handdator

Visa fullständig version : Nyckelben och Trapz


Figaro
2007-06-03, 14:58
Mitt vänstra nyckelben sitter lite högre upp än mitt högra. Min vänstra trapmuskel är lite mindre än det högra kan det vara därför mina nyckelben är olika placerade eller är jag bara född så ? :Virro

champion
2007-06-03, 15:09
Nu vet jag inte om du tränar och fått dina trapz i olika storleker. Men om du bär din väska på samma axel hela tiden så kan du bli snebelastad. Och kommer gå lite sne.
Har du varit "sne" hela livet?

Johan_P
2007-06-03, 15:34
Förmodligen är din genetiska arvsmassa utformat så att du ser ut så som du gör. Alltså inget du kan direkt ändra på. Att din ena traps ser större ut kan dock beror på att du t.ex. alltid håller mixat grepp i ryggövningar, men ofta (läs: alltid, mer eller mindre) är den ena sidan större/starkare än den andra - helt naturligt.

bulldozer
2007-06-03, 17:17
Kolla med nån läkare om du vill ha ett utförligt svar..
Min kille har lite sned ryggrad, detta leder även till att hans trapz sitter olika
högt o är olika stora.
Det finns säkert många sannolika svar på din fråga, den som kan besvara det
bäst är nog nån som kan undersöka din kropp utförligt, typ läkare

Figaro
2007-06-03, 17:18
Nu vet jag inte om du tränar och fått dina trapz i olika storleker. Men om du bär din väska på samma axel hela tiden så kan du bli snebelastad. Och kommer gå lite sne.
Har du varit "sne" hela livet?

Skolväskan kan nog vara en anledning till olika stora trapz men också marklyften då jag kört med mixat grepp. Jag märkte det här för ett tag sen med nyckelbenen, det kanske har varit såhär hela tiden ;P


Förmodligen är din genetiska arvsmassa utformat så att du ser ut så som du gör. Alltså inget du kan direkt ändra på. Att din ena traps ser större ut kan dock beror på att du t.ex. alltid håller mixat grepp i ryggövningar, men ofta (läs: alltid, mer eller mindre) är den ena sidan större/starkare än den andra - helt naturligt.

Ok. Ja jag tror att det är arvsmassan som spelar in det verkar vara det mest logiska.

Tack för svaren.

Figaro
2007-06-03, 17:20
Kolla med nån läkare om du vill ha ett utförligt svar..
Min kille har lite sned ryggrad, detta leder även till att hans trapz sitter olika
högt o är olika stora.
Det finns säkert många sannolika svar på din fråga, den som kan besvara det
bäst är nog nån som kan undersöka din kropp utförligt, typ läkare

Ok jag får väl fråga en läkare nästa gång jag jag ska dit