handdator

Visa fullständig version : Pro Whey (PRO Nutrition)


eppenjet
2007-06-02, 23:13
Råkade visst göra en direktlänkning på min förra post och jag ber om ursäkt för detta. Jag är (som tidigare sagt=)) en hårt tränande 18åring. Jag har dock aldrig varit i kontakt med något "riktigt" kosttilskott eftersom jag inte placerar gainomax under den kategorin. Så jag scoutade runt på internet och hittade följande: Pro Whey (PRO Nutrition). Jag undrar om någon vet något om den? Det jag vill upnå med sommarens träning är bra muskeluppbyggnad, samt lite fettförbränning=) Jag undrar även om man ska ta pulvret dagar man inte tränar.

Tacksam för svar!


---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Murdock toched mah van.
He's a crazy fool!
That suckah is gonna pay.

Whistler
2007-06-03, 02:16
Muskeluppbyggnad och fettförbränning är motverkande mål. Antingen gör du det ena, går upp i muskler och därmed också i fett, eller så går du ner i fett och försöker behålla den muskelmassa du har. Det är fysikaliskt omöjligt att bygga och deffa samtidigt.

Ett proteintillskott i pulverform är inget magiskt, utan bara ett smidigt sätt att få i sig protein i samband med träning. Rekommenderat är att du tar ca 25g protein direkt före träning och lika mycket direkt efter träning ihop med 50g maltodextrin, dvs snabba kolhydrater, som med fördel också kan drickas under träning.

En bra riktlinje för ditt proteinintag är att totala dagsintaget ska ligga runt 1.2 gram protein per kilo kroppsvikt och dag. Med andra ord, om du väger 80kg, så ska du äta mat (notera att maten är huvudsakliga proteinkällan, pulvret är bara smidigt att ha runt träning och behövs egentligen inte alls) som ger dig totalt 96g protein (1.2 x 80 = 96).

Vilket tillskott (märke, smak etc) är i det stora hela oviktigt. Ta det du tycker verkar bra, men tänk på att dyrt inte alltid är bäst. Mitt råd är att du köper Pure Whey härifrån Kolozzeum-shopen, så stöder du forumet.