handdator

Visa fullständig version : Rött hår av morötter?


Tajger86
2007-06-05, 20:40
Kan hår bli röda/orangea av mycket morötter eller är det bara huden?

Carrol87
2007-06-05, 20:42
huden, men det krävs en jäkla mängd har jag för mig. så du kan va lugn :) om det e brun du vill bli föreslår jag sola med olja varvat med en spray:are med vatten o salt i :)

Tajger86
2007-06-05, 20:46
huden, men det krävs en jäkla mängd har jag för mig. så du kan va lugn :) om det e brun du vill bli föreslår jag sola med olja varvat med en spray:are med vatten o salt i :)

äsch, har känslig hud bara. Så har ätit några speciella tabletter som gör en smått brun, men som främst ger skyddet. De är tyvärr slut nu så tänkta kränga lite morötter tills vidare:P

Funkar det bra att bara blanda vatten o salt o spraya på sig? Faktiskt funderat på att testa det:P Fast kanske inte så bra om man har känslig hud? ah vafan:)

Mr. Moose
2007-06-05, 23:04
Kan hår bli röda/orangea av mycket morötter eller är det bara huden?

Självklart, det vet väl alla!

Se bara till att inte äta för mycket blåbär, såvida du nu inte har som mål att se ut som en Smurf. *whistle*

Andy.da.wohoo
2007-06-05, 23:06
Självklart, det vet väl alla!

Se bara till att inte äta för mycket blåbär, såvida du nu inte har som mål att se ut som en Smurf. *whistle*

Hehe.. Nu blev det dags för ett glas blåbärssoppa :D

Empe
2007-06-05, 23:22
Käkade svarta vinbär i somras, tänker inte göra det i år igen :(

http://www.f.kth.se/~f97-jsc/smurf/svartsmurf.jpg

Rahf
2007-06-05, 23:25
Överdriven konsumtion av morötter gör huden gul. Det vet jag genom att ha kollat på morsan.

Carrol87
2007-06-05, 23:25
äsch, har känslig hud bara. Så har ätit några speciella tabletter som gör en smått brun, men som främst ger skyddet. De är tyvärr slut nu så tänkta kränga lite morötter tills vidare:P

Funkar det bra att bara blanda vatten o salt o spraya på sig? Faktiskt funderat på att testa det:P Fast kanske inte så bra om man har känslig hud? ah vafan:)

hm asså, det beror på hur röd du blir :p jag har turen att bli riktigt mörkt brun o jag blir det fort..så jag vet inte.. men antagligen kan du nog bränna dig (rent logiskt). men spraya på när du har lite grund-bränna..eller spraya lite då o då. men olja..ohh det blir en nice bränna av det. har du inte tanning oil så använd olivolja, det funkar rätt bra..

hm, jag tror det tyvärr får bli en hel del morötter..men det e gott så why not?