handdator

Visa fullständig version : Är jag ett genetiskt fel?


Lars-Börje
2007-06-03, 20:43
Hej, ofta läser jag trådar om vad folk tar i bänkpress. Jag blir deprimerad, alla som väger 65 kilo och har tränat i några månader tar lika mycket som många som tränar i flera år på gymet där jag tränar. Själv är jag inte så stark, men hoppas bli starakre nu när jag tränar med MAX-OT. Jag vill öka mer i styrka än i massa.

Antingen är majoriteten av befolknignen starka eller så är jag onormalt svag, ett genetiskt fel vad gäller styrka.

Jag vill kunna skita i andras resultat...På gymet är det skillnad mot internet. Fattar inte varför jag ska vara så svag om man jämför. Visst bänkar jag mer än min kroppsvikt trots gamla skador, men inte så mycket som de som skriver i trådarna och dessutom är nybörjare på 65 kilo och 71 kilo.

Sedan var det nån tjej i 55-kilosklassen som pressade upp147 kilo. Anna någonting. Jag funderar på att sluta träna eftersom jag inte kan bli bra på det. Alla bänkar ju 200 och så.

Deceiver85
2007-06-03, 20:45
Läs inte i bänkpress-trådarna då, det brukar vara så mycket internet-penis i dem trådarna så man ska inte lita på alla vikter där.

Du bänkpressar mer än din kroppsvikt, var nöjd med det.

Allan
2007-06-03, 20:46
På Internet är alla bäst. Skit i det.

Raggis
2007-06-03, 20:47
Som ovanstående har sagt; du är på INTERNET. Ta allt med en nypa salt.

Johan_P
2007-06-03, 20:54
+1 på ovanstående.

Ett tips, för övrigt, är att inte försöka mäta sig med styrkelyftare, eftersom de lyfter oftast mycket mer vikt än vad vi "normala" styrketränande gör :)

Lars-Börje
2007-06-03, 21:06
Tack så hjärligt allihopa. Era svar värmde faktiskt. Jag är överkänslig av mig och har kasst självförtroende så. Men i fortsättningen ska jag tävla mot mig själv och strunta i de andra. Jag kör mina pass, de kör sina pass. Så ska man tänka va? Och kämpar man hårt och målmedvetet så kommer man själv en dag vara bland de där som bänkar 120?

Efter ett tag med MAX-OT tänkte jag ta en vilovecka som det står. Sedan täkte jag satsa extra mycket på det tre basövningarna, ni vet såklart vilka och lägga mig på tvåor och treor ett litet tag, och sedan gå tillbaka till MAX-OT. Bra om man inte är så stark kanske?

mini
2007-06-03, 21:09
Anna innehar världsrekordet och bänkar i tröja. Varför ska du jämföra dig med henne? Jag joggar ibland trots att jag inte kan bli en Gebreselassie.

Hur länge har du tränat? Lär dig hur du ska träna för styrka. Nöt på, var målmedveten.

Nilsjohan
2007-06-03, 21:10
Du skall inte hålla på att jämföra dig med andra, och speciellt inte med världs-, Sverige-, kolo-eliten. 147,5kg av Anna var ju ett världsrekord :bow: Det finns några otroligt duktiga lyftare/pressare här på forumet.

Johan_P
2007-06-03, 21:10
Och kämpar man hårt och målmedvetet så kommer man själv en dag vara bland de där som bänkar 120?

Klart du kommer!

Jag är, efter nästan 2½ års tränande, nästan där :D

zydar
2007-06-03, 21:13
ja tar lite mer en min kroppsvikt också. fast ja e ju ganska lång, (191).
SÅ ja skulle aldrig kunna bli nått i styrkelyft för min längd, kortare personer har stor fördel i den sporten anser jag, då det finns viktklasser. En som är kortare är ju i regel starkare än en som är längre på samma vikt.


nu handlar ju inte tråden om det, men var ett exempel.
Sluta bry dej om alla andra utan kör ditt eget race, styrketräning tar tid.

exenom
2007-06-03, 21:14
Jag känner igen mig lite. Efter ett lyckat bänkpass känns allt as bra. Så drar man hem och kollar någon random journal på kolo där killen som är 2 år yngre, 15 kg lättare bänkar typ 30 kg än vad man själv just gjorde.

Fast sen kommer jag på att jag inte tävlar mot någon annan än mig själv, att jag ska skita i alla andras resultat, det är bara min egna som spelar någon roll!
Så, kör på bara! Ökningarna kommer helt klart!

Lars-Börje
2007-06-03, 21:14
Klart du kommer!

Jag är, efter nästan 2½ års tränande, nästan där :D

Okej...Jag är inte där på långa vägar ännu och jag har tränat längre...:confused: Men jag har haft några skador med, just bänken måste jag ta det lugnt med som sjutton. Nu tränar jag mer målmedvetet med så jag kommer väl dit så småningom. Det tar längre tid för en del bara.

Jacksatan
2007-06-03, 21:15
Tack så hjärligt allihopa. Era svar värmde faktiskt. Jag är överkänslig av mig och har kasst självförtroende så. Men i fortsättningen ska jag tävla mot mig själv och strunta i de andra. Jag kör mina pass, de kör sina pass. Så ska man tänka va? Och kämpar man hårt och målmedvetet så kommer man själv en dag vara bland de där som bänkar 120?

Efter ett tag med MAX-OT tänkte jag ta en vilovecka som det står. Sedan täkte jag satsa extra mycket på det tre basövningarna, ni vet såklart vilka och lägga mig på tvåor och treor ett litet tag, och sedan gå tillbaka till MAX-OT. Bra om man inte är så stark kanske?
Jag skulle nog tro att de allra flesta som tränar seriöst och målmedvetet kan uppnå 120kg i bänkpress. Man ska främst jämföra sig med sig själv och inte med andra.

Lars-Börje
2007-06-03, 21:17
Återigen till er andra: Jo det är sant. Fan, nöta på målmedvetet och det är sant...Går man ut och joggar kan man ju inte jämföra sig med maratonlöparna heller!

Men som nån annan skrev: Det känns för jävligt ja: Man tror man har gjort ett bra bänkpass, det har inte ens gjort ont och det har gått bra. Så kommer man hem och nån minikille bänkar 50 kilo mer och har tränat halva tiden än vad man själv har gjort. Men men. Man kan inte vara bra på allt heller! Man mår bra av träning i alla fall, och till slut...Då kommer det :) Hoppas jag.

Lars-Börje
2007-06-03, 21:19
Jag skulle nog tro att de allra flesta som tränar seriöst och målmedvetet kan uppnå 120kg i bänkpress. Man ska främst jämföra sig med sig själv och inte med andra.

Ja, jag har gjort så många misstag bara. Nu vet jag att jag svarar bäst med relativt LITE brösttränign om styrkan ska öka. Skumt va? Återhämtningstiden är ganska lång, och sedan ska jag inte köra för många rep och set. Just nu tränar jag bänk, alltså reppar på några kilo mer än min egna vikt. Maxa vågar jag inte ännu. Men fortsätter man så...just nu enligt MAX-OT, och sedan kör variation så kommer det nog?

Men jag vill inte gå upp i vikt så mycket, så jag håller mig på en rätt jämn matnivå. Optimera nervsystemet för tyngre vikter borde gå utan att öka alltför mycket i vikt?

PS. Ser ni ner på de som är svagare än ni?

Mson
2007-06-03, 21:25
PS. Ser ni ner på de som är svagare än ni?

Nej, absolut inte...har aldrig ens tänkt tanken.
Att reppa på några kilon mer än sin kroppsvikt tycker iaf jag är starkt :thumbup:

Johan_P
2007-06-03, 21:26
PS. Ser ni ner på de som är svagare än ni?

Nej.

Lars-Börje
2007-06-03, 21:28
Nej, absolut inte...har aldrig ens tänkt tanken.
Att reppa på några kilon mer än sin kroppsvikt tycker iaf jag är starkt :thumbup:

Okej, tack :) Nu kan jag det, ett par axelskador och en armbågsskada till trost, men skam den som ger sig :)

Tackar och bockar! Då är det bara att tuta och köra!

Johan_P
2007-06-03, 21:29
Kör på och ge allt du har! :hbang:

zydar
2007-06-03, 21:31
PS. Ser ni ner på de som är svagare än ni?


mjaa, vet itne om ja ser ner på folk, men tycker det e skönt för mej själv att ja inte är klenast på gymmet. man tänker tillbaka när man själv höll på o träla på dom där vikterna.

men alla är nybörjare nån gång, man ska absolut inte skämas över att man inte tar så mycket.


nått ja hatar är folk som typ retas, när jag börja träna var det en gubbe som kom fram till mej o sa,, händer det nånting? det synns inte, fan va förbannad ja blev.*mini*

Johan_P
2007-06-03, 21:34
nått ja hatar är folk som typ retas, när jag börja träna var det en gubbe som kom fram till mej o sa,, händer det nånting? det synns inte, fan va förbannad ja blev.*mini*

Hah? Låter konstigt att gå fram till någon random och säga sådär :confused:

Lexidos
2007-06-03, 21:56
Hah? Låter konstigt att gå fram till någon random och säga sådär :confused:

Den siste idioten är inte född än.

Lars-Börje
2007-06-03, 21:58
Kör på och ge allt du har! :hbang:

Absolut :)

Lars-Börje
2007-06-03, 21:59
mjaa, vet itne om ja ser ner på folk, men tycker det e skönt för mej själv att ja inte är klenast på gymmet. man tänker tillbaka när man själv höll på o träla på dom där vikterna.

men alla är nybörjare nån gång, man ska absolut inte skämas över att man inte tar så mycket.


nått ja hatar är folk som typ retas, när jag börja träna var det en gubbe som kom fram till mej o sa,, händer det nånting? det synns inte, fan va förbannad ja blev.*mini*

Jag är inte heller klenast på mitt gym :) Speciellt inte vad gäller biceps och axlar märkligt nog. Och jippi, nu kan jag äntligen köra dip igen!

Men vad idiotiskt...Han ville väl vara "check."

Lexidos
2007-06-03, 22:06
För övrigt så säger jag bara: tävla med dig själv.

Läser man journaler osv med folk som spänner sin E-penis så känner man sig dålig.

Själv har jag börjat köra bänk på min egen vikt nu (80kg) vilket känns som ett stort genombrott för mig. Mitt mål är att ta 100kg :)
Är man varken BB eller SL så orkar man inte bry sig så mycket..

UrkProductions
2007-06-03, 22:13
Tar man sin egen vikt så är man ju stark! Absolut inget genetiskt fel

Lars-Börje
2007-06-03, 22:14
För övrigt så säger jag bara: tävla med dig själv.

Läser man journaler osv med folk som spänner sin E-penis så känner man sig dålig.

Själv har jag börjat köra bänk på min egen vikt nu (80kg) vilket känns som ett stort genombrott för mig. Mitt mål är att ta 100kg :)
Är man varken BB eller SL så orkar man inte bry sig så mycket..

Jag väger lite under åtti och kör på 80 eller ibland lite mer, inte så många rep. Mitt mål är också 100, just nu känns det omöjligt :)

Lars-Börje
2007-06-03, 22:14
Tar man sin egen vikt så är man ju stark! Absolut inget genetiskt fel

Skitbra att veta, jag tar mer också, tränar på mer än egna vikten. Men det där kändes bra. Tack så hjärtligt :)

Animalistic
2007-06-03, 22:20
Jag väger lite under åtti och kör på 80 eller ibland lite mer, inte så många rep. Mitt mål är också 100, just nu känns det omöjligt :)

stå på dig för det, inte fasen e du klen!!
jag har tränat i 2år och är världelös på bänk, kör på 50kg och 10-12 reps. men jag vet att jag tävlar med mig själv och har mina egna mål. och visst sjutton är de jobbigt när de allra största kommer in och ser ner på en när man trycker som sjutton på de "småvikterna" men de gäller att stå på sig, jag tränar för min egen vinning och jag känner igen mig mycket i det du säger. men keep on working och försök att inte bry dig om vad andra anser, eller vad du tror de anser.

önskar dig lycka till ! *flex*

Lexidos
2007-06-03, 22:21
Jag väger lite under åtti och kör på 80 eller ibland lite mer, inte så många rep. Mitt mål är också 100, just nu känns det omöjligt :)

Inget är omöjligt :)
Får önska dig lycka till med träningen. Smäller nog bara till så är du framme vid målet :thumbup:

zydar
2007-06-03, 22:27
du skrev att du håller dej på en jämn matnivå för att du inte vill öka i vikt.
det är ju svårare för dej att öka då, om jämför med andra som stoppar i sej hur mycke som helst.

Lars-Börje
2007-06-03, 22:29
du skrev att du håller dej på en jämn matnivå för att du inte vill öka i vikt.
det är ju svårare för dej att öka då, om jämför med andra som stoppar i sej hur mycke som helst.

Men hur förklaras det då att jag en gång gick ner 5 kilo i vikt och ökade lika många kilo i bänkpress och bicepscurl?

zydar
2007-06-03, 22:32
Men hur förklaras det då att jag en gång gick ner 5 kilo i vikt och ökade lika många kilo i bänkpress och bicepscurl?

du brännde väl fett o kanske byggde lite muskler.
ja säger inte att det inte går bygga muskler så, men det är svårare och tar längre tid.

Lars-Börje
2007-06-03, 22:33
stå på dig för det, inte fasen e du klen!!
jag har tränat i 2år och är världelös på bänk, kör på 50kg och 10-12 reps. men jag vet att jag tävlar med mig själv och har mina egna mål. och visst sjutton är de jobbigt när de allra största kommer in och ser ner på en när man trycker som sjutton på de "småvikterna" men de gäller att stå på sig, jag tränar för min egen vinning och jag känner igen mig mycket i det du säger. men keep on working och försök att inte bry dig om vad andra anser, eller vad du tror de anser.

önskar dig lycka till ! *flex*

Okej! Stå på dig själv :) Det kommer säkert med tiden. Jag ser verkligen upp till sådana som fortsätter och kämpa! Jag kör på samma stil som du!

Ha det gott, och kör hårt!

Lars-Börje
2007-06-03, 22:34
Inget är omöjligt :)
Får önska dig lycka till med träningen. Smäller nog bara till så är du framme vid målet :thumbup:

Dank u :)

Lövbiffen
2007-06-03, 22:41
Man får nog ha i åtanke, att en del av sveriges vad det verkar. Mest genetiskt talangfulla är med på forumet också. Folk som älskar träning och går på dieter som man antagligen själv skulle bli galen av.

Så man ska väl inte ta alltför hårt på att vissa "småparvlar" är starkare än en själv ;)

Lars-Börje
2007-06-03, 22:47
Man får nog ha i åtanke, att en del av sveriges vad det verkar. Mest genetiskt talangfulla är med på forumet också. Folk som älskar träning och går på dieter som man antagligen själv skulle bli galen av.

Så man ska väl inte ta alltför hårt på att vissa "småparvlar" är starkare än en själv ;)

Sant!

Jacksatan
2007-06-03, 23:05
Men hur förklaras det då att jag en gång gick ner 5 kilo i vikt och ökade lika många kilo i bänkpress och bicepscurl?

För att du är nybörjare. Du är så långt ifrån ditt genetiska max att det går bygga muskler på kaloriunderskott ett tag då. Det går inte när man tränat ett tag eller över någon längre period.

Lars-Börje
2007-06-03, 23:23
För att du är nybörjare. Du är så långt ifrån ditt genetiska max att det går bygga muskler på kaloriunderskott ett tag då. Det går inte när man tränat ett tag eller över någon längre period.

Detta skedde efter tre års träning...

Man kan optimera nervsystemet att utföra vissa styrkemoment utan att gå upp massvis i vikt.

nutz
2007-06-03, 23:28
Märk väl varför folk inte skriver upp deras resultat när de suger.

Lars-Börje
2007-06-03, 23:30
Märk väl varför folk inte skriver upp deras resultat när de suger.

Också en faktor :)

Muskelbyggaren
2007-06-03, 23:33
Att fundera kring huruvida du har dålig genetik är rätt värdelöst när du inte har en objektiv syn på ditt eget och andras resultat. Alla är inte så bra som de kan verka.

zydar
2007-06-03, 23:36
Detta skedde efter tre års träning...

Man kan optimera nervsystemet att utföra vissa styrkemoment utan att gå upp massvis i vikt.




okej,, om ja fattat det rätt vill du bli starkare utan att öka i vikt.
fast för att bli starkare behöver man i regel ofta mer muskelmassa, och för att få det måste du äta, träna och äta.

Rätta mej om ja har fel?

goodie
2007-06-04, 03:21
Hur gammal är du Lars-Börje?

Jag är 195 lång (105kg), 19 år och maxxar 85kg. Du väger betydligt mindre än mig och maxxar mer än mig? Sluta klaga ffs!

Det roliga är att jag är starkare i bänk än dom flesta andra jag känner.. fast här inne är jag svag :D

Tolkia
2007-06-04, 06:48
PS. Ser ni ner på de som är svagare än ni?
Nej för sjutton (iofs är de inte speciellt många, men någon lär det väl gå att hitta). Jag kan beundra och/eller vara avunsdsjuk på folk som är bättre än jag, men det är ju inget nollsummespel som kräver att jag/man "väger upp" nedåt med att se ned på någon.

Något jag däremot ser på gymmet ibland, som jag verkligen ser ned på, är de där fåntrattarna som roar sig med att peka, flina och göra sig roliga över andra som de tycker är "lustigt" dåliga.

Jacksatan
2007-06-04, 08:45
Detta skedde efter tre års träning...

Man kan optimera nervsystemet att utföra vissa styrkemoment utan att gå upp massvis i vikt.

Ja, du har ju den möjligheten också. Säg att man legat o kört 12reppare under 2års tid, sen börjar man köra 3reppare samt deffar lite. Då är det helt klart möjligt att öka lite. Ren muskelökning är dock svår att uppnå på kaloriunderskott.
Att ha tränat 3år säger egentligen inte så mycket om hur långt du kommit. Du behöver inte ha tränat särskilt hårt eller bra under den tiden och kan fortfarande ha lätt att bygga muskler vid seriös träning.

Lars-Börje
2007-06-04, 08:57
Hur gammal är du Lars-Börje?

Jag är 195 lång (105kg), 19 år och maxxar 85kg. Du väger betydligt mindre än mig och maxxar mer än mig? Sluta klaga ffs!

Det roliga är att jag är starkare i bänk än dom flesta andra jag känner.. fast här inne är jag svag :D

Jag väger väl 77 och maxar mer än 85 om jag vågar maxa ja vilket inte är så ofta.

Okej :)

Lars-Börje
2007-06-04, 08:58
Nej för sjutton (iofs är de inte speciellt många, men någon lär det väl gå att hitta). Jag kan beundra och/eller vara avunsdsjuk på folk som är bättre än jag, men det är ju inget nollsummespel som kräver att jag/man "väger upp" nedåt med att se ned på någon.

Något jag däremot ser på gymmet ibland, som jag verkligen ser ned på, är de där fåntrattarna som roar sig med att peka, flina och göra sig roliga över andra som de tycker är "lustigt" dåliga.

Ja fy fan. Det är för jävligt. Låt folk hålla på med sitt på gymet. Även om man ser saker ibland som man SJÄLV tycker är dumt lägger man sig inte i det. Som att träna marklyft i smithmaskinen tillexempel. Det är ju ändå inte min sak.

Lars-Börje
2007-06-04, 08:59
Ja, du har ju den möjligheten också. Säg att man legat o kört 12reppare under 2års tid, sen börjar man köra 3reppare samt deffar lite. Då är det helt klart möjligt att öka lite. Ren muskelökning är dock svår att uppnå på kaloriunderskott.
Att ha tränat 3år säger egentligen inte så mycket om hur långt du kommit. Du behöver inte ha tränat särskilt hårt eller bra under den tiden och kan fortfarande ha lätt att bygga muskler vid seriös träning.

Också sant! Helt klart! Men vad jag ville komma fram till är väl detta: Man kan optimera kroppen att lyfta så tungt som möjligt, utan att för den skull gå upp massvis i vikt. Det är ju skillnad på att bygga muskler och att förflytta en vikt från punkt a till punkt b.

Alexton
2007-06-04, 09:01
Om du väger 77 och maxar 85 är väl det inte illa eller? Själv har jag alltid varit klen i bänk men är istället starkare än de flesta jag tränar med i min vikt när det kommer till ben. Bara att inse att bänken inte är ett universal verktyg för styrka och att all inte är ämnade för heroiska vikter.

Lars-Börje
2007-06-04, 09:21
Om du väger 77 och maxar 85 är väl det inte illa eller? Själv har jag alltid varit klen i bänk men är istället starkare än de flesta jag tränar med i min vikt när det kommer till ben. Bara att inse att bänken inte är ett universal verktyg för styrka och att all inte är ämnade för heroiska vikter.

Okej, bra att veta :) Nu har jag förvisso tränat ett tag. Ett långt tag kunde jag inte presas ett kilo mer än 50 på grund av brinnande smärta iarmbågen, men jag var hos läkaren med det så det ordnade sig. Ben ska jag träna idag, jag har äntligen fått in tekniken för djupa knäböj. Jag trodde aldrig jag skulle förstå mig på den övningen. NU börjar det komma så nu kan snart vikterna komma med, den övningen är nog den bästa :)

Jo, visst borde man kunna öka i styka utan att gå upp i vikt så otroligt mycket?

King Grub
2007-06-04, 09:43
Jo, visst borde man kunna öka i styka utan att gå upp i vikt så otroligt mycket?

Till en början. Men det kommer en nivå där kroppsvikten kommer att begränsa, om den inte tillåts öka.

Lars-Börje
2007-06-04, 10:44
Till en början. Men det kommer en nivå där kroppsvikten kommer att begränsa, om den inte tillåts öka.

Som sagt så skedde detta efter lång tids träning. Styrkan går att öka rätt mycket innan man måste hå upp i vikt om jag får gissa. Se på de som lyfter, de är oftast inte alls så stora som byggare men lyfter mycket mer. Man kan vänja kroppen vid vissa rörelser. Sedan kan man öka lite i vikt och mer i styrka. Jag tror på egna erfarenheter.

Pez
2007-06-04, 10:52
Som sagt så skedde detta efter lång tids träning. Styrkan går att öka rätt mycket innan man måste hå upp i vikt om jag får gissa. Se på de som lyfter, de är oftast inte alls så stora som byggare men lyfter mycket mer. Man kan vänja kroppen vid vissa rörelser. Sedan kan man öka lite i vikt och mer i styrka. Jag tror på egna erfarenheter.

Varför ställa frågan om du redan är säker på hur det ligger till då? :)

Grubs inlägg sammanfattade det rätt bra.
Tänk på att OL/SL handlar mycket om teknik.

Jacksatan
2007-06-04, 10:57
Som sagt så skedde detta efter lång tids träning. Styrkan går att öka rätt mycket innan man måste hå upp i vikt om jag får gissa. Se på de som lyfter, de är oftast inte alls så stora som byggare men lyfter mycket mer. Man kan vänja kroppen vid vissa rörelser. Sedan kan man öka lite i vikt och mer i styrka. Jag tror på egna erfarenheter.

Det har inte enbart att göra med hur de tränar, det har att göra väldigt mkt med att de genetiskt är starka. Deras muskelfästen sitter på rätt ställen och de har rätt typ av muskelfibrer. De skulle vara starka för sin vikt även ifall de körde BB-träning.

Lars-Börje
2007-06-04, 11:44
Det har inte enbart att göra med hur de tränar, det har att göra väldigt mkt med att de genetiskt är starka. Deras muskelfästen sitter på rätt ställen och de har rätt typ av muskelfibrer. De skulle vara starka för sin vikt även ifall de körde BB-träning.

Säkerligen. Men man ska inte glömma alla de lyftare som INTE har genetiken på¨sin sida, utan nöter på, år ut och år in. De strävar ju efter att optimera nervsystemet att utföra vissa moment, och inte efter att bygga så stor massa som möjligt. Många av de blir ju inte så stora heller, men desto starkare. Även om en del aldrig blir jättestarka, så nöter de på.

mini
2007-06-04, 11:47
Du ältar samma saker som du har gjort förut. Du får samma svar också.

Sköt träningen och din inställning även utanför gymmet så kommer du både må bättre och lyfta tyngre.

zydar
2007-06-04, 12:00
Du ältar samma saker som du har gjort förut. Du får samma svar också.

Sköt träningen och din inställning även utanför gymmet så kommer du både må bättre och lyfta tyngre.




mena det, du verkar ju kunna allt redan ändå.

lamerica
2007-06-05, 16:00
Se det ur tjejernas perspektiv:

Tränad kille som ínte bänkar så mkt = slank, fit beachbodykille med bra deff
Tränad kille som bänkar 200 KG = övertränad muskelklump/dörrvakt

hehe!

morbido
2007-06-07, 00:00
Hej, ofta läser jag trådar om vad folk tar i bänkpress. Jag blir deprimerad, alla som väger 65 kilo och har tränat i några månader tar lika mycket som många som tränar i flera år på gymet där jag tränar. Själv är jag inte så stark, men hoppas bli starakre nu när jag tränar med MAX-OT. Jag vill öka mer i styrka än i massa.

Antingen är majoriteten av befolknignen starka eller så är jag onormalt svag, ett genetiskt fel vad gäller styrka.

Jag vill kunna skita i andras resultat...På gymet är det skillnad mot internet. Fattar inte varför jag ska vara så svag om man jämför. Visst bänkar jag mer än min kroppsvikt trots gamla skador, men inte så mycket som de som skriver i trådarna och dessutom är nybörjare på 65 kilo och 71 kilo.

Sedan var det nån tjej i 55-kilosklassen som pressade upp147 kilo. Anna någonting. Jag funderar på att sluta träna eftersom jag inte kan bli bra på det. Alla bänkar ju 200 och så.

Jag väger 70 kilo och är okså klen. Först och främst måste man inse att alla är olika. Jag har stora bröstmuskler naturligt och svaga armar. Jag suger på bänkpress. när jag gick i skolan (tusen år sen) tog jag näst minst i klassen ( inkl dom brudar som var med och testade). Och alla garvade. Jag suger fortfarande men jag tränar dips ist nu för att det är mindre anstängning för armarna tycker jag. Dels är det teknik med i bilden i hur man lyfter vikter men testa och träna dig stark på andra sätt än i bänk.
Men vad vet jag, hehe. Jag är själv sjukt klen.

Handcuff
2007-06-07, 00:03
Jag väger 70 kilo och är okså klen. Först och främst måste man inse att alla är olika. Jag har stora bröstmuskler naturligt och svaga armar. Jag suger på bänkpress. när jag gick i skolan (tusen år sen) tog jag näst minst i klassen ( inkl dom brudar som var med och testade). Och alla garvade. Jag suger fortfarande men jag tränar dips ist nu för att det är mindre anstängning för armarna tycker jag. Dels är det teknik med i bilden i hur man lyfter vikter men testa och träna dig stark på andra sätt än i bänk.
Men vad vet jag, hehe. Jag är själv sjukt klen.

Hahaha...fan vad taskigt :)

Perplexed
2007-06-14, 19:35
Så fort jag fick kritik när jag precis börjat styrketräna tog det.

Nu är jag bara glad när folk kommer med konstruktiv kritik & ev tips på hur jag kan förbättra mina övningar, etc.

*Allt är sant på internet*

=/