handdator

Visa fullständig version : trött vid träning


morbido
2007-06-01, 21:40
Jag har en fråga. Jag käkar kreatin just nu och gymmar 2-3 ggr i veckan. När jag är på gymmet och har tränat ( jag kör hela kroppen under samma träning) hårt i 1 timme är jag helt slut och snurrig. Jag käkar bra innan och tar dextosol under träningen då jag har lågt blodsocker. När en timme har passerat och jag är helt slut, snurrig och dom flesta muskler slutkörda känner jag mig nöjd. Men senare ( jag tränar runt lunch tid), bara någon timme efter kan jag känna att jag inte har tagit i så värst mycket. Jag skulle med andra ord kunna gå till gymmet en gång till på kvällen. Jag får väldigt sällan träningsvärk. Är det bra att gymma 2 ggr samma dag eller hur ska jag bära mig åt? Har läst en massa att musklerna måste vila en viss tid. Längre än en timme på raken med stenhård träning pallar jag inte pga blodsockret och energin i vissa muskler.
Någon med tips ?

Jesüs
2007-06-01, 22:21
Vanlig styrketräning är inte så tungt för den som är van, men ännu inte heller långt hunnen. Du tränar hårt och blir trött, sedan går det värsta över. Det förefaller helt normalt. Helkroppspass är ganska tröttsam träning. Ett pass bör räcka. Två pass/dag torde kunna bli lite kontraproduktivt. Om du begränsas till en timme åt gången av ditt låga blodsocker kanske det skulle vara bättre med en split där du tränar färre muskler per pass, men kanske fler pass i veckan?

myling
2007-06-01, 22:46
Jag måste äta två mål mat innan träningen ännars "dör" jag efter typ 30 min och vill bara kräkas*spy* , tränar jag däremot på kvällen är det inga problem.

Har du testat att träna senare på dagen (med mer energi i dig)? Då kanske också du orkar mer?