handdator

Visa fullständig version : Samma för tjejer o killar?


jojjep91
2007-06-05, 11:50
Hej, jag har en flickvän som jämt o städigt gnäller på att hon är fet, tjock, äcklig som en flodgroda.

Jag börjar tröttna på hennes gnäll, o har sagt te henne många gånger att börja träna med mig iställe då.

Hon har faktist varit rätt flitig, och varit ute och sprungit väldigt mycket.

men det har inte gett så mycket resultat, för hon springer en veckan, sen struntar hon i det ,för hon fattar inte att det tar tid.

Men nu efter sommaren har hon bestämt sig för att börja träna med mig på gymmet istället,

Då är min fråga: Gäller de samma träning för tjejer som för killar?

typ bänkpress o sånt?
kan hon köra efter mitt schema? eftersom jag är nybörjare.
Tänkte göra ett schema till henne, där hon ,mest springer,cyklar, ro och sen lite styrka nån gång.

Snake
2007-06-05, 11:53
Ja, samma för tjejer som för killar.

jojjep91
2007-06-05, 11:53
Ja, samma för tjejer som för killar.

okej bra tack,

antog det.

Skablistor
2007-06-05, 11:55
Olika kön behöver inte träna olika, p.g.a. de kroppsliga skillnaderna hos de olika könen. Personer med olika mål behöver dock träna olika. T.ex.: Din tjej vill gå ner i vikt och du vill bli starkare. Ni behöver träna på olika sätt för att uppfylla era respektive mål.

Skablistor
2007-06-05, 11:56
Ja, samma för tjejer som för killar.

Snake hann före mig :-/

jojjep91
2007-06-05, 11:58
Olika kön behöver inte träna olika, p.g.a. de kroppsliga skillnaderna hos de olika könen. Personer med olika mål behöver dock träna olika. T.ex.: Din tjej vill gå ner i vikt och du vill bli starkare. Ni behöver träna på olika sätt för att uppfylla era respektive mål.

aa, så däför borde hon ju mest konditions träna då ju, och sen köra lite lätt med vikter.

überstarken
2007-06-05, 12:00