blir jag mörkrädd... men seriöst så har jag träffat folk som frågat typ saker som:" Jaha åker ni färja över då eller?"

Öresundsbron har jag hört talas om, men ölandsbron? Skämtar du oss mama mia?

Lexidos
2007-06-06, 17:39
Öresundsbron har jag hört talas om, men ölandsbron? Skämtar du oss mama mia?

Mama mia någon skämta mig aprilo! Jag ska giva dig på moppo :)

Muskelbyggaren
2007-06-06, 18:22
http://sv.wikipedia.org/wiki/%C3%96landsbron

Yankeee
2007-06-06, 18:27
http://sv.wikipedia.org/wiki/%C3%96landsbron

Man ska inte tro allt som står på wikipedia. Det luktar konspiration.

Lexidos
2007-06-06, 18:37
Man ska inte tro allt som står på wikipedia. Det luktar konspiration.

Exakt, de påstår att eskimåer finns på riktigt.