handdator

Visa fullständig version : Fråga om förbränningskalkyler


TerrorShark
2007-06-03, 22:30
Om jag använder ett program för uträknande av min förbränning och hur mycket jag förbränner under motion, hur ska jag då lägga ihop dessa? :em: känner mig lite dum för denna fråga, men...
Min förbränning:
Basal förbränning: 2115 kalorier/dygn
Sängliggande: 2538 kalorier/dygn
Något aktiv: 2750 kalorier/dygn
Aktiv: 2961 kalorier/dygn
Mycket aktiv: 3172 kalorier/dygn

Och som exempel kan jag ta idag, förbrände genom motion:
1066kcal

Om jag vill kunna ignorera dom här skaloran"aktiv" "något aktiv" osv och istället addera kcal/motion med min övriga förbränning, vilka siffror ska jag lägga ihop? basal förbrännning eller sängliggande + motion eller rent av någon av de andra (alltså på något sätt aktiv plus motionen utöver????) Förlåt för den långrandiga frågan, men jag är trött och lite stressad... Är något oklart så förtydligar jag gärna...men alla kanske inte är spånhuvuden som jag:smash:

LadyInsane
2007-06-03, 22:58
Vad har du gjort idag? Har du rört på dig något mer utöver motionen? Isf borde det vara logiskt att ex addera motionens kcal med "aktiv". Har du däremot spelat tv-spel hela dagen men sprungit en löprunda(motionen) kanske det lämpar sig mer att addera motionen med "sängliggande" eller "något aktiv".

TerrorShark
2007-06-04, 17:05
Ok, tack för infon. Förstår det nu när jag känner mig lite klarare i knoppen!:Virro