handdator

Visa fullständig version : Bonusdag!


Handcuff
2007-05-31, 10:04
Kom i säng någongång kring 01:00 i natt. Sista timmarna innan spenderades med min studieteknik "sistaminuten-pressa-in-fakta-metoden" (som för övrigt linar den metod jag använder i alla situationer). Detta panikläsande medförde dock vissa problem då jag äntligen krypit ner i sängen - jag kunde inte koppla bort skiten! :Virro

Äntligen kände jag hur jag svävade in i drömmarnas värld....PIIIIP PIIIIP PIIIIP!!!! Men grattis...redan morgon. Ligger och drar mig 15minuter innan jag inser att jag verkligen måste lägga på ett kol om jag ska hinna köpa en kopp kaffe innan tentan! Gör mig i ordning snabbt som attan och traskar nöjd mot bilen. Nöjd för att jag trots segandet på morgonen faktiskt har lite tid till godo...mm hinner varva ner med en kopp kaffe innan 6 timmar tentamen. FÖRBANNAT!!!! När jag sätter nyckeln i låset på bilen kommer jag på att jag glömt något viktigt. Ska skriva en 10p tenta i juridik och har glömt både pennor och lagbok! Bara börja gå hem igen. Går så fort mina ömma benhinnor bara mäktar med...packar raskt ner allt jag behöver och stressar tillbaka till bilen. Nu börjar stressen kännas av igen...

Svänger förbi Statoil på vägen till skolan (egentligen en omväg...) köper en kopp kaffe, onico och en ramlösa. Skyndar vidare mot skolan..har lite för bråttom på väg ut från bilen och tappar kaffekoppen..mitt mellan benen på förarstolen! AJ! Satan vad varmt! Och framförallt snyggt med en stor kaffefläck på låren *grr*

Som vanligt är tentan i en sal man aldrig någonsin varit i närheten av och får irra omkring - svettig - stressad och kaffefläckig innan jag tillslut hittar rätt!

Kliver flåsande in i tentasalen som nu minuterna innan tentamen är proppfull...ok få se nu varför känner jag inte igen någon :confused:

Längst fram på en anslagstavla står det vilka kurser som tenteras för tillfället + dagens datum 2007-05-31. 31??? Men.. *gah!* Min tenta är ju imorgon!

WTF!

Nåväl..känns som om jag fått en bonusdag..en dag helt utan planering, skola eller jobb. Så nu ska jag diska!

//HC

bertbert
2007-05-31, 10:10
:laugh: Underbart.

mela
2007-05-31, 10:11
:laugh: :laugh: Der är inte lätt alltid :Virro
Bättre planering imorn kanske? ;)

Snafu
2007-05-31, 10:44
haha

Nithian
2007-05-31, 11:06
hahaha fyfan

Kikkomannen
2007-05-31, 11:07
Din avatar är verkligen passande för idag kan man säga :thumbup:

Olsson
2007-05-31, 11:37
Haha en kompis till mig gjorde tvärt om. Hade pluggat massor en längre tid o kände sig stensäker på tentan. Men när han gick dit så hade den varit dagen innan :D

hahavaffan
2007-05-31, 11:59
Sopa!

Lexidos
2007-05-31, 13:14
ÅÅÅÅÅÅHhh sopa, idiot, bonnjävel.. tommy salo! ;) :D

Handcuff
2007-05-31, 13:52
Din avatar är verkligen passande för idag kan man säga :thumbup:

Haha..jo den var faktisk klockren. Egentligen borde jag kanske plugga nu lite extra..men vad gör jag - jo åker in till centrum och köper skor :D

EDIT: Varför all denna google-reklam över allt nu på forumet..ser förjävligt ut!

hultman
2007-05-31, 14:40
Haha..jo den var faktisk klockren. Egentligen borde jag kanske plugga nu lite extra..men vad gör jag - jo åker in till centrum och köper skor :D

EDIT: Varför all denna google-reklam över allt nu på forumet..ser förjävligt ut!

De behöver väl inkassera lite pengar för att hålla sidan uppe, kanske?

Wikner
2007-05-31, 15:31
Haha, gjort nått liknande fast jag pluggade efter 0000 så kollade jag på datumet när jag skulle ställa mobilen, så märke jag att det var datumet tentan var. Blev rätt galen och hade mig innan jag kom på att klockan var efter midnatt.

Handcuff
2007-05-31, 18:14
De behöver väl inkassera lite pengar för att hålla sidan uppe, kanske?

Är helt klart införstådd med detta. Det jag irriterat mig på var att reklamen har ökat...finns ju längst ner under också numera...


Haha, gjort nått liknande fast jag pluggade efter 0000 så kollade jag på datumet när jag skulle ställa mobilen, så märke jag att det var datumet tentan var. Blev rätt galen och hade mig innan jag kom på att klockan var efter midnatt.

Mm..psyket är underbart komplext. Som när man vaknar mitt i natten och inte kan "räkna ut" vad 02:47 betyder...2/47 eller 2+47=49 --> 11 minuter kvar att sova osv:D

Handcuff
2007-06-12, 22:38
Dammit...missade på tentan dessutom. MED 2,5poäng *gah!*

Empe
2007-06-12, 22:40
Dammit...missade på tentan dessutom. MED 2,5poäng *gah!*

Attans. Du skulle pluggat extra, inte åkt å shoppat :smash: