handdator

Visa fullständig version : Aggressioner! Hur gör ni?


Shakemynuts
2007-05-31, 00:27
Hallå!
Jag är en extremt lugn person, jag skulle aldrig ens kröka ett hårstrå av nån om det inte gällde självförsvar.
Allt på grund av att jag brottas med stora aggressionsproblem. Jag har lärt mig att ta ut dom på rätt sätt.
Jag har en del nya vänner nu då jag flyttat som inte vet så mycket om mig som dessvärre fick se mina sämre sidor nu ikväll av skrik, sparkar, knytnävsslag i en vägg och hyperventilation i ungefär 10 minuter. En kille försökte mucka gräl genom att helt oprovocerat kasta en använd lössnus på mig, vi var ensamma inne på Max.

Hur skulle ni hanterat situationen tror ni och hur är ni med aggressioner? Funderat mycket på det nu ikväll och behövde skriva av mig lite och läsa lite andra tankar.

Puss

Sebbe_H
2007-05-31, 00:31
Jag blir riktigt dum i huvet när jag är full. Kan inte kontrollera mina aggroutbrott typ. Det får jag ångra kraftigt en dålig dag och har dessutom redan gjort dåliga saker.

Cerberus
2007-05-31, 00:36
well det var ditt så kallade "barn"-jag i dig som agerade, det är den vi vill åt när vi super :D

vara skojsiga och bekymmerslösa.


Rent kognitivt så vet du nog själv att du bör dra ner på drickandet om ni drack mycket, när man e full släpper många spärrar.

1986
2007-05-31, 00:36
känner igen det där. är själv jävligt lugn, tillmötesgående och tålamodig.
men när det verkligen gäller och allt helvete bryter loss, så kommer all aggressivitet ut och allt bara svartnar.

för mig hjälper det som fan att jag har slutat dricka massa sprit.

joriice
2007-05-31, 00:41
Slagit honom. Såvida han var ensam, villig att slåss och ful

Raggis
2007-05-31, 00:41
Jag skulle bara gett vederbörande en hotfull syn. SKulle aldrig få för mig att roida loss sådär :D

Shakemynuts
2007-05-31, 00:46
Haha, men jag är nykterist. :D
Ingen alkohol inblandade i mina aggroutbrott. Jag reagerade först genom att titta på dom 2 som gjorde det, men dom såg oberörda ut. Det var ganska uppenbart att det var dom eftersom det inte fanns någon annan i lokalen som rent fysiskt kunde kastat snusen så den hamnade där den hamna. *rolleyes*
Och till min förvåning såg jag att de var vuxna, den ena såg till och med otroligt sliten ut, 45+.

Shakemynuts
2007-05-31, 00:48
Och det enda jag tänker på nu är hur mina vänner reagerade efteråt då jag roidade loss. :(
Fyfan vad dåligt jag mår över det, dom blev livrädda.
Men jag ska förklara imorrn, att jag har kraftiga aggressionsproblem, men att jag lärt mig hantera dom skapligt och aldrig någonsin skulle skada någon, speciellt inte en vän och dom vet att jag är snäll så det ordnar sig nog. :D

Sebbe_H
2007-05-31, 00:49
För att svara på din fråga, hade lackat ur och slagit honom gul och blå, men det är ju jag det. Svårt om man skulle få en slemmig lössnus i fejjan och bara tackat och gått därifrån.

Stoltz
2007-05-31, 00:50
Liknande har hänt mig på McDonalds, en kille flippade sin halvrökta cigarett på mina pommes frittes och garvade sedan med sina kompisar åt det.
Jag gick bara fram till dem, lyfte på det översta bröder på hans hamburgare och lade en riktigt tarvlig loska på köttet.
Inte så moget, men det kändes skönt för både kropp och själ.

Shakemynuts
2007-05-31, 00:52
För att svara på din fråga, hade lackat ur och slagit honom gul och blå, men det är ju jag det. Svårt om man skulle få en slemmig lössnus i fejjan och bara tackat och gått därifrån.

Rent min första instinkt då det började svartna framför ögonen, händerna började skaka och jag började andas tungt var att ta en stol och slänga i ryggen på honom och sen slagit frenetiskt med den.

Men ärligt talat, vem förlorar på det i längden?

Sebbe_H
2007-05-31, 00:56
Visst man förlorar på det senare. Men faaan vad skönt det känns just efter den stunden.

theoppositescollide
2007-05-31, 00:59
är man som jag musiker så funkar det oftast. Iom att jag både sjunger(närmare bestämt skriker/growlar) samt trummar i diverse extremmetalband går det alldeles ypperligt att vråla eller slå av sig aggressioner i 10 minuter.

JustinCredible
2007-05-31, 01:13
Liknande har hänt mig på McDonalds, en kille flippade sin halvrökta cigarett på mina pommes frittes och garvade sedan med sina kompisar åt det.
Jag gick bara fram till dem, lyfte på det översta bröder på hans hamburgare och lade en riktigt tarvlig loska på köttet.
Inte så moget, men det kändes skönt för både kropp och själ.
Hur reagerade dom då? Det är sånt jag skulle vilja göra.. Som i en film och sen bara gå och sätta sig igen. Men jag har en känsla av att dom skulle spöa skiten ur mig.

Kikkomannen
2007-05-31, 01:36
Liknande har hänt mig på McDonalds, en kille flippade sin halvrökta cigarett på mina pommes frittes och garvade sedan med sina kompisar åt det.
Jag gick bara fram till dem, lyfte på det översta bröder på hans hamburgare och lade en riktigt tarvlig loska på köttet.
Inte så moget, men det kändes skönt för både kropp och själ.

Skulle förmodligen också sträckt mig till det.
Lite "öga för öga, tand för tand" reaktion, det tycker jag är okej, samt att man försvarar sig om nån börjar slåss, personligen så får jag utlopp för agressioner genom att slänga käft med någon förstående närstående som orkar och kan lyssna.

Speedy
2007-05-31, 07:16
jag hade bedömt läget lite snabbt, hade allt sett ok ut dvs de troligen inte var beväpnade så skulle jag nog sakta och lungt börja prata med dem om vad fan de gör, sen skulle jag nog ta ut några års boxningserfarenhet på dem...kommer det till en gräns finns det fan inget stopp i mig, dock är det långt dit som tur är och det blir längre och längre för varje år...men när det smäller smäller det tyvärr ordentligt...

Stoltz
2007-05-31, 07:26
Hur reagerade dom då? Det är sånt jag skulle vilja göra.. Som i en film och sen bara gå och sätta sig igen. Men jag har en känsla av att dom skulle spöa skiten ur mig.

Precis som så många andra av det svenska folket var de livrädda för en riktig konfrontation så de gjorde inte ett dugg.
Jag vet inte riktigt vad de gjorde efteråt då jag inte tittade på dem efteråt utan bara gick och satte mig med mina kompisar igen och fortsatte prata om vad vi pratade om innan cigaretten kom flygande.

Tanken på att det skulle bli vålsamt slog mig nog inte ens, jag ger antagligen sådant pack lite för mycket tilltro, av någon dum anledning.

Mental
2007-05-31, 08:08
Jag blir riktigt dum i huvet när jag är full. Kan inte kontrollera mina aggroutbrott typ. Det får jag ångra kraftigt en dålig dag och har dessutom redan gjort dåliga saker.

Det är ju ändå ett icke problem, hur svårt är det att ge fan i alkoholen egentligen? Om du nu inte är alkoholist och har utvecklat ett beroende så är det ju bara att inte dricka, dumt att chansa.

Och till er andra, antingen är flertalet av er labila eller så växer internetmusklerna ordentligt på er. Funderat över proportionalitetsprinciper någon gång, det är lite huvud för öga, hand för tand. Någon sorts "om någon förolämpar mig får han en käftsmäll" "om någon slår mig dödar jag honom" om resten av sverige resonerar så här så är det illa för mänskligheten.

Provokationssvaret måste stå i proportion till provokationen, annars har man bara bevisat att man har mer fel än den som började.

Och nej "Men mamma, han började" fungerar lika illa idag som när grannungen rusar gråtande från sandlådan efter lite kreativ misshandel i 5års åldern.

Yes
2007-05-31, 08:15
Jag hade gjort en tjurrusning för att sedan, liggandes över honom, äta upp hans ansikte.

Det var förfan han som börja! *grr*

Kaew
2007-05-31, 08:49
För att svara på din fråga, hade lackat ur och slagit honom gul och blå, men det är ju jag det. Svårt om man skulle få en slemmig lössnus i fejjan och bara tackat och gått därifrån.

Haha vem tror du går på detta? vi vet alla att du hade sprungit därifrån som den rädda lilla hare du är. ;)

Jesper
2007-05-31, 09:02
Förut hade jag förmodligen inte gjort något mer än att kasta en arg blick. Nuförtiden är jag för stolt för att bara låta det vara. Senaste året har det börjat gå utför känner mig arg för det mesta blir irriterad/sur/arg/aggro för vad som helst. Känner att en del i min närhet fått en del skit i onödan. Vet inte varför kanske för att det gått utför med livet i allmänhet..

psirus
2007-05-31, 09:05
Troligen hade jag frågat va fan de håller på med beroende på vilka polare jag hade med mig. Hade jag valt ett visst umgänge den kvällen skulle nog problemet redan vara löst. :)

Men att jag skulle slå dem sönder och samman för en snus är mycket tveksamt. Stoltz agerande var exemplariskt.

Diana
2007-05-31, 09:17
Liknande har hänt mig på McDonalds, en kille flippade sin halvrökta cigarett på mina pommes frittes och garvade sedan med sina kompisar åt det.
Jag gick bara fram till dem, lyfte på det översta bröder på hans hamburgare och lade en riktigt tarvlig loska på köttet.
Inte så moget, men det kändes skönt för både kropp och själ.
Hahaha mysig kontring



Jag lärde mej den berömda tio-djupa-andetag-metoden vilket gjorde att mina aggro problem försvann efter något år bara (var rätt aggro när jag var tonåring). Gäller att få in i sin semitröga skalle att man liksom bara förlorar själv på att bli aggressiv. Att välbefinnandet sänks för stunden och ofta ett bra tag efteråt as well och det är inte värt det. Men ja, det är mkt enklare än det låter spec i situationer som nämnts i tråden med provokation.

Men övning ger färdighet, yada yada... :Virro

Mitt värsta utbrott var för ungeför 10 år sedan när en liten ettrig finnjävel hade gett sej på min syster. Honom gick jag okontrollerat lös på med slag och sparkar (Icke lika *host* 'matcho' som det låter då pöjkstackarn var flera år yngre än mej :D)

balder
2007-05-31, 09:45
Bra att du inte drämde en stol i huvet på honom. Det hade ju kunnat bli lite konstigt om det visade sig att du missuppfattat situationen och det var någon annan som kastat snusen. :thumbup:

Rahf
2007-05-31, 09:52
Gällande snusen så hade jag nog dragit en klassisk svensk reaktion och pratat med mina polare i efterhand om hur äckligt och taskigt det var, hade förmodligen blängt på honom också. Det räcker helt enkelt inte med en snus för att jag ska explodera och se rött.

Solros
2007-05-31, 10:18
hade sålt snusen till en uteliggare för en HIV-smittad spruta, sedan hade jag kört in den i ögat på antagonisten.

Snake
2007-05-31, 10:23
Jag är/blir aldrig arg :) *cupid* :love: :kinky:

Det är jag och Tomas Di Leva - make love, not war :love:

Dumleman
2007-05-31, 10:32
En gång blev jag rädd för mig själv. Det var inget allvarligt men periferiseendet försvann och svartnade och synfältet bara krympte mot mitten och allt pumpade på max. Men jag lyckades som tur var kontrollera det, har aldrig varit med om något liknande.

L-Sami
2007-05-31, 10:36
Jag hanterar mina aggressioner genom att göra PB i bänkpress :D

blekfet2
2007-05-31, 10:36
Sluta bete sig som en liten skitunge skulle jag nog rekommendera.

Shakemynuts
2007-05-31, 11:38
Jag tycker inte man ska vara speciellt stolt över att inte kunna hantera en sådan situation som jag gjorde igår.
Jag var stolt över att behärskat mig med tanke på tidigare aggressionsproblem jag haft.

Blekfet, vem ska växa upp?

Och jag sa ju faktiskt att det bara var han, hans vän och jag och mitt sällskap inne i lokalen då snusen kom.

Trance
2007-05-31, 11:41
Tycker du verkar hantera det rätt bra och moget eftersom du anser att du har ett problem och tar tag i det. Att det rann över någon gång är väl ingen större fara, du dödade ju ingen direkt.

blekfet2
2007-05-31, 12:36
Jag tycker inte man ska vara speciellt stolt över att inte kunna hantera en sådan situation som jag gjorde igår.
Jag var stolt över att behärskat mig med tanke på tidigare aggressionsproblem jag haft.

Blekfet, vem ska växa upp?

Och jag sa ju faktiskt att det bara var han, hans vän och jag och mitt sällskap inne i lokalen då snusen kom.

Du?

Violater
2007-05-31, 12:36
En gång blev jag rädd för mig själv. Det var inget allvarligt men periferiseendet försvann och svartnade och synfältet bara krympte mot mitten och allt pumpade på max. Men jag lyckades som tur var kontrollera det, har aldrig varit med om något liknande.

Jag har blivit så arg en gång i mitt liv. Jag gick på högstadiet och spelade fotboll, en kille klappade till mig på plan helt oprovocerat. Det svartnade totalt och jag kommer knappt ihåg vad som hände. Han sprang i alla fall som tur var. :-)

Efter den händelsen har jag aldrig tillåtit mig själv att bli så arg, just för att jag känner hur det pumpar och synfältet blir mindre. Det är obehagligt och jag vill verkligen inte uppleva det igen. Jag är 26 år idag förresten så jag har hållt mig lugn och fin länge, har aldrig slagits även fast jag har varit med om situationer där många andra hade tagit till nävarna. Jag har till och med blivit slagen en gång utan att slå tillbaks, det var nog rätt knäckande för killen som slog mig för han gick bara.

Muskelbyggaren
2007-05-31, 12:47
Det bästa är nog att stanna upp och tänka efter, vad som hände och vad som föranledde det hela. Det kan få saker och ting att te sig i en annan dager, där man ser hur harmlös och miserabel den andre egentligen är. Sen nitar man den jäveln.

Vet en bekant till en bekant som nog tar alla pris i dålig distans till saker och ting. Det finns verkligen fler historier om honom än man kan räkna till. Han tar ingen skit så att säga, och det kan räcka med att någon tränger sig i kön för att det ska tända till. Han slutar verkligen inte förrän han själv fysiskt inkapabel att slå mer eller den andre ligger ned. Om han bara kunde använda den kämparglöden på andra vis hade han tagit alla Nobelpris som finns.

hultman
2007-05-31, 12:51
Skön tråd. Alla lugna snubbar som aldrig gör en fluga förnär blir helt plötsligt roidande monster som direkt hoppar på ett gäng rejäla bitar och gör slarvsylta av dom. Roligt att läsa, men det luktar hybris :D

Motorbreath
2007-05-31, 12:59
Beror alldeles på situationen. Jag är snällare när jag druckit.

Liten Men Fet
2007-05-31, 13:02
Jag hade grova problem med aggretioner när jag var liten, lyckligtvis så ledde det aldrig till några större problem. Numer så blir jag nästan alrig arg, provocerar nån mig verbalt eller liknande så blir jag bara kall. Blir arg först om någon börjar bli fysisk å känns det som det är ok att bli förbannad.

Lexidos
2007-05-31, 13:04
Jag är för det mesta rätt lugn tycker jag.
Om jag blir förbannad så brukar jag oftast svära, knaske slå på något meningslöst typ dörrar är bra.
Men att ta några djupa andetag o tänka: Vad händer om jag går lös på det här/den där?
Har alltid kommit fram till att det varit bättre att låta bli :D
Jag har aldrig hamnat i slagsmål varken full eller nykter. Folk som käftar med mig på fyllan brukar jag sätta på plats antigen genom att se ut som ondskan själv o dra iväg nån förolämpning eller min favorit; titta på dem, titta på alla andra o sen asgarva :D

Jag är nog rätt släng i käften o irriterande när jag är full :)
Men man ska vara snäll

Vinter
2007-05-31, 13:07
Jag slår sönder sandsäckar efter träning när jag vill ha ut mina agressioner. Annars är jag lugnet personifierat, slutade behöva bevisa saker och ting vid 18år fyllda. Kan man inte kontrollera sig bör man tänka efter om man verkligen ska dricka alkohol överhuvudtaget imo.

Kabuto
2007-05-31, 13:12
Skön tråd. Alla lugna snubbar som aldrig gör en fluga förnär blir helt plötsligt roidande monster som direkt hoppar på ett gäng rejäla bitar och gör slarvsylta av dom. Roligt att läsa, men det luktar hybris :D

Hördedu! sluta vara så kaxxig du kan åka på en propp!!




























:D

Lexidos
2007-05-31, 13:12
Vissa människor ska verkligen inte dricka alkohol.

Vi var ett gäng som skulle på fest, några av oss cyklade och på vägen råkade de köra på en ölburk som stod på cykelbanan.
Då kommer det ut nån snubbe på typ 17 år som är sur som fan ( vi var vell 17-18 själva). Han har 2 kompisar med sig som verkar något nyktrare.
Han börjar gorma om att han ska ha ersättning för ölen. Vi menade att är man så dum att man ställer den mitt på cykelbanan o sen går därifrån så får man skylla sig själv. Men han var arg som ett bi. Verkade som han ville hoppa på oss ett tag. Men vi tittade på hans kompisar o frågade: "Tycker ni att det verkar som en bra ide?"... verkar som de först då insåg att vi var 9 st :D

jwzrd
2007-05-31, 13:25
Jag är alltid lugn som en filbunke, jag kan öht inte relatera till hur du förlorar humöret.

Mescreant
2007-05-31, 13:34
Skön tråd. Alla lugna snubbar som aldrig gör en fluga förnär blir helt plötsligt roidande monster som direkt hoppar på ett gäng rejäla bitar och gör slarvsylta av dom. Roligt att läsa, men det luktar hybris :D

Precis. Överallt på internet läser man människors beskrivningar av sig själva och av någon anledning är det få som inte har denna egenskap. Hur många har egentligen blivit helt blindgalna av raseri och förlorat all självkontroll?

stridis
2007-05-31, 13:38
Självkontroll och stryktålighet är en kämpes adelsmärken.

Tränar thaiboxning, kör yogaövningar ibland, tar en löptur, lirar lite fickpingis. Detta tar hand om mina aggressioner.

Brukar hantera stökiga individer som luft, har fått springa någon gång för att de funnit min arrogans totalt outhärdlig. Men, så vet jag att inget stås att vinna på att slåss med något random trash.

Lexidos
2007-05-31, 13:38
Precis. Överallt på internet läser man människors beskrivningar av sig själva och av någon anledning är det få som inte har denna egenskap. Hur många har egentligen blivit helt blindgalna av raseri och förlorat all självkontroll?

Tror att minst 90% inte har nån aning om vad de snackar om

raQblad
2007-05-31, 13:44
Jag håller inne med allt tills jag kommer hem, då jag kan slå i väggar/skrika/gråta etc. without making a scene.

Skulle vilja vara rakryggad och smälla till folk ibland, men det går inte. Får bli sprickor i duschkabinen istället...

Diana
2007-05-31, 13:52
Tror att minst 90% inte har nån aning om vad de snackar om

Precis. Det är ju en viss skillnad på att tappa kontroll och att bara vara allmänt hormonstinn. Tror däremot att fler unga än man anar har det här problemet. Inte att de går lös på okända människor som provocerar dem nödvändigtvis, utan mera okontrollerbara aggressioner bakom stängda dörrar sas...

Baan
2007-05-31, 14:07
Undrar vad som är nyttigare för en själv, faktiskt releasa lite när man är arg eller hålle det inne och förtrycka det. För mig går det mycket snabbare över om roidar istället för att hålla käft, då sitter den kvar ganska länge. Nu snackar vi såklart inte om att man spöar någon bara för att man blir lite sur, men man kan ändå säga vad man tycker och på så sätt få ut lite agressioner.

Herkulez
2007-05-31, 14:10
själv lugnar jag ner mig genom att titta på den här bilden och inse att det finns iaf en som är argare än va man själv är för stunden¨

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showpost.php?p=199326&postcount=371

Dreas
2007-05-31, 14:11
Svårt att veta hur jag hade reagerat i en sån situation faktiskt, i fylla hade det blivit bråk med 90% säkerhet. Nykter vet jag inte, skrikit kanske och sagt något passande till han!

Andreas

Diana
2007-05-31, 14:20
Undrar vad som är nyttigare för en själv, faktiskt releasa lite när man är arg eller hålle det inne och förtrycka det. För mig går det mycket snabbare över om roidar istället för att hålla käft, då sitter den kvar ganska länge. Nu snackar vi såklart inte om att man spöar någon bara för att man blir lite sur, men man kan ändå säga vad man tycker och på så sätt få ut lite agressioner.

Det är ett populärt och föråldrat sk 'faktum' att aggressionsventilering (roiid) ska vara något konstruktivt. Finns mkt intressant att läsa om aggressioner och hantering. All ny forskning pekar på att KBT är det absolut bästa. Man ska altså vänja av hjärnan vid ett inlärt aggressivt reaktionsbeteende, svårare än så är det inte, och det är vad varje individ mår överlägset bäst av i det långa loppet.

Baan
2007-05-31, 14:26
Det är ett populärt och föråldrat sk 'faktum' att aggressionsventilering (roiid) ska vara något konstruktivt. Finns mkt intressant att läsa om aggressioner och hantering. All ny forskning pekar på att KBT är det absolut bästa. Man ska altså vänja av hjärnan vid ett inlärt aggressivt reaktionsbeteende, svårare än så är det inte, och det är vad varje individ mår överlägset bäst av i det långa loppet.

Ska jag ta ditt ord på det menar du? Jag säger hur det blir för mig ifall jag låter det ligga och ifall jag ventilerar ilskan och säger vad jag tycker. Ser inte heller att samhället blir sämre om vi är lite mer ärliga mot varandra istället för att hålla käften vid alla lägen bara för att komma överens.

Snafu
2007-05-31, 14:27
Det är ett populärt och föråldrat sk 'faktum' att aggressionsventilering (roiid) ska vara något konstruktivt. Finns mkt intressant att läsa om aggressioner och hantering. All ny forskning pekar på att KBT är det absolut bästa. Man ska altså vänja av hjärnan vid ett inlärt aggressivt reaktionsbeteende, svårare än så är det inte, och det är vad varje individ mår överlägset bäst av i det långa loppet.
Hej, så vad säger du egentligen? Skall man roida eller inte?

Trance
2007-05-31, 14:41
Ska jag ta ditt ord på det menar du? Jag säger hur det blir för mig ifall jag låter det ligga och ifall jag ventilerar ilskan och säger vad jag tycker. Ser inte heller att samhället blir sämre om vi är lite mer ärliga mot varandra istället för att hålla käften vid alla lägen bara för att komma överens.

Tanken är väl att det inte finns två alternativ, trycka ner eller roida. Utan det finns även att man kan behandla det på ett annat sätt. Varför är jag arg, hur ändrar jag detta och hur får jag personen som gjorde mig arg att ändra sig på bästa sätt? Handlar ingenting om ärlighet.

Anser dock själv att det är lite hippie-oprah-ghey över det hela så jag kör inte med sådant. Jag är barnslig istället.

Baan
2007-05-31, 14:43
Tanken är väl att det inte finns två alternativ, trycka ner eller roida. Utan det finns även att man kan behandla det på ett annat sätt. Varför är jag arg, hur ändrar jag detta och hur får jag personen som gjorde mig arg att ändra sig på bästa sätt? Handlar ingenting om ärlighet.

Anser dock själv att det är lite hippie-oprah-ghey över det hela så jag kör inte med sådant. Jag är barnslig istället.

Ja, men nu pratar vi om två skilda saker. Du säger att man kan se över sitt beteende varför man blir arg, och det kan ju innefatta både att roida på folk och att roida inombords. Visst det är det första man bör göra men i fallet att någon kastar snus på en så tror jag man har ganska goda skäl att bli arg. Då föredrar jag att roida av två anledningar:

1. Man får ut sina agressioner mot förövaren istället för en stackars vägg
2. Förövaren förstår att det inte är ok att behandla en så.

edit. fet deja vu på den här diskussionen.

Snafu
2007-05-31, 14:50
Det är ett populärt och föråldrat sk 'faktum' att aggressionsventilering (roiid) ska vara något konstruktivt. Finns mkt intressant att läsa om aggressioner och hantering. All ny forskning pekar på att KBT är det absolut bästa. Man ska altså vänja av hjärnan vid ett inlärt aggressivt reaktionsbeteende, svårare än så är det inte, och det är vad varje individ mår överlägset bäst av i det långa loppet.

Ignorera mig. Jag trodde först du skrev "Man ska vänja hjärnan vid ett inlärt agressivt beteende" och helt plötsligt förstod jag ingenting.

Corpobal
2007-05-31, 14:53
Hade närmat mig antagonisten medan jag utövade imaginary lats syndrome, ropat "VEM VARE?" och frågat vad jag skulle göra med min fucking skjorta. Tillkalla eventuella bundsförvanter i närheten och hota med stryk.

hultman
2007-05-31, 14:53
Folk som käftar med mig på fyllan brukar jag sätta på plats antigen genom att se ut som ondskan själv o dra iväg nån förolämpning eller min favorit; titta på dem, titta på alla andra o sen asgarva :D


Låter som en mördande taktik, hörrudu! Skulle någon först kika på mig med arg blick, och sedan skratta, skulle jag skita på mig av rädsla.

Herkulez:
ROFLMAO!!!!! :laugh: :laugh: :laugh:

hultman
2007-05-31, 14:55
Ja, men nu pratar vi om två skilda saker. Du säger att man kan se över sitt beteende varför man blir arg, och det kan ju innefatta både att roida på folk och att roida inombords. Visst det är det första man bör göra men i fallet att någon kastar snus på en så tror jag man har ganska goda skäl att bli arg. Då föredrar jag att roida av två anledningar:

1. Man får ut sina agressioner mot förövaren istället för en stackars vägg
2. Förövaren förstår att det inte är ok att behandla en så.

edit. fet deja vu på den här diskussionen.

Precis. Ärligt talat nu, vad tjänar det till att slå i en vägg alt gå hem och grina? För fan!

__Andy
2007-05-31, 15:07
Innan så hade vi "Mitt i livet" med vår klass då vi skulle lära oss att lugna ner oss för att lärarna tyckte att vi var jättejobbiga. Under en av föreläsningarna så sade killen som höll föreläsningen att det oftast funkar med omvänd psykologi. Så om någon höll på så skulle man bara ställa dem en fråga i typen: Vill du ha en piggelin?. Det funkar för mig änn så länge.

Nina L
2007-05-31, 15:13
Idag har jag fått en tvättäkta diagnos av min terapeut. Äntligen, liksom! :D

Jag har en aggressionshämning. Det ni! Så gå inte och tro att jag är glad och snäll för egentligen är jag en jävligt arg brud som inte ens fattar det själv. (Alltså, om jag roidragear lite i trådarna framöver så är det bara jag som övar på att vara arg.)

När det gäller andras aggressioner, för att vara lite mer seriös, så hanterar jag dem dåligt. Jag blir arg som fan och vill be människan fara åt helvete eftersom jag kräver en lugn och myspysig tillvaro. Den som har mage att skälla på mig (som ju är snäll, och alltid kan ta en diskussion) sågar jag vid fotknölarna och sen vill jag inte ha med människan att göra öht. På fyllan kan jag dock slåss. Fast det var ett tag sen.


Era jävla förbannade idioter!!!!111

Sebbe_H
2007-05-31, 15:14
Det är ju ändå ett icke problem, hur svårt är det att ge fan i alkoholen egentligen? Om du nu inte är alkoholist och har utvecklat ett beroende så är det ju bara att inte dricka, dumt att chansa.


Det är ju så, så därför håller jag på att lägga av, undantagen är en resa till sommarn och födelsedan.

Baan
2007-05-31, 15:17
Det är ju så, så därför håller jag på att lägga av, undantagen är en resa till sommarn och födelsedan.

Du borde ända det till att lägga av istället för att fortfarande hålla på. Har en gammal klasskompis som jag fått reda på är inne för andra gången, båda gångerna har han blivit full och slagit någon. Tror tom det var med flaska båda gångerna och en flaska i huvudet är ingen skitgrej direkt.

Yankeee
2007-05-31, 15:18
Det är ju så, så därför håller jag på att lägga av, undantagen är en resa till sommarn och födelsedan.

Och fredagar med polarna, lördagar om du är nere?

Sebbe_H
2007-05-31, 15:20
Du borde ända det till att lägga av istället för att fortfarande hålla på. Har en gammal klasskompis som jag fått reda på är inne för andra gången, båda gångerna har han blivit full och slagit någon. Tror tom det var med flaska båda gångerna och en flaska i huvudet är ingen skitgrej direkt.

Klart det allra bästa är att lägga av helt, men sålänge jag inte super bort förståndet helt så är det ingen fara, ett par öl så jag fortfarande är lugn. Men resan är till sunny beach, en riktig fuleresa med andra ord så där måste man ju hänga på dom andra. Och på 18 årsdan är givet. Men jag tycker ändå att från att gå från varje helg till 2-4 gg om året är rätt bra, för att vara mig.

Yankeee, alltid lika rolig.

Baan
2007-05-31, 15:22
Klart det allra bästa är att lägga av helt, men sålänge jag inte super bort förståndet helt så är det ingen fara, ett par öl så jag fortfarande är lugn. Men resan är till sunny beach, en riktig fuleresa med andra ord så där måste man ju hänga på dom andra. Och på 18 årsdan är givet. Men jag tycker ändå att från att gå från varje helg till 2-4 gg om året är rätt bra, för att vara mig.

Om du inte kan sluta så kan du försöka hitta problemet till att du roidar när du är full. Kan ju som sagt i värsta fall sluta att du gör något dumt som skadar andra eller i värsta fall skadar dig själv genom att du muckar gräl med fel person(er). Hur du ska göra detta är ju såklart en bra fråga..

Sebbe_H
2007-05-31, 15:25
Om du inte kan sluta så kan du försöka hitta problemet till att du roidar när du är full. Kan ju som sagt i värsta fall sluta att du gör något dumt som skadar andra eller i värsta fall skadar dig själv genom att du muckar gräl med fel person(er). Hur du ska göra detta är ju såklart en bra fråga..

Problemet ligger i när det händer något, nån som försöker bråka eller nått, stulna saker på fester osv, brukar vara dom orsakerna. Men om jag inte är packad så är det lugnt. Så sålänge det inte händer nått så är det ingen fara.

Yankeee
2007-05-31, 15:29
Problemet ligger i när det händer något, nån som försöker bråka eller nått, stulna saker på fester osv, brukar vara dom orsakerna. Men om jag inte är packad så är det lugnt. Så sålänge det inte händer nått så är det ingen fara.

Jag brukar springa runt och skjuta vilt omkring mig med en ak5:a, så länge det inte händer något är det ingen fara.

Baan
2007-05-31, 15:33
Jag brukar springa runt och skjuta vilt omkring mig med en ak5:a, så länge det inte händer något är det ingen fara.

Med eller utan granattillsats?

Yankeee
2007-05-31, 15:34
Med eller utan granattillsats?

Det spelar ingen roll så länge inget händer.

Baan
2007-05-31, 15:37
Det spelar ingen roll så länge inget händer.

Klart det spelar roll om jag ska låna den av dig. Man vill ju veta vad du har för gear.

jwzrd
2007-05-31, 15:41
Det spelar ingen roll så länge inget händer.

Kom igen, du är inte rättvis med dig själv nu. Du vevar bara med AK5:an 2-4 gånger per år, alla bör inse att det är ok; särskillt på din födelsedag, jag menar, hur skulle det se ut om du behövde ta ansvar för dina egna jävla handlingar och inte vara en jävla idiot?

Kwon
2007-05-31, 15:55
Nuförtiden är jag lugn som en filbunke och det finns inte mycket som kan göra mig arg. Speciellt inte förolämpningar eller bagateller som att ngn skulle flippa cig alt snus på mig! :D

Vad det beror på vet jag ej, men det kan kanske bero på en kombination olika erfarenheter/upplevelser, andra synsätt på livet och ålder? ;)

Men förr när jag var ung kunde jag tex rusa fram och charga någon på tunnelbanan som tittade snett (som kanske inte ens tittade snett men som jag uppfattade gjorde det).

När man var yngre kunde saker som "rep" (reputation) och "Respect not earned but respect taken aka gained through fear" vara viktiga.

mangemani
2007-05-31, 15:55
jag är lugn/passiv ända tills en person gör nåt fysiskt mot en.

Diana
2007-05-31, 16:01
Ska jag ta ditt ord på det menar du? Jag säger hur det blir för mig ifall jag låter det ligga och ifall jag ventilerar ilskan och säger vad jag tycker. Ser inte heller att samhället blir sämre om vi är lite mer ärliga mot varandra istället för att hålla käften vid alla lägen bara för att komma överens.
Nej det behöver du verkligen icke göra. Somsagt finns det väldigt mkt att läsa om detta. Såpass att du helt enkelt inte kan missa det om du är intresserad och inte tycker det är alltför jobbigt att skriva www.google.com i adressfönstret. :D Nepp JAG orkar inte göra det åt dej.
Tanken är väl att det inte finns två alternativ, trycka ner eller roida. Utan det finns även att man kan behandla det på ett annat sätt. Varför är jag arg, hur ändrar jag detta och hur får jag personen som gjorde mig arg att ändra sig på bästa sätt? Handlar ingenting om ärlighet.

Anser dock själv att det är lite hippie-oprah-ghey över det hela så jag kör inte med sådant. Jag är barnslig istället.
Plöss ett på det sista :D

Precis. Att lära sej att inte agera på impulsen att hetsa upp sej, skrika och slå. Utan att istället när man känner ilskan komma ifrågasätta den. Är den här reaktionen proportionerlig till situationen ifråga? Och intala sej att ingen gynnas av att man ge efter för ilskan, allra minst man själv.

Ju ihärdigare man övar på detta (finns utförligare metodbeskrivning om man söker sej lite) desto längre tid kommer det att ta såsmåningom från det att den aggro-impulsutlösande-faktorn inträffar, till det att man reagerar. Ilskereaktionerna kommer också mattas rejält med tiden.

Hjärnan fungerar så att den 'lär' sej reaktionsmönster, på det här viset lär man om. Men det tar tid, det är därför så många tycker att det känns som en omöjlighet: "Det blixtrar bara till" osv. Men faktum kvarstår att alla kan avvänja detta.

von huff
2007-05-31, 16:03
slår på min 40kg boningssäck:D

Baan
2007-05-31, 16:04
Nej det behöver du verkligen icke göra. Somsagt finns det väldigt mkt att läsa om detta. Såpass att du helt enkelt inte kan missa det om du är intresserad och inte tycker det är alltför jobbigt att skriva www.google.com i sökfönstret. :D Nepp JAG orkar inte göra det åt dej.



Eh... inte jag som leker amatörpsykolog här och behöver bevisa något. Allt jag pratar om är vad som känns bra för mig själv.

Diana
2007-05-31, 16:12
Eh... inte jag som leker amatörpsykolog här och behöver bevisa något. Allt jag pratar om är vad som känns bra för mig själv.

Ja? och jag svarade helt enkelt på din fråga om ifall du 'ska ta mitt ord på det'. Altså svar nej, för det finns fakta på detta.

Klartsomfan saker som är 'fel' likväl som saker som är 'rätt' kan kännas bäst för ensjälv. Man ska inte tro att man vet allt.

Jag vet verkligen inte allt, jag är ju somsagt bara en amatörpsykolog *popcorn* :D aber när folk påtalar saker för mej snöar jag inte in i 'min' sanning och tror jag vet allt. Man gör sej en otjänst om man gör det innan man kollat upp lite ;)

Baan
2007-05-31, 16:18
Ja? och jag svarade helt enkelt på din fråga om ifall du 'ska ta mitt ord på det'. Altså svar nej, för det finns fakta på detta.

Klartsomfan saker som är 'fel' likväl som saker som är 'rätt' kan kännas bäst för ensjälv. Man ska inte tro att man vet allt.

Jag vet verkligen inte allt, jag är ju somsagt bara en amatörpsykolog *popcorn* :D aber när folk påtalar saker för mej snöar jag inte in i 'min' sanning och tror jag vet allt. Man gör sej en otjänst om man gör det innan man kollat upp lite ;)

Men då postar du i onödan, jag tar ju inte ditt ord på det. Du har väl knappast sånt status att du bara kan hävda grejer. Ja, jag vet att jag är hater men för mig är det så. Ska du dessutom vara så explicit i dina påståenden som att säga att forskningen ger dig rätt så kanske du kan visa lite seriös forskning och inte bara ta saker ur luften. :)

Nu var det iofs inte meningen att vi skulle snacka psykologi utan som sagt jag snackade mest hur jag resonerar kring ämnet och hur jag känner vid lite roidande och så. Sen förklarade jag vidare vad jag menar till Trance så jag tror inte vi tycker olika egentligen.

Diana
2007-05-31, 16:37
Men då postar du i onödan, jag tar ju inte ditt ord på det. Du har väl knappast sånt status att du bara kan hävda grejer. Ja, jag vet att jag är hater men för mig är det så. Ska du dessutom vara så explicit i dina påståenden som att säga att forskningen ger dig rätt så kanske du kan visa lite seriös forskning och inte bara ta saker ur luften. :)

Nu var det iofs inte meningen att vi skulle snacka psykologi utan som sagt jag snackade mest hur jag resonerar kring ämnet och hur jag känner vid lite roidande och så. Sen förklarade jag vidare vad jag menar till Trance så jag tror inte vi tycker olika egentligen.

Aldrig trott att jag har någon sorts status att folk skall ta mitt ord på saker. :D kan ju vara en nätmytoman som vemsomhelst. Jag skrev något, jag upplevde att du icke trodde mej, sa att det finns MKT att läsa om detta. Om du sedan inte tror mej eller orkar kolla upp är givetvis upp till dej, allt jag gör är ju att berätta var du kan hitta mina sk påståenden bevisade :)

Jag (över(?))tolkade nog ditt 'ska jag ta ditt ord på det menar du?' som att du förkastade ideen om KBT helt. Det var därför jag svarade som jag gjorde. (Dvs mindrevärdeskänslor drev mej till att behöva bevisa mej, mitt värde, verka kunnig, beläst aka amatör psyko) :D ;)

Precis. Sorry för OT.

hultman
2007-05-31, 17:44
jag är lugn/passiv ända tills en person gör nåt fysiskt mot en.

När någon gjort någonting fysiskt mot dig så förvandlas till till Bas Rutten och smackar ned honom, inklusive hans fem polare, utan att blinka?

NiXPhoenix
2007-05-31, 17:53
Jag önskar ibland att man levde i Vilda Västern...
Har aldrig hamnat i nåt riktigt fysiskt bråk , men sen är jag inte ute på krogen heller.
Men man kan bli provocerad på stan när man bara är ute och går, finns gott om folk som till exempel mer eller mindre går in i en trots att man vikit undan.
Sånt kan jag tända till på, jag menar om jag redan har flyttat mig ganska mycket på gångbanan behöver väl inte de här människorna man möter nästintill gå in i en bara för att de råkar vara två eller tre personer och går i bredd.
I såna situationer tacklar jag lätt ibland, vissa kanske tycker det låter stört men annars skulle jag få ta största smällen.

Ja, jag har vissa aggressionsproblem, det är jag medveten om...


Kommer ihåg en gångbro över tåget som inte är alltför bred, ena gången stötte jag till en kille som kollade ner och höll i sin mobil, tror inte han gick in i mig med flit. Han tappade mobilen. Det skäms jag för. :( :em:
En annan gång så mötte jag ett gäng på 3-4 tuffa killar, något yngre än mig, jag hade redan gått åt sidan men ville inte kräla intill väggen för deras skull så mer vek jag inte. Killen som går närmaste mig är på väg in i min sida så jag drar bak överkroppen och tacklar honom. De här killarna stannar självklart till då, ropar efter ett tag efter mig, jag vänder mig om och svarar helt normalt nåt i stil med att de får väl flytta på sig lite och går sen lugnt vidare.

mangemani
2007-05-31, 17:58
När någon gjort någonting fysiskt mot dig så förvandlas till till Bas Rutten och smackar ned honom, inklusive hans fem polare, utan att blinka?

vevar dom mot mej,så vevar jag tillbaks,ja.

Ganymedes
2007-05-31, 18:08
Slagit honom. Såvida han var ensam, villig att slåss och ful

För mig räcker det fetmarkerade som motivation. :D
Nä, jag drar mig in i det längsta för att slåss. Men det finns gränser för vad jag tar också, så klart.

Trance
2007-05-31, 18:15
Aldrig trott att jag har någon sorts status att folk skall ta mitt ord på saker. :D kan ju vara en nätmytoman som vemsomhelst. Jag skrev något, jag upplevde att du icke trodde mej, sa att det finns MKT att läsa om detta. Om du sedan inte tror mej eller orkar kolla upp är givetvis upp till dej, allt jag gör är ju att berätta var du kan hitta mina sk påståenden bevisade :)

Jag (över(?))tolkade nog ditt 'ska jag ta ditt ord på det menar du?' som att du förkastade ideen om KBT helt. Det var därför jag svarade som jag gjorde. (Dvs mindrevärdeskänslor drev mej till att behöva bevisa mej, mitt värde, verka kunnig, beläst aka amatör psyko) :D ;)

Precis. Sorry för OT.

Det var en "neg", baan raggar på dig. Fan, spela spelet Diana.

Sebbe_H
2007-05-31, 18:17
Jag brukar springa runt och skjuta vilt omkring mig med en ak5:a, så länge det inte händer något är det ingen fara.

Är du så sjukt trög eller gör du dig till?

Om jag är full blir jag inte förbannad, det är när det händer något och jag samtidigt är full. Då blir jag arg.

Lägg av och spela duktig eller försöka göra dig lustig.

KlopFer
2007-05-31, 18:19
Jag är också otroligt lugn person. Aldrig slagit någon på riktigt. Bara skojjbråkat med polarna.

Mitt aggro tar jag ut på saker: Väggar, dörrar o.s.v.

Granatgiraffen
2007-05-31, 18:28
När man var yngre kunde saker som "rep" (reputation) och "Respect not earned but respect taken aka gained through fear" vara viktiga.

Ja, eller inte!?

JJ
2007-05-31, 18:30
Är du så sjukt trög eller gör du dig till?

Om jag är full blir jag inte förbannad, det är när det händer något och jag samtidigt är full. Då blir jag arg.

Lägg av och spela duktig eller försöka göra dig lustig.

Är du arg?

Kwon
2007-05-31, 18:31
Onekligen aggressioner.... :D

Sebbe_H
2007-05-31, 18:31
Är du arg?

Nej jag är inte arg, men yankeee är så fjantig som försöker hetsa och leka rolig.


Eller vad tycker du?

JJ
2007-05-31, 18:35
Nej jag är inte arg, men yankeee är så fjantig som försöker hetsa och leka rolig.


Eller vad tycker du?

Jag tycker att han lyckas hetsa upp dig. Och det är ju lite kul.

Diana
2007-05-31, 18:38
Det var en "neg", baan raggar på dig. Fan, spela spelet Diana.

Mmmmm vi tog det i pm :kinky:

Sebbe_H
2007-05-31, 18:38
Jag tycker att han lyckas hetsa upp dig. Och det är ju lite kul.

Jag är väl lättretad då, men det är lite omoget att hålla på sådär mot en person som har problem. Men det är ju min åsikt.

JJ
2007-05-31, 18:42
Jag är väl lättretad då, men det är lite omoget att hålla på sådär mot en person som har problem. Men det är ju min åsikt.

Ok, men du kanske ska ta åt dig hans poäng istället och sluta dricka helt?

Sebbe_H
2007-05-31, 18:47
Ok, men du kanske ska ta åt dig hans poäng istället och sluta dricka helt?

Håller på, dratt ner det från varje helg till ett par ggr per år, det går framåt, efter min 18 årsdag så har jag väl slutat helt. Vi får se hur det går.

Jompan
2007-05-31, 18:57
Jag önskar ibland att jag kunde vara bättre på det här med att vara arg. Arg kan jag bli men jag har svårt för att visa att jag är det. Oftast försöker jag lösa det genom att vända på tankarna och tänka positivt, lite av mental träning kanske. Fast den processen kan vara väldigt energikrävande ibland, då tror jag det skulle spara mig energi om jag kunde vräka ur mig det på nått sätt. Inte nödvändigtvis mot personen/ eller det som gjort mig arg, men kanske slå på nått hårt. :D

Turligt nog blir jag inte arg så ofta. Så egentligen är det inget som jag räknar som nått problem :)

Det var värre förr som man brukar säga.

Oh, just det! Nått som är effektivt är att prata ut med en vän som man litar på. Eller så skriver man bara av sig i nått anteckningsblock. Brukar oftast lätta på trycket. :)

Diana
2007-05-31, 19:08
Jag önskar ibland att jag kunde vara bättre på det här med att vara arg. Arg kan jag bli men jag har svårt för att visa att jag är det. Oftast försöker jag lösa det genom att vända på tankarna och tänka positivt, lite av mental träning kanske. Fast den processen kan vara väldigt energikrävande ibland, då tror jag det skulle spara mig energi om jag kunde vräka ur mig det på nått sätt. Inte nödvändigtvis mot personen/ eller det som gjort mig arg, men kanske slå på nått hårt. :D

Turligt nog blir jag inte arg så ofta. Så egentligen är det inget som jag räknar som nått problem :)

Det var värre förr som man brukar säga.

Oh, just det! Nått som är effektivt är att prata ut med en vän som man litar på. Eller så skriver man bara av sig i nått anteckningsblock. Brukar oftast lätta på trycket. :)
Börja med kampsport

Jag vet en bra instruktör :D

Nejmen du har så rätt i det där sista, att prata ut med någon pålitlig om man går och bär på mkt uppbyggd ilska, det absolut mest 'renande' enl min personliga erfarenhet.

Jompan
2007-05-31, 19:37
Börja med kampsport




Kampsport skulle ju helt klart få mig på andra tankar. Främst för att jag skulle var usel på det, vilket skulle betyda total underkastelse från min sida, hmm och det är ju ganska upphetsande att bli dominerad totalt. Grrr... :D

Yankeee
2007-05-31, 19:40
Är du så sjukt trög eller gör du dig till?

Om jag är full blir jag inte förbannad, det är när det händer något och jag samtidigt är full. Då blir jag arg.

Lägg av och spela duktig eller försöka göra dig lustig.

Tjafsa inte nu, jag är full.

Nitrometan
2007-05-31, 19:49
Tjafsa inte nu, jag är full.
Är du arg?

Kwon
2007-05-31, 20:04
Onekligen aggressioner... :D

Diana
2007-05-31, 20:46
Kampsport skulle ju helt klart få mig på andra tankar. Främst för att jag skulle var usel på det, vilket skulle betyda total underkastelse från min sida, hmm och det är ju ganska upphetsande att bli dominerad totalt. Grrr... :D
Indeed *popcorn* *popcorn* *popcorn*

Yankeee
2007-05-31, 20:48
Kanske dags att börja på kampsport.

Diana
2007-05-31, 20:53
Gå tre, betala i natura

Specialerbjudande hos master Kwon

Yankeee
2007-05-31, 20:54
Vem vill ha kwon? Jag ska nita två tjejer så att de vill ligga med mig sen.

Diana
2007-05-31, 20:57
Nu tar du tio djupa andetag pojkvasker

Fartman
2007-05-31, 21:03
Jag brukar sällan bli arg numera, har blivit mer och mer likgiltig med åren. Men en sak är säker, lackar jag så lackar jag på plats. Har jag väl behärskat mig just när provokationen (eller vad det nu är man ska bli arg för) sker så blir jag inte arg i efterhand för då har jag redan klarat ut det i huvudet att det inte tjänar något till. Jag borde egentligen ha jättemycket "uppdämda aggressioner" då jag i grunden har/hade väldigt kort stubin, men det är inget jag upplevt iaf. Det funkar nog fint att bara ha ett annat synsätt på det här med att bli arg.

När man var yngre var jag mycket mer dampig och tyckte inte att det var så dumt att slåss, men efter ett tag upptäcker man att det är ganska så djävla onödigt.. om inte annat så gillar inte precis omgivningen att man hamnar i bråk gång på gång.

Sen tycker jag att ungefär när man var klar med gymnasiet och den allra första krogtiden så råkar man väldigt sällan ut för situationer där någon är ute efter att bråka.. och gör man väl det så brukar det oftast vara den typen av löst folk som man in i det sista drar sig att bråka med då man ofta vet eller känner på sig att dom inte drar sig för att tex dra kniv eller i efterhand helt plötsligt söka upp en med tillhygge = inte värt det på långa vägar.

Metal_boy_
2007-05-31, 23:19
Jag vet inte vad jag skulle göra i den där situationen. Skulle ha blivit rejält förbannad. Aldrig att jag sitter kvar och accepterar det som ett litet flin iaf.

Dissector
2007-05-31, 23:37
Jag bara PANG, attack attack, rakt på, skoninslöst, med alla krafter jag har. Fighter face, ingen nåd.





...sen ligger han där, utan att röra en fena, den jävla level 60-paladinen :em:

Tricklev
2007-05-31, 23:47
Jag onanerar.




Hårt.

Shakemynuts
2007-06-01, 00:30
Men vad har hänt med tråden egentligen. *gah!*
Är det misstolkat av mig att det känns som att hälften av inläggen är inriktat mot mig som en skryttråd där jag tror att jag är tuff?

Jag fick oprovocerat en blöt lössnus kastad på mig inne på Max av 2 vuxna män och höll mina tidigare aggressionsproblem under kontroll.
Jag vet inte varför jag reagerar så, vet någon här? Alla reagerar olika, är det något nytt?
Anger Managment finns ju något som heter. :thumbup:

Vissa kan ej kontrollera sprit, vissa kan ej kontrollera dataspel, andra kan inte kontrollera sin ilska.
Jag har lärt mig och jag är stolt över det, för det har varit ett förbannat stort problem tidigare och har kunnat satt mig riktigt i skiten, men icke! Patrik är för stark för det! :D

hultman
2007-06-01, 01:38
Men vad har hänt med tråden egentligen. *gah!*
Är det misstolkat av mig att det känns som att hälften av inläggen är inriktat mot mig som en skryttråd där jag tror att jag är tuff?

Jag fick oprovocerat en blöt lössnus kastad på mig inne på Max av 2 vuxna män och höll mina tidigare aggressionsproblem under kontroll.
Jag vet inte varför jag reagerar så, vet någon här? Alla reagerar olika, är det något nytt?
Anger Managment finns ju något som heter. :thumbup:

Vissa kan ej kontrollera sprit, vissa kan ej kontrollera dataspel, andra kan inte kontrollera sin ilska.
Jag har lärt mig och jag är stolt över det, för det har varit ett förbannat stort problem tidigare och har kunnat satt mig riktigt i skiten, men icke! Patrik är för stark för det! :D

Var det så jäkla svårt att gå fram till dom och fråga varför i helvete de kastade en snusjävel mot dig istället för att balla ur, virra bort dig själv, och skrämma upp dina polare istället för gubbjävlarna? Rätta mig om jag misstolkat situationen.

Shakemynuts
2007-06-01, 01:53
Var det så jäkla svårt att gå fram till dom och fråga varför i helvete de kastade en snusjävel mot dig istället för att balla ur, virra bort dig själv, och skrämma upp dina polare istället för gubbjävlarna? Rätta mig om jag misstolkat situationen.

Vet du vad aggressionsproblem är?
Nej just det, ta reda på det innan du häver ur dig skitsnack.

Metal_boy_
2007-06-01, 20:01
Gå fram till han kanske, ta en näve snus och knåda det i hela ansiktet på honom och utbrista " EFTERSOM DU TOG UT DIN GAMLA BEHÖVER DU VÄL EN NY!!!"

Nåt att föredra?

petah
2007-06-01, 22:49
Jag är alltid lugn som en filbunke, jag kan öht inte relatera till hur du förlorar humöret.

+1

Ni ska se mig på fyllan, gladare kille har ni aldrig träffat.

Förutom på småtimmarna då man ser sliten ut. :)