handdator

Visa fullständig version : Vad ska jag göra med mina friskvårdspengar?


Fed up
2007-06-05, 17:58
Jag har precis blivit anställd som inhoppare som personlig assistent och alla anställda där får 600 i halvåret i friskvårdspengar, något jag såklart planerar att snylta åt mig.

Dock så tränar jag redan gratis på friskis och egentligen har de allt jag kan tänka hinna med allaredan (gym, spinning, vattenjympa, jympa, yoga osv), men gratis är gott så nåt måste jag ju hitta på!

Jag vill egentligen gå och rida en gång i veckan, men vetefan om jag kommer hinna med det nu med jobb på friskis, skola, hund och det här nya jobbet. Skulle gärna gå på kickboxningen jag gick på tidigare en gång i veckan, men samma problem med tiden där.

Funderar också på att simma, men lite samma där+att simhallen här är stängd pga. att den var helt genomrutten (bokstavligt alltså).

Nån föreslog idag massage, vilket jag tycker är en bra ide, men lite tråkig.

Funderar på att försöka mjölka ur dem pengar till en pulsklocka, det vill jag ha. Jag har lyckats få löparskor innan, men nu har jag redan helt nya...Undrar om man kan få till bara träningskläder? Det vore grymt isåfall.

Aja, vad tycker ni?

Kom med förslag på nåt kul jag kan hitta på!

HJELP!

Löjtnant Blank
2007-06-05, 18:57
Börja brottas.

Granatgiraffen
2007-06-05, 19:16
Gå en klättringskurs, det räcker ju nästan till det iallafall.

machine gun
2007-06-05, 19:16
En rejäl massageomgång eller ett naprapatbesök skulle jag säga.

babbett
2007-06-05, 19:17
Hur har du lyckats få skor? Sånt ska ju förmånsbeskattas...
Ridning och golf får man vanligtvis inte använda pengen till...kör på massage *popcorn*

Nitrometan
2007-06-05, 19:27
Ridning och golf får man vanligtvis inte använda pengen till...kör på massage *popcorn*
Det fick vi på de senaste ställena jag jobbade. Men det berodde nog på att chefen (i bägge fallen) spelade golf.

Nu kör vi på medlemsskap på ett av gymmen/hälsoklubbarna/vafan-man-nu-vill-kalla-det istället.

Fed up
2007-06-05, 19:31
Börja brottas.

Nä.

Gå en klättringskurs, det räcker ju nästan till det iallafall.

Jag har höjdskräck.

En rejäl massageomgång eller ett naprapatbesök skulle jag säga.

Ja, det är nog det klokaste, borde väl räcka till bäggedelar eller hur dyrt är det egentligen?


Hur har du lyckats få skor? Sånt ska ju förmånsbeskattas...
Ridning och golf får man vanligtvis inte använda pengen till...kör på massage *popcorn*

Chefen sa att det gick, efter att jag övertalat henne. Ridning tror jag iallafall går. Men det blir nog massage, ska bara hitta en bra massör.

Det fick vi på de senaste ställena jag jobbade. Men det berodde nog på att chefen (i bägge fallen) spelade golf.

Nu kör vi på medlemsskap på ett av gymmen/hälsoklubbarna/vafan-man-nu-vill-kalla-det istället.

Annars kanske jag kan köpa kanelgifflar för pengarna? Det borde de ju godkänna.

Carrol87
2007-06-05, 19:48
jag använder mina friskvårdspengar till massage o hudbehandlingar :P allt som får mig att känna mig snyggare. träningen betalar jag privat :)

blekfet2
2007-06-05, 19:53
köp en barbiedocka iklädd träningsoverall.

tp_88
2007-06-05, 20:40
Definitivt massage!

chidde
2007-06-06, 10:48
friskvårdspengar kommer jag också få inomkort :cool:

funderar på om jag inte ska byta gym nu när jag flyttar till malmö, men det är lite dumt eftersom jag redan är medlem på nautilus till december

jag hade nog lagt dem på nån form av massage faktiskt

hur funkar egentligen friskvårdspengar?
de behöver såklart kvitton på att man verkligen har gjort sakerna?
ligger man ute med pengarna själv först, innan man får tillbaka dem?

Granatgiraffen
2007-06-06, 10:51
friskvårdspengar kommer jag också få inomkort :cool:

funderar på om jag inte ska byta gym nu när jag flyttar till malmö, men det är lite dumt eftersom jag redan är medlem på nautilus till december

jag hade nog lagt dem på nån form av massage faktiskt

hur funkar egentligen friskvårdspengar?
de behöver såklart kvitton på att man verkligen har gjort sakerna?
ligger man ute med pengarna själv först, innan man får tillbaka dem?

Det är antagligen olika från företag till företag. Jag betalade gymkortet, tog med mig kvitto till jobbet och ekonomihästen satte in pengar på mitt konto nästa dag.

Lexidos
2007-06-06, 10:52
Köp kycklingfilèe :hbang:

Fed up
2007-06-06, 12:07
jag använder mina friskvårdspengar till massage o hudbehandlingar :P allt som får mig att känna mig snyggare. träningen betalar jag privat :)

Hudbehandling? Kan man få det för de pengarna?

köp en barbiedocka iklädd träningsoverall.

Ingen dum ide...Men jag har redan flera hemma hos mina föräldrar (på vinden).

friskvårdspengar kommer jag också få inomkort :cool:

funderar på om jag inte ska byta gym nu när jag flyttar till malmö, men det är lite dumt eftersom jag redan är medlem på nautilus till december

jag hade nog lagt dem på nån form av massage faktiskt

hur funkar egentligen friskvårdspengar?
de behöver såklart kvitton på att man verkligen har gjort sakerna?
ligger man ute med pengarna själv först, innan man får tillbaka dem?

Kan du inte säga upp ditt nautiluskort då?

Det är antagligen olika från företag till företag. Jag betalade gymkortet, tog med mig kvitto till jobbet och ekonomihästen satte in pengar på mitt konto nästa dag.

Samma för mig, eller jag fick tillbaka dem med nästa lön tror jag.

Köp kycklingfilèe :hbang:

Jag är vegetarian ju.:smash:

Definitivt massage!

Ja det lutar helt klart åt en bra massör eller en naprapat. Ska bara hitta nån som är bra. :thumbup:

Lexidos
2007-06-06, 12:09
Jag är vegetarian ju.:smash:


Kan vell inte jag veta :) Köp linser eller bönor istället då :thumbup:

daja
2007-06-06, 14:21
Hur kan du vara berättigad full friskvårdspeng om du bara är inhoppare?

Fed up
2007-06-06, 14:53
Hur kan du vara berättigad full friskvårdspeng om du bara är inhoppare?

För att jag inte är timanställd utan nån typ av visstidsanställd, det är lite kluddigt.
Jag är inte riktigt inhoppare, men jag jobbar inte så mycket. Jag är med vid schemaläggningen och så får alla önska sina tider, men jag har bara kvällstider och det är bara en timme + att jag hoppar in på dagarna ibland när de andra är på semester eller inte kan. Det är lite komplicerat, så därför jag skrev inhoppare, som en förenkling. :Virro

daja
2007-06-06, 17:02
För att jag inte är timanställd utan nån typ av visstidsanställd, det är lite kluddigt.
Jag är inte riktigt inhoppare, men jag jobbar inte så mycket. Jag är med vid schemaläggningen och så får alla önska sina tider, men jag har bara kvällstider och det är bara en timme + att jag hoppar in på dagarna ibland när de andra är på semester eller inte kan. Det är lite komplicerat, så därför jag skrev inhoppare, som en förenkling. :Virro

ok, men satsa på massage om du känner att det finns ett speciellt behov av det, annars kanske nån form av kampsport om du är lagd åt det hållet?