handdator

Visa fullständig version : Vad har gått snett? (dc-träning b.la)


Halldin
2007-06-03, 10:03
Började förra deffandet på ca. 89kg, gick ner till 82kg och överarmsmåttet gick ner med 1,5-2cm som följd.
Började DC och har under ett antal månader börjat närma mig samma vikt, f.n 88kg, dock är överarmsmåttet exakt detsamma som när jag vägde 82kg (mao inte ökat någonting alls) trots att jag har blivit starkare och ökar ungefär varje pass.

Kosten har varit bra och jag har fått i mig gott om protein.
Vad är det som inte stämmer i denna ekvation?

Midjan är lika tjock som innan för övrigt, men det är väl ganska väntat.

L-Sami
2007-06-03, 11:10
Mätte du armarna opumpade eller pumpade vid båda tillfällen?

Halldin
2007-06-03, 11:15
Alltid opumpat, morgonmått. Så det har inget med det att göra.

Yes
2007-06-03, 11:27
Mindre fett på armarna?

Vad säger spegeln? Eventuella före/efter-bilder?

Halldin
2007-06-03, 13:29
Mindre fett på armarna?

Vad säger spegeln? Eventuella före/efter-bilder?
Väldigt svårt att avgöra, inte någon markant skillnad i alla fall.
Men det är ju ändock konstigt att 6kg på ganska kort tid inte har någon som helst påverkan på överarmsmåttet, trots att styrkan gått upp. :confused:

Slartibartfast
2007-06-03, 15:38
DC bra för styrka men inte för volym?

Sniggel
2007-06-03, 19:20
Muskler beter sig konstigt ibland. Så länge man ökar i styrka o äter ordentligt så växer de förr eller senare, även om det verkar som om de står stilla 6-12 månader så helt plötsligt kan de växa ordentligt på bara några månader.
Så har jag upplevt mycket av min utveckling, i tillväxtspurter följt av längre perioder av närapå ingen tillväxt.

Halldin
2007-06-03, 20:22
DC bra för styrka men inte för volym?
Skulle kunna vara en slutsats, är det något du/andra själva noterat på såna som testat? Jag trodde hela grejen med DC var maximal tillväxt iofs.
Muskler beter sig konstigt ibland. Så länge man ökar i styrka o äter ordentligt så växer de förr eller senare, även om det verkar som om de står stilla 6-12 månader så helt plötsligt kan de växa ordentligt på bara några månader.
Så har jag upplevt mycket av min utveckling, i tillväxtspurter följt av längre perioder av närapå ingen tillväxt.
Mjo, det kanske du har rätt i.