handdator

Visa fullständig version : Har prov imorn men..


Nithian
2007-06-04, 17:39
jag är så jädrans lat och orkar inte plugga.. sitter helt sömning och bara fördriver tiden med massa skit.... sista provet och lektionen för hela sommaren men FAN jag orkar inte.. vad händer med mig? sumpar jag provet är det kört, fet IG i samhälle A... alla andra ämnen går hur bra som helst men när det kommer till samhälle vill jag bara dö.


kill.....me.....


Om man får IG i samhälle enda chansen man har är att läsa upp de på komvux? Och dom tar ju inte in folk med fullständiga betyg -_-

ville skriva av mig... skrik gärna på mig...

NiXPhoenix
2007-06-04, 17:40
Du kan säkert få komplettera i höst.

Nithian
2007-06-04, 17:42
Du kan säkert få komplettera i höst.

Hoppas det... men ska göra mitt bästa för att fuska igenom provet

dumstrut
2007-06-04, 17:43
Man ska göra det man vill här i livet. Vill du ha IG i ett ämne så ska du ha det. Men whina inte sen. Deal?

mela
2007-06-04, 17:43
Har du läst kursen så tror jag inte att du får läsa den på komvux, men du kan få betala provavgiften och tenta av den.

Dock tror jag inte att en hel kurs hänger på ett prov. Har du inte gjort ett skit i resen av kursen så att du ligger och väger mellan IG och G?

Raggis
2007-06-04, 17:43
Du får säkert komplettera. F.ö tyckte jag samhäll var intressant. Gäller bara att hänga med på lektionerna, och föra anteckningar, så slipper man hardcore läsa.

Raggis
2007-06-04, 17:44
Har du läst kursen så tror jag inte att du får läsa den på komvux, men du kan få betala provavgiften och tenta av den.

Dock tror jag inte att en hel kurs hänger på ett prov. Har du inte gjort ett skit i resen av kursen så att du ligger och väger mellan IG och G?

Om man får IG i en kurs, så får man läsa upp den gratis (talar utifrån egna erfarenheter *gah!*).

NiXPhoenix
2007-06-04, 17:45
Hoppas det... men ska göra mitt bästa för att fuska igenom provet


Själv fuskade jag grovt på mitt senaste prov på komvux, satt helt ensam i ett rum så. :)
Men är det verkligen så lätt att fuska i klassrummet när man sitter med hela klassen då?

mela
2007-06-04, 17:45
Om man får IG i en kurs, så får man läsa upp den gratis (talar utifrån egna erfarenheter *gah!*).

Inte här i kommunen. Är nog olika i olika kommuner då.

Nithian
2007-06-04, 17:45
Har du läst kursen så tror jag inte att du får läsa den på komvux, men du kan få betala provavgiften och tenta av den.

Dock tror jag inte att en hel kurs hänger på ett prov. Har du inte gjort ett skit i resen av kursen så att du ligger och väger mellan IG och G?

Alltså jag vet inte vad det är... men samhälle är något helt sjukt omotbjudande för mig. Prov resultat har varit: VG, G+, IG, G. Och jag är med på typ alla lektionerna... men tydligen tycker vår lärare att ett IG på prov ger IG i hela kursen.

mela
2007-06-04, 17:46
Hoppas det... men ska göra mitt bästa för att fuska igenom provet

Stäng av datorn nu och plugga. Ta ansvar ffs.

Nithian
2007-06-04, 17:46
Själv fuskade jag grovt på mitt senaste prov på komvux, satt helt ensam i ett rum så. :)
Men är det verkligen så lätt att fuska i klassrummet när man sitter med hela klassen då?

Ja det är det.. lärarna är ju så puckade endå

mela
2007-06-04, 17:46
Alltså jag vet inte vad det är... men samhälle är något helt sjukt omotbjudande för mig. Prov resultat har varit: VG, G+, IG, G. Och jag är med på typ alla lektionerna... men tydligen tycker vår lärare att ett IG på prov ger IG i hela kursen.

Samhäll är oftast allmänbildning. Vad handlar provet om?

Nithian
2007-06-04, 17:47
Stäng av datorn nu och plugga. Ta ansvar ffs.

:hbang: :laugh: :naughty: :furious: *bs*

Raggis
2007-06-04, 17:47
Inte här i kommunen. Är nog olika i olika kommuner då.

Öhum, det ska vara gratis i alla kommuner. Det är en rättighet varje elev har.

Nithian
2007-06-04, 17:47
Samhäll är oftast allmänbildning. Vad handlar provet om?

Regering/Riksdagen och allt som hör till typ ideologer! jete intrsant

mela
2007-06-04, 17:47
:hbang: :laugh: :naughty: :furious: *bs*

Jag är allvarlig. Bete dig inte som om du vore 5 nu. Ta ansvar och plugga. Klaga inte på dålig motivation.

mela
2007-06-04, 17:48
Regering/Riksdagen och allt som hör till typ ideologer! jete intrsant

Läs lite så är det intressant. Det ä rnågot som du faktiskt ska läsa. Du ska rösta om 3 år. Du borde ha lite koll.

Nithian
2007-06-04, 17:50
Läs lite så är det intressant. Det ä rnågot som du faktiskt ska läsa. Du ska rösta om 3 år. Du borde ha lite koll.

Jag kan grunderna.. men detta måste jag kunna + 100 saker till:

"du ska kunna känna till, förklara och förstå väsentliga begrepp
proportionella val/majoritetsval, författning/grundlag(ex. YGL)/statsskick, representativ demokrati, direkt demokrati, parlamentarism, folkomröstningar, ideologi, parti, förtroendevald(politiker)/tjänsteman, koalitions-, samlings- majoritets - minoritetsregering, utskott, misstroendeförklaring, statsråd, departement, motion/proposition, remiss, betänkande, votering, myndighet, kommunfullmäktige, landsting, makt, rättvisa, civil olydnad."

mela
2007-06-04, 17:51
Jag kan grunderna.. men detta måste jag kunna + 100 saker till:

"du ska kunna känna till, förklara och förstå väsentliga begrepp
proportionella val/majoritetsval, författning/grundlag(ex. YGL)/statsskick, representativ demokrati, direkt demokrati, parlamentarism, folkomröstningar, ideologi, parti, förtroendevald(politiker)/tjänsteman, koalitions-, samlings- majoritets - minoritetsregering, utskott, misstroendeförklaring, statsråd, departement, motion/proposition, remiss, betänkande, votering, myndighet, kommunfullmäktige, landsting, makt, rättvisa, civil olydnad."

iaf 90% av det där är allmänbildning tycker jag :D

Men ja, det är ditt liv. Kan dock LOVA dig att du inte vill plugga upp betyg efter studenten. Jag tänkte likadant och jag ångrar mig som fan idag

krilleh
2007-06-04, 17:55
höll på att gå ig i italienska iår efter att fått ig på två prov irad. Men sen plugga jag inför sista provet och plocka hem vget så fick G iaf :D

Nithian
2007-06-04, 17:55
iaf 90% av det där är allmänbildning tycker jag :D

Men ja, det är ditt liv. Kan dock LOVA dig att du inte vill plugga upp betyg efter studenten. Jag tänkte likadant och jag ångrar mig som fan idag

Det är en komplettering... hälften av klassen fick IG resten G- typ.. läraren är usel... nu har vi en komplettering som sagt men hon har skickat 20 papper när provet är typ 5 frågor max. Jag ringde människan men hon orkade inte så hon skulle maila men inte fan har något mail kommit. Så nu sitter jag här med 20 papper och absolut ingen egentlig aning om vad provet kommer handla om (hon förutsätter såklart att man ska kunna ALLT)........

mela
2007-06-04, 17:57
Det är en komplettering... hälften av klassen fick IG resten G- typ.. läraren är usel... nu har vi en komplettering som sagt men hon har skickat 20 papper när provet är typ 5 frågor max. Jag ringde människan men hon orkade inte så hon skulle maila men inte fan har något mail kommit. Så nu sitter jag här med 20 papper och absolut ingen egentlig aning om vad provet kommer handla om (hon förutsätter såklart att man ska kunna ALLT)........

Du ska ju plugga på allt, och sedan är det stickprov. Det är det som är grejen med prov du vet :Virro

Nithian
2007-06-04, 17:58
Fan vad du är på mig Mela! JAG ÄR INGEN MASKIN JAG ÄR KVINNA!

Löjtnant Blank
2007-06-04, 17:58
IG på gymnasienivå är riktigt illa. Då är man inte den vassaste kniven i lådan.

mela
2007-06-04, 17:58
Fan vad du är på mig Mela! JAG ÄR INGEN MASKIN JAG ÄR KVINNA!

Det är för din egen skull. Du vill inte plugga upp en kurs efter studenten. Plugga nu, sätt dig och läs ffs. Det går.

Nithian
2007-06-04, 18:00
IG på gymnasienivå är riktigt illa. Då är man inte den vassaste kniven i lådan.



Okej.. this sounds like a case for the care police.

Det är för din egen skull. Du vill inte plugga upp en kurs efter studenten. Plugga nu, sätt dig och läs ffs. Det går.

Mmm ska försöka

mela
2007-06-04, 18:01
Okej.. this sounds like a case for the care police.

omg sån attityd du har :D
Hoppas att du får IG så att du ångrar dig BITTERT efter studenten sen..




Jag är själv bitter för att jag inte läste matte c när jag hade chansen

Löjtnant Blank
2007-06-04, 18:04
Okej.. this sounds like a case for the care police.



Mmm ska försöka
Nej, vet du vad det låter som? Att du är för dum för att fixa G. Det handlar inte om lathet, för vem som helst med lite intelligens kan vara lat och ändå få G.

Nithian
2007-06-04, 18:06
Nej, vet du vad det låter som? Att du är för dum för att fixa G. Det handlar inte om lathet, för vem som helst med lite intelligens kan vara lat och ändå få G.

Då är det väääldigt många som är för dumma för att fixa G.

Löjtnant Blank
2007-06-04, 18:07
Då är det väääldigt många som är för dumma för att fixa G.
Det betvivlar jag inte.

Litecore
2007-06-04, 18:09
Öhum, det ska vara gratis i alla kommuner. Det är en rättighet varje elev har.
ah, varje elev säger du.. gäller samma sak om man gått ut skolan för länge sen men fortfarande
har en del IGn kvar i bagaget som nån dag måste pluggas upp för att kunna studera vidare ?

Empe
2007-06-04, 18:14
Då är det väääldigt många som är för dumma för att fixa G.

Vilket program går du på där halva klassen får IG i Samhäll A? lol

Nithian
2007-06-04, 18:24
Vilket program går du på där halva klassen får IG i Samhäll A? lol

sam ekonomi

Edit: inte själva ämnet som är svårt, utan läraren som gör det svårt.

NiXPhoenix
2007-06-04, 18:26
IG på gymnasienivå är riktigt illa. Då är man inte den vassaste kniven i lådan.



Eller så bryr man sig inte. Eller så gick inte alla på lika lätt gymnasieskola som du.

Osten80
2007-06-04, 18:29
Jag har svårt att förstå hur man överhuvudtaget kan vara så kass att man får IG i Samhälle A.

Baan
2007-06-04, 18:30
Ah, det gamla "omfs cplärare går ju inte lära sig något omg"-snacket. Förvisso med särskrivet cplärare i ett riktigt fall.

Raggis
2007-06-04, 18:42
ah, varje elev säger du.. gäller samma sak om man gått ut skolan för länge sen men fortfarande
har en del IGn kvar i bagaget som nån dag måste pluggas upp för att kunna studera vidare ?

Ja, det tror jag nog. Varför skulle det vara nån skillnad?

joriice
2007-06-04, 18:46
Du är som mig ungefär, inte orka eller tycka ämnet är kul nog för att plugga right?
När jag hade prov så läste jag också någon dag innan, skummade igenom osv.
Men jag fick aldrig IG, för jag är inte NOOB!


Plugga lite killen :)
Sedan kan du vara stolt och softa.

Nithian
2007-06-04, 18:54
Du är som mig ungefär, inte orka eller tycka ämnet är kul nog för att plugga right?
När jag hade prov så läste jag också någon dag innan, skummade igenom osv.
Men jag fick aldrig IG, för jag är inte NOOB!


Plugga lite killen :)
Sedan kan du vara stolt och softa.

jag har ju inte fått IG än! Alla andra ämnen MVG eller VG.. men samhälle nej du för fan...

Viktor_Balck
2007-06-04, 19:09
jag har ju inte fått IG än! Alla andra ämnen MVG eller VG.. men samhälle nej du för fan...

Men du lär få om du inte börjar plugga snart.

Fast iofs, det är väl ingen vits, läraren suger ju så det går väl inte att klara.

Nithian
2007-06-04, 19:11
Men du lär få om du inte börjar plugga snart.

Fast iofs, det är väl ingen vits, läraren suger ju så det går väl inte att klara.

Egentligen ska man inte behöva få IG i hela kursen om man får ig på ett prov.

Viktor_Balck
2007-06-04, 19:13
Egentligen ska man inte behöva få IG i hela kursen om man får ig på ett prov.

Vad har du haft på andra prov, uppgifter etc?

Baan
2007-06-04, 19:15
Egentligen ska man inte behöva få IG i hela kursen om man får ig på ett prov.

Kommer bli en otrevlig överaskning för dig om du pluggar vidare...

Fed up
2007-06-04, 19:15
Jag läser till samhälslärare så om du behöver plugghjälp så kan jag bidraga för en billig slant! :D

Jag har tenta som ska lämnas in på torsdag som jag behandlar ungefr likväridgt med ditt prov. Nu har jag äntligen masat ihop ett svar på en av fyra frågor(ej renskrivit, bara grund liksom), så nu tycker jag att jag varit så duktig så jag kan vila resten av dagen. Imorgon ska jag jobba...:smash:

Nithian
2007-06-04, 19:17
Vad har du haft på andra prov, uppgifter etc?

VG, G+, G.


Kommer bli en otrevlig överaskning för dig om du pluggar vidare...

Okej, ska höra med grannen om han bryr sig.

Raggis
2007-06-04, 19:19
VG, G+, G.

Jag tror att du ljuger. Finns nog mer bakom det hela, som du inte tar upp.

Deceiver85
2007-06-04, 19:19
Samhällskunskap? som är det roligaste/lättaste ämnet på hela gymnasiet?

joriice
2007-06-04, 19:20
Jag läser till samhälslärare så om du behöver plugghjälp så kan jag bidraga för en billig slant! :D

Jag har tenta som ska lämnas in på torsdag som jag behandlar ungefr likväridgt med ditt prov. Nu har jag äntligen masat ihop ett svar på en av fyra frågor(ej renskrivit, bara grund liksom), så nu tycker jag att jag varit så duktig så jag kan vila resten av dagen. Imorgon ska jag jobba...:smash:

hah, fan vad jävlig du är :D












...du kunde åtminstonde sagt detta när jag läste samhäll A *whistle*

Fed up
2007-06-04, 19:20
Jag läser till samhälslärare så om du behöver plugghjälp så kan jag bidraga för en billig slant! :D



Ursäkta, jag ska inte bli samhälslärare, utan samhällslärare, om nån undrade. Tur jag inte ska bli svenskalärare! :D

För övrigt så är samhällskunskap ett jättekul ämne. Vissa bitar är lite tråkigt och nästan allt går att göra skittråkigt om man vill - vilket de flesta lärare tycks vilja- men i övrigt är det inte tråkigt.

edit: Jag ser att typ allt i mitt inlägg ovan var helt fuckat stavat. Jag ber om ursäkt.

Nithian
2007-06-04, 19:22
Jag tror att du ljuger. Finns nog mer bakom det hela, som du inte tar upp.

Varför ska jag ljuga över en sådan sak och speciellt över internet?

Raggis
2007-06-04, 19:23
Varför ska jag ljuga över en sådan sak och speciellt över internet?

Jadu, ställ dig själv den frågan. Jag bryr mig knappast.

mela
2007-06-04, 19:23
Varför ska jag ljuga över en sådan sak och speciellt över internet?

Varför pluggar du inte istället för att spamma kolo?

Nithian
2007-06-04, 19:24
Jadu, ställ dig själv den frågan. Jag bryr mig knappast.

Varför skriver du i tråden då?

Varför pluggar du inte istället för att spamma kolo?

Kan göra 2 saker samtidigt

Deceiver85
2007-06-04, 19:24
Varför ska jag ljuga över en sådan sak och speciellt över internet?

Haha! Dejá vu från din tråd där du påstod att du blivit misstänkt för doping och AAS-testad :D

Viktor_Balck
2007-06-04, 19:25
Alltså jag vet inte vad det är... men samhälle är något helt sjukt omotbjudande för mig. Prov resultat har varit: VG, G+, IG, G. Och jag är med på typ alla lektionerna... men tydligen tycker vår lärare att ett IG på prov ger IG i hela kursen.

Det är väl knappast läraren som bestämmer det, det måste finnas regler som säger att får man IG på ett prov så har man IG på kursen, och det bör iofs stämma då man inte klarat allt.

Baan
2007-06-04, 19:25
Okej, ska höra med grannen om han bryr sig.

Om du inte bryr sig så kan du väl gå och bita i kudden och gråta, det kanske ger dig mer?

Fed up
2007-06-04, 19:25
hah, fan vad jävlig du är :D












...du kunde åtminstonde sagt detta när jag läste samhäll A *whistle*

Jävlig? Icke. Jag är snel.

Jag kan hjelpa med samhel B också! :thumbup:

Just nu är jag proffs på offentlig sektor(s vara eller ickevara) och globablisering och utvecklingsekonomi, för det är det jag tentar på. Eller ja, det sistnämnda har jag inte riktigt börjat läsa om än, men fråga på torsdag. Då kan jag!:thumbup:

Raggis
2007-06-04, 19:26
Varför skriver du i tråden då?



Kan göra 2 saker samtidigt

För att jag tycker det är rätt så meningslöst att posta en sådan sak. Om du nu riskerar ett IG, såklart som fan man gör allt för att undvika det?

Guybrush
2007-06-04, 19:27
VG, G+, G.
Okej, ska höra med grannen om han bryr sig.

Haha! Vilken lirare!

För helvete, se till att plugga lite nu! Du kan ju inte bara skita i det. Lyssna på Mela och de andra som redan kommit med kloka inlägg! Har du inte redan börjat läsa, börja NU och kör en helnattare!

Trance
2007-06-04, 19:28
Tänk på framtiden, kommer verkligen ett G i samhäll hjälpa dig på lagret? Känns inte så va.

rememberence
2007-06-04, 19:28
Varför kan man inte raportera en hel tråd?

mela
2007-06-04, 19:28
Kan göra 2 saker samtidigt

Att läsa intill ett prov och sitta på internet är inte effektivt nånstans.

Nithian
2007-06-04, 19:28
Deceiver85 hhehee aa garvade ihjäl mig när jag såg det också!!
Baan, nej det ger mig inte mer.
Raggis ja det kan man tycka.

Baan
2007-06-04, 19:29
Tänk på framtiden, kommer verkligen ett G i samhäll hjälpa dig på lagret? Känns inte så va.

Sant, MVG i Idrott A och B är det man ska satsa på. Specialidrott är också smart, och sen varvar man med styrketräning och fikapauser. Måste ju få in rytmen lite.

Jorgen
2007-06-04, 19:30
Nu låser jag tråden så kan Nithian logga ut och börja plugga istället för att sitta här och spamma.

Kör hårt. :hbang: