handdator

Visa fullständig version : Korsryggsont


Officer
2007-06-01, 10:08
Jag har mer eller mindre alltid haft ont i korsryggen då jag stått/gått lite längre stund (jag har provat olika skor med bra dämpning osv).
Problemet är nog den att jag svankar för mycket. Detta problem har min far också.

Nuförtiden har jag börjat få skitont i korsryggen när jag kör knäböj. Det har jag aldrig fått förut. Det känns som en extrem (obs: EXTREM) pump i korsryggen efter varje set knäböj och till slut kan jag inte köra något mer utan får packa och gå hem utan att kunna köra ett ordentligt benpass. Jag vet inte om jag svankar för mycket i böjen nuförtiden också.
Har testat att köra lättare i böjen men det gjorde ingen skillnad.
Vad kan det bero på?
Stretcha vilka muskler? Massage? Felaktigt utförande? (det måste det vara, men varför och hur?)


Detta gör mentalt mycket ont då jag tidigare haft sk exemplariska byggarböjar som varit mycket effektiva, men nu kanske jag börjar bli för gammal och förbrukad *cry*

bubbe
2007-06-01, 10:10
strikta böj? :D

machine gun
2007-06-01, 10:11
Har du varit hos en naprapat eller kiropraktor?

Ironbabe
2007-06-01, 10:21
Dina knäböj och framförallt dina frontböj är exemplariska! JAG VET :hbang:

Att du skulle vara gammal och förbrukad tänker jag inte ens kommentera *gah!*

Jag skulle iaf rek ett naprapat besök först och främst. Kan vara så att du är kort i höftböjarna eller nåt liknande.

Officer
2007-06-01, 10:23
strikta böj? :D

STFU you got me :D



Ironbabe: jag veeeeet jag vill fortsätta kunna böja som i gamla goda tiderna :D

Jag ska besöka Lennart Hägglund i Sumpan snart tror jag.

Otto GROV
2007-06-01, 15:04
ä de ren smärta eller typ bränner det? alltså pump trötthetsliknande känsla?

Otto GROV
2007-06-02, 14:20
du skrev ju att de va pumpliknade känsla såg ja ju nu*screwy*

Testat å strecha korsryggen?? ja själv brukade få grym pump i korsryggen bara av att stå eller sitta upp längre perioder? strechning av korsryggen gjorde att problemet försvann ganska fort.

Milia
2007-06-02, 20:26
Jag skulle nog sätta en spänn på ironbabes råd: stretcha höftböjarna för du är mest troligt kort där, det orsakar svank.