handdator

Visa fullständig version : Ufoklipp från youtube


Röda_Lacket
2007-06-02, 19:04
Satt och flummade runt på youtube och hittade massa roliga klipp på ufon där =) Vet inte vad man ska tro vissa verkar otroligt fejk men andra är svåra att förklara



-ZWF9kCIcGo&mode=related&search=
AgyHJb1UULY&mode=related&search=
4DxzhF5wwqE&mode=related&search=

Lexidos
2007-06-02, 19:09
Jag utgår att allt med "Made in China" är fake :) Intressanta filmer, fake eller inte.

Dissector
2007-06-02, 19:15
Den mellersta är den jag tycker är tydligast fake. En kameraman hade nog aldrig någonsin klantat till det på det viset om han hade sett något så spektakulärt :)

Zakath
2007-06-02, 22:14
Första två är ju uppenbart fejk.

Sista vet jag inte vad det är för nåt, vad är det för "expert" som pratar egentligen? En uppenbar förklaring är ju såklart hemligklassade flygfarkoster under utveckling (av USA).

Runda Grodan
2007-06-02, 22:23
Ha, ha, ha, de två sista är ju så uppenbart fejk. :laugh: :laugh: :laugh:



Det första är på riktigt.

Löjtnant Blank
2007-06-02, 22:25
Första två är ju uppenbart fejk.

Sista vet jag inte vad det är för nåt, vad är det för "expert" som pratar egentligen? En uppenbar förklaring är ju såklart hemligklassade flygfarkoster under utveckling (av USA).
Det är Fox News. Världens mest vinklade och förljugna nyhetsmedium. Helt i klass med Aftonbladet och The Sun.

Zakath
2007-06-02, 22:29
Det är Fox News. Världens mest vinklade och förljugna nyhetsmedium. Helt i klass med Aftonbladet och The Sun.

Aha, bra att lägga på minnet. :D

Löjtnant Blank
2007-06-02, 22:38
Gör det. Det är Rupert Murdoch som äger kanalen, och han är en farlig man. Om du har tid, se gärna dokumentären Outfoxed: Rupert Murdoch's War on Journalism (http://www.outfoxed.org/).

Ledsen för trådkapningen. I had to.

Fredriiik
2007-06-02, 23:15
finns en ganska intressant video från nå mexikanska stridspiloter, som får med ett par bra underligga saker på film!
sök typ flight + ufo eller nått på youtube :)

Röda_Lacket
2007-06-02, 23:56
3 till vad tror ni är alla fejk?


-qYl1OMM0fk&mode=related&search=
dPY1c3zPLf8&mode=related&search=
PQzeHaW9u0I&mode=related&search=

Jesper
2007-06-03, 08:50
http://www.disclosureproject.org/

ta en titt på den här sidan under media gallery/video. Starkaste "bevis" jag sett iaf.

Empe
2007-06-03, 09:52
http://www.disclosureproject.org/

ta en titt på den här sidan under media gallery/video. Starkaste "bevis" jag sett iaf.

Menar du den där 2 timmar långa dokumentären på google video?

Jesper
2007-06-03, 09:54
Menar du den där 2 timmar långa dokumentären på google video?

japp, ganska interssant tycker jag. Tycker det är rätt uppenbart att folk hört och sett oförklariga saker.

Jesper
2007-06-03, 10:10
Sånt här är så j*vla intressant. Vore jag bill gates skulle jag kunna ge hela min förmögenhet bara för att få veta...

hahavaffan
2007-06-03, 11:25
Måste ärligt erkänna att jag starkt ogillar personer som överväger ifall sådana videos är fake eller inte.

Stoltz
2007-06-03, 11:36
3 till vad tror ni är alla fejk?



På de två första så frågar jag mig direkt - Hur fick någon påyoutube tag i de bilderna? Det är ju uppenbart att det ska försöka se ut som om det är väldigt avancerat, och av någon anledning tror jag inte att sådana videoband skulle vara så lätta att få tag på.

Den sista ser ju ut som en ballong med något tillhygga som vinden fångat, rätt så lätt fejkat.

Ja, jag tror att alla dem är fake.

tigerofsweden
2007-06-03, 11:36
Måste ärligt erkänna att jag starkt ogillar personer som överväger ifall sådana videos är fake eller inte.


För att? :)

Stoltz
2007-06-03, 11:38
Måste ärligt erkänna att jag starkt ogillar personer som överväger ifall sådana videos är fake eller inte.

Förra tråden där sådant här diskuterades slutade i en massa förolämpningar och hån mellan sidorna - Kan vi snälla, snälla, snälla undvika det den här gången? (Säger inte att du har gjort så, men det började likadant på förra tråden innan den tog total flipp).

Dissector
2007-06-03, 11:39
Måste ärligt erkänna att jag starkt ogillar personer som överväger ifall sådana videos är fake eller inte.

Måste bara fråga varför. Okej, själv tror jag att de är fake allihop, men ogilla personer som tror att dom är äkta? Det handlar ju inte ens om något övernaturligt.
Det är väl rent möjligt att det skulle kunna vara äkta vara. Eller tror du vi redan har hunnit se allt, såhär år 2007?

Lexidos
2007-06-03, 11:40
Jag känner doften av urspårning närma sig..

Eddie Vedder
2007-06-03, 12:04
Jag känner doften av urspårning närma sig..

Jag också, så diskutera klippen och inte vad ni tycker om personer som har åsikter om klippen och varför.

Det är grymt intressant tycker iaf jag och det vore väldigt synd om huvuddiskussionen drog iväg till en massa påhopp om att folk är idioter för att dom tror/inte tror på olika saker.

hahavaffan
2007-06-03, 12:19
För att? :)Det får vi inte diskutera här :)


UFOn i sånna filmer ser alltid ut som familjen Jetsons farkost... why is that?

tigerofsweden
2007-06-03, 12:35
Det får vi inte diskutera här :)


UFOn i sånna filmer ser alltid ut som familjen Jetsons farkost... why is that?


Antingen för att de är skapta så för att kunna glida runt i universum eller för att vi människor har konstruerat dem så :)

Personligen är jag väldigt öppen för övernaturliga saker och tycker sånt här är jätteintressant :thumbup:

Jaws
2007-06-03, 12:44
Det får vi inte diskutera här :)


UFOn i sånna filmer ser alltid ut som familjen Jetsons farkost... why is that?

Vrid på frågan istället, varför är familjen jetsons farkost likadan som alla UFO's? Förmodligen för att UFOnas skapelse har "synts till" långt innan den serien och därifrån serien har fått sin inspiration.*slap* :D