handdator

Visa fullständig version : ont i huvudet, magen, varm vid deff?


Animalistic
2007-06-05, 13:26
nu när jag deffat i ca 2 veckor börjar det kännas av, visst kg åker bort men även min hälsa. idag när jag vaknade kände jag mig oerhört tung i huvudet, magen var orolig och jag kände mig allmänt förjävlig.

min kost har för det mesta bestått av
Tonfisk, Kyckling, fullkornsris, äpplen då och då.
och dricker vatten till detta.

köpte C-Vitamin brustabletter idag, något annat jag kan behöva tror ni?
(typ zink(bra för vadå?))

skall avsluta min deff redan nu, och börja bulka. får göra en ordentlig deff nästa sommar!

Animalistic
2007-06-05, 13:27
oj, råkade posta fel. admin var god flytta denna till deff tråden!

mela
2007-06-05, 13:28
Förmodligen för ensidig kost, du har brist på något. Variera kosten lite mer.

L-Sami
2007-06-05, 13:30
oerhört tung i huvudet, magen var orolig och jag kände mig allmänt förjävlig.



Deffens sköna biverkningar. Vardag för mig och för många andra.

regus
2007-06-05, 13:36
Nu vet jag inte om det har med för lågt fettintag att göra, men ät mer fett (om den nu består av "Tonfisk, Kyckling, fullkornsris, äpplen då och då."

Animalistic
2007-06-05, 13:55
vad finns det för goda fettkällor ? asså inte typ pizza ^^
men är det typ kvarg, potatis, vanligt ris, pasta?

L-Sami
2007-06-05, 15:51
vad finns det för goda fettkällor ? asså inte typ pizza ^^
men är det typ kvarg, potatis, vanligt ris, pasta?

Nötter, mandlar, fisk, smör, ägg, avocado innehåller bra fett.

Eddie Vedder
2007-06-05, 20:21
Nu ligger tråden rätt.:thumbup:

Att du har ont i huvudet är troligtvis en biverkning av kaloriunderskottet, inget som C-vitaminbrus kommer förbättra iaf.

Får du väldig huvudvärk som vägrar ge sej får du söka upp sjukvården, annars får du vänta ut den. Finns ingen anledning att försköka "bota" huvudvärk genom att köpa olika tillskott.

Vänta och se, jag hoppas det går över snart.:)

Nilsjohan
2007-06-05, 20:39
Hur många kcal ligger du på under en "deffdag"? Svårt att uttala sig med den lilla info som du ger i ditt första inlägg

min kost har för det mesta bestått av
Tonfisk, Kyckling, fullkornsris, äpplen då och då.
och dricker vatten till detta.

Rahf
2007-06-05, 20:42
Drick ordentligt med vatten, många misstar dunket i skallen som man får från vätskebrist för regelrätt huvudvärk. Och se för fasen till att variera kosten mer. Alla lär vi av våra misstag.

Ge inte upp, håll huvudet kallt. Om du börjar känna dig riktigt risig och i det närmaste sjuklig så ska du givetvis avbryta. Lite matthet får man räkna med.

Ganymedes
2007-06-05, 20:57
För fan, ge inte upp nu! Det är början som är värst, tro mig. Sedan är det bara illa, men iaf inte omöjligt att uthärda. Höj ditt kcal intag lite grand så att du går ner lite långsammare i vikt och se om det får dig att må bättre. Så sänker du sedan efterhand, och liksom ease your way down som vi säger här i Sverige.

Se till att få i dig mycket vätska, som redan föreslagits. Och låt det inte gå för lång tid mellan måltiderna, bättre (känns det för mig iaf) att äta lite mindre och fler gånger under dagen.

Bit ihop och kör på, klart som tusan du fixar detta!

Animalistic
2007-06-05, 21:56
haha, tack för motivationen, dock inser jag att nu när jag ska köra Max-OT så blir det att äta upp sig, felplanerad deff allmänt. blir deff sommaren -08 istället. blir till att sattsa på en rejäl massa tills dess :D tack iaf för alla tips, och ja vätska är nog min största brist. skärpning ! :D

Perplexed
2007-06-06, 09:18
Ush! Det är ett helvete, jag lider med dig.

Börja med linfrö :-)! Det får igång magen ska du se.

Variera din kost lite mer.

CroCop
2007-06-06, 10:13
Deffens sköna biverkningar. Vardag för mig och för många andra.

Du skrev ju nyss i en annan tråd att du mår mycket bättre under diet?*screwy*

Sir Klabbe
2007-06-07, 20:24
nu när jag deffat i ca 2 veckor börjar det kännas av, visst kg åker bort men även min hälsa. idag när jag vaknade kände jag mig oerhört tung i huvudet, magen var orolig och jag kände mig allmänt förjävlig.

min kost har för det mesta bestått av
Tonfisk, Kyckling, fullkornsris, äpplen då och då.
och dricker vatten till detta.

köpte C-Vitamin brustabletter idag, något annat jag kan behöva tror ni?
(typ zink(bra för vadå?))

skall avsluta min deff redan nu, och börja bulka. får göra en ordentlig deff nästa sommar!

Min vardag :'/.

Är trött konstant, går runt och tänker på mat hela tiden, har ont i huvudet och är allmänt stöd :hbang:

Saikyou
2007-06-08, 00:20
Tungt i huvudet känner jag igen, många gånger man trillat ihop på golvet när man rest sig upp :Virro Bara till att stödja sig de 5 sekunder det varar :thumbup: