handdator

Visa fullständig version : tigerofswedens träningsdagbok


Sidor : [1] 2

tigerofsweden
2007-06-01, 09:52
Tänkte det var dags att starta en ny journal nu när mitt eviga dietande äntligen är slut. Jag har nu tränat på ett bra tag och har lärt känna min kropp. Har nu den vetskapen som jag inte hade när jag började för hur jag ska lägga upp min träning samt kost. Har legat på energiunderskott cirka 2/3 av tiden jag tränat vilket förklarar mina dåliga resultat, dessutom har detta underskottet periodsvis varit rätt kraftigt då jag inte vetat kcalinnehållet på de jag ätit.

Nu känner jag mig dock mer taggad än någonsin att inleda min jakt på nya starka stora muskler och jag kommer i denna journalen skriva ner dagens träningspass, vikt, midjemått och kcal. Jag kommer inledningsvis att köra 3 helkroppspass och 2 cardiopass i veckan. Helkroppspassupplägget har jag lånat från Scratch89! Eftersom det är sommar så kommer jag lägga mig väldigt nära kaloribalans så inte vikten rinner iväg allt för mkt.

Mina nuvarande stats är
Längd 178
Vikt 69,7
Midjemått 77,5

Dagsformen
http://img244.imageshack.us/img244/7115/dagsformlp0.jpg

mela
2007-06-01, 09:54
OOoooooh! En journal! *cupid*
Bra armar du gått och skaffat dig hörrödu. Fin skit! *popcorn*

Jobba på nu!

Brooklyn
2007-06-01, 10:03
sweet!
lite max-stats? *popcorn*

tigerofsweden
2007-06-01, 10:17
OOoooooh! En journal! *cupid*
Bra armar du gått och skaffat dig hörrödu. Fin skit!

Jobba på nu!

Tackar, ja armarna är de inget fel på, resten av kroppen ska :whipped:

sweet!
lite max-stats?

Maxstats ja *whistle* Bänkpress har jag inte kört på ett halvår, men provade att maxa mitt i deffen för en månad sen, då stanna vikten på 85kg, innan jul tar jag 100kg. Marklyft har jag inte maxat på ett bra tag, men gjorde 4 reps på 140kg iförrgår. Bristen på benstyrka är anledningen till min låga kroppsvikt så böj snackar vi inte ens om :MrT: Det kommer dock bli betydligt bättre nu under uppbyggnad så ber om att få återkomma :)

GymTT
2007-06-01, 10:18
Bra classie! kör hårdast nu

Scratch89
2007-06-01, 10:39
Finfint att du har mitt schema. Hoppas det funkar lika bra för dig som det gjorde för mig! Det här ska följas!

rolf
2007-06-01, 11:25
GRRR! *drool*
Bra form, följas skall! :thumbup:

tigerofsweden
2007-06-01, 13:36
Bra classie! kör hårdast nu

Finfint att du har mitt schema. Hoppas det funkar lika bra för dig som det gjorde för mig! Det här ska följas!

GRRR!
Bra form, följas skall! :thumbup:

Tack grabbar, behöver all peppning jag kan få!

Va dock nära på att få en mardrömsstart på den nya journalen :( Mer om detta under kommentaren på passet.

Fredag den 1 Juni 2007

Plan hantelpress
31 kg x 7, 7, 7, 6

Sittande hantelpress
21 kg x 4
18,5 kg x 8
16 kg x 10

Benspark
60 kg x 12
55 kg x 13
50 kg x 14

Sittande lårcurl
40 kg x 20
45 kg x 12
50 kg x 7

Drag till hakan
30 kg x 15
35 kg x 12
40 kg x 6

Sittande vadpress
45 kg x 17, 15, 14

Pushdown
50 kg x 19, 15, 12

Magmaskin
40 kg x 15, 9, 7

Kommentar
I första setet på sittande hantelpressar lyckades jag halvvägs i den positiva fasen få hanteln bakom kroppen och va milimetrar från att skada axeln rejält men lyckades på något sätt undvika en större katastrof. Efteråt var jag rejält skakis och mådde illa så rädd jag var. Bara tanken på att förstöra träningen ett bra tag framöver gjorde mig nästan gråtfärdig :cryout:. Jag kände ingen smärta sen utan kunde fortsätta träna trots att jag psykiskt var helt fucked up. Kunde inte riktigt fokusera mig på träningen efteråt utan gick mest och tänkte på vad som kunnat ske om jag haft otur. Nu såhär 2h efter känns de knappt ngt men jag bävar för att det kanske kommer imorgon :( Ska springa in till affären och kolla om de har någon tigerbalsam att smörja in axeln med för säkerhets skull. Skulle just vara en snygg början på en nysatsning ifall jag skadar mig på första passet... Håll tummarna för mig grabbar! :)

rolf
2007-06-01, 13:39
Äckligt när sånt händer. Ungefär som att ramla eller nästan ramla i böjen. Usch. Bra att det gick ok iaf! :thumbup:
Stabilt pass också, fina hantelpressar :)

tigerofsweden
2007-06-01, 14:23
Äckligt när sånt händer. Ungefär som att ramla eller nästan ramla i böjen. Usch. Bra att det gick ok iaf! :thumbup:
Stabilt pass också, fina hantelpressar :)

Jo det är farliga grejor vi pysslar med :) Nu är jag iallafall insmord i tigerbalsam och hoppas på de bästa! Jo hantelpressarna var okej, iallafall i förhållande till min kroppsvikt men de ska ökas, 41kg ska de va innan nyår :thumbup:

tigerofsweden
2007-06-01, 21:08
Dagens käk
Fram till grillkvällen med flickvännen hade jag käkat 1600 kcal, efteråt landa jag nog på runt 3000 kcal *drool* Grillat är gott!

Johan_P
2007-06-01, 21:11
Dagens käk
Fram till grillkvällen med flickvännen hade jag käkat 1600 kcal, efteråt landa jag nog på runt 3000 kcal *drool* Grillat är gott!

Så det ska tas! Längtar lite till grillandet...

tigerofsweden
2007-06-02, 08:32
Så det ska tas! Längtar lite till grillandet...

Ja det är lätt en av sommarens höjdpunkter

Dagens vikt
70,3 kg, som sagt grillat är gott *popcorn*

Kurash
2007-06-02, 09:04
Formen ser grymt bra ut. Kan du inte posta schemat du tänkt köra? Antar att du fokuserar på olika muskelgrupper varje pass, även om det är helkropp?

mela
2007-06-02, 10:05
Dagens vikt
70,3 kg, som sagt grillat är gott *popcorn*

Det är läskigt att vi väger ungefär lika myckt och du är 10cm längre :(

tigerofsweden
2007-06-02, 10:10
Formen ser grymt bra ut. Kan du inte posta schemat du tänkt köra? Antar att du fokuserar på olika muskelgrupper varje pass, även om det är helkropp?

Tack det var jättekul att höra! Jo tanken är ju att lägga muskelgrupperna på olika platser varje dag beroende på vad som prioriteras :) Jovisst kan jag det, upplägget är taget från Scratch89 och jag kommer kanske inte köra exakt som här står utan kommer optimera efter mina förutsättningar men det kommer ungefär se ut så här;

Pass 1

Bänkpress
Chins (belastade)
Sittande Hantelpress
Kabelrodd
Benspark
Liggande Lårcurl
Drag Till Hakan
Stående Vadpress
Pushdowns
Skivstångscurl

Pass 2

Plan Hantelpress
Skivstångsrodd
Press Bakom Nacken
Chins
Knäböj
Sittande Lårcurl
Lyft åt sidan
Sittande Vadpress
Dips
Discoövning

Pass 3

Push-Press
Marklyft
Lutande Bänkpress
Omvända latsdrag
Repextension
Vadpress I Benpress
Discoövning

För de flesta övningar körs 3 set. Jag kommer alternera beroende på övning och prioritet tre olika sätt att köra setet på. Det första sättet är att köra på samma arbetsvikt alla tre set. Den andra sättet är att köra tungt första setet för att sen sänka vikten både andra och tredje setet. Och slutligen det tredje är att gå ut på en låg vikt för att för varje set höja vikten.

Det jag vill uppnå med upplägget är att få både styrka och hypertrofi. Ska ge upplägget en chans och utvärdera om ett par månader för att se hur de gått. Förhoppningsvis mkt bra :thumbup:

tigerofsweden
2007-06-02, 10:11
Det är läskigt att vi väger ungefär lika myckt och du är 10cm längre :(

Gah vadå läskigt, jag är en speta och som du säger mkt klenare än dig :Virro

eleni
2007-06-02, 10:11
Ser grymt ut tigern! :thumbup:
Jag kommer nog göra dig sällskap på Victoria efter att mitt Gerdakort gått ut siste juni. Ses där!

tigerofsweden
2007-06-02, 10:17
Ser grymt ut tigern! :thumbup:
Jag kommer nog göra dig sällskap på Victoria efter att mitt Gerdakort gått ut siste juni. Ses där!

*cupid* Grymt, vad har fått dig att byta gym om man får fråga?





Är det för att jag är mkt trevligare än Sheogorath :naughty:

mela
2007-06-02, 10:23
Gah vadå läskigt, jag är en speta och som du säger mkt klenare än dig :Virro

Fast det är du inte egentligen :em:

Scratch89
2007-06-02, 14:09
Vart var ryggövningarna i passet du körde? Ingen biceps heller, wtf? :D

Såg bra ut annars, bra att du testar runt lite vad som känns bäst för dig. Jag älskar att droppa vikter i hantelpressen, men det vettigaste är nog att hålla huvudet kallt och köra flera set på samma vikt, som du gör. Kör hårt! :thumbup:

eleni
2007-06-02, 14:20
*cupid* Grymt, vad har fått dig att byta gym om man får fråga?





Är det för att jag är mkt trevligare än Sheogorath :naughty:

Haha jovisst e det så ;)
Ne men som sagt, mitt kort går ut siste juni och tydligen så ska det genomföras en massa renoveringsarbete på Gerdahallen under sommaren. Har ingen lust att betala för att träna på en byggarbetsplats.

tigerofsweden
2007-06-02, 20:01
Vart var ryggövningarna i passet du körde? Ingen biceps heller, wtf?

Såg bra ut annars, bra att du testar runt lite vad som känns bäst för dig. Jag älskar att droppa vikter i hantelpressen, men det vettigaste är nog att hålla huvudet kallt och köra flera set på samma vikt, som du gör. Kör hårt! :thumbup:

Haha, hade träningsvärk i både rygg och biceps från förra passet så tänkte att det var bäst att vänta till nästa pass. Jag älskar och köra tungt på hantelpressar, särskilt när man ligger på kcal+ ;) Imorgon ska de köttas!

Haha jovisst e det så ;)
Ne men som sagt, mitt kort går ut siste juni och tydligen så ska det genomföras en massa renoveringsarbete på Gerdahallen under sommaren. Har ingen lust att betala för att träna på en byggarbetsplats.

Nä det förstår jag, du är välkommen, ska bli kul med en SL'are :thumbup:

Dagens käk
Ligger nu på ungefär 2700 kcal och innan jag lägger mig så blir det en kaseindrink på 200 kcal, så landar väll på strax under 3000 kcal

Dagens cardio
Joggade i rask takt 25min


Sen har jag sprungit runt på ett köpcenter med frugan, köpte ett par lacostedojjor och ett träningslinne :D

mela
2007-06-02, 20:04
Sen har jag sprungit runt på ett köpcenter med frugan, köpte ett par lacostedojjor och ett träningslinne :D

oh noes! not lacoste!

tigerofsweden
2007-06-02, 20:09
oh noes! not lacoste!


*grr27* De hade inga andra skor i min storlek (45) jag letade i miljoner affärer och hitta slutligen dessa! Ska på student på fre och de skorna jag har nu har mer hål än en ost *gah!*

GymTT
2007-06-02, 20:17
när blir de styrka igen bro?*popcorn*

tigerofsweden
2007-06-02, 22:33
när blir de styrka igen bro?*popcorn*

Imorgon blir det styrka igen, hoppas på ett grymt pass ;)

Kikkomannen
2007-06-02, 23:56
Vore kul att veta lite mer om dig!
Hur länge har du tränat sammanlagt?
Har du bulkat något innan deffen?
Hur tränar du, prio när det gäller kontakt, eller tillåter du dig att fuska/köra mindre strikt för att träna tyngre?

tigerofsweden
2007-06-03, 18:49
Söndag den 3 Juni 2007

Benpress
100 kg x 15, 110 kg x 13, 120 x 7

Dips (belastade)
+15 kg x 9, +10 kg x 10, +5 kg x 10

Lutande bänkpress
60 kg x 6, 55 kg x 6, 50 kg x 11

Skivstångsrodd
40 kg x 20, 50 kg x 15, 60 kg x 12

Sidolyft i maskin
25 kg x 15, 30 kg x 12, 35 kg x 7

Hammercurl
18,5 kg x 7, 16 kg x 10, 13,5 kg x 13

Vadpress i hacksquat
120 kg x 10, 150 kg x 10, 170 kg x 10

Kommentar
Grym träningsvärk i baksida lår efter förra passet vilket satte lite käppar i hjulet på benpressen. Teknikträning i rodden men det tog ändå bra! Försöker hitta en så strikt teknik som möjligt så det riktigt bränner i ryggen! Kändes bra allt som allt, inga känningar i axeln vilket känns grymt bra :)

Dagens vikt
70,5 kg

Dagens käk
2600 kcal

tigerofsweden
2007-06-03, 18:58
Vore kul att veta lite mer om dig!
Hur länge har du tränat sammanlagt?
Har du bulkat något innan deffen?
Hur tränar du, prio när det gäller kontakt, eller tillåter du dig att fuska/köra mindre strikt för att träna tyngre?

Sure, kul du undrar :)

Jag har tränat lite mer än 2 år sammanlagt. Regga mig här i början på 2005 och satte igång min träning sommaren 2005 då jag starta min första bulk. Vid nyår 2006 startade jag min första deff som inte blev klar förens sommaren 2006. Försökte sen i slutet på sommaren lägga mig på kcal+ men blev för tjock för snabbt, vilket gjorde att jag velade fram och tillbaka nästan ett halvår på underskott då det inte hände särskilt mkt. Så har det väll egentligen hållt på fram till denna våren då jag bestämde mig för att deffa ner mig ordentligt för att sen börja bygga i lagom takt. Och där är vi då nu :) Så det var min träningsbakgrund kortfattat!
Har provat olika upplägg och kör nu varannan dag helkroppspass, varvat med olika former av cardio på "vilodagarna" :) Jag kör rätt strikt med långsam negativ i alla övningar, är rädd att skada mig ifall jag kör för ostrikt! Och japp, jag vill ha kontakt, jag är trots allt kroppsbyggare och inte tyngdlyftare ;)

GymTT
2007-06-03, 20:03
bra pass! mer styrka i benpressen nu gubben!
kör stenhårt

mela
2007-06-03, 20:06
Jag gillar passet trots att det är helkropp :D Bra jobbet tigern!

Scratch89
2007-06-03, 22:41
Fint pass! Bra roddar, tycker också att det är bra att få in en fin kontakt innan man lastar på för mycket!

tigerofsweden
2007-06-04, 17:39
Fint pass! Bra roddar, tycker också att det är bra att få in en fin kontakt innan man lastar på för mycket!

Jo precis min uppfattning, nästa gång blir det lite mer vikt :)

Dagens vikt
70,7 kg

Dagens käk
2500 kcal

Dagens cardio
60 min promenad och Sum41 i mp3spelaren :hbang:

Timmi
2007-06-04, 17:58
Sheit, jag väger typ 20 kg mer än dig och det måtte fan bara vara fett. Schysst form du är i, kommer jag också se ut så om jag går ner de där 20kg tror du?

Sum41 är bra och trallvänligt

tigerofsweden
2007-06-04, 18:01
Sheit, jag väger typ 20 kg mer än dig och det måtte fan bara vara fett. Schysst form du är i, kommer jag också se ut så om jag går ner de där 20kg tror du?

Sum41 är bra och trallvänligt

Vi möts på halva vägen så är vi i liknande form då :thumbup: Klart du kommer vara i samma form!! Bara köra på för kung o fosterland eller som TT hade sagt KRIGA PÅ ;)

Scratch89
2007-06-04, 21:29
Du går upp i lagom takt. Det fina är att du troligen ligger på ett så optimalt överskott att du kommer bygga samtidigt som du stannar kvar i hyfsad form. Opti! *cupid*

tigerofsweden
2007-06-05, 08:10
Du går upp i lagom takt. Det fina är att du troligen ligger på ett så optimalt överskott att du kommer bygga samtidigt som du stannar kvar i hyfsad form. Opti! *cupid*

:) Vägde dock lite mindre idag men skynda långsamt är de som gäller

Tisdag den 5 Juni 2007

Chins (belastade)
+10 kg x 7, +7,5 kg x 6, +5 kg x 5, Kv x 7

Marklyft
70 kg x 5, 100 kg x 5, 5, 5

Skullcrusher
Ez stång + 15 kg x 10, Ez stång + 17,5 kg x 7, Ez stång + 15 kg x 8

Flyes som stretchövning
11 kg x 15, 15, 15

Knäböj
35 kg x 10, 45 kg x 10, 55 kg x 5

Sidolyft i cable
5 kg x 15, 7,5 kg x 10, 10 kg x 10

Repcrunch
60 kg x 20, 60 + 5 kg x 15, 60 + 6 kg x 15

Kommentar
Hade grym träningsvärk i axlar, biceps och ben så fick uteslutna några övningar och köra väldigt lätt passet igenom. Knäböjen gick inte ens köra så ont i låren jag hade. Körde bara till fail i chinsen. Dessutom tränade jag 7 på morgonen *screwy* Nä nog med ursäkter det va ett kasst pass.

Dagens vikt
70,1 kg

Idag är det första dagen som receptionist på SATS i Malmö, kick it :D

eleni
2007-06-05, 08:16
Du verkar vara förförljd av den onda träningsvärken. Förra passet hade du också träningsvärk ;)

Ang. att träna kl 7 på morgonen - *screwy* Hade du tränat på Gerda hade du och bertbert kunnat göra sällskap.

Lycka till på (det nya?) jobbet idag!

tigerofsweden
2007-06-05, 08:19
Du verkar vara förförljd av den onda träningsvärken. Förra passet hade du också träningsvärk ;)

Ang. att träna kl 7 på morgonen - *screwy* Hade du tränat på Gerda hade du och bertbert kunnat göra sällskap.

Lycka till på (det nya?) jobbet idag!


Japp, jag är verkligen inte van vid att träna igenom hela kroppen varannan dag :) Men det blir väll bättre, hoppas jag ;)

Jag gillar iofs och träna med bertbert, dem stör aldrig utan sitter o pustar i sina maskiner, på gymmet är jag en enstöring :D

Scratch89
2007-06-05, 11:46
Bra pass, fast jag ger dig fortfarande rådet jag gav till dig igår; kör inte till fail, och kör ett eller två tunga set per övning, så att du inte kör så jädra många reps. Det drog ned min träningsvärk. Dock kommer du vänja dig snart.

Timmi
2007-06-05, 12:50
Helkropp *gah!* *spy*

Förstår inte att du orkar med det men ser ju ut att rulla på bra iaf

tigerofsweden
2007-06-05, 23:10
Helkropp *gah!* *spy*

Förstår inte att du orkar med det men ser ju ut att rulla på bra iaf

Nä det tar emot rejält och köra helkropp, tycker splittat är mkt roligare!

Dagens käk
Blivit mkt mat idag, strax under 4000 kcal skulle jag tro *whistle*

tigerofsweden
2007-06-06, 07:34
Dagens vikt
70,3 kg

Dagens cardio
60 min morgonpromenad

Scratch89
2007-06-06, 09:23
Det finns ju ingen anledning att köra helkropp om du inte tycker om det. Vissa har träningsvärk i flera dagar så fort de bara ser en hantel, vissa inte.

tigerofsweden
2007-06-06, 13:45
Kommer ändra lite i mitt upplägg eftersom jag inte känner mig helt tillfreds med helkropp. Kanske lite tidigt och ändra något men känner att jag vill tycka det är kul på gymmet :)

Detta tänker jag testa

Pass 1. Bröst, triceps och axlar

Pass 2. Rygg, biceps och underarmar

Pass 3. Ben, vader och mage

Kommer basera ALLA övningar på tunga basövningar, Hantelpressar, Dips och Chins med vikt, Marklyft, Skivstångs- och hantelrodd, Militärpressar, Skivstångscurl, Knäböj, Benpress, Vadpress osv. Försöka minimera tryck och kläm i cable utan köra hårt varannan dag.

Åsikter på detta? :)

mela
2007-06-06, 15:46
Åsikter på detta? :)

Ser bra ut. Kör hårt! :hbang:

GymTT
2007-06-06, 15:47
Låter bra Classe! Tror också på det med mycket tunga basövningar!

Scratch89
2007-06-06, 16:32
Håller med, ser bra ut. Jag skulle försöka eliminera både separata biceps- och tricepsövningar, och istället satsa helhjärtat på mycket pressövningar för bröst/axlar och dragövningar för ryggen. Om du kör bänk, hantelpress, militärpress och press bakom nacken på pressdagen, kanske du inte behööver köra mer triceps, utan kanske avsluta med dips eller så. Samma sak dragdagen, har du kört skivstångsrodd, chins, latsdrag och kabelrodd så är man inte så kaxig i biceps längre. :D

tigerofsweden
2007-06-06, 21:31
Ser bra ut. Kör hårt! :hbang:

Låter bra Classe! Tror också på det med mycket tunga basövningar!

Håller med, ser bra ut. Jag skulle försöka eliminera både separata biceps- och tricepsövningar, och istället satsa helhjärtat på mycket pressövningar för bröst/axlar och dragövningar för ryggen. Om du kör bänk, hantelpress, militärpress och press bakom nacken på pressdagen, kanske du inte behööver köra mer triceps, utan kanske avsluta med dips eller så. Samma sak dragdagen, har du kört skivstångsrodd, chins, latsdrag och kabelrodd så är man inte så kaxig i biceps längre. :D

Tackar för responsen och det du säger Scratch låter klokt i mina öron :)

Dagens käk
Ja runt 2800 kcal hade de nog blivit. Vilat idag och känner mig redo imorgon för att ge mig på ett tyngre hantelpar i hantelpressarna för bröst, ska bli intressant :cool:

Scratch89
2007-06-06, 22:59
Allt över sex reps är rehab, osv. :thumbup:

tigerofsweden
2007-06-10, 21:42
Tänkte ge en liten uppdatering på vad som händer!

Har inte slutat träna men har drabbats av svår allergi och en eventuell förkylning som satt stopp för hård träning, är konstant trött och hängig *gah!*
Ska till läkaren imorgon och få en spruta och kolla vad fan som är fel på mig :)
Har ätit för mkt de senaste dagarna, studenfester och kalas har satt sina spår, blir och tighta till kosten lite så man är i bra form på semestern ;)

Rapporterar imorgon hur de gick :thumbup:

tigerofsweden
2007-06-11, 20:42
Sådär nu har man fått en spruta i Gluteus Maximus :D

Sköterskan sa att jag va vältränad, jag tror hon va sugen :naughty:

Mår iaf redan bättre och idag och imorgon har jag och ska jag pressa på stranden, dags att bli brun och lägga grunden inför semestern till kroatien :cool:

Idag körde jag fram- och baksida lår samt vader och mage. Gick bra och jag blev så svettig att det inte fanns en kvadratcentimeter som var torr på tröjan, då har man gett allt (eller så har man lätt för o svettas) *whistle*



Enligt rykte kommer GymTT ner till Skåne och tränar med moi, ser vi fram emot ;)

mela
2007-06-11, 21:23
Sköterskan sa att jag va vältränad

Bildbevis! *popcorn*

tigerofsweden
2007-06-11, 21:30
Bildbevis! *popcorn*

Du inser att du just bett om en bild på min gluteus hoppas jag?! :laugh:

rolf
2007-06-11, 21:46
Du inser att du just bett om en bild på min gluteus hoppas jag?! :laugh:

*drool* Snela bild nü!

tigerofsweden
2007-06-11, 21:55
*drool* Snela bild nü!


För din skull så gör jag fan det :D Men detta är i mitten av dieten typ, betydligt fastare nu :em:

http://img236.imageshack.us/img236/1479/azzzya0.jpg

*kissass*

tigerofsweden
2007-06-13, 22:55
Sådär, nu har jag fått tillbaka aptiten och kan börja tuffa igång igen

Imorgon är det rygg, biceps och underarmar :)

Säger som TT, nu jävlar ska de krigas *gah!*

GymTT
2007-06-13, 23:20
Sådär, nu har jag fått tillbaka aptiten och kan börja tuffa igång igen

Imorgon är det rygg, biceps och underarmar :)

Säger som TT, nu jävlar ska de krigas *gah!*

Ser fram emot läsning, dude!

*popcorn*

Timmi
2007-06-14, 18:35
Sådär, nu har jag fått tillbaka aptiten och kan börja tuffa igång igen

Imorgon är det rygg, biceps och underarmar :)

Säger som TT, nu jävlar ska de krigas *gah!*


Känner precis likadant, har också varit helt jävla orkeslös i solen och moln av pollen. Skönt att du kommer igen nu! Kriga på i sann TT anda :D

Tompa
2007-06-14, 18:58
Hur många kalorier låg du på under deffen?

Och vad är målet nu under sommaren?

tigerofsweden
2007-06-14, 22:25
Känner precis likadant, har också varit helt jävla orkeslös i solen och moln av pollen. Skönt att du kommer igen nu! Kriga på i sann TT anda :D

Jo pollen är ingen höjdare, som tur är så hjälper sprutan mig otroligt mkt! Ska försöka komma upp i TT standard men det blir svårt ;)

Hur många kalorier låg du på under deffen?

Och vad är målet nu under sommaren?

Jag låg på mellan 1500-2000 kcal, så ganska lågt. Målet nu under sommaren har jag lite svårt att komma fram till :) Trivs med att vara smal men vill så gärna bygga. Att ligga på kaloribalans är inget för mig, jag vill antingen bygga eller deffa, iallafall tills jag är nöjd med massan, vilket jag kanske är om 10 kvalitetskilo;)

tigerofsweden
2007-06-14, 22:33
14/6 Rygg, biceps och underarmar

Chins
+10 x 8,6 Kv x 9,8

Marklyft
100 x 5, 140 x 2, 120 x 8,6

Stångrodd
50 x 10, 60 x 5, 50 x 5,8,5

Latsdrag bakom nacken
60 x 9,7,7

Latsdrag med v-handtag
50 x 8,7 40 x 9

Skivstångscurl
30 x 7,7,7

Hammercurl
13,5 x 9,9,9

Sen avslutade jag med lite underarmsövningar

Kommentar
Chinsen gick bra. Marklyften sämre. Teknikträning i stångrodden. Ätit 1500 kcal de senaste dagarna tack vare värmen o allergin så va ganska tom på energi efter de två första övningarna men det gick hyffsat iaf :)

Dagens vikt
70 kg

Dagens midjemått
Strax under 78 cm

mela
2007-06-14, 22:41
JAG ÄLSKAR DE!
Bra där tigern, trots underskottet osv :thumbup:

L-Sami
2007-06-14, 22:41
Hur kör du när du kör biccar, strikt med kontakt eller?

Brooklyn
2007-06-14, 22:42
sweeeet :hbang:

tigerofsweden
2007-06-14, 22:48
JAG ÄLSKAR DE!
Bra där tigern, trots underskottet osv :thumbup:

Jepp jag försöker, ångest bara om man ska lägga sig på överskott eller underskott :)

Hur kör du när du kör biccar, strikt med kontakt eller?

Ja det blir väldigt strikt, särskilt när jag redan har pump i dem efter alla ryggövningar och tvingas köra päronvikter. Men jag tror rätt mkt på kontakt istället för att "skiten ska upp". Jämför jag mina biceps med andra på gymmet så är mina större än många som kör mycket tyngre!

sweeeet :hbang:

Man försöker, måste ju ifatt dig o L-Sami, eller komma i närheten iaf ;)

L-Sami
2007-06-15, 13:39
Ja det blir väldigt strikt, särskilt när jag redan har pump i dem efter alla ryggövningar och tvingas köra päronvikter. Men jag tror rätt mkt på kontakt istället för att "skiten ska upp". Jämför jag mina biceps med andra på gymmet så är mina större än många som kör mycket tyngre!



Det var det jag tänkte också, ska nog börja köra med kontakt biccarna och alla andra isoleringsövningar till nästa bulk. Det är just armarna som släpar och axlarna som släpar, just pga jag har kört med "skiten ska upp" .

tigerofsweden
2007-06-15, 15:13
Det var det jag tänkte också, ska nog börja köra med kontakt biccarna och alla andra isoleringsövningar till nästa bulk. Det är just armarna som släpar och axlarna som släpar, just pga jag har kört med "skiten ska upp" .

Ska bli intressant att se hur armarna växer nu under nästa uppgångsfas, de har alltid varit större än resten av muskelgrupperna :) Jo har samma problem med axlarna, fast ännu större problem skulle jag tro :( Är väldigt smal över axlarna så där är verkligen saker att jobba på, kommer försöka köra dem så hårt som möjligt för att få tillväxt, finns inget så snyggt som breda axlar *drool*

tigerofsweden
2007-06-18, 18:56
Iförrgår körde jag axlar och triceps vilket gick rätt okej :) Igår mätte magen 76cm avslappnad *weeee*
Idag har jag kört lite disco i föräldrarnas garage *whistle* Har varit hos pärona nu ngn dag och ska återvända hemåt på tis kväll, ser verkligen fram emot att träna "på riktigt" igen efter dem här dagarna :cool:

Scratch89
2007-06-18, 20:34
Det är när man måste improvisera, typ hemma i ett garagegym med begränsade redskap och vikter, som man får den där extra träningsgnistan. Förra året var jag på en veckas semester med bara tiokgshantlar, det var roligt att köra 20-30 reps per set överallt. :D

Timmi
2007-06-18, 20:42
76 CM!? Herreminje människa, finns du öht?

Väntar med spänning på att få läsa om ett till ordentligt pass ;)

tigerofsweden
2007-06-20, 14:32
Det är när man måste improvisera, typ hemma i ett garagegym med begränsade redskap och vikter, som man får den där extra träningsgnistan. Förra året var jag på en veckas semester med bara tiokgshantlar, det var roligt att köra 20-30 reps per set överallt. :D

Högreps for teh win ;)

76 CM!? Herreminje människa, finns du öht?

Väntar med spänning på att få läsa om ett till ordentligt pass ;)

77 imorse :Virro Jo ska lägga upp ryggpasset nu, det va hyffsat :D

tigerofsweden
2007-06-20, 14:42
20/6 Rygg, biceps, underarmar

Chins
+10 x 8,7
+5 x 7,5

Marklyft
120 x 10
130 x 5,4

Stångrodd
50 x 10
60 x 10,10,13
50 x 16

Latsdrag bakom nacken
65 x 8,6
60 x 6

Latsdrag med v-handtag
50 x 6,6
40 x 11

Skivstångscurl
30 x 10,8,7,6

Och slutligen lite underarmsövningar

Kommentar
Styrkan börjar öka så smått, iallafall öka jag i allt jämfört med förra passet. Klyddar fortfarande med tekniken i stångrodd!

Dagens vikt
69,3 kg

Dagens midjemått
77 cm

Har tänkt att uppnå en fysik som platsar på en AF-scen 2010 och ett par år efter det en CBB fysik som är mitt drömmål som jag SKA uppnå :) OM jag får för mig att ställa mig på en scen är det definitivt i CBB, deras fysiker är enligt mig väldigt lagom och otroligt snygga :thumbup:

Har även börjat anamma lite av Grandmasters periodiska fasta, vilket innebär att jag koncentrerar huvuddelen av mitt dagliga kcalintag timmarna efter träningen, vi får väll se vad de ger för resultat!

Må väl kamrater

Timmi
2007-06-20, 14:44
Jeflar, en 10:a på 120 i mark? Konditionstränar du eller? Schysst pass i vanlig ordning

tigerofsweden
2007-06-20, 15:00
Jeflar, en 10:a på 120 i mark? Konditionstränar du eller? Schysst pass i vanlig ordning

Haha, jo man skulle kunna tro de ;) Trodde det va 130kg så var först skitglad ha ha! Problemet är att chinsen suger verkligen rätt mkt energi så nästa vecka blir det mark först sen chins på kroppsvikt, får alternera veckovis så man ökar bra i båda övningarna!

tigerofsweden
2007-06-21, 13:38
21/6 Bröst, triceps

Plan hantelpress
31 x 6, 4
26 x 10, 7, 5

Snedbänk
60 x 7, 7, 7
50 x 11

Maskinpress
40 x 15
45 x 10
50 x 8

Dips
+15 x 5, 5
+10 x 5, 5

Skullcrusher
+10 x 10
+15 x 8, 7, 7
+10 x 11

Pushdown
45 x 9
50 x 5
45 x 8
40 x 11

Kommentar
Pressarna för bröst går riktigt dåligt, är helt trycklös, innan dieten körde jag på 33,5 och nu dör dem direkt och det känns väldigt ostadigt. Luften på gymmet är riktigt dålig nu, många som klagat och det gör inte saken bättre att de håller på att bygga om sidan om. Fick beröm för mina dips som var djupa och fina :)

Dagens vikt
69,4 kg

Tog lite bilder igår på olika poser som jag har tänkt göra en gång i månaden nu för att se hur utveckligen går med IF upplägget. Ska bli kul att jämföra bilderna sen och se om jag har ökat något :)

Nu är det midsommar och gymmet stänger ett par dagar, nästa pass blir på söndag så jag passar på att önska alla en trevlig midsommar *kissass*

tigerofsweden
2007-06-24, 17:16
Idag tränade jag ben, det var roligt *whistle* Tyvärr va gymmet överbefolkat fast jag befann mig där 3min efter öppning :MrT:
Jag väljer att inte redovisa mina benpass förens styrkan har kommit igång ordentligt. Men en sak är säker, ska jag ngn gång tävla så måste jag bruka allvar med benträningen :em:

Jag va hemma över midsommar och körde ett lättare axelpass som jag inte antecknat. Imorgon kör jag nog bröst, triceps och mage.

GymTT
2007-06-24, 18:15
Idag tränade jag ben, det var roligt *whistle* Tyvärr va gymmet överbefolkat fast jag befann mig där 3min efter öppning :MrT:
Jag väljer att inte redovisa mina benpass förens styrkan har kommit igång ordentligt. Men en sak är säker, ska jag ngn gång tävla så måste jag bruka allvar med benträningen :em:

Jag va hemma över midsommar och körde ett lättare axelpass som jag inte antecknat. Imorgon kör jag nog bröst, triceps och mage.

äh, bra med kontakt sålänge! kriga på kompis..

Scratch89
2007-06-24, 19:56
Jag håller med dig, benträningsmotivationen är inte på topp direkt. *whistle*
Men om man känner att man har hyfsade ben/vader, som jag tycker att jag har t.ex, så kanske det räcker att bara köra lite underhållning, eller köra för att få lite pump. Dock är det snyggt med stora ben. :(

tigerofsweden
2007-06-25, 12:32
25/6 Bröst, triceps, mage

Plan hantelpress
31 x 7, 7, 6, 4

Snebänk
65 x 8
70 x 5, 4
60 x 8

Några set CC-flyes

Dips
+10 x 8, 7, 7, 6

Skullcrusher
+15 x 9
+17,5 x 6, 6, 5
+15 x 7

Pushdown
40 x 15
45 x 8, 7, 7, 7

CC-crunch
65 x 15
70 x 13, 10
65 x 15, 15

Kommentar
Äntligen ett pass som kändes bra :) Riktigt kul och träna idag. Nu följer några timmars överätning innan fastan inleds. Imorgon är det vilodag och då kommer jag fördela dagens intag på 3 stora måltider så att jag landar på strax under 3000 kcal. Då ska jag äta min hemmagjorda kaksmulsmusli till frukost :hbang:

Dagens vikt o midjemått
70,3 kg, 78 cm

Scratch89
2007-06-25, 13:12
Fina vikter! Är hantelpressarna djupa, strikta o fina?

tigerofsweden
2007-06-25, 13:16
Fina vikter! Är hantelpressarna djupa, strikta o fina?

Det börjar komma :) Jodå de är djupa och fina! Strikt kör jag alltid! Kör jag snabb negativ rörelse så känns det som jag inte har kontroll på rörelsen och att jag lätt kan skada mig så det är väldigt långsamma och fina reps! Får fin pump i rattarna så jag är nöjd ;)

Otto P
2007-06-25, 13:40
Mycket intressant läsning!:thumbup: Denna journal ska följas

tigerofsweden
2007-06-25, 13:42
Mycket intressant läsning!:thumbup: Denna journal ska följas

Kul med nya läsare, uppskattas verkligen :)

tigerofsweden
2007-06-25, 15:51
*Burp* Sådär, klämde precis 120g pasta, 120g kyckling, 1 äpple och 2 kanelbullar :D Nu inleds fastan som kommer brytas imorgon runt 9 tiden då det är frukost *popcorn*

Scratch89
2007-06-25, 23:26
*Burp* Sådär, klämde precis 120g pasta, 120g kyckling, 1 äpple och 2 kanelbullar :D Nu inleds fastan som kommer brytas imorgon runt 9 tiden då det är frukost *popcorn*

Bra att inleda fastan med kanelbullar. :D

tigerofsweden
2007-06-26, 09:36
Bra att inleda fastan med kanelbullar. :D

Absolut *drool* ;)

Dagens vikt
70,2 kg

Aaahh min frukost idag va fin, strax över 1000 kcal *popcorn* Skönt med vilodag idag, imorgon blir det antingen axlar eller rygg beroende på hur träningsvärken i benen känns, just nu har jag för ont för o köra marklyft :MrT:

LadyInsane
2007-06-26, 10:18
Go frukost där, och bra pass senast. :)

tigerofsweden
2007-06-26, 10:35
Go frukost där, och bra pass senast. :)

Oj kul med en till läsare :)

Den va mkt god, min kaksmulemusli kan få vilken frukost som helst att bli energirik ;) Tackar, det ska bara bli bättre o bättre *flex*

LadyInsane
2007-06-26, 10:39
Oj kul med en till läsare :)

Den va mkt god, min kaksmulemusli kan få vilken frukost som helst att bli energirik ;) Tackar, det ska bara bli bättre o bättre *flex*

Jag som deffar och precis åt gröt. Nu blir jag sur...Give me a cookie!*gah!*

tigerofsweden
2007-06-26, 10:46
Jag som deffar och precis åt gröt. Nu blir jag sur...Give me a cookie!*gah!*

Kan ge dig en bild på härligheten så kan du få gissa innehållet?! *popcorn*

http://img248.imageshack.us/img248/8131/kaksmulefr7.jpg

Scratch89
2007-06-26, 16:55
Kan ge dig en bild på härligheten så kan du få gissa innehållet?! *popcorn*

Torkad banan, kalaspuffar... ?

Timmi
2007-06-26, 17:42
Oj kul med en till läsare :)

Den va mkt god, min kaksmulemusli kan få vilken frukost som helst att bli energirik ;) Tackar, det ska bara bli bättre o bättre *flex*

Torkad banan, kalaspuffar... ?

Jag vill lägga till kaksmulor också ;)

Heja Tigern

Scratch89
2007-06-26, 18:02
Jag vill lägga till kaksmulor också ;)


Här är man märkvärdig. :D

tigerofsweden
2007-06-27, 07:55
Torkad banan, kalaspuffar... ?

Jag vill lägga till kaksmulor också

Heja Tigern


Aja 1 rätt fick ni ;) Det är faktiskt Willys Crunchy musli som jag tycker påminner väldigt mkt om kaksmulor i innehållet, sen har jag blandat i krossade hasselnötter och torkad banan *drool* :D Så j*vla gott!

Dagens vikt
70,5 kg

Om några minuter ska jag bryta fastan och äta mitt pre-workoutmeal sen ska jag ner och köra axlar, ska riktigt mörda dem med flera olika övningar *flex* Sen ska de bli riktigt gött med några timmars överätning, ska bland annat äta ett halvt kilo nötfärs och mängder med pasta *popcorn*

GymTT
2007-06-27, 08:03
kötta axlarna hårt nu dude.

Scratch89
2007-06-27, 09:43
Hamnar du på underskott under den periodiska fastan sett över hela dagen/veckan, eller ska du bli stor o staak hest?

tigerofsweden
2007-06-27, 10:41
Hamnar du på underskott under den periodiska fastan sett över hela dagen/veckan, eller ska du bli stor o staak hest?

Det är nu dags att lägga fixeringen vid utseendet åt sidan och bli stor o stark har jag tänkt, dock vill jag inte bli fet för fort så jag har satt upp vissa gränsen jag inte vill passera :) Så mao ligger jag på överskott, hur mkt vet jag inte men det återstår att se :D

tigerofsweden
2007-06-27, 13:01
27/6 Axlar

Militärpress
40 x 5
45 x 5
47,5 x 5
50 x 5
40 x 10

Sitt. Hantelpress
18,5 x 7
21 x 5, 5, 5, 5

Drag till hakan
40 x 8, 8, 8, 8

Press bakom nacken
35 x 10, 7, 7, 6

Sitt. lyft åt sidan med stopp
5 x 10, 10, 10, 10

Hantelschwiiiiing
10 x 10, 10, 8

Avslutade med några set sidolyft i CC och hantellyft framåt :Virro

Dagens High Lämnade viktkåtheten hemma i några övningar och räddade en anabolastor humla som kröp omkring på gymgolvet *cupid*

Dagens Low Fegade och använde ryggstödet i sittande pressar. Har blivit rädd för denna övningen och vågar inte köra tungt/nära failure tack vare att jag nästan skada mig för ngn vecka sen *grr*

Imorgon är det rygg med fokus på marklyft, ska bli skoj och tungt *flex*

Timmi
2007-06-27, 14:05
Stark hest, krymma militärpressar och PBN!

Hantelpressen är lite läskig, var också nära att sumpa ena axeln i den för nån månad sen ;)

tigerofsweden
2007-06-27, 14:09
Stark hest, krymma militärpressar och PBN!

Hantelpressen är lite läskig, var också nära att sumpa ena axeln i den för nån månad sen ;)

Tanken är att jag ska öka för varje pass så hoppas på lite mer hästkrafter nästa pass ;) PBN ska bli bättre, vänta bara tills jag får en passare, då jeflar *flex*

Jo man får vara försiktig med hantelpressarna, gäller att ha full koll på rörelsen hela vägen!

Och tack kompis :D

Otto P
2007-06-27, 14:28
Bra pass där!:thumbup:
Piskar du baksida axlar på ryggdagen?

Bra jobbat med humlan btw

tigerofsweden
2007-06-27, 14:32
Bra pass där!:thumbup:
Piskar du baksida axlar på ryggdagen?

Bra jobbat med humlan btw

Tackar, har du själv någon journal? Om inte får du fixa en!

Jepps, tänkte köra ryggen imorgon så försöker ta med baksidan då! :) Dagens axelpass var dock lite i överkant, räknade ut att jag körde nästan 30 set, he he

Jo tack, jag tror på karma, "What we do in life echoes in eternity" sa en gång en vis man :D

Otto P
2007-06-27, 15:08
Tackar, har du själv någon journal? Om inte får du fixa en!

Hehe, nej det har jag inte ingen officiell iaf.:naughty:

Jepps, tänkte köra ryggen imorgon så försöker ta med baksidan då! :) Dagens axelpass var dock lite i överkant, räknade ut att jag körde nästan 30 set, he he

Brukar också piska dem på rygg/bic dagen. Verkar som att vi kör liknande schema... Vi hardessutom ungefär samma vikt & längd stats, det är det som gör denna journal extra intressant.

Jo tack, jag tror på karma, "What we do in life echoes in eternity" sa en gång en vis man :D

Så sant, så sant!

tigerofsweden
2007-06-27, 15:11
Verkar som att vi kör liknande schema... Vi hardessutom ungefär samma vikt & längd stats, det är det som gör denna journal extra intressant.





Då tycker jag absolut att du ska starta en journal, alltid kul att jämföra sig med någon även om man till störst del gör det med sig själv :)

Jay-Z
2007-06-27, 15:15
Dagens axelpass var dock lite i överkant, räknade ut att jag körde nästan 30 set, he he

Vad brukar du köra i vanliga fall?

Otto P
2007-06-27, 15:17
Då tycker jag absolut att du ska starta en journal, alltid kul att jämföra sig med någon även om man till störst del gör det med sig själv :)

Jo då det kommer nog att startas en snart...

Håller för tillfället på att jobba mig tillbaka på banan igen efter en längre tids uppehåll. Så när jag hittat tillbaka och hittat ett uppläg som känns bra tänker jag nog starta en här:)

tigerofsweden
2007-06-27, 15:18
Vad brukar du köra i vanliga fall?

Har innan kört axlar tillsammans med annan muskelgrupp så har då legat på kanske 12-15 set så det var en rejäl höjning. Nu är jag ganska missnöjd med mina axlar så vill piska dem hårdare men det kan man ju göra på andra sätt än att köra 30 set :) Ska försöka nästa gång att ligga runt 20 set, gärna lite under och köra lite vader också, de behöver också tryckas till ;)

Jay-Z
2007-06-27, 23:18
Har innan kört axlar tillsammans med annan muskelgrupp så har då legat på kanske 12-15 set så det var en rejäl höjning. Nu är jag ganska missnöjd med mina axlar så vill piska dem hårdare men det kan man ju göra på andra sätt än att köra 30 set :) Ska försöka nästa gång att ligga runt 20 set, gärna lite under och köra lite vader också, de behöver också tryckas till ;)

Det är alltid bra att prova något nytt om man är missnöjd med den nuvarande utvecklingen, tycker jag. Kör du samma övningar nu som på tidigare upplägg?

tigerofsweden
2007-06-27, 23:25
Det är alltid bra att prova något nytt om man är missnöjd med den nuvarande utvecklingen, tycker jag. Kör du samma övningar nu som på tidigare upplägg?

Absolut, men enligt mystic som kollat lite dagsfärska bilder så är kroppen ganska jämnt utvecklad och han har nog rätt. :)

*Kollar i min portabla journal* Körde under min första och ända riktiga uppbyggnadsfas sittande fria militärpressar, lyft åt sidan, stånglyft framåt och maskin för baksidan. Så lite har jag ändrat :) Vill ha kvar två pressövningar. Sen har jag också blivit förtjust i drag till hakan. Är också ganska kär i sidolyften eftersom jag vill prioritera axelbredden.

Har du måhända något tips för att bredda axlarna? Kanske någon övning eller något tips på greppbredd?

Jay-Z
2007-06-27, 23:33
Absolut, men enligt mystic som kollat lite dagsfärska bilder så är kroppen ganska jämnt utvecklad och han har nog rätt. :)

Kul att han får se men ingen annan. :(

Har du måhända något tips för att bredda axlarna? Kanske någon övning eller något tips på greppbredd?

Har i princip baserat min axelträning kring sidolyft i olika varianter, nu släpar framsidan har jag fått höra, men bredden är iaf okej. Sedan hur mycket av detta som är genetik, och lätt för "att bygga axlar, och hur mycket som sidolyften har spelat in, vet jag inte.

Baksidan har vuxit oavsiktligt av min ryggträning, vilket känns mindre bra då jag hellre hade haft bättre rygg.

På axelpassen kör jag typ någon form av press med stång som första övning, oftast stående militärpressar.

Sedan blir det mest sidolyft för hela slanten, nästan. Enhandssidolyft lite lutande åt ena sidan är sköna. Och nu har jag börjat gilla sittande sidolyft med bakåtlutat ryggstöd, typ 45 grader. Även styrkevändning + militärpress är trevligt - och jobbigt.

Grandmaster
2007-06-28, 00:35
Har innan kört axlar tillsammans med annan muskelgrupp så har då legat på kanske 12-15 set så det var en rejäl höjning. Nu är jag ganska missnöjd med mina axlar så vill piska dem hårdare men det kan man ju göra på andra sätt än att köra 30 set :) Ska försöka nästa gång att ligga runt 20 set, gärna lite under och köra lite vader också, de behöver också tryckas till ;)


Fullkomlig overkill. Du behöver inte prioritetsträna någonting än.

Jag tippar på att risken för överträning är mycket större än att dina axlar skulle växa märkbart med 20-30 set, i synnerhet med tanke på att muskelgruppen belastas indirekt vid både bröst och ryggträning.

LadyInsane
2007-06-28, 00:38
Dagens High Lämnade viktkåtheten hemma i några övningar och räddade en anabolastor humla som kröp omkring på gymgolvet *cupid*



Aren't U just the cutest thing!:D

tigerofsweden
2007-06-28, 09:41
Kul att han får se men ingen annan.



Har i princip baserat min axelträning kring sidolyft i olika varianter, nu släpar framsidan har jag fått höra, men bredden är iaf okej. Sedan hur mycket av detta som är genetik, och lätt för "att bygga axlar, och hur mycket som sidolyften har spelat in, vet jag inte.

Baksidan har vuxit oavsiktligt av min ryggträning, vilket känns mindre bra då jag hellre hade haft bättre rygg.

På axelpassen kör jag typ någon form av press med stång som första övning, oftast stående militärpressar.

Sedan blir det mest sidolyft för hela slanten, nästan. Enhandssidolyft lite lutande åt ena sidan är sköna. Och nu har jag börjat gilla sittande sidolyft med bakåtlutat ryggstöd, typ 45 grader. Även styrkevändning + militärpress är trevligt - och jobbigt.

Jo ska försöka banta ner mina pass och hitta de övningar som verkligen fungerar! Tack för tipsen :thumbup: Möjligtvis postar jag bilder den 20:e om det är någon skillnad, annars väntar jag!

Fullkomlig overkill. Du behöver inte prioritetsträna någonting än.

Jag tippar på att risken för överträning är mycket större än att dina axlar skulle växa märkbart med 20-30 set, i synnerhet med tanke på att muskelgruppen belastas indirekt vid både bröst och ryggträning.

Nej du har fullkomligt rätt. Ska korta ner passet betydligt. Som du säger så belastas axlarna i så många övningar så nog ganska lätt man blir övertränad. Tack för synpunkterna :)

Aren't U just the cutest thing!:D

:em: Kunde ju inte låta han bli söndertrampad av ngn *cupid*

tigerofsweden
2007-06-28, 22:19
Blev inget ryggpass idag, saker kom mellan och tur var nog det, kände fort. av träningsvärk i benen och axlarna efter gårdagen. Imorgon är det dock tunga mark på schemat *flex*

Blev lite deprimerad precis, dock inte särskilt förvånad. Jämförde dagsformbilder med bilder tagna för ett år sen och såg väldigt lite skillnad. Bättre definition nu och bättre vidd på ryggen annars har inte mkt hänt :( Men är som sagt inte förvånad, förra hösten så hade jag ingen uppbyggnadsfas utan massa småbulkar följt av tokdeffar. Denna gången hoppas jag på att psyket håller för en liknande bulk som jag genomförde första året jag tränade och där jag skaffade mig nästintill all den massa jag idag har. Nu har jag dessutom bättre utgångsläge, då starta jag med ett midjemått på 91 cm, nu starta jag med ett på 77 cm :) Så allt talar för ett lyckat år och jag hoppas alla journalläsare kan peppa mig att INTE deffa. :thumbup:

Dagens vikt
70,4 kg

Scratch89
2007-06-28, 22:32
Go for the 80's I'd say! :thumbup:

LadyInsane
2007-06-28, 22:37
Deffa inte! En riktig man väger över 100 kg!*flex*

tigerofsweden
2007-06-28, 22:45
Go for the 80's I'd say! :thumbup:

Deffa inte! En riktig man väger över 100 kg!*flex*

Så ska det låta :D

Satt precis och läste gamla journaler, riktigt kul att de finns sparade här på kolo, man blev riktigt nostalgisk ska ni veta :em:

Nu känner jag mig lite mer nöjd, är starkare nu än när jag vägde 10kg mer vilket är kul. Känner mig väldigt hoppfull inför framtiden nu :cool:

eleni
2007-06-28, 22:54
Blev inget ryggpass idag, saker kom mellan och tur var nog det, kände fort. av träningsvärk i benen och axlarna efter gårdagen. Imorgon är det dock tunga mark på schemat *flex*

Blev lite deprimerad precis, dock inte särskilt förvånad. Jämförde dagsformbilder med bilder tagna för ett år sen och såg väldigt lite skillnad. Bättre definition nu och bättre vidd på ryggen annars har inte mkt hänt :( Men är som sagt inte förvånad, förra hösten så hade jag ingen uppbyggnadsfas utan massa småbulkar följt av tokdeffar. Denna gången hoppas jag på att psyket håller för en liknande bulk som jag genomförde första året jag tränade och där jag skaffade mig nästintill all den massa jag idag har. Nu har jag dessutom bättre utgångsläge, då starta jag med ett midjemått på 91 cm, nu starta jag med ett på 77 cm :) Så allt talar för ett lyckat år och jag hoppas alla journalläsare kan peppa mig att INTE deffa. :thumbup:

Dagens vikt
70,4 kg

Börjar du tjata om deff igen kommer jag att tvångsmata dig med ister på Victoria. Bara så du vet *kissass*

mystic[-_-]
2007-06-28, 22:55
Torsdag ffs. Så får du en bedömning IRL på vad du bör göra och äta :thumbup:

eleni
2007-06-28, 22:56
;2380909']Torsdag ffs. Så får du en bedömning IRL på vad du bör göra och äta :thumbup:

Judgement day...
Gäller det även mig? :em:

mystic[-_-]
2007-06-28, 22:57
Judgement day...
Gäller det även mig? :em:

Alltid :cool:

L-Sami
2007-06-28, 22:57
Om du ska bli grövre så måste du bli lite fet, jag gör det och får bra resultat. Du borde också prova att bli en liten små tjockis :D

tigerofsweden
2007-06-29, 07:08
Börjar du tjata om deff igen kommer jag att tvångsmata dig med ister på Victoria. Bara så du vet

Bra, tummis på det ;)

;2380909']Torsdag ffs. Så får du en bedömning IRL på vad du bör göra och äta :thumbup:

Ja ska bli fint det, broccoli som är hemligheten? *popcorn*

Om du ska bli grövre så måste du bli lite fet, jag gör det och får bra resultat. Du borde också prova att bli en liten små tjockis :D

Haha jo jag vet, som sagt hela fysiken byggdes på ett halvårs överätande där jag sen såg ut som en fotboll i både kropp och huvud :D Nackdelen var ju att jag sen fick dieta ett antal månader. Men jo, time 2 get bigger!!

Dagens vikt o midjemått
70,7 kg, 78 cm

Ignatius72
2007-06-29, 07:20
Är det uppställning i bokstavsordning utanför Gerdahallen som gäller när Mystic delar ut vårterminsbetygen? :D

tigerofsweden
2007-06-29, 10:02
Är det uppställning i bokstavsordning utanför Gerdahallen som gäller när Mystic delar ut vårterminsbetygen? :D


Nej nej, Victoriahallen såklart :D

tigerofsweden
2007-06-29, 10:17
29/6 Rygg, biceps, underarmar

Marklyft
135 x 6, 6, 6

Chins
Kv x 8, 8, 8, 6

Hantelrodd
31 x 7
33,5 x 7
36 x 7
41 x 7

Kabelrodd
55 x 6
60 x 6
65 x 6
70 x 7

Framåtlutade sidolyft SS Hammercurl
6 x 10 SS 16 x 10
8 x 10 SS 18,5 x 6
9 x 10 SS 18,5 x 6
8 x 10 SS 18,5 x 6

Underarmscurl SS Skivstångscurl
27,5 x 10 SS 27,5 x 10
27,5 x 10 SS 27,5 x 10
27,5 x 8 SS 27,5 x 10

Kommentar
Riktigt nöjd med dagens pass :) Känns bra att kunna träna 1h efter att man vaknat och ändå prestera bra.

Dagens High
Ökade i alla övningar förutom chins om man jämför med gamla pass, det är definitivt dagens High :D

Dagens Low
Passet tog aningen för lång tid men skitsamma, jag har tid ;)

Nu blir det att äta i en 4 timmar. Ingen fasta idag dock, ska fira mormor ikväll och gå ut o äta. Sen imorgon är det vilodag. Nästa pass blir söndag, då står ben på schemat, ska bli skoj!

eleni
2007-06-30, 08:52
Men ååååh, ska du ha vilodag den dagen som jag ska köra mitt första pass ever på victoria. Typiskt!

GymTT
2007-06-30, 09:26
bra pass tigern! gött att få in marklyft också!
är hantelroddarna på 41kg tunga eller lätta?

kör hårt mannen

och tack för hjälpen förut *popcorn*

Ignatius72
2007-06-30, 11:57
Nej nej, Victoriahallen såklart :D

Fuck, jag höll på bli arresterad för lösdriveri medan jag stod och hängde utanför Gerda.

Timmi
2007-06-30, 12:37
Jeflars vilket hantelrodd, marken och chinsen var inte fy skam heller!

LadyInsane
2007-06-30, 15:35
Bra jobbat med alla ökningar, sånt är bra för egot..:D

Scratch89
2007-06-30, 16:14
Tycker du att den här periodiska fasta-grejen är bra? Antar att man är rätt så mätt timmarna efter träningen. :D

Jag har ätit på liknande sätt i ett år eller liknande nu, o jag måste säga att man mår betydligt bättre av att äta jävligt stora portioner två gånger om dagen än att småäta hela tiden. :)

tigerofsweden
2007-06-30, 20:45
Men ååååh, ska du ha vilodag den dagen som jag ska köra mitt första pass ever på victoria. Typiskt!

Jaaaa jag vet, det är illa, imorgon kväll ska ja köra ben!! Men då vill jag inte ha publik :em:

bra pass tigern! gött att få in marklyft också!
är hantelroddarna på 41kg tunga eller lätta?

kör hårt mannen

och tack för hjälpen förut

Hantelroddarna på 41 var lätta, ska öka nästa pass. Grejen är den att det känns riktigt lätt på vänstersidan medans det är aningen tyngre på höger. Ska be mystic kolla in tekniken på tors hade jag tänkt.

Det är lugnt, hoppas det gick bra o träna mannen :)

Fuck, jag höll på bli arresterad för lösdriveri medan jag stod och hängde utanför Gerda.

Haha, kan ja tänka mig ;)

Jeflars vilket hantelrodd, marken och chinsen var inte fy skam heller!

Tackar, och det va dessutom ganska lätt, nästa gång höjer vi!

Bra jobbat med alla ökningar, sånt är bra för egot..

Ja det är verkligen skitkul och träna när det går bra!!

Tycker du att den här periodiska fasta-grejen är bra? Antar att man är rätt så mätt timmarna efter träningen.

Jag har ätit på liknande sätt i ett år eller liknande nu, o jag måste säga att man mår betydligt bättre av att äta jävligt stora portioner två gånger om dagen än att småäta hela tiden. :)

Jo jag trivs jättebra! Alla mål tiden efter träningen gör en verkligen skitmätt. Jag är inte ett dugg hungrig resten av kvällen vilket är toppen! Ska bli kul att utvärdera resultaten om ngn månad :thumbup:

eleni
2007-07-01, 17:15
Träna imorrn?
Vilka dagar/tider tränar du på egentligen?

tigerofsweden
2007-07-02, 17:45
2/7 Bröst, triceps

Idag gick träningen rätt kasst av någon anledning. Dessutom snackade jag med en byggare på gymmet så träningen blev lite si o så, skrev därför inte upp allt för mkt i min träningsbok. Men jag kan summera det med att ja körde några set plana pressar på 31kg, snedbänk på 60kg, CC-flyes, Dips +10kg, Smalbänk på 60kg sen teknikträna jag liggande tricepext. Skitpass mao :MrT:

Dagens vikt o midjemått
70,9 kg, 78 cm

Vilodag imorgon, då ska jag äta mkt så jag har bättre trööck på ons. Hade kanske tänkt och införskaffa lite EsaPro imorgon, får se hur det blir med det.

tigerofsweden
2007-07-02, 18:25
Lägger ut min dagsform här också men nu blir det mindre bilder innan jag växt ngt :cool:

Tur att mina bröst är bättre än mina bröstpass :Virro

http://img236.imageshack.us/img236/4457/dagsformex4.jpg

Scratch89
2007-07-02, 22:19
Men för fan! Opti form, bra tuttar, vad är det du väntar på? :MrT:

rolf
2007-07-02, 22:22
Men för fan! Opti form, bra tuttar, vad är det du väntar på? :MrT:

+1! Verkligen schysst form och fysik! Kör hårt! :hbang:

LadyInsane
2007-07-02, 22:25
I like it!:thumbup:

tigerofsweden
2007-07-02, 22:45
Men för fan! Opti form, bra tuttar, vad är det du väntar på? :MrT:


+1! Verkligen schysst form och fysik! Kör hårt! :hbang:

I like it!:thumbup:

Jättestort tack, ni inspirerar mig alla på olika vis, keep it up :)

Oh nu blir man ju sugen på att träna och så är det vilodag imorgon *gah!*

Powerexpress
2007-07-02, 22:54
Vad har du i PB i allt då?

Vill jämföra lite med min träning som har vart halvdan under senaste halvåret typ ätit för mycket kakor och pizza med "sås" på.

Var ju jämnstarka ett tag.

Jag har typ inte gymat så mycket i år men ändå tycker jag att jag har grövre armar än dig och fetare tuttar. Väger 70 nu exakt ska pressa till 80 så jag bulkar mest och deggar. Sen när man lagt på sig blir det att träna 4 dagar och vila 3.

tigerofsweden
2007-07-02, 23:00
Vad har du i PB i allt då?

Vill jämföra lite med min träning som har vart halvdan under senaste halvåret typ ätit för mycket kakor och pizza med "sås" på.

Var ju jämnstarka ett tag.

Jag har typ inte gymat så mycket i år men ändå tycker jag att jag har grövre armar än dig och fetare tuttar. Väger 70 nu exakt ska pressa till 80 så jag bulkar mest och deggar. Sen när man lagt på sig blir det att träna 4 dagar och vila 3.

Hade gärna gett dig PB men maxar aldrig längre, det är byggning för hela slanten som gäller och då ser ja ingen anledning till att maxa :) Jag låter fysiken tala för sig och bryr mig inte jättemkt om vad det är för vikt jag kör med jämfört med andra. Ökar jag repsantal eller vikt så vet jag att träningen går framåt.

Du får upp med lite bilder då så man får se lite grövre armar o rattar ;)

Powerexpress
2007-07-02, 23:22
Du får upp med lite bilder då så man får se lite grövre armar o rattar ;)

Okej. Jo jag förstår hur du menar fast det är ju alltid kul för inspirationen om man lyckas få nytt PB i någon övning.

Hehe det där med grövre armar och större rattar/pattar för vänta ett litet tag men ska se om jag kan ta några nya pics. till nästa vecka. :naughty:

Lycka till med träningen tiger! Kör hårt!

Otto P
2007-07-03, 07:40
Ser bra ut tigern:thumbup:

Fick hem EsaPro förra veckan... Tycker att smaken inte var så farlig som de flesta påstår. Har du kört med det förut?

Kämpa på!

tigerofsweden
2007-07-03, 09:26
Okej. Jo jag förstår hur du menar fast det är ju alltid kul för inspirationen om man lyckas få nytt PB i någon övning.

Hehe det där med grövre armar och större rattar/pattar för vänta ett litet tag men ska se om jag kan ta några nya pics. till nästa vecka.

Lycka till med träningen tiger! Kör hårt!

Det är sant, det blir ju att man går ner mot 2 reps ibland, men sällan 1 :)
Tack så mkt, lycka till själv!

Ser bra ut tigern:thumbup:

Fick hem EsaPro förra veckan... Tycker att smaken inte var så farlig som de flesta påstår. Har du kört med det förut?

Kämpa på!

Tackar :)
Nej detta är första gången jag provar det. Smaken bryr jag mig inte så mkt om men skönt att höra det inte är så farligt! Jag har inte varit intresserad av det innan eftersom man inte "får" äta något precis innan. Men nu när jag kör periodisk fasta är det inget problem då jag redan fastat ett antal timmar innan jag tränar :)

Jag kämpar vidare *flex*

tigerofsweden
2007-07-04, 14:24
4/7 Axlar, vader, mage

Sitt. hantelpressar
21 x 7, 7, 5, 6

Press i maskin
35 x 8, 8, 8

Drag till hakan
42,5 x 8, 8, 8

Hantellyft åt sidan
6 x 15, 15, 14

Hantellyft i CC
7,5 x 10, 11

Vadpress i hacksquat
140 x 15
170 x 10
190 x 10
200 x 10

Sitt. vadpress
40 x 15, 14, 13, 12

Mage i CC
65 x 15, 70 x 15, 75 x 15, 70 x 15, 70 x 15

Kommentar
Har problem med pressarna och har svårt att öka. Ska prova att träna senare på eftermiddagen och se om det hjälper. Som det är nu tränar jag 1h efter uppstigning. Annars var det ett schysst pass :)

Dagens High
Ökade i allt utom pressarna

Dagens Low
Att jag inte ökade i pressarna ;)


Ska försöka ett upplägg nu med lite mindre set, runt 8-9 för mindre muskelgrupper och 12 set för större. Sen att träna lite senare på dagen.
Imorgon ska jag köra ett pass med hobbiten och eleni, ska bli riktigt kul :D

tigerofsweden
2007-07-05, 21:27
5/7 Rygg, biceps

Idag tränade jag "med" mystic och eleni, jag körde inte samma muskelgrupper som dem men fick lite tips av mysse. :) Skriver inte ner passet för det blev en del snack o så, visande av utförande osv men jag körde t.ex. chins på +10 kg, högreppare i mark på 120 (pump som fan), filade på tekniken i hantelrodd, kabelrodd på 70 osv. Färre antal set som planerat.

Imorgon ska jag underhålla hobbiten med träningstjöt, blir sweet det ;) Han är grov som få, den dagen man ser ut så *cupid* Eleni är också grym, både stark och grov! Och trevliga som få är dem också!

Dagens vikt o midjemått
71,5 kg, 78 cm

Laijza
2007-07-05, 21:35
Dagsformen
http://img244.imageshack.us/img244/7115/dagsformlp0.jpg

Vilka armar och tuttar *cupid*

eleni
2007-07-05, 21:36
;) du är gullig du

tigerofsweden
2007-07-05, 22:23
Vilka armar och tuttar *cupid*

Oj tack så mkt, man går så gott man kan :D

tigerofsweden
2007-07-05, 22:24
;) du är gullig du

*cupid*

Otto P
2007-07-06, 07:39
Har du beställt EsaPro än?

tigerofsweden
2007-07-06, 08:16
Har du beställt EsaPro än?

Nix va nere på Budo i stan och köpte det för någon dag sen ;) Ingen smaksensation men vem bryr sig?! :Virro

GymTT
2007-07-06, 08:21
Nix va nere på Budo i stan och köpte det för någon dag sen ;) Ingen smaksensation men vem bryr sig?! :Virro

kriga på idag;)

sveeeeeeep

trrrööckkkkkk

Otto P
2007-07-06, 08:46
kriga på idag;)

sveeeeeeep

trrrööckkkkkk

Haha, precis! Smaken vänjer man sig vid, nu tycker jag mest att den är uppfriskande och god, men det kanske bara är jag*screwy*

GymTT
2007-07-06, 11:44
Haha, precis! Smaken vänjer man sig vid, nu tycker jag mest att den är uppfriskande och god, men det kanske bara är jag*screwy*

det är så illa att man blir lika skogstokig som att lukta på ammoniak;)


go tigern

tigerofsweden
2007-07-07, 13:08
det är så illa att man blir lika skogstokig som att lukta på ammoniak;)


go tigern

I will go :hbang:

Nja ammoniak vetifan, tycker de mest luktar som ngn pruttat i munnen :laugh:

tigerofsweden
2007-07-07, 13:17
Sådär, några dagar med mystic har lärt mig en del. Kommer korta ner antalet set för alla muskelgrupper och koncentrera flest set på de tynga övningarna och enbart köra ett par pumpset. Har även fått lite tips på hur jag ska resonera kring ökningar av vikt och set o repsantal för att hela tiden utvecklas. Kommer nog bli bra detta :)

7/7 Bröst, biceps

Plan hantelpress
31 x 5, 5, 5, 5, 5
Detta var lätt, nästa pass försöker jag köra fem 6'or

Snebänk
65 x 9, 9
Också lätt, nästa pass blir det ökning

CC flyes
22,5 x 16, 15
Pump, nu va dem hårda och över till biceps

Stångcurl
40 x 6, 6, 8
Nästan fail sista setet

Preachercurl
+20 x 8, 7
Sådär nu va armarna också hårda

Dagens vikt o midjemått
72,1 kg, 78,5 cm

Nu är det vila imorgon och ben, marklyft och mage på måndag. :)

Brooklyn
2007-07-07, 14:04
I will go :hbang:

Nja ammoniak vetifan, tycker de mest luktar som ngn pruttat i munnen :laugh:

:laugh: :laugh:

tigerofsweden
2007-07-09, 17:14
Har du alltid velat känna den gemenskap som bara ett riktigt galet tequilarace kan skapa men känner att alkohol inte är riktigt optimalt?! Då kan du vara lugn, Dr Tiger har lösningen på dina problem :smokin:

Du behöver följande;
1 Optimala byggarvänner som uppskattar att vara sådär löjligt optimal
2 Några gram EsaPro GrapeTonic (se studier för optimalast mängd)
3 Maltodextrin (återigen studier för optimalast mängd för äckligt optimalt upptag)
4 Grapefrukt (slv.se för RDI av grapefrukt)

Nu är det bara att strö några gram EsaPro på handen, slicka upp det, svep din isotona maltodryck och bit tag i en klyfta grapefrukt :cheers:
Nu är ni redo att partaja, the optimal way :ike

9/7 Marklyft, ben, mage

Marklyft
140 x 5, 5, 5
*Jippi* Nästan min dubbla kroppsvikt i tre set :)

Sen kördes ben och mage. Måste säga att benstyrkan börjar komma så snart kan jag redovisa även mina benpass utan att skämmas allt för mkt. Nu laddar vi med kolhydrater för att köra axlar och triceps imorgon, det ska bli kul!

tigerofsweden
2007-07-09, 18:34
Mums mitt efterträningsmål som skulle delats upp på två slank ner i ett svep, och det innehöll 150g kolhydrater och 90g protein, mat är gott :bumbi

Ikväll är det sista delen på 500 kiloskliniken på tv3 klockan 22:00, det får man inte missa :)

StefanC
2007-07-09, 18:39
Vad var det för innehåll i det målet?

tigerofsweden
2007-07-09, 18:44
Vad var det för innehåll i det målet?

200g okokt spagetti, 325g nötfärs och en rejäl klick ketchup, så mao spagetti med köttfärsås, vilket för övrigt är basen i min kost :D

StefanC
2007-07-09, 18:59
Låter mumsigt. Blir nog att göra det i veckan bara för det. :D

tigerofsweden
2007-07-10, 11:34
10/7 Axlar, triceps

Militärpress
47,5 x 5, 5, 5, 5
Lätt, höjning nästa vecka

Drag till hakan
40 x 8, 8, 8
Lätt, höjer antingen repsantalet eller vikten

Sidolyft
6 x 20, 5 x 20
Provar olika tekniker, höjer nästa vecka

Dips
+15 x 5, 5, 5
Många reps från failure, höjning nästa vecka

Smalbänk
60 x 8, 8, 8
Lätt, höjning nästa vecka

Liggande tricepsext.
+20 x 5, 5, 5
Meckar en del med tekniken här, tycker vanliga skullcrushers tar mer på triceps fortfarande

Kommentar
Ja det blev ett lite för lätt pass men jag måste lägga grunden från vilken jag kommer öka med de nya upplägget, nästa pass blir mkt tyngre :)

Dagens vikt
71,6 kg

Vilodag imorgon, rygg på torsdag :thumbup:

Timmi
2007-07-10, 11:36
Bra pass, riktigt fina militärpressar!

mystic[-_-]
2007-07-10, 11:43
Bra kör på!

Otto P
2007-07-10, 12:10
10/7 Axlar, triceps

Militärpress
47,5 x 5, 5, 5, 5
Lätt, höjning nästa vecka

Drag till hakan
40 x 8, 8, 8
Lätt, höjer antingen repsantalet eller vikten

Sidolyft
6 x 20, 5 x 20
Provar olika tekniker, höjer nästa vecka

Dips
+15 x 5, 5, 5
Många reps från failure, höjning nästa vecka

Smalbänk
60 x 8, 8, 8
Lätt, höjning nästa vecka

Liggande tricepsext.
+20 x 5, 5, 5
Meckar en del med tekniken här, tycker vanliga skullcrushers tar mer på triceps fortfarande

Kommentar
Ja det blev ett lite för lätt pass men jag måste lägga grunden från vilken jag kommer öka med de nya upplägget, nästa pass blir mkt tyngre :)

Dagens vikt
71,6 kg

Vilodag imorgon, rygg på torsdag :thumbup:

Bra pass!
Fina MP som sagt:thumbup:

tigerofsweden
2007-07-11, 10:32
Bra pass, riktigt fina militärpressar!

;2401330']Bra kör på!

Bra pass!
Fina MP som sagt:thumbup:

Thx guys!

Blää för den svenska sommaren, regn regn regn och blåst..
Om drygt en vecka sticker iaf jag till Kroatien i 2,5 vecka :D Senaste nytt från flickvännens syrra som bor där hela sommaren är 35 grader i skuggan och strålande sol. Skönt att man slipper förlita sig på den svenska sommaren :thumbup: Kommer tillbringa 1 vecka i Zadar och 1 vecka i Biograd, båda kuststäder så det blir mycket sol och bad. Ska även köra vattenskoter för första gången vilket ska bli riktigt grymt :hbang:
Försöker just nu lokalisera ett gym så att jag iallafall kan köra fyra pass under semestern, inte för jag är rädd att torska muskelmassa utan för att stilla min abstinens som blir rätt svår om jag inte får träna på ett par dagar. :Virro

Idag är det vilodag och det suger. Imorgon kör vi rygg och det ska bli nice!

Dagens vikt o midjemått
72,0 kg, 78,5 cm

LadyInsane
2007-07-11, 10:35
Härligt med Kroatien! Det är skönt att komma bort och bara leva semester-liv. :) För mig blir det Bulgarien nästa vecka!:hbang:

tigerofsweden
2007-07-11, 10:36
Härligt med Kroatien! Det är skönt att komma bort och bara leva semester-liv. :) För mig blir det Bulgarien nästa vecka!:hbang:

Visst är det :) Bara en bonus att sen kunna skratta åt alla bleka vänner när man kommer hem :D

Jag antar du inte ska gymma när du är borta? :D

Scratch89
2007-07-11, 11:02
Din jäkel! Gå omkring deffad o solbränd när vi går omkring här smalfeta o bleka! *grr27*


(Ta med mig som handbagage!)

LadyInsane
2007-07-11, 11:02
Visst är det :) Bara en bonus att sen kunna skratta åt alla bleka vänner när man kommer hem :D

Jag antar du inte ska gymma när du är borta? :D

Det har jag faktiskt tänkt göra. Sofia4_4 har tipsat om lite gym som finns där. Åker bort i en vecka, men har inga planer på att festa skallen av mig. Var där förra året med ett gäng polare och det var mer en festresa. Denna resa ska jag slappna av, ta det lungt och äta god mat. Solbrännan är en stor bonus...:D

mela
2007-07-11, 11:27
Mmmh Kroatien *drool*
Dags att lära sig Kroatiska? Jag kan lära dig att säga väldigt fula saker som kan reta upp den inhemska befolkningen *whistle*

tigerofsweden
2007-07-11, 11:31
Din jäkel! Gå omkring deffad o solbränd när vi går omkring här smalfeta o bleka!


(Ta med mig som handbagage!)

Haha nja ser inte lika hård ut, bundit massa vätska som gör att man får ett litet slätare intryck *whistle*

Ha ha du är välkommen!

Det har jag faktiskt tänkt göra. Sofia4_4 har tipsat om lite gym som finns där. Åker bort i en vecka, men har inga planer på att festa skallen av mig. Var där förra året med ett gäng polare och det var mer en festresa. Denna resa ska jag slappna av, ta det lungt och äta god mat. Solbrännan är en stor bonus...

Gött, låter fint! Alkohol är katabolt :Virro

Mmmh Kroatien
Dags att lära sig Kroatiska? Jag kan lära dig att säga väldigt fula saker som kan reta upp den inhemska befolkningen *whistle*

Min flickvän är därifrån och stor del av hennes släkt bor där (dem vi ska bo hos) så jag lär reta upp rätt många :laugh:

mela
2007-07-11, 11:32
Min flickvän är därifrån och stor del av hennes släkt bor där (dem vi ska bo hos) så jag lär reta upp rätt många :laugh:

Du lär säkert vara jättevälkommen in i släkten om du kallar alla idiot :D *tro*

tigerofsweden
2007-07-12, 11:33
12/7 Rygg, vader

Chins
+10 x 6, 5, 4
Skit, sämre antal reps än förra passet. Hade tänkt att göra 3 6'or :(

Stångrodd
60 x 10, 10, 10
Strikt och bra dock ingen killer instinct därav den låga vikten..

Hantelrodd
33,5 x 8, 8, 8
Ska börja köra kabelrodd istället några pass, tycker den tar bättre.

LBN
65 x 8, 8, 7
Helt okej, ville dock göra 3 8'or

Framåtlutande sidolyft
11 x 10, 10, 10
Funkar

Sittande vadpress
45 x 13, 14, 15
Kändes bra

Vadpress i hacksquat
160 x 15, 15
Kändes sådär i korsryggen, brukar kunna köra mkt tyngre.

Sen körde jag något set i stående vadpress.

Kommentar
Skitpass, helt trycklös. Försov mig så hann inte piggna till innan passet. Ska försöka att träna senare på dagen och se om det gör någon skillnad. Imorgon måste jag dock träna tidigt eftersom jag ska till föräldrarna lite senare.

Dagens vikt
72,1 kg

Hoppas det går bättre imorgon då det är bröst och biceps. Ska försöka äta ett större mål innan jag går och lägger mig och somna hyffsat tidigt för att hinna vara vaken en stund och piggna till innan passet. :)

Just nu kör jag

Före passet
10 g EAA
30g maltodextrin

Under passet
50 g maltodextrin

Samt så ligger jag på runt 3000 kcal / dag. Dock är jag aningen för inaktiv pga detta urkassa vädret *mini*

tntballe
2007-07-12, 12:18
Vad är LBN?
Svensk sommar som e så underbar =) Ska du gå miste om den i Kroatien?!

tigerofsweden
2007-07-12, 12:37
Vad är LBN?
Svensk sommar som e så underbar =) Ska du gå miste om den i Kroatien?!

Latsdrag bakom nacken :)

Ha ha japp det verkar inte bättre :) Detta är nog den sämsta sommaren jag kan minnas! Tur att man gör sitt livs första solsemester just då måste jag säga :D Timing is everything :thumbup:

tntballe
2007-07-12, 13:48
bra att jag tog 1 vecka extra semester :furious:

tigerofsweden
2007-07-13, 09:58
13/7 Bröst, biceps

Plan hantelpress
31 x 6, 6, 6, 6, 4
Fick lite hjälp av Eleni med att köra riktigt djupt :) Ska försöka göra 5 riktigt strikta och djupa nästa pass.

Snebänk
70 x 7, 6+1
Gick riktigt bra idag! Fick vilat en del mellan plan hantel o snedbänk vilket gjorde skillnad.

CC-flyes
15 x 20, 20
Körde dessa direkt efter snedbänk utan vila för att få in lite blod i musklerna.

Stångcurl
42,5 x 6, 6, 6
Bra, ökning enligt planen :)

Konc.curl hantel
11 x 13, 13, 13
Sådär blodfyllda biceps också *flex*

Kommentar
Summa sumarum så är jag nöjd med passet :)

Dagens vikt o midjemått
72,6 kg, 78,5 cm

eleni
2007-07-13, 10:00
Bra krigat idag! :thumbup:

Mapa
2007-07-13, 10:06
varför har jag aldrig skrivit i den här journalen fast jag brukar titta här? ^^ bra pass.. fina sne-pressar

tigerofsweden
2007-07-13, 10:08
varför har jag aldrig skrivit i den här journalen fast jag brukar titta här? ^^ bra pass.. fina sne-pressar

Tack Mapa, jo jag brukar glo i din med men skriver aldrig, får ta o börja göra det :)

Mapa
2007-07-13, 10:13
Tack Mapa, jo jag brukar glo i din med men skriver aldrig, får ta o börja göra det :)

götte.. jag ska snart iväg och träna.. sitter och laddar med cola light lime *flex* har hört att de höjer proteinsyntesen med 38.52% per glas *whistle*

mystic[-_-]
2007-07-13, 10:29
Bra ökningar!

StefanC
2007-07-13, 10:29
götte.. jag ska snart iväg och träna.. sitter och laddar med cola light lime *flex* har hört att de höjer proteinsyntesen med 38.52% per glas *whistle*

Det var inte dåligt, blir att köpa några liter nu då. :smash:


Bra pass idag tiger.

tigerofsweden
2007-07-13, 15:54
götte.. jag ska snart iväg och träna.. sitter och laddar med cola light lime har hört att de höjer proteinsyntesen med 38.52% per glas *whistle*

Göttans, synd att lime är äckligt ;)

;2406361']Bra ökningar!

Det var inte dåligt, blir att köpa några liter nu då.


Bra pass idag tiger.

Thx guys

Ska laga stuvande makaroner idag med kycklingfilé, optimalt :D

Blir kanske träning imorgon också och vilodag på sönd istället då jag ska åka ut på en dagstur till vackra Österlen *cupid* Även byggare måste komma ut lite :laugh:

Osciz
2007-07-13, 17:07
Bra ökningar :) Hur länge har du tränat ?

tigerofsweden
2007-07-13, 17:46
Bra ökningar :) Hur länge har du tränat ?

Man tackar :)

Jag har styrketränat sen september 05, så lite mindre än 2år. Dock får ja skylla mina usla resultat på att jag har tränat på energiunderskott större delen av tiden. Har väll legat på kaloriöverskott under 1 år sammanlagt, men deffat bort det mesta jag byggt med enormt kaloriunderskott under diet. Den bästa formen jag haft uppnådde jag efter första bulken, kan bifoga bild! Nu hoppas jag att ja lärt mig av mina misstag o kan köra för fullt!

Våren 06

http://img58.imageshack.us/img58/7875/sommarform3xt7.jpg

Innan jag började bulken hösten 05

http://img71.imageshack.us/img71/5277/brjanik3.jpg

Kan jag göra såna här resultat igen så är jag glad :)

shadowfire
2007-07-13, 17:51
MYCKET bra jobbat tigern, en enorm skillnad på bildern!... fan vad nice, blir riktigt taggad själv av att se din utveckling! :bow: :bow: :bow:

Osciz
2007-07-13, 17:52
Man tackar :)

Jag har styrketränat sen september 05, så lite mindre än 2år. Dock får ja skylla mina usla resultat på att jag har tränat på energiunderskott större delen av tiden. Har väll legat på kaloriöverskott under 1 år sammanlagt, men deffat bort det mesta jag byggt med enormt kaloriunderskott under diet. Den bästa formen jag haft uppnådde jag efter första bulken, kan bifoga bild! Nu hoppas jag att ja lärt mig av mina misstag o kan köra för fullt!

Våren 06

http://img58.imageshack.us/img58/7875/sommarform3xt7.jpg

Innan jag började bulken hösten 05

http://img71.imageshack.us/img71/5277/brjanik3.jpg

Kan jag göra såna här resultat igen så är jag glad :)


Jag gjorde också de misstaget, under 1½år ungefär så låg jag mestadels på kcal-underskott. Men sen åkte jag till egypten i vintras då gick min vikt upp 10kg, de va all inclusive resa så man fick buffe runt 5-6gånger om dagen. Och de va massor av nyttig mat som serverades. Tränade även under den tiden.

Stor skillnad mellan bilderna.. Väldigt bra jobbat ! Fast de inte va samma pose på båda.

Vi har tränat lika länge, dock har jag haft några uppehåll pga sjukdom och dödsfall i släkten. Men jag visste ingeting om kost och träning när jag började, så första året räknar jag som "att lära sig" år, de är nu på senare tid jag börjat köra ännu mera seriöst och käkat bättre.

tigerofsweden
2007-07-13, 18:00
MYCKET bra jobbat tigern, en enorm skillnad på bildern!... fan vad nice, blir riktigt taggad själv av att se din utveckling! :bow: :bow: :bow:

Tack skuggan, riktigt kul och höra! Nu är de iofs 1 år gammal bilder, men jag har gjort en riktigt bra förändring en gång så jag vet att jag kan göra det igen, om inte ännu bättre!

Jag gjorde också de misstaget, under 1½år ungefär så låg jag mestadels på kcal-underskott. Men sen åkte jag till egypten i vintras då gick min vikt upp 10kg, de va all inclusive resa så man fick buffe runt 5-6gånger om dagen. Och de va massor av nyttig mat som serverades. Tränade även under den tiden.

Stor skillnad mellan bilderna.. Väldigt bra jobbat ! Fast de inte va samma pose på båda.

Vi har tränat lika länge, dock har jag haft några uppehåll pga sjukdom och dödsfall i släkten. Men jag visste ingeting om kost och träning när jag började, så första året räknar jag som "att lära sig" år, de är nu på senare tid jag börjat köra ännu mera seriöst och käkat bättre.

Nä jag vet, skulle varit samma pose men i den formen jag var i då så kände jag inte för o slå krabbor ;)

Jo man måste låta sig själv bli rundare, tyvärr är det de ända sättet o få resultat hyffsat snabbt. Kul att vi ligger ungefär lika, då ska ja följa dig :)

mela
2007-07-13, 18:12
Den första bilden minns jag när du la upp :D Tunnis var du då. Riktigt bra jobbar. Solbränna har du skaffat dig också. Finemang ;D

Mapa
2007-07-13, 18:35
bra framsteg.. men skulle vilja se bilder från ungefär samma avstånd och i samma pose eller i avslappnat .. dem där lurar ögonen lite tyvär och du ser sjukt mycke större ut.. visst har du fått mycket bra gains.. missförstå mig rätt ;).. sen vill jag se lite ben också

tigerofsweden
2007-07-13, 18:39
skulle vilja se bilder från ungefär samma avstånd och i samma pose eller i avslappnat .. dem där lurar ögonen lite tyvär och du ser sjukt mycke större ut.. visst har du fått mycket bra gains.. missförstå mig rätt ;).. sen vill jag se lite ben också

Jo jag vet, dem är inte helt rättvisa det har du helt rätt i :) Men som sagt, det är gamla bilder och gamla meriter. I denna uppbyggnadsfasen kommer jag att ta bilder en gång i månaden, från samma avstånd i samma ljus och samma poser för att få ett så rättvist resultat som möjligt. Jag kommer sitta o suga på bilderna och lägga upp dem här innan dieten startar om x antal månader eller år beroende på hur bulken går :) Benen prioriteras lika högt nu som allt annat :thumbup:

Mapa
2007-07-13, 18:44
Jo jag vet, dem är inte helt rättvisa det har du helt rätt i :) Men som sagt, det är gamla bilder och gamla meriter. I denna uppbyggnadsfasen kommer jag att ta bilder en gång i månaden, från samma avstånd i samma ljus och samma poser för att få ett så rättvist resultat som möjligt. Jag kommer sitta o suga på bilderna och lägga upp dem här innan dieten startar om x antal månader eller år beroende på hur bulken går :) Benen prioriteras lika högt nu som allt annat :thumbup:

låter vettigt.. alltid kul att titta på sen!! :kinky:

tntballe
2007-07-14, 00:01
sjysst utveckling :thumbup:

LadyInsane
2007-07-14, 00:04
Du är både gullig och vältränad...akta så jag inte kidnappar dig!:devil:

tigerofsweden
2007-07-14, 14:04
sjysst utveckling :thumbup:

Tack, och bättre ska det bli!

Du är både gullig och vältränad...akta så jag inte kidnappar dig!:devil:

Oh behave :em: Tack så mkt!

14/7 Marklyft, ben och mage

Marklyft
150 x 3, 3, 2
120 x 10
Skulle eg. kört på 145! Bra ökning fast nästa pass blir det 145 och fler reps.

Benpress
130 x 10
150 x 9, 8, 6, 6
Bra ökning från förra passet!

Benspark
65 x 10, 10, 10, 10
Samma här, bra ökning!

Sitt. lårcurl
55 x 13, 8, 8
Fler reps i första setet, va ganska slut här sen!

CC-crunches
70 x 13, 13, 13, 16
Bra kontakt, ska köra med remmar nästa gång så mina svettiga händer får vila!

Kommentar
Bra pass! Fina ökningar i alla övningar! Vilodag imorgon, de förtjänar jag *cupid*

Dagens vikt
73,2 kg

Nästa pass blir på måndag, axlar och triceps! Längtar redan :D

StefanC
2007-07-15, 19:25
Starka marklyft, där ligger jag i lä. :D

När blir nästa pass?

tigerofsweden
2007-07-15, 19:28
Starka marklyft, där ligger jag i lä. :D

När blir nästa pass?

Tackar, jo där e man hyffsat stark :)

Imorgon, axlar och triceps, ska bli ett riktigt bra pass :thumbup:

Osciz
2007-07-15, 19:29
Starka marklyft må jag säga :thumbup:

tigerofsweden
2007-07-15, 19:30
Starka marklyft må jag säga :thumbup:

Spank u, man gör så gott man kan *flex*

eleni
2007-07-15, 19:40
Ska du träna tidigt imorrn?
Jag ska köra bröst, axlar och triceps imorrn kväll.
Kötta! :D


Fina marklyft btw! Du ligger hästlängder före mig ;)

Scratch89
2007-07-15, 19:41
Håller med, fräscha marklyft. Funkar det bra att köra dessa på bendagen? Antar att det är någon slags ersättning för knäböj?

tigerofsweden
2007-07-16, 10:30
Ska du träna tidigt imorrn?
Jag ska köra bröst, axlar och triceps imorrn kväll.
Kötta! :D


Fina marklyft btw! Du ligger hästlängder före mig

Håller med, fräscha marklyft. Funkar det bra att köra dessa på bendagen? Antar att det är någon slags ersättning för knäböj?

Tackar så mkt :) Det funkar och köra de på bendagen men det är jävligt tungt pass som helhet. Det är ingen ersättare för något, bara det att jag vill fokusera på andra övningar på ryggdagen ;)

16/7 Axlar, triceps

Militärpress
50 x 5, 5, 5, 5
Ökning sen förra passet, lätt!

Drag till hakan
40 x 10, 10
Ökning i antal reps!

Sitt. sidolyft
6 x 15, 14
Strikt med stopp i toppläget!

Dips
+20 x 6, 6, 6
Ökning i både vikt och reps!

Smalbänk
62,5 x 10, 9, 9
Ökning i vikt och reps!

Skullcrusher
+20 x 6, 6, 6
Ökning i vikt!!

Kommentar
Ökade i allt utom sidolyft där jag enbart söker kontakt och skiter i ökningar. Huvudsaken är att ja ökar i de tyngre övningarna :) Jag kände mig seg idag men det visade sig inte i resultatet så jag är mkt nöjd!!

Dagens vikt o midjemått
73,5 kg, 79 cm

Vilodag imorgon sen rygg på onsdag! Känns lite surt att åka utomlands nu 2.5v när träningen går så bra men förhoppningsvis kan ja fortsätta där ja sluta när jag kommer hem :)

mystic[-_-]
2007-07-16, 10:32
Bra pass! Bara att öka vikterna :hbang:

GymTT
2007-07-16, 12:17
ööökaa vikteeerna bro, du er stark hest

Rambo
2007-07-17, 22:01
Bra jobbat ..det är bara att köra på *flex*

eleni
2007-07-17, 22:05
Imorrn ska vi kötta vikter! :D

Lexidos
2007-07-18, 11:24
Riktigt bra :D

Blir arg att du är så mycket starkare i marklyft än mig ;) :D

tigerofsweden
2007-07-18, 22:08
Tack alla, det värmer :cool:

18/7 Rygg, underarmar, vader

Chins
Kv x 10, 9, 8

Stångrodd
60 x 10, 10, 10

LBN
70 x 8, 7, 6

Sittande rodd
65 x 10, 10, 8

Underarmscurl
27,5 x 20, 14, 8

Sen körde jag några set vader och 3 mage

Kommentar
Hade fan ingen killer-inställning idag :( Ibland kör jag bara på utan eftertanke att ta i. Aja passet blev halvbra men skulle kunnat köra bra mkt tyngre, skärpning mao!

Rambo
2007-07-18, 22:10
Ja ibland har man inte glöden men den kommer tillbaka å då smäller det:thumbup:

tigerofsweden
2007-07-18, 22:12
Ja ibland har man inte glöden men den kommer tillbaka å då smäller det:thumbup:

Ja eller hur? :) Jag måste verkligen tänka *döda döda, ngn slår på min flickvän o kallar min mamma fula saker* tankar för att prestera, men då går det kanon! Aja det blir bättre nästa gång!

Laijza
2007-07-18, 22:14
Ja eller hur? :) Jag måste verkligen tänka *döda döda, ngn slår på min flickvän o kallar min mamma fula saker* tankar för att prestera, men då går det kanon! Aja det blir bättre nästa gång!

Kanske ngt jag skulle testa..;)

tigerofsweden
2007-07-18, 22:16
Kanske ngt jag skulle testa..;)

Det funkar faktiskt om man har lätt för att få adrenalinkickar vid hotfulla ögonblick :) Jag får världens rus när jag ser någon bli illa behandlad eller när jag upplever ngt hotfullt, det är bara att ta fram dem känslorna på vikterna :thumbup:

Laijza
2007-07-18, 22:21
Det funkar faktiskt om man har lätt för att få adrenalinkickar vid hotfulla ögonblick :) Jag får världens rus när jag ser någon bli illa behandlad eller när jag upplever ngt hotfullt, det är bara att ta fram dem känslorna på vikterna :thumbup:

Aah, så funkar du.. Själv skiter jag ner mig när jag är med om hotfulla ting :D Först efteråt jag blir förbannad och kommer på hur jag borde ha reagerat och vad jag borde ha sagt.
Men jag fårstår va du menar. Nästa gång jag har bestämt mig att lyfta tyngre än va jag egentligen orkar så ska jag se till att tänka på saker som gör mig riktigt pissed :kickass:

mystic[-_-]
2007-07-18, 22:22
Ladda om!

Rambo
2007-07-18, 22:28
Ja eller hur? :) Jag måste verkligen tänka *döda döda, ngn slår på min flickvän o kallar min mamma fula saker* tankar för att prestera, men då går det kanon! Aja det blir bättre nästa gång!

Eller se Rocky filmen när dom går in i lokalen " Kolla blickarna"

................Eye of the tiger ...Eye of the tiger.................:hbang:

Jay-Z
2007-07-18, 22:30
Looking JACKED, BRO!!1

tigerofsweden
2007-07-18, 22:31
Looking JACKED, BRO!!1

Fan, varför ska så många kolla in journalen när man inte presterar ngt?! :Virro

Nädå jag är tacksam för att ni bryr er :D

StefanC
2007-07-18, 22:51
Hahah, får också kommentera då. :D

Tycker det var ett helt okej pass endå. Men nästa gång blir det bättre, fast du åker ju snart. Ska det bli gött eller?

Simma lungt.

tigerofsweden
2007-07-18, 22:55
FOR THE ****** IN MY JOURNAL MY 10" GUNZZ ZOMG

Check:

http://img57.imageshack.us/img57/6834/gunzrv6.jpg

OMG ROFLMAO

tigerofsweden

:D

StefanC
2007-07-18, 22:57
Städa ditt rum. :D

OnT: Du ser ut att ha en smal midja. Biccen ser välutvecklad ut. Men triceps får du spöa lite mer.:D

Jay-Z
2007-07-18, 22:59
THATS SOME JACKED SHIT, BRO!!!!11 :hbang:

tntballe
2007-07-18, 23:40
gangzta,gunzz, yeahh *flex*

Timmi
2007-07-19, 00:45
Fan gå och skit ner dig :D

Inte presterar my ass, bra pass och det ser bra ut på armen, tycker du ska ta och grisbulka och bli fet som mig :D

Tror nog att det gömmer sig en ordentlig triceps där som inte riktigt kommer fram i den där posen. Så, ge oss side tricep nu

tigerofsweden
2007-07-20, 10:10
Thx guys :cool:

20/7 Bröst, biceps

Plan hantelpress
31 x 7, 7, 7, 7, 7
LIGHTWEIGHT, riktigt lätt :)

Snebänk
70 x 6, 5
Tyngre idag än sist

CC-flyes
17,5 x 20, 20
Pump

Stångcurl
42,5 x 7, 7, 5
Hyffsat strikt

Preachercurl
+15 x 12, 8, 8
Pump

Kommentar
Bra pass, tog endast 50min! Stressigt ska UTOMLANDS snart! Hade jag tränat nästa vecka så hade jag ökat i hantelpressarna!

Nu mina kära vänner drar jag söderut till värmen i Kroatien :D Ska vila upp mig och förhoppningsvis fortsätta där jag slutade när jag kmr hem även om det blir svårt. Kommer vara borta 2,5v, är hemma igen den 8:e Augusti. Förhoppningsvis kommer jag att kunna köra några pass där nere, iallafall första veckan för att sen vila andra.

Ha de bra allesammans o öka inte för mkt när jag e borta nu :devil:

And may all the weights be lightweight and your muscles rock hard :hbang:

GymTT
2007-07-20, 10:24
bra pass, kör hårt med cardion i utlandet.

LadyInsane
2007-07-23, 10:25
Själv har man precis kommit hem igen. Se nu till att sola mycket. Fin färg är optimalt..!:D

tigerofsweden
2007-07-26, 09:06
TJA alla blekfeta svennar :D

Sitter just nu pa ett internetcafe vid medelhavet, IN YA FACE :thefinger

Har ar runt 35 grader och klarbla himmel varje dag

Langtar dock ngt enormt efter traningen, va ifarrgor pa en militarbas och gjorde lite chins, pullups och armhavningar, det va gott

Har idag atit cevapi, en munk med marmelad och glass till frukost :) Bulk for teh win! Ater varje dag ute pa stranden och det ar inga nyttigheter, undra hur mkt man kmr lagga pa sig!

Ne nu ska jag fortsatta pressa i solen, keep it real homies :D

tntballe
2007-07-26, 09:10
inge avundsjuk alls *slap*
ha det så trevligt :thumbup:

LadyInsane
2007-07-26, 09:36
Låter jättehärligt. Blir avundsjuk och längtar tillbaka till Bulgarien. Nu ska jag kolla sista minuten biljetter så jag också får lite mera värme..!:D

tigerofsweden
2007-07-31, 12:11
Tjo blekisar

Har ar det varmt o gott, hoppas ni har det kallt o javligt!

I forrgar korde jag viktbelastade chins, pullups och armhavningar samt nagra andra ovningar pa min alskade militarbas! Det va typ 36 grader i skuggan, mitt traningsvatten borja typ koka :hbang:

En vecka kvar imorgon sen kommer jag hem o da ska de hardkoras som fan igen. Kanns som ni alla har dragit ifran massor nu *slap*

Nej nu ska jag ut pa beachen igen, teh babes kallar (min flickvan) :D

Nosf
2007-07-31, 12:21
Tänk den som kunde få stitta i solen en stund!
För mig tar semestern snart slut! Två tre soldagar under hela semestern!
Fuskigt om du frågar mig...

Hoppas du har trevligt!

GymTT
2007-07-31, 16:13
Ha så skönt det går Classe!

Hälsa frugan och må väl.

Ciao

mystic[-_-]
2007-07-31, 16:30
Ganska festligt att han heter Göran i mellannamn. Claes-Göran *fniss*

Timmi
2007-07-31, 16:54
Men vfn, har du åkt utomlands bara sådär ;)

Hoppas det är så nice det låter ;)

tigerofsweden
2007-08-07, 22:02
Imorgon kommer jag hem igen fuckers :D

eleni
2007-08-07, 22:05
Bra! Vi saknar dig!!! *cupid* *flex*

mystic[-_-]
2007-08-07, 22:12
Haha ordningen är återställd

GymTT
2007-08-08, 06:15
We have missed u girl

tigerofsweden
2007-08-09, 00:24
Thx buddies :)

Nu är jag hemma, känns både bra och dåligt! Hade jag haft ett gym där nere så hade jag lätt stannat!

Imorgon kör jag första passet, är orolig för att träningsvikterna kmr vara cepelåga :banned

Men vi får väll se, nu ska jag sussa :D

LadyInsane
2007-08-09, 00:28
Gött att ha dig tillbaka pöjken!

Hoppas du hade skoj!:)

Jockefarmer
2007-08-09, 09:33
Det blir till o hålla koll på dig tiger så du inte gör nåt jag inte skulle göra =)

tigerofsweden
2007-08-13, 21:38
Nu har man börjat komma igång med träningen igen men det går segt, styrkan börjar komma men första dagarna var sega. Tror även att jag bär på ngn förkylning för känner mig seg i kroppen o är lite snorig.

Idag körde jag iaf rygg och det gick helt okej under omständigheterna :)

13/8 Rygg

Chins
Kv x 10, 9, 8
Lätt (inte failure)

Stångrodd
70 x 6, 6, 6
Lätt!

Latsdrag med v-handtag
60 x 8, 8, 7
Bra kontakt

Sittande rodd
65 x 10, 10, 9
Väldigt strikt :)

Fram.lut. sidolyft
11 x 10, 10, 10

Kommentar
Som sagt, gick bra trots jag va seg!

Vila imorgon sen axlar o triceps på ons, hoppas jag mår bättre då :)

Mapa
2007-08-13, 22:14
gött att ha dig tillbaka ^^