handdator

Visa fullständig version : Ojämn fettfördelning. Hjäääälp!


Must
2003-03-26, 15:30
Hejsan,

Min fråga gäller min flickväns ojämna fettfördelning. Hennes problem är att hon har "normal-byggd" och en tjockare sida på underkroppen.

Ena låret och skinkan är påtagligt tjockare än den andra.

Man tänker väl inte på det vid första anblicken, men tittar
man ordentligt så syns det även i kläder.

Jag hade inte tänkt så mycket på det om det inte vore så att
hon tjatat om det i 190, 24-7.

Åse eller någon annan med koll: 1) Är det stor sannolikhet att detta är genetiskt betingat? 2) Kan triggerpunkter och sånt hjälpa till att fixa detta? 3) Är det ett vanligt problem, som jag aldrig hört talas om??

Mycket tacksam för hjälp!!

/M

Vänskap
2003-03-26, 15:41
Originally posted by Must

Jag hade inte tänkt så mycket på det om det inte vore så att
hon tjatat om det i 190, 24-7.

/M


Vad betyder den här meningen??

viceman
2003-03-26, 15:47
Han hon snackar i 190

24 timmar om dygnet, 7 dagar i veckan.

Must
2003-03-26, 16:31
Tack Viceman!

Jarod
2003-03-26, 17:10
Originally posted by Must
1) Är det stor sannolikhet att detta är genetiskt betingat? 2) Kan triggerpunkter och sånt hjälpa till att fixa detta? 3) Är det ett vanligt problem, som jag aldrig hört talas om??

Mycket tacksam för hjälp!!

/M

1. Nej! Dock kan hon ju ha mer muskelmassa på ena sidan pga. ensidig träning (tex. bowling som snedbelastar kroppen rejält)
2. Nej!
3. Nja...det är vanligt att ena sidans muskler skiljer sig storleksmässigt från den andra, men oftast inte speciellt mycket. Det beror då antagligen på snedbelastning pga. jobb eller dylikt.

Mvh

gasoliner
2003-03-26, 17:28
Originally posted by Jarod


3. Nja...det är vanligt att ena sidans muskler skiljer sig storleksmässigt från den andra, men oftast inte speciellt mycket. Det beror då antagligen på snedbelastning pga. jobb eller dylikt.

Mvh

Fan Must! montera tillbaka den andra trampan på hennes cykel nu! :notme:

Kimo
2003-03-26, 17:30
Jag har märkt att min högra quadriceps är bra mycket större än min vänstra. Fattar inte alls varför, kör bara benspark och benpress för den muskeln (med båda benen samtidigt). Heltskumt och jobbigt. Kan tillägga att det inte var så innan jag började träna och jag sitter rakt/rätt i maskinerna.

Jarod
2003-03-26, 17:33
Originally posted by Kimo
Jag har märkt att min högra quadriceps är bra mycket större än min vänstra. Fattar inte alls varför, kör bara benspark och benpress för den muskeln (med båda benen samtidigt). Heltskumt och jobbigt. Kan tillägga att det inte var så innan jag började träna och jag sitter rakt/rätt i maskinerna.

Benspark ÄR ju trots allt en sån maskin som man kan fuska i. Det gäller isf. att verkligen koncentrera sig på att ta i lika mycket med båda benen alt. köra ett ben i taget.

Mvh

Ps. gassy: :D

feldtarn
2003-03-26, 21:05
lustigt detdär...

min vänstar bicce är 1cm+ större än vänstra o då är jag högerhänt oxå.....


Skooomt

King Grub
2003-03-26, 21:21
Originally posted by feldtarn
lustigt detdär...

min vänstar bicce är 1cm+ större än vänstra o då är jag högerhänt oxå.....


Skooomt

Nåja, den skillnaden vet vi nog hur den har uppkommit. ;)

Niclaaas
2003-03-26, 21:22
Originally posted by King Grub


Nåja, den skillnaden vet vi nog hur den har uppkommit. ;)

:laugh:

shirunai
2003-03-27, 00:09
Originally posted by King Grub


Nåja, den skillnaden vet vi nog hur den har uppkommit. ;)


jo han verkar också köra på den här sitta på handen tills den domnar och sen "träna"

närå är det inte så att oftast brukar vänster armarna bli större då hjärtat sitter på vänster sida, vad jag hörde av en som jobbar på gjymmet.

Pez
2003-03-27, 04:15
Originally posted by shirunai



jo han verkar också köra på den här sitta på handen tills den domnar och sen "träna"

närå är det inte så att oftast brukar vänster armarna bli större då hjärtat sitter på vänster sida, vad jag hörde av en som jobbar på gjymmet.

Myt...

Men jag har hört att om man grimaserar riktigt länge så kan ansiktet "fastna" så... ;)

/pez

Grahn
2003-03-27, 07:46
snarare att vänstern kan reagera mer då den är svagare och får slita hårdare.

ante
2003-03-30, 10:44
Originally posted by Jarod


1. Nej! Dock kan hon ju ha mer muskelmassa på ena sidan pga. ensidig träning (tex. bowling som snedbelastar kroppen rejält)


sen när blev bowling träning?:naughty:

Spelar handboll och det gör sitt för symmetrin. Vänster ben och höger sida av överkroppen är märkbart större.

feldtarn
2003-03-30, 12:14
Originally posted by King Grub


Nåja, den skillnaden vet vi nog hur den har uppkommit. ;)




hahaha!

:laugh:

Vältränad:)

får ta o byta arm då.....

Must
2003-03-31, 11:07
Jarod,

Tackar så mycket för svaret!!

/M