handdator

Visa fullständig version : Whey 80 vs. Pure Whey


bengdoktor
2007-06-01, 09:43
For Kolos skull ska jag ju kopa pure whey men jag skulle anda behova lite hjalp med en objektiv bedomning av de bada kosttillskotten. Vilket ar bast? Kilopriset ar detsamma och naringsvardena valdigt likartade, aven om pure whey sags innehalla 100% vassleprotein.


Näringsvärde Whey 80:
Kalorier: 403 kcal
Protein: 80 g
Fett: 7 g
Kolhydrater: 5 g

Näringsvärde Pure Whey
Energi: 1638 kJ/ 390 kcal
Protein: 78 g
Fett: 7g
Kolhydrater:5g


Jag vet inget om sammansattningen och sant, och om det spelar nagon roll. SA eftersom kilopriset ar detsamma, vilket ar bast? Smak spelar en viss roll.

L-Sami
2007-06-01, 09:55
Personligen tycker jag att Pure Whey smakar godis jämfört med Whey-80, annars är båda vasslekoncentrat dvs lika bra.

Davil
2007-06-01, 10:34
whey-80 smakar som diskvatten luktar.
Pure Whey är det godaste vassleprotein jag hitills provat (vilket är ganska många olika).

bengdoktor
2007-06-01, 11:07
Skitbra! Nu har jag rejalt hoga forvantningar pa det har. Choklad och jordgubb blir det, kokos vagar jag inte kopa 5 kg av :)

Frantic
2007-06-01, 12:09
Ska du köpa pure whey så måste du helt klart testa banansmaken. Allt annat är galenskap!

En bra anledning till att köpa pure whey ist för whey 80 är så klart för att stödja kolozzeum:)

tp_88
2007-06-01, 12:11
Innehållet är samma "skit", så det spelar ingen roll.

Smak - Kolos vinner, kokos är bland det godaste jag druckit (tillsammans med mjölk) och banan/choklad är inte långt efter.

Konsistens - Går till GG, enbart p.g.a. Kolos protein skummar så mkt, iaf när man blandar med mjölk. Har aldrig upplevt det med något annat protein. Om man väntar tills det lagt sig så gillar jag dock konsistensen mer än hos GGs.


Så, i princip är det skitsamma. Köp Kolos protte och stöd forumet! :thumbup:

bengdoktor
2007-06-01, 12:44
Det blir pure whey, alla kan vara lugna! :)

Men "skit"?

Acke^^
2007-06-01, 13:04
Har två smaker av Pure Whey, Banan och Choklad. Chokladen är verkligen inte god enligt mig, mild med en eftersmak av kaffe ungefär. Blir rätt okej om man blandar i lite kakao visserligen. Nu vet jag att Fairing sa att de hade gjort om smaken på chokladen så den kan ju ha blivit annorlunda. Banan tycker jag är rätt okej, söt med mycket banansmak.

Handcuff
2007-06-01, 13:08
Skitbra! Nu har jag rejalt hoga forvantningar pa det har. Choklad och jordgubb blir det, kokos vagar jag inte kopa 5 kg av :)

Om du ändå köper 5kg..köp en av varje då! Du får ju själv välja smakerna...behöver inte ta 5kg av en sort...

tp_88
2007-06-01, 13:11
Men "skit"?
Man, eller iaf jag, använder uttrycket "samma skit" om det är samma sak. Jag satte skit inom citationstecken för att visa att det inte var skit, men samma innehåll.

Glöm det, innehållsmässigt är det i princip identiskt. Det var det jag menade.
Om du ändå köper 5kg..köp en av varje då! Du får ju själv välja smakerna...behöver inte ta 5kg av en sort...
Precis! Våga köpa kokos, det är SJUKT gott!!

L-Sami
2007-06-01, 13:44
Banan och cocos är godast enligt mig, jordgubb smakar smör och choklad hade en mild mjölkchokladsmak. Alltså kolos protte.

Raggis
2007-06-01, 13:46
Banan och cocos är godast enligt mig, jordgubb smakar smör och choklad hade en mild mjölkchokladsmak. Alltså kolos protte.

Jordgubb är nog den äckligaste smaken, helt klart. Banansmaken smaka skumbananer :D

bengdoktor
2007-06-02, 07:40
Inte helt eniga asikter. Sahar pa forhand kanns det ju som att kokos ar en smak man kan trottna rejalt pa, men kan vara vart att testa. Blir man inte jaakligt trott pa kokos? svart att smalta att det skulle vara lika bra som en mer neutral smak.

*uppdate* Choklad och Kokos blir det!

Rahf
2007-06-02, 10:16
Klart det inte är eniga åsikter boyo, vi snackar individuella smaklökar här. Av 20 inlägg så kommer absolut minst hälften vara nya bud på vilken som smakar bäst etc.

Satsa på Kolos saker, stöd forumet.

BigForre
2007-06-02, 10:40
Inte helt eniga asikter. Sahar pa forhand kanns det ju som att kokos ar en smak man kan trottna rejalt pa, men kan vara vart att testa. Blir man inte jaakligt trott pa kokos? svart att smalta att det skulle vara lika bra som en mer neutral smak.

*uppdate* Choklad och Kokos blir det!

Bah!! Men köp en av varje och en extra av den du tror smakar bäst. Alla tycker olika och som du säger så kan man lätt tröttna på en smak, trevligt att kunna växla lite då och då.

bengdoktor
2007-07-11, 09:43
Kokos smakar i.m.o skit. Sött. sliskigt och jag tröttnade på det efter första shakern. Kan inte förstå er som tycker det är gott.. men det är ju bra för er. Nu blir det struggle att få ner allt! Tack för tipset handcuff att ta flera smaker.. hoppas chokladen är bättre nu bara..

z_bumbi
2007-07-11, 10:36
Blanda kokos och choklad eller släng bara i lite kakao/oboy i kokosen.

Borx
2007-07-12, 12:38
Personligen tycker jag att Pure Whey smakar godis jämfört med Whey-80, annars är båda vasslekoncentrat dvs lika bra.

I whey 80 är det även isolat vilket i min åsikt då är bättre.

Pure Whey 1 kg
Ingredienser: Vassle protein (laktalbumin Koncentrat, ultra och micro filtrerat)

Whey 80 1kg
Ingredienser: Proteinblandning av Ultra Filtrerat Whey Protein instant.
Cross Flow Micro filtrerat Whey Protein Isolate.

Fairing
2007-07-12, 12:41
I whey 80 är det även isolat vilket i min åsikt då är bättre.

Pure Whey 1 kg
Ingredienser: Vassle protein (laktalbumin Koncentrat, ultra och micro filtrerat)

Whey 80 1kg
Ingredienser: Proteinblandning av Ultra Filtrerat Whey Protein instant.
Cross Flow Micro filtrerat Whey Protein Isolate.

FAST DET KANSKE BARA ÄR 1% ISOLAT:cool: