handdator

Visa fullständig version : protein drink, innan eller efter frukost?


hereigo
2007-06-01, 16:45
Som rubriken så är min f¨råga kort och gott: proteindrink innan eller efter frukost? När ger den bäst effekt? ///:em:

L-Sami
2007-06-01, 16:49
Innan eller efter träning om du vill ha "bättre" effekt av en proteindrink. Jag tycker inte att man behöver en vassledrink annars. Ät tillräckligt med protein till frukost så behöver du ingen drink, finns inget magiskt med mjölkproteinpulver.

hereigo
2007-06-01, 16:51
Oki så det bästa är att bara ta det innan/efter träning alltså? och endast en gång/dagen ?

L-Sami
2007-06-01, 16:53
Oki så det bästa är att bara ta det innan/efter träning alltså? och endast en gång/dagen ?

Ja, om du äter annars en normal och proteinrik kost.

hereigo
2007-06-01, 16:55
Oki .. tack

GymTT
2007-06-01, 17:59
Oki .. tack

Ta den direkt innan träningen, stimulerar proteinsyntesen bättre.

hereigo
2007-06-01, 18:11
tack för tipset..
jag blir bara lite fundersam, är ju som sagt nybörjare på detta och jag funderade på att köpa whey100 dels för muskelmassan men även för förbränningen , och har läst lite om det och de råd man får är: för att få bäst effekt ta en protein drink 3ggr dagen.
Har även kollat funt lite grann på forumet och många skriver att man inte kan bygga muskler samtidigt som man bränner fett.
hur kan de då lansera whey100 som att den att den dels bygger muskler och bränner fett?
Hur går det ihop?

GymTT
2007-06-01, 18:14
tack för tipset..
jag blir bara lite fundersam, är ju som sagt nybörjare på detta och jag funderade på att köpa whey100 dels för muskelmassan men även för förbränningen , och har läst lite om det och de råd man får är: för att få bäst effekt ta en protein drink 3ggr dagen.
Har även kollat funt lite grann på forumet och många skriver att man inte kan bygga muskler samtidigt som man bränner fett.
hur kan de då lansera whey100 som att den att den dels bygger muskler och bränner fett?
Hur går det ihop?


Du ska inte tro på allt som står på förpackningarna.
Mestadels är det hockus pockus som skrivs.
Protein från mat går lika bra, dock till träningen kan det vara ett bra val!

Men att du måste ta den 3ggr dagligen är skitsnack.

hereigo
2007-06-01, 18:20
ok nej man ska väl inte tro på allt men låter det bra så faller man ju för det ,,, konstigt nog =)

GymTT
2007-06-01, 19:26
ok nej man ska väl inte tro på allt men låter det bra så faller man ju för det ,,, konstigt nog =)

Jobba på hårt som fan bara så blir det bra..

Rahf
2007-06-01, 19:33
Protein i pulver är densamma som protein i mat. Det finns ingen magisk skillnad som monstrar igång fettförbränningen eller avrostar proteinsyntesen. Tyvärr, men så är det. Kämpa hårt och lev sunt så ordnar det sig.

Sunt leverne enligt Rahf: Balanserad kost som tippar åt ditt närmsta mål, alltså ökning eller minskning av vikt. Hård träning och tillräcklig vila på det så har man en kroppslig utopi :D

GymTT
2007-06-01, 19:39
Protein i pulver är densamma som protein i mat. Det finns ingen magisk skillnad som monstrar igång fettförbränningen eller avrostar proteinsyntesen. Tyvärr, men så är det. Kämpa hårt och lev sunt så ordnar det sig.

Sunt leverne enligt Rahf: Balanserad kost som tippar åt ditt närmsta mål, alltså ökning eller minskning av vikt. Hård träning och tillräcklig vila på det så har man en kroppslig utopi :D

Det var inte så likt mina svar i tråden*popcorn*

Sniggel
2007-06-01, 21:13
tack för tipset..
jag blir bara lite fundersam, är ju som sagt nybörjare på detta och jag funderade på att köpa whey100 dels för muskelmassan men även för förbränningen , och har läst lite om det och de råd man får är: för att få bäst effekt ta en protein drink 3ggr dagen.
Har även kollat funt lite grann på forumet och många skriver att man inte kan bygga muskler samtidigt som man bränner fett.
hur kan de då lansera whey100 som att den att den dels bygger muskler och bränner fett?
Hur går det ihop?

Du får försöka lära dig att hålla isär begreppen "bränna fett" och att "lägga på sig fett över tid". Fett förbränns hela tiden och om fettförbränningen ökar om du gör något som t ex att använda vassle, behöver inte det betyda att du kommer att bli "fetare över tid" eftersom man inte tagit hänsyn till fettinlagringen

Jag tar ytterligare ett exempel:

Äter du en flottig pizza kommer din fettförbränning att öka, men det kommer din fettinlagring också att göra, vilket tror du kommer att öka mest av dessa två om du sätter dig i soffan o tittar på tv efteråt?

Alltså, titta inte bara på fettförbränningen (+) titta även på fettinlagringen (-). Det handlar om addition och subtraktion, inkomst och utgifter där energin totalt sett är länkad till hur mycket du går upp i vikt (hur mycket som blir fett och hur mycket som blir muskler är ett annat kapitel men man får både och när man går upp i vikt i de allra flesta fallen).

Tar du en vassledrink utöver vad du behöver för dagen i energi så visst kommer din fettförbränning att öka, men inte tillräckligt för att kompensera för att överskottsenergin från vasslet kommer att åstadkomma fettinlagring.

Rahf
2007-06-01, 21:58
Det var inte så likt mina svar i tråden*popcorn*

Kom igen, två gånger sjunker in bättre än en.


Jak läste icket så noka :em:

King Grub
2007-06-03, 17:34
Äter du en flottig pizza kommer din fettförbränning att öka,

Den var ny! :D Snarare undertrycks lipolysen kraftigt under bra många timmar av insulinfrisättning.

hereigo
2007-06-03, 22:00
så hårt jobb utan kosttillskott är det bästa? Om man nu får i sig tillräckligt mycket protein genom maten, finns det något bra/smart sätt att ha koll på detta utan att behöva räkna å väga etc ?

Eddie Vedder
2007-06-04, 03:54
Bli inte för inriktad på detaljer, ät dej ordentligt mätt bara och sen märker du ju om vågen går åt rätt håll. Om inte så justerar du bara matintaget uppåt lr neråt. Proteinmängden behöver du heller inte räkna på, ofta kommer man upp i mer protein än man behöver utan att ens tänka på det förutsatt att man inte undviker det i stort sett.
Käka nån proteinkälla till alla dina måltider så är det inga problem, för en person som dessutom ligger på överskott och styrketränar är proteinbehovet lägre och inte högre vilket är en vanlig missuppfattning då en del tror att det är en given linjär kurva mellan mer protein från mat-mer muskelprotein. Så är dock inte fallet tack och lov.;)