handdator

Visa fullständig version : Det dom sniffar på?


Animalistic
2007-06-04, 21:25
de man ser på tv som kör lyft, backstage sniffar dom på något och dom blir hur allerta som helst. vad är det? vad gör det? finns och få tag på till privatpersoner?

Tack :D*flex*

Thorwaldsson
2007-06-04, 21:26
Ammoniak.. Hör med Krampus var man kan köpa *whistle*

Nilsjohan
2007-06-04, 21:28
Ammoniaklösning

Eddie Vedder
2007-06-04, 21:32
Ammoniak är en gas som dock är löslig i vatten. Väldigt starkt och frätande, sniffar man in det vidgas väl andningsvägarna gissar jag samt att man vaknar till av att det är så starkt.

Användningsområdet för ammoniaklösning är väl mest som lösningsmedel tror jag. Om det är särskilt hälsosamt att andas in vet jag inte.

Testa att googla på "ammoniak".;)

NisseEriksson
2007-06-04, 21:52
Som en anekdot kan ju bjuda på hur det ser ut att vara "ammoniakpåverkad"
Inför ett par klossbänkar laddade jag med ammoniak *spy*
Hjärnan smälte och ögonen sprängdes
A_KyiO7r9Is

Raggis
2007-06-04, 21:55
Som en anekdot kan ju bjuda på hur det ser ut att vara "ammoniakpåverkad"
Inför ett par klossbänkar laddade jag med ammoniak *spy*
Hjärnan smälte och ögonen sprängdes
A_KyiO7r9Is

LOL!!!! :laugh: :laugh: Fyfan va bra. Den tackar vi för :thumbup:

Johan_P
2007-06-04, 21:58
NisseEriksson: haha, gött snack :laugh: :laugh:

Ganymedes
2007-06-04, 22:08
Asg!!!!

ZHTOHELLAS
2007-06-04, 22:08
Som en anekdot kan ju bjuda på hur det ser ut att vara "ammoniakpåverkad"
Inför ett par klossbänkar laddade jag med ammoniak *spy*
Hjärnan smälte och ögonen sprängdes
A_KyiO7r9Is

:laugh: :laugh: :laugh:

Gutt att bjuda på sig själv :D

Piranha
2007-06-04, 22:30
Kan dock utfärda en liten flagga med att använda detta på normala gym.

Det är inte poppis.

Zakath
2007-06-04, 23:20
Kan dock utfärda en liten flagga med att använda detta på normala gym.

Det är inte poppis.

Vad är det som är problemet med det? Luktar det i hela gymmet då eller?

strongmomme
2007-06-04, 23:20
Kommer ihåg när jag hittade en dunk ammoniak i sovrummet där dom renoverade.
Efter att gubbarna hade gått skrivade jag upp locket och drog världens sniff, flög bakåt, sprang runt och lade mig på sänken och däckade,när jag vaknade upp var det näsblod överallt:smash:

Whistler
2007-06-05, 00:04
Som en anekdot kan ju bjuda på hur det ser ut att vara "ammoniakpåverkad"
Inför ett par klossbänkar laddade jag med ammoniak *spy*
Hjärnan smälte och ögonen sprängdes
A_KyiO7r9Is

Hahaha! Klockrent, Nisse!

Gillar Manges min när du studsar iväg, han ser äckligt skadeglad ut. :laugh:

Saknar redan JSK för övrigt. Sense är helt enkelt inte samma sak.

Ontopic: Hur skiljer sig TV-lyftarnas ammoniak-användning gentemot Nisses?

Sheogorath
2007-06-05, 03:40
Hahaha! Klockrent, Nisse!

Gillar Manges min när du studsar iväg, han ser äckligt skadeglad ut. :laugh:

Saknar redan JSK för övrigt. Sense är helt enkelt inte samma sak.

Ontopic: Hur skiljer sig TV-lyftarnas ammoniak-användning gentemot Nisses?

Dom är så tjocka att de inte kan springa, så de bara river upp vikten istället.

Madara
2007-06-05, 09:08
satans rolig video där.. haha frågan är bara hur uppskattat det är att gå runt med en flarra amoniak på svenne coconut gymmet sats..

Eddie Vedder
2007-06-05, 09:22
satans rolig video där.. haha frågan är bara hur uppskattat det är att gå runt med en flarra amoniak på svenne coconut gymmet sats..

På mitt hemmagym har vi en liten ammoniakflaska ståendes för vem som helst att sniffa i sej. Istället för handdukar att torka bort svetten så finns ammoniak för alla medlemmar att ta del av. Det är hardcore det!:hbang:

vikingen_nr1
2007-06-05, 09:51
Som en anekdot kan ju bjuda på hur det ser ut att vara "ammoniakpåverkad"
Inför ett par klossbänkar laddade jag med ammoniak *spy*
Hjärnan smälte och ögonen sprängdes
A_KyiO7r9Is

Hahahahaha, för första gången på länge skrattade jag högt för mig själv vid datorn :D
Tack för den Nisse :)

Fatality
2007-06-05, 10:06
Som en anekdot kan ju bjuda på hur det ser ut att vara "ammoniakpåverkad"
Inför ett par klossbänkar laddade jag med ammoniak *spy*
Hjärnan smälte och ögonen sprängdes
A_KyiO7r9Is

hahhha fan va tung :D

Animalistic
2007-06-05, 10:11
tack för alla svar, haha chill på videon =P
kanske tynglyftarna använder en lite mer utspädd version?

nordland
2007-06-05, 10:46
amoniaklösning som finns på apotek/färghandlare mm brukar vara mellan 10-20% (varierar mellan märken).

Dock märker man som "sniffare" inte speciellt stor skillnad mellan de olika %.


Tror Nisse driver lite med er.. Visst sparkar amoniaken till, men Nisses reaktion såg verkligen överdriven ut..

Krampus
2007-06-05, 10:55
Vad är det som är problemet med det? Luktar det i hela gymmet då eller?

Ja om du tappar ut den..


8% Hushållsamoniak finns i en del vanliga affärer, ICA osv.
Starkare grejor i färgaffären.

emmak
2007-06-05, 11:12
amoniaklösning som finns på apotek/färghandlare mm brukar vara mellan 10-20% (varierar mellan märken).

Dock märker man som "sniffare" inte speciellt stor skillnad mellan de olika %.


Tror Nisse driver lite med er.. Visst sparkar amoniaken till, men Nisses reaktion såg verkligen överdriven ut..

Jag tror inte Nisse överdriver faktiskt.
En kompis till mig sniffade till rejält på en kemilektion (vi andra lukta lite försiktigare )så han nästan svimmade och fick åka hem!

Mson
2007-06-05, 11:17
Som en anekdot kan ju bjuda på hur det ser ut att vara "ammoniakpåverkad"
Inför ett par klossbänkar laddade jag med ammoniak *spy*
Hjärnan smälte och ögonen sprängdes


Bra fotarbete Nisse! :D :laugh:

Slimfit
2007-06-05, 12:46
Råkade sniffa på en omärkt flaska i garaget när jag var yngre (något farsan hade ställt undan i ett skåp och jag öppnade då jag letade efter tinner). Satt näsan ovanför mynningen och drog in...Pang!! Jag minns att när jag kvicknade till så stog jag med armen med flaskan i pekandes rakt ut bort från mig och jag kände/hörde hur det knasstrade i näsan. Strax därefter så sprutade blodet (föreställ er näsblod x10) och jag kutade in på muggen och blodade ner halva handfatet innan jag fick in tillräckligt med papper i näsan för att stoppa de värsta. Fan vad skraj jag var, trodde aldrig det skulle sluta rinna.

Det positiva var att jag efter detta kände lukter flera gånger bättre än jag gjort innan, en helt ny värld öppnade sig.

nordland
2007-06-05, 14:10
Jag tror inte Nisse överdriver faktiskt.
En kompis till mig sniffade till rejält på en kemilektion (vi andra lukta lite försiktigare )så han nästan svimmade och fick åka hem!

Ja jag har då aldrig varit med om något liknande, och då har jag sniffat amoniak ett hundratal gånger inför tunga lyft..

Visst, ögonen rinner, det sticker som knivar i huvudet mm, men så jäkla ont gör det inte...


Använd dock inte Amoniak om ni samtidigt använder er av nässpray. Då detta kan få riktigt farliga konsekvenser (hjärnblödning mm)

Animalistic
2007-06-05, 14:13
sammanfattning: amoniak till träning, rätt så onödigt och inget bidrag till superkrafter. risk för näsblod och annan smärta?

nr16
2007-06-05, 14:20
Som en anekdot kan ju bjuda på hur det ser ut att vara "ammoniakpåverkad"
Inför ett par klossbänkar laddade jag med ammoniak *spy*
Hjärnan smälte och ögonen sprängdes
A_KyiO7r9Is

:laugh: :laugh: :laugh: :laugh:

Nimille
2007-06-05, 14:27
sammanfattning: amoniak till träning, rätt så onödigt och inget bidrag till superkrafter. risk för näsblod och annan smärta?
+1 ?

Är det skadligt att sniffa amoniak på något sätt o vis? Alltså bestående skador.

Alexx
2007-06-05, 14:34
sammanfattning: amoniak till träning, rätt så onödigt och inget bidrag till superkrafter. risk för näsblod och annan smärta?


Testa själv istället, svårt att veta om du har nytta av det innan du har upplevt det själv.

Och jag håller med om att nisses reaktion verkar överdriven, ammoniak ÄR starkt och kanske ingen trevlig upplevelse om man heter sarah och är 13 år gammal, men det funkar bra inför tunga lyft.

Sen ska man ju inte ha näsan precis vid mynningen till en enlitersdunk med outspädd ammoniak å dra in som om man luktar på sin fis under täcket, en lagom sniff från ett lagomt avstånd räcker för att känna smällen i skallen.

Piranha
2007-06-05, 14:34
Ja om du tappar ut den..


8% Hushållsamoniak finns i en del vanliga affärer, ICA osv.
Starkare grejor i färgaffären.

:D :D :D

NisseEriksson
2007-06-05, 15:26
Jag överdrev inte det minsta i filmen, faktum var den att jag hade luktat på korken innan lite lätt och tyckte att det inte var så farligt som det lät.
Sedan att jag tog ett djupt andetag och att Damir klämde på flaskan gjorde inte saken bättre

Whistler förresten, det är inte Mange på filmen, det är Fjodor, 40 kg lättare, riktigt skadeglad hursomhelst :)

Inzza
2007-06-05, 15:38
Jag överdrev inte det minsta i filmen, faktum var den att jag hade luktat på korken innan lite lätt och tyckte att det inte var så farligt som det lät.
Sedan att jag tog ett djupt andetag och att Damir klämde på flaskan gjorde inte saken bättre

Whistler förresten, det är inte Mange på filmen, det är Fjodor, 40 kg lättare, riktigt skadeglad hursomhelst :)

vet själv hur det är när någon klämmer till på flaskan precis när man drar in. Höll fan på att dö innan ett marklyft, tårarna bara sprutade ut haha

NisseEriksson
2007-06-05, 15:40
vet själv hur det är när någon klämmer till på flaskan precis när man drar in. Höll fan på att dö innan ett marklyft, tårarna bara sprutade ut haha

Usch ja, aldrig mer ammoniak, bättre att vara koncentrerad under lyftet

Nimille
2007-06-07, 10:41
Är det skadligt att sniffa amoniak på något sätt o vis? Alltså bestående skador.

Bump.

champion
2007-06-07, 10:59
Beror på hur mycket du sniffar i dig av ammoniaken. Andas du in en större mängd gas kan luftrörens slemhinnor skadas.

Har för mig att man inte ska andas ut helt när man sniffar på detta utan ska ha lite syre kvar i lungorna. Kom inte ihåg varför men det skulle man ha.

Nimille
2007-06-07, 11:22
Beror på hur mycket du sniffar i dig av ammoniaken. Andas du in en större mängd gas kan luftrörens slemhinnor skadas.

Har för mig att man inte ska andas ut helt när man sniffar på detta utan ska ha lite syre kvar i lungorna. Kom inte ihåg varför men det skulle man ha.

Tack för ett svar :thumbup:

Timme
2007-06-07, 15:03
Hahaha! Klockrent, Nisse!

Gillar Manges min när du studsar iväg, han ser äckligt skadeglad ut. :laugh:

Saknar redan JSK för övrigt. Sense är helt enkelt inte samma sak.

Ontopic: Hur skiljer sig TV-lyftarnas ammoniak-användning gentemot Nisses?

Men varför börjar du inte träna på JSK igen? Allt som behövs för att bli grov finns ju där?